Oleje.cz

 

Stara otazka: 95 v. 99

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod NOVON » pát čer 08, 2018 9:15

Jerry3 píše:To znamená jediné: motor má zvýšený oktanový požadavek a na obyčejnou 95-ku jezdí často ve sraženém předstihu.

Asi jo..Na vičku nadrže pišou min 95 oct.
Uživatelský avatar
NOVON
 
Příspěvky: 2639
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01
Bydliště: kopr

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jerry3 » pát čer 08, 2018 9:26

Takhle to píšou téměř všude, ale prakticky to nemá valnou vypovídací schopnost.
Jerry3
 
Příspěvky: 7821
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Pitris » pát čer 08, 2018 9:31

Já mám s 98-kou asi o 50 km na nádrž kratší dojezd. Proč ? To netuším, projev motoru stejný.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21345
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jerry3 » pát čer 08, 2018 11:25

U GDI bylo natankování vysokooktanového benzínu hodně znát, u 1,6EB vůbec.
Jerry3
 
Příspěvky: 7821
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Pedro » pát čer 08, 2018 21:40

U mě vyssi volnoběh. Coz považuji za plus. A za horka lepsi reakce na plyn a bez detonaci.
U vsech předcházejících, vlastních vozidel, bez vlivu. Vyjma 1.0 Fire.
ALMERA 3dv. Valv. 5w50. Ost. náplně Castrol. Polaris. Malé tech.úpravy.
SEDICI 4x4 Rowe 5w40 C3.Riken
SH 300i Valv.All cl.10w40 SL. Citygrip
SV 650 10w40 Valv. DrB. Angel GT
IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6556
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod jerome » sob úno 23, 2019 20:57

svara@ píše:Dvakrát jsem natankoval Vervu 100...
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky

Druhý týždeň jazdím na 100 okt. Honda ide jak z praku ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => Dynamax Premium 10W40
Hyundai Getz 1.1i 49kw => Total Quartz 7000 10W40
Uživatelský avatar
jerome
 
Příspěvky: 4478
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Hombre » sob úno 23, 2019 23:19

Tak si to dávám dohromady ohledně spotřeby u bavce.
Tak od začátku. Loni jsem dal do mašiny svíčky Brisk (tříbodové). Sjel jsem Rumunsko a za sezónu najel 18tis.km. Vše bez problému se spotřebou dle táhání za heft 4,5 - 5,8 L/100km. Jak se v listopadu ochladilo, špatně startoval a než se zahřál, nedržel volnoběh. Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm. Motor se v chladnu bez problému zahřál a spotřeba šla nahoru o 0,5L. Jezdilo to v pohodě na 95 i 98, jen u té 98 při podřazování to více střílelo od výfuku. Na zazimování jsem natankovat 98, projel jsem 30km, aby se všude dostala a zaparkoval. Po zimě stačilo oživit baterku a motor chytl na drc, jen ta dýmovnice od výfuku po startu. Vyjel jsem nádrž se zazimovacím benzínem se spotřebou 8,1L/100km. Motor se nechtěl ohřát, tak přišla na řadu dečka na chladič, a plná nádrž 95. Po pár odjetých km sice teplota nestoupala na výšší hodnotu, protože válce ochladí proudící vzduch, tak termostat olej do okruhu chladiče ani nepustí. Ale chod se vrátil do starých kolejí i se spotřebou. Za mne je víceoktanový do mé mašiny nevhodný, já musím 95+aditiva.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1533
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Pitris » ned úno 24, 2019 10:30

Já do motky Vervu 100, ale v autě rozdíl v projevu motoru nepozoruji. Snad jen, že při "stovce" vyjedu nádrž asi tak o 50 km dřív :shock:
Takže motka Verva 100 a autí N95 + VIF.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21345
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Hombre » ned úno 24, 2019 12:02

V létě nemám problém ani se 100-kou, ale jak je kolem nuly, tak půlka vstříknutýho benzínu jde do laufu, nestačí ho všechen spálit.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1533
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod jerome » ned úno 24, 2019 18:11

Hombre píše: Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm...

Densa iridiové či obyčajné :?:
Honda Civic 1.4iS 66kw => Dynamax Premium 10W40
Hyundai Getz 1.1i 49kw => Total Quartz 7000 10W40
Uživatelský avatar
jerome
 
Příspěvky: 4478
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Hombre » ned úno 24, 2019 19:31

Iridiové
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1533
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Pitris » pon bře 25, 2019 21:48

Já dnes bral u Benziny Efectu 95, ale :shock: zaujala mne nálepka vedle na Vervě 100:
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako :?: :P :idea:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21345
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod lefort » pon bře 25, 2019 22:22

Norma existuje jen na BA98, ne? Tak proto ;-)
Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost, Millers CFS 5w40 NT+
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT, Millers EE ECO 5w30
project Octopussy: Alfa Romeo GTV6 2.5, bude Elf Evolution 5W50
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary; that's what gets you.
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 1489
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Durex » úte bře 26, 2019 7:22

Hombre píše:V létě nemám problém ani se 100-kou, ale jak je kolem nuly, tak půlka vstříknutýho benzínu jde do laufu, nestačí ho všechen spálit.


To bych úplně netvrdil. Tyhle motory mají Motronic a jsou stavěný jako auto. Takže tady ta jednotka je adaptivní. Sice to není žádný žádnej zázrak,ale funguje. Naproti tomu motorky i nepoměrně novějších ročníků měly pevně danou mapu. Navíc ten motor točí jak auto a tak lambda je s tím schopna něco udělat resp stačí něco vysondovat. Motorky,co točí 10 000 ot,tak tam je lambda tak max jako těžítko a homologační prvek.

Tyhle boxery nemají problém s vysokooktanovým benzínem. Oni nemají problém ani s 85 oktany ...

Tvůj problém s dýmovnicí není způsoben benzínem. To co sem viděl já byl spálený olej. Což je opět u těchto motorů navíc s takovým nájezdem celkem normální. Je pravda,že občas si GS zakoří. Tvoje starty jsou trochu divočejší. Ale to by mohlo být gufery ventilů. Ale však ty by sis to taky dokázal zdiagnostikovat sám, kdy a v jakých režimech si zakouří :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV,BMW R1150GS ADV,MB E320 CDI, Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 15w50; 10w60
Eneos 20w50, Mogul 10w50, 10w40,Eneos 75w90 GL5; Mogul 80w90H
Elf NF 5W-40,Mogul Racing 5W40,Ardeca ATF+Z7
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3151
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod PavelRS » úte bře 26, 2019 9:51

Pitris píše:Já dnes bral u Benziny Efectu 95, ale :shock: zaujala mne nálepka vedle na Vervě 100:
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako :?: :P :idea:


Jak píše lefort. U nás norma pro Super Plus stanovuje min. 98 oktanů, je to přímo v ní specifikované. To Verva 100 a jiné prémiovky splňují. Čili je tam uvedená odpovídající norma.

A oktanové číslo 100 je tam, protože to není jen obchodní název. Průměrně, jestli si dobře pamatuju, má Verva 99,6 oktanu. Což je v rámci odchylky.

Já mám předepsán N98 do RS. S tím, že tam může být i N95. Od koupě tankuju jenom prémiovky. Převážně Vervu 100. I kdyby tam byl standard N95, tak bych i tak tankoval 100 oktan. Hlavně kvůli absenci ethanolu.

Co mám žkušenost od známých, tak natankovat jednou 100 oktan do auta moc efekt nemá, chce to vícekrát zase sebou. Než se jednotka přizpůsobí. Dva moji známí taky měli o kousek větší spotřebu, když ji natankovali poprvé, po třetím tankování už to bylo lehce nižší.
Octavia RS 1.8T 132 kW - Ravenol RCS 5W-40 + Purflux LS324
Felicia Combi GLXi 1.3 MPi 50 kW - Ravenol TSI 10W-40 + original filtr (Purflux)
Uživatelský avatar
PavelRS
 
Příspěvky: 564
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků