Spotřeba - a jiné

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Misojogi »

Clanok tvrdi ze zdokonalene diesle by boli ekologickym riesenim v buducnosti, viete to posudit?
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... ie-paliva/
Navyše najnovšie zistenia dokazujú, že vysoká účinnosť dieselov má priaznivý vplyv na znižovanie emisií oxidu uhličitého. Práve naftové motory môžu byť dôležitým prvkom na udržanie flotilových emisií tohto skleníkového plynu pod hranicou znamenajúcou pokuty. Treba však presvedčiť úrady aj verejnosť, že vznetové agregáty nie sú hrozbou, ale veľmi dobrou ekologickou voľbou.
Sorry ak som clanok zle zaradil ale nenasiel som nic rozumnejsie
Vedci z výskumného centra Sandia National Laboratories (SNL) sa zamerali na konštrukciu prívodu paliva. Ich riešenie sa volá Ducted fuel injection (DFI), čo možno preložiť ako vstrkovanie paliva cez rúrku. Vzhľadom tento princíp pripomína Bunsenov horák používaný v chemických laboratóriách. Rúrky za vstrekovacími tryskami dokážu vytvoriť oveľa homogénnejšiu zmes paliva a vzduchu, ktorá sa následne väčšmi zahreje a jej spálením vznikne menšie množstvo pevných usadenín. Vzhľadom na okolnosti predstavuje pokles 50 až 100 percent.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... o-hybridy/
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Zdokonalené diesely :? Ano, těch pitchovin na snížení spotřeby je tam tolik, že když/až se některá z nich podělá tak ta oprava vyjde finančně hůř, než mě provoz s benzinovou dvačtverkou....
Ano, teď musíme ušetřit korunu - že nás to za čas bude stát pět, je jedno :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9915
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Před necelými třemi měsící jsem tu psal o prvním orientačním sledování spotřeby mého nového vozu. Po vyjetí nádrže a dotankování do plna to bylo 7,91 a dál hodnoty pokračovaly 8,24 - 8,57 - 8,77. Začátkem března přišly do motoru Denso IK16TT a spotřeba 7,80 a 7,85. Zdá se, že na Jardova slova
Použij svíce Denso Iridium Power a při tvém jízdním stylu půjde spotřeba ještě dolů. :)
opět došlo. Průměr za čtyři a půl tisíce kilometrů 8,22 taky není špatný. A to brzdou provozu nejsu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od tonny »

Já s Camry jsem také kolem osmi, i s DENSO Iridium a nejezdím na spotřebu, dost popojížďky město. Prostě auto potřebuji a spotřebu neřeším ale pro zajímavost přepočítám. S Explorerem nyní navážím denně vozíkem 1,5t + do kufru materiál, po rozbité panelce z pískovny na jedničku a kupodivu spotřeba nešla přes dvacku. Normálně 16-17 lpg.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9915
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

tonny píše:...Prostě auto potřebuji a spotřebu neřeším ale pro zajímavost přepočítám...
Jsem na tom stejně, Toníku. Jezdím, jak je potřeba, a spotřebu počítám, abych byl trochu v obraze. 8) Omča měla palubní počítač, tady musím vzít kalkulačku. Zas je to směroplatnější.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:....zatím (když je teď N98 za prima love :)) dávám devadesátosmičky....
První byl OMV MM - podle PP Ø 8,6 / 100 km
Potom Verva 100 - Ø 9,3 / 100
Teď Eurooil 98 + Wynn's - (zatím) Ø 8,3 / 100

Jízdní podmínky i styl plusminus stejný....
Nejde o konkrétní spotřebu (reálně je stejně o asi 4 deci vyšší, a na spotřebu rozhodně nejezdím :twisted:), ale o ty rozdíly :shock:
Takže dnes vyjeta ta nádrž s Eurooilem 98 + Wynn's. Konečný 'účet' dle PP Ø 8,5l/100km.
Všechny tři nádrže vyjety v + - stejných podmínkách a s tím, že u každé bylo cca 100km po dálnici a zbytek po městě.
Dnes jsem vzal opět Eurooil 98 (nyní k tomu aditivum Techron Gasoline - dík leforte) a na 120-ti kilometrech to prohnal mimo město z Brna (pro ty kdož znají okolí Brna, tak) přes Tišnov, Nedvědici a Štěpánov n.Svratkou do Bystřice n.Pernštejnem, a zpět. A servítky jsem si nebral :twisted: Podle PP Ø 8,2l/100km :idea:

Řekl bych že na dvačtverku benzin to není špatné, i když reálně to bude o ty 4 deci víc.

Uvidím kam to spadne zítra bo jedu na dovču za České Libchavy (přes Svitavy, Českou Třebovou a Ústí n.Orlicí), ale s paňmaminkou :) a s tou jako s vajíčkama :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9915
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Nic si z toho nedělej, kamaráde, a užívej za volantem i mimo něj. Mně spotřeba taky kolísá, stále se však drží kolem osmi na sto (poslední zas 8,2 na N95 ONO.) Hlídám/počítám/eviduju to dycky po vyjetí nádrže (zhruba 700km) ze stejných důvodů jako ty ("abysem tak nějak věděl")... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lefort »

Není zač Jarku, dej pak vědět jestli bude výsledek znát. ;-)
Jinak já u Fiesty za cca 8 - 8,5l na 100km, u Kappy je to drobátko horší, tam jsem kolem 10. Ale stojí to za to!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:servítky jsem si nebral :twisted: Podle PP Ø 8,2l/100km

Uvidím kam to spadne zítra bo jedu na dovču za České Libchavy (přes Svitavy, Českou Třebovou a Ústí n.Orlicí), ale s paňmaminkou :) a s tou jako s vajíčkama :x
Tak jsem dnes jel tak jakoby ty vajíčka byly natvrdo :) Máma se držela, a já to držel mezi dvěma až čtyřmi tisíci. Tak nějak normální jízda, a spadlo to na 7,9/100. U mě dobrý :wink:
Colommbo píše:Hlídám/počítám/eviduju to dycky po vyjetí nádrže (zhruba 700km) ze stejných důvodů jako ty ("abysem tak nějak věděl")... 8)
Pane ano, mám to obdobně. Nehlídám deci, ale když by něco, tak to poznám :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od tonny »

Tak jsem do Camry natankoval N95, nemohl jsem se dívat na cenu 22,90. Skutečnou spotřebu s Verva 100 jsem měl nyní 8,3, dost město krátké a občas dálnice, kde občas vytočím kvůli VVT, aby se rozchodilo. Nečekám jinou spotřebu, jen raději tankuji kvalitnější paliva.
Jak píše Jirka, u mne dobrý. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od nomacorc »

Jen takový postřeh k Vervě 100, teď dlouhodobě do jednoho auta s dvoulitrem atmosférou tankuji jen toto palivo, kdy při normální klidné jízdě je spotřeba trochu vyšší, než na N95, zato při zátěži a využíváni plného výkonu je spotřeba nižší než s N95, kde dřív nebyl problém jet za 13-15l/100km se teď s V100 nedostanu přes 11l, což je docela znát. Podotýkám, že se jedná konstrukčně o cca 30 let starý motor s rozdělovačem, bez váhy vzduchu a řj. si umí v podstatě upravit jen předstih :lol:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Brembo »

Misojogi píše:Clanok tvrdi ze zdokonalene diesle by boli ekologickym riesenim v buducnosti, viete to posudit?
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... ie-paliva/
Navyše najnovšie zistenia dokazujú, že vysoká účinnosť dieselov má priaznivý vplyv na znižovanie emisií oxidu uhličitého. Práve naftové motory môžu byť dôležitým prvkom na udržanie flotilových emisií tohto skleníkového plynu pod hranicou znamenajúcou pokuty. Treba však presvedčiť úrady aj verejnosť, že vznetové agregáty nie sú hrozbou, ale veľmi dobrou ekologickou voľbou.
Sorry ak som clanok zle zaradil ale nenasiel som nic rozumnejsie
Vedci z výskumného centra Sandia National Laboratories (SNL) sa zamerali na konštrukciu prívodu paliva. Ich riešenie sa volá Ducted fuel injection (DFI), čo možno preložiť ako vstrkovanie paliva cez rúrku. Vzhľadom tento princíp pripomína Bunsenov horák používaný v chemických laboratóriách. Rúrky za vstrekovacími tryskami dokážu vytvoriť oveľa homogénnejšiu zmes paliva a vzduchu, ktorá sa následne väčšmi zahreje a jej spálením vznikne menšie množstvo pevných usadenín. Vzhľadom na okolnosti predstavuje pokles 50 až 100 percent.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... o-hybridy/
Potenciálnym problémom nie su dieseli v autách ale v lodiach a lokomotívach. Tam spravidla nie su žiadne systémi na znižovanie emysií-žiadne katalzátory,DPF,SCR a EGR len minimálne percento. Pritom najvačšie dieselové motory spaluju spravidla odpad-mazut,tažké vykurovacie oleje. Najvačšie dieselové motory za hodinu spália viac ako 4000l bordelu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

nomacorc píše:....dřív nebyl problém jet za 13-15l/100km se teď s V100 nedostanu přes 11l....
13-15l/100km s dvoulitrem? To na to musíš sakra šlapat :twisted:
Já teda jezdím (oproti tomu) normálně - ve městě dva až čtyři tisíce, venku tři až pět, a občas za sedm, ale v podstatě obdobná zkušenost s Vervou100 při "neracing" jízdě. Vyšší spotřeba - o 3/4 litru na 100 :roll: Zatím vypadá že zůstanu u Eurooilu N98 + Wynn's.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9915
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Taky mě ten údaj trošku překvapil/zarazil. Na druhou stranu znám jednoho, který s přímovstřikovým 2.4 R4 Mišákem dokázal jezdit za devatenáct. Jenže to není člověk... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od nomacorc »

Těch 15l/100km je už opravdu extrémní jízda v kopcích, na druhou stranu dříve se prostě řešilo chlazení motoru hodně palivem a na bohatosti směsi ve vysokých otáčkách se moc nešetřilo... :twisted:
Odpovědět