Stara otazka: 95 v. 99

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od jarson1 »

...myslíš čistenie aditivami , ktoré su obsiahnuté v samotnom tomto palive ( verva 100)?
To znie mierne povedané "znepokojivo". Oxicat si nedával, ci? Prípadne , ak som teda dobre pochopil, tak verso má stále povodnu , teoreticky ( podla tvojho názoru) touto Vervou " poskodenu" lambdu - neplanujes na jej prípadnu liečbu oxicat vyskusat ? Bol by som velmi zvedavý na takýto experiment.
Totiz ja teraz po zavedení E10 na SK, som nutený do Cariny brat už iba 100vkové palivo a aj ked nikde nie je napísané, že by malo totožnú, alebo podobnu aditivaciu ako Verva 100 , istá pravdepodobnost tu nie je vylucená a popravde trochu ma to znepokojuje. Aj ked ja teda zatial nejaký nárast spotreby enormný nebadám, ale zase až tak vela tohoto benzínu som este motorom neprehnal.
Na druhej strane, priemerná životnost lambda sond sa uvádza 160-200 tkm ( udaje su rozne a osobne si myslím , že vydržia kludne aj dvojnasobok). Nerozmýšlal si, že proste skončili prirodzenou cestou a používanie Vervy bola len zhoda náhod? Totiž teoria hovorí, že prave kvalitné palivo by malo životnost lambda sondy naopak predlžovat.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od lefort »

Myslím že je to nesmysl. V testu SM bylo zřejmé, že "stovky" sice obsahují čistící aditiva, ale ne v takovém množství, spíš brání usazování dalšího materiálu. Vyčistit ventily samy nedokázaly.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od tonny »

Zadal jsem dotaz na Toyota club, tak si třeba někdo vzpomene. Nic jsem nikde zatím nenašel. Jen mi to tehdy utkvělo v paměti, že je to snad zvýšenou teplotou spalování Verva 100.
Snad se dopátrám, ať si pak nepřipadám jak Miloš s Peroutkou. :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Colommbo »

Taky se mi tomu nějak nechce věřit, milý pane Miloši... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Pedro »

Si myslim, mozna blbě, zes lamdu odpalil jinym slozenim paliva vc okt cisla.
Co pouzivam tankkartu Benzina, uz ani do skutra 100 nedavam. Efekta a Vif, vyhovuje.
I když jsem jezdil ještě Almou, Ef+Vif ok. U jinych paliv v horku nutno viceoktanove palivo,(nepatrně vyšší kompres) u Ef v pohode.

Tonny, Yi 9L? Mazec :D
Podle PP 5,2 5,3. Nulovano po koupi, Densu, filtru a údržbě. 2x po sobe. JinaK jsem na vsechny hodnoty uz nesahl. Kdyz jsem otocil ValMez, Linec, K-M-S, tak po dotankovani 4,75. PP ma smerem dolu zpoždění, ten ukazal 5,1.
Auto se ted 170tkm,po zensky, neuhoneny.
Vit davam do 15,5 L, coz tankuju kazdy druhy tyden, pokud jen do prace a nelze skutrem, odmerka na 10L.
Vystup z vyfuku uz bez smitka usazenin. Zacal byt orezly, tak nasttikano modrou metalizou. Nez bude Ulter.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od tonny »

Pedro, manželka jede 5km přes město a za 7h zpět. Přes zimu to bylo u Yaris 1,0 VVTi rv 2001 i 9,5l měřeno dotankováním. Po výměně lambdy to kleslo na 5,5l/100km v létě. Dál už jsem to neřešil, jakože nevím, kolik v zimě.

U Corolly Verso 1,8 VVTi rv 2006 to přes tuto slabou zimu bylo až 12,5l, jako zahřátí u škrábání skla, když se nezakrylo. Když se dovezla, na tyto krátké trasy v teplém počasí něco přes 8l. Na štreku to bylo i pod 7l. Tady jsem jen čistil palivovou soustavu, už nevím přesně čím ale ne Oxicat, na něj už po předchozích zkušenostech nespoléhám a raději koupím lambdu DENSO za 1.400,- + i tu druhou trochu levnější. Jen musím změřit délky kablíků. Zajedu ale ještě na tu diagnostiku, jen pro info.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Pedro »

Tak to asi jo.
No ja žádný cistice nepouzivam. Nikdy a do niceho.
Vyrazuju z funkce egry, to zas jo :D
Mam 9/05. Poslední serii.
Mozna si ji odpalil 100kou benzinem. Preci jen couracky a vysokooktanovy benzin s jinym slozenim, trochu.
I si myslím, ze v praxi toho verva moc nevycisti. A v motorech ktery na ni nejsou adaptovany, k nicemu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Pitris »

francjin píše:Co se týče benzínu, jak je to s biopřísadami? Mají "prémiové" benzíny (Verva, MaxxMotion) onu povinnou složku méně škodlivou pro motor? Myslím to, co se kromě benzínu samotného během studených startů dostává do oleje. Každopádně po léta přidávám VIF a asi na tom něco bude. Technik na STK prohlásil, že mám emise o polovinu menší než "moderní" turbomotory.
Je potřeba rozlišit prémiovky 95 a 100. Ono totiž je v tom rozdíl. Prémiovka sama o sobě je prémiová tím že obsahuje dodatečný balíček čisticích a mazacích aditiv. A může být 95 i 100. Ovšem rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzinem je ve složení bio. 95 je se škodlivějším MTBE, kdežto 100 obsahuje ETBE co tolik nevadí.... Jo a 100 je většinou 98(a něco). Jinak VIF (nebo něco obdobného) přidá právě ty čistící a mazací látky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Bramborak3 »

Mě ted došly aditiva millers oil a natankoval jsem z nouze Ba95 bez aditiv a přidal vif a jako nečekal jsem takový rozdíl...Tupa pomalá reakce na plyn a zrychlení. Pro výkon v Tp mám dát min Ba98.
Tak jsem jel do Brna pro lubrifilmy b2 do oleje.cz a cestou tam jsem dotankoval 5l Omw max motion 100 a hned to auto jelo jak z praku. Zpátky plnou nádrž na tank ono ba98 za 28.50 ! U nas obyč 95 eurooil 27.60... + zbytek 60ml vifu a opět to letí jak splašeny
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Bramborak3 »

Můžu dotaz? Ba 98 na Euroil je aditivovaný ? Že bych ho občas vzal s vifem přes zimu. Tak jako Tank ono 98 s vifem. Jen do Brna se částo nedostanu. V Olmiku občas jsem. Tak vemu plnou nádrž na EU. Blíž Ba98 nemám. A maxxmotion 100 Omw mam taky nejblíž Olomouc. U nás v Pv na Omw motion 100 zrušili
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych že dodatečně doaditivovaný není. Je teď za 29,90,- a jezdím teď na něj taky. S Wynn'sem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Bramborak3 »

Oki děkuji Pitrs. Protože na EU je aditivovaná 95 označená zvlášť. Takže by musela být podle selského rozumu i 98...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Colommbo »

Ano, N95 kontra N95 Optimal, ten tankuju už celé roky. N98 u nás u OE nevedó, ale asi ten výšeoktanový taky zkusím, páč mě už dlouho srát nebudete... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Bramborak3 »

Colommbo píše:Ano, N95 kontra N95 Optimal, ten tankuju už celé roky. N98 u nás u OE nevedó, ale asi ten výšeoktanový taky zkusím, páč mě už dlouho srát nebudete... :D
A máš Jiříku v Tp Ba 98 nebo 95 ? Pokud 95 a liješ 95 aditivum, tak tam dát 98 asi moc vliv mít nebude. Ale třeba se pletu. I když dát občas přes zimu 98 + aditivum nebude od věci
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvek od Colommbo »

V techničáku mám v kolonce palivo uvedeno pouze BA, ale jelikož jsem už mockrát čtl, že na ten lepčí benzín to jede kurwa líp, tož to musím též zkusit. Teda až poberu důchod a vyjedu stávající plnou. :)
P.S. A omlouvám se za překlep - namísto OE mělo být EO.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět