Oleje.cz

 

Stara otazka: 95 v. 99

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Libor » pát pro 15, 2017 21:39

DOHC VTEC & VTC
Motul 8100 X-Lite 0W-30
Ravenol HCL 5W30
Uživatelský avatar
Libor
 
Příspěvky: 1479
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod BigBang » pát pro 15, 2017 22:59

na brzde ČVUTu :P
Audi A2 1.4 TDI PD 55kW -Rav VMO, Bosch
VW Sharan 1.9TDI PD 85kW - MO EE 5w40, MANN
Škoda Fabia 3 1.2TSI 66kW - Rav SSL
Wartburg 353 Tourist - M2T :D
Kawasaki KLE500 - v rozkladu
vyjeto: Repsol El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF a XFS 5w50, XF 0w40
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 1365
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod rousini » sob pro 16, 2017 8:46

Libor píše:Na brzdě 1.0TSI BA95 vs. BA98

http://autobible.euro.cz/udela-vic-okta ... -internetu


Není na konci toho článku blud, že vysokooktanový benzín hoří pomaleji? Má vyšší odolnost proti samazápalům, což si vykládám, že k zapálení potřebuje vhodnější podmínky, ale skutečně pomaleji hoří a tak má průběh ve válci měkčí chod?
Možná jo, ale z uvedeného mám strach, že by při vysokootáčkových motorech mohl mít problém odvést práci v rámci cyklu a hořet ještě ve výfuku. Jak je to teda?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1000
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jerry3 » sob pro 16, 2017 9:33

V článku není blud, ale pravda.
Jerry3
 
Příspěvky: 7498
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod rousini » sob pro 16, 2017 10:23

Takže stejně rychle nebo ještě rychleji dovede hořet jen při vytvoření podmínek, které tento motor nedovede nastolit. Viz náznak efektivity ve vysokých otáčkách.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1000
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jerry3 » sob pro 16, 2017 10:43

Ne, je tomu přesně naopak. Stačí si představit závislost nárůstu tlaku v prostoru uzavřeném pohyblivým pístem. Ostatně odolnost vůči detonačnímu spalování není o ničem jiném, než o rychlosti hoření.

Problémem předmětného motoru je pak "pouze" to, že toho nedokáže využít. Ostatně i to je v článku zmíněno.
Jerry3
 
Příspěvky: 7498
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod rousini » sob pro 16, 2017 11:24

Už rozumím, není to tak, jak si myslím. Díky za snahu...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1000
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jerry3 » sob pro 16, 2017 11:30

Toto pochopení přináší zároveň i odpověď na otázku, proč se naftový motor nehodí pro závodní účely: jde o jeho otáčkové limity dané právě odlišným charakterem spalování, neboť zde jde v zásadě právě o detonační spalování, navíc chudé směsi.
Jerry3
 
Příspěvky: 7498
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jurawood » pon pro 25, 2017 23:51

Hlavne jde o ten vykon, ten proste nafta proti benzinu nema. A s obsahem zase roste hmotnost.
Diesel v hlinkovem nikasilu jsem nevidel... :lol:
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Jurawood
 
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod BigBang » úte pro 26, 2017 10:42

Já jo, 2.5TDI R5 PD :roll: :lol:
Audi A2 1.4 TDI PD 55kW -Rav VMO, Bosch
VW Sharan 1.9TDI PD 85kW - MO EE 5w40, MANN
Škoda Fabia 3 1.2TSI 66kW - Rav SSL
Wartburg 353 Tourist - M2T :D
Kawasaki KLE500 - v rozkladu
vyjeto: Repsol El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF a XFS 5w50, XF 0w40
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 1365
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod svara@ » stř led 31, 2018 19:33

Dvakrát jsem natankoval Vervu 100. Asi 60 litrů. Dnes jsem mluvil s obchodním zástupcem
aditiva Vif. Verva 100, i efecta 95 od Benziny, jsou již dostatečně aditivované od výrobce.
Aditiv se již přidávat nemusí. Pokud se přidá, nic se nepokazí. Vervu 100 jsem už neaditivoval.
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky. Vzhledem k ceně, asi o 1,30- kč levnější na litru než
Maxmotion OMV 100, je dle mého názoru výhodnější. Svezení dobrý, ale o 2,40- kč
dražší než efecta 95, takže devadesát pětka bude asi přece jenom v mé nádrži
převládat. Vif přijde na řadu občas a nebo do neaditivovaného benzinu.
svara@
 
Příspěvky: 143
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod abc » stř led 31, 2018 21:07

Já si myslím že normální motor tu 100 neumí využit , prostě není na to stavěný a bohatě mu stačí obyčejný N95.
Corolla 1,6 valvematic 2017
abc
 
Příspěvky: 334
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Šalingrad

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod svara@ » čtv úno 01, 2018 14:54

Je to asi tak, jako když natankuješ dobrý nebo špatný benzín, Do mého motoru můžu
tankovat B 95, B98. Tu vervu 100 beru jako ten dobrý. :wink: Potom je benzin který
dovede u sekačky totálně ucpat trysku v karburátoru i přesto, že byl míchán s Vifem.
To je ten špatný. :?
svara@
 
Příspěvky: 143
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod NOVON » čtv čer 07, 2018 5:58

Nabral jsem do mazdy N98 a auto prestalo poskubavat,dusit se a lepe reaguje v přechodech..Jsem celkem překvapen.
OCTAVIA Combi 1.9 TDI 66 kW AGR (zelená)- SHELL HELIX HX7 10W-40
OCTAVIA Combi 1.9 TDI 66kW(chip 85 kw) AGR (stříbrná)- TOTAL QUARTZ 5W-40
Uživatelský avatar
NOVON
 
Příspěvky: 2541
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01
Bydliště: kopr

Re: Stara otazka: 95 v. 99

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 07, 2018 6:38

To znamená jediné: motor má zvýšený oktanový požadavek a na obyčejnou 95-ku jezdí často ve sraženém předstihu.
Jerry3
 
Příspěvky: 7498
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků