Je potřeba rozlišit prémiovky 95 a 100. Ono totiž je v tom rozdíl. Prémiovka sama o sobě je prémiová tím že obsahuje dodatečný balíček čisticích a mazacích aditiv. A může být 95 i 100. Ovšem rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzinem je ve složení bio. 95 je se škodlivějším MTBE, kdežto 100 obsahuje ETBE co tolik nevadí.... Jo a 100 je většinou 98(a něco). Jinak VIF (nebo něco obdobného) přidá právě ty čistící a mazací látky.francjin píše:Co se týče benzínu, jak je to s biopřísadami? Mají "prémiové" benzíny (Verva, MaxxMotion) onu povinnou složku méně škodlivou pro motor? Myslím to, co se kromě benzínu samotného během studených startů dostává do oleje. Každopádně po léta přidávám VIF a asi na tom něco bude. Technik na STK prohlásil, že mám emise o polovinu menší než "moderní" turbomotory.
Stara otazka: 95 v. 99
Moderátor: Colommbo
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Mě ted došly aditiva millers oil a natankoval jsem z nouze Ba95 bez aditiv a přidal vif a jako nečekal jsem takový rozdíl...Tupa pomalá reakce na plyn a zrychlení. Pro výkon v Tp mám dát min Ba98.
Tak jsem jel do Brna pro lubrifilmy b2 do oleje.cz a cestou tam jsem dotankoval 5l Omw max motion 100 a hned to auto jelo jak z praku. Zpátky plnou nádrž na tank ono ba98 za 28.50 ! U nas obyč 95 eurooil 27.60... + zbytek 60ml vifu a opět to letí jak splašeny
Tak jsem jel do Brna pro lubrifilmy b2 do oleje.cz a cestou tam jsem dotankoval 5l Omw max motion 100 a hned to auto jelo jak z praku. Zpátky plnou nádrž na tank ono ba98 za 28.50 ! U nas obyč 95 eurooil 27.60... + zbytek 60ml vifu a opět to letí jak splašeny
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Můžu dotaz? Ba 98 na Euroil je aditivovaný ? Že bych ho občas vzal s vifem přes zimu. Tak jako Tank ono 98 s vifem. Jen do Brna se částo nedostanu. V Olmiku občas jsem. Tak vemu plnou nádrž na EU. Blíž Ba98 nemám. A maxxmotion 100 Omw mam taky nejblíž Olomouc. U nás v Pv na Omw motion 100 zrušili
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Řekl bych že dodatečně doaditivovaný není. Je teď za 29,90,- a jezdím teď na něj taky. S Wynn'sem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Oki děkuji Pitrs. Protože na EU je aditivovaná 95 označená zvlášť. Takže by musela být podle selského rozumu i 98...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Ano, N95 kontra N95 Optimal, ten tankuju už celé roky. N98 u nás u OE nevedó, ale asi ten výšeoktanový taky zkusím, páč mě už dlouho srát nebudete...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Stara otazka: 95 v. 99
A máš Jiříku v Tp Ba 98 nebo 95 ? Pokud 95 a liješ 95 aditivum, tak tam dát 98 asi moc vliv mít nebude. Ale třeba se pletu. I když dát občas přes zimu 98 + aditivum nebude od věciColommbo píše:Ano, N95 kontra N95 Optimal, ten tankuju už celé roky. N98 u nás u OE nevedó, ale asi ten výšeoktanový taky zkusím, páč mě už dlouho srát nebudete...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Stara otazka: 95 v. 99
V techničáku mám v kolonce palivo uvedeno pouze BA, ale jelikož jsem už mockrát čtl, že na ten lepčí benzín to jede kurwa líp, tož to musím též zkusit. Teda až poberu důchod a vyjedu stávající plnou.
P.S. A omlouvám se za překlep - namísto OE mělo být EO.
P.S. A omlouvám se za překlep - namísto OE mělo být EO.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Moje eMBéčko právě dnes oslavilo šestadvacátiny, tož jsem mu vpodvečer při návratu z výletu dotankoval rovných 55 litrůch Vervy100 (31,50Kč) a uvidím, bude-li něco...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Tož po ujetých 400km konstatuju, že žádnou změnu subjektivně nezaznamenávám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Gratuluji, zpětne MB k narozeninám. Nejak jsem si nefsiml zprávy.
Za týden rok po koupi a samozřejmě ruznych experimentech, uz po vymene vsech tekutin, údržbě, (vymene lozisek MiFranc ve vsech kolech ) antikorozi......,
zjisteni, že relativně moderni moturek, nejradeji 95 OMV MM, plusVifinu, v neprehnanem pomeru.
Nejvetsi negativa mela Verva 100, efekta jaxtas.
I sériový N95 OMV, ok. Nejhůř asi MOL. Probehlo i hafo benzinu JZD. S temi nebyl problem, ani nenadchly. Fungovaly. Podotýkám, ze vsude Vifi.
Za ten rok, najeto 12tkm. Coz je u mi po 15ti letech extrem hafo., jo pulka je, aby se auti zaplatilo, pouzival co by sluzebak. To uz samozřejmě nyni neee. Ted i hafo tydnu chrni...
Za týden rok po koupi a samozřejmě ruznych experimentech, uz po vymene vsech tekutin, údržbě, (vymene lozisek MiFranc ve vsech kolech ) antikorozi......,
zjisteni, že relativně moderni moturek, nejradeji 95 OMV MM, plusVifinu, v neprehnanem pomeru.
Nejvetsi negativa mela Verva 100, efekta jaxtas.
I sériový N95 OMV, ok. Nejhůř asi MOL. Probehlo i hafo benzinu JZD. S temi nebyl problem, ani nenadchly. Fungovaly. Podotýkám, ze vsude Vifi.
Za ten rok, najeto 12tkm. Coz je u mi po 15ti letech extrem hafo., jo pulka je, aby se auti zaplatilo, pouzival co by sluzebak. To uz samozřejmě nyni neee. Ted i hafo tydnu chrni...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Po ujetí zhruba 700km jsem v neděli dotankoval opět (ať!) hyperbenzín, tentokrát MM100 u OMV (32,50) a zatím mám pocit, že je lepčí než Verva. Nebo je to sebeklam...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Mam podobny pocit. Na V 100 tupejsi. Na Efektu (uz taky neberu) bylo lepší.
Plna nadrz s celou dávkou W oxyg vyjeta, dojezd ukazoval cca 5km,, nulu,,.
Za 500 kc MM 100+ Vifina.
Zitra po 14dnech musim jet, umyt podvozek pred konzervaci.
Skutr jasně nejlepší reakce na MM 100.
Plna nadrz s celou dávkou W oxyg vyjeta, dojezd ukazoval cca 5km,, nulu,,.
Za 500 kc MM 100+ Vifina.
Zitra po 14dnech musim jet, umyt podvozek pred konzervaci.
Skutr jasně nejlepší reakce na MM 100.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já bych neřekl tupější, spíš stejný projev motoru jako na běžný N95 Optimal (aditivovaný) od EO. Na MM100 mi motor přijde živější, ale odpovědně nevím, možná si to jen myslím, uvidím dál.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já v projevu motoru rozdíl mezi OMV MM a Vervou ve stovkové verzi nepoznám, ale s Vervou byla vyšši spotřeba.
A Eurooil 98 + Wynn's zhruba stejně jako MM 100.
A Eurooil 98 + Wynn's zhruba stejně jako MM 100.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF