Spodek nebo vršek ?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od tonny »

Já měl možnost se svézt nějakým Porsche (asi 911, nepamatuji se přesně) mez RZ a také to byl silný zážitek. Švagra strýc byl ředitel Barum svého času (Eda Nešpor), tak jsme jako náctí klukáni mohli do boxů ap. A Lancia Delta Integrále byl můj zážitek, když mechoš seděl na blatníku u otevříté kapoty a pilot popojížděl a mechoš mu něco seřizoval.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Moje řeč! Už nikdy žádné auto nenahradí Lanciu Deltu Integrale a Lancery Evo starších generací. :(
Audi UR QUATTRO,S1
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže tohle byla tak kusová rarita, že je zbytečné se o ní vůbec bavit. V tom smyslu, že srovnáváme nesrovnatelné: Deltu Integrale i Lancera EVO sis mohl běžně koupit v každém autosalonu značky a finančně na ně i běžný smrtelník dosáhl.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Libor »

Známý měl jednu dobu "obyč" verzi Delty, tedy "jen" HF, tuším se 165 koníky. Krásný červený kus. Sice v tom všechno povrzávalo, ale tohle v tom autě nehraje roli. Jet pilu a na hraně jsem se ale s tím autem nikdy neodvážil, neměl jsem na to koule, i když času bylo dost. Je to zvláštní paradox, ve VTI jsem se cítil bezpečněji. Nevím jak to popsat.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

To je vcelku jednoduché: pokud už je v tobě malá dušička a došla ti veškerá odvaha, přidej! Ta pravá zábava totiž teprve nastává. :D
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Hombre »

V ostré závodní verzi Lancia Delta Integrále (něco pod 500 koní) jsem jel na letišti sprint a slalom. To byl takový fofr že jsem neměl sílu pohnout hlavou. Byla to jediná dochovaná verze v česku. I v escortu cosford, a focus 500.
To ty naše popelnice jsou mateřská školka.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže obecně u vozů Mitsubishi to, co jsem napsal výše, platívalo beze zbytku i pro naprosto civilní modely. Zrovna o víkendu jsem byl svědkem ostré jízdy policejního Touranu (v AT) v rámci nějaké zásahové akce a přímo jsem se zhrozil, jak tragické jsou jeho jízdní vlastnosti. To s dvacet let starým Space Wagonem bych mu (teď nenarážím na řidiče-policistu, který řídit rozhodně uměl) hravě natrhl prdel v každé zatáčce.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Libor »

Přesně tak to asi bylo :-) Jel jsem svižně a když to mělo tendenci cestovat ven, stáhlo se cosi ve mě (zřejmě ta dušička) a zvolnil jsem. Abych ty pocity popsal blíže, řeknu to asi tak - čekal jsem, že to bude stabilnější. Ono určitě je, ale fakt se to musí umět řídit a s takovýmto autem úplně srůst. A na to jsem tehdy zřejmě neměl koule :D Holt, když to odlehčím, s takovou 4×4 není snadné jezdit na limitu a TorSen není pro každého, jak si někteří myslí. Čest pánům jezdcům, smekám.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Ale ono to do určitého momentu stabilní je - pro ty, kdož se bojí. Jenže ta pravá zábava začíná přesně tam, kde zapomeneš na potřebu stability a konečně si začneš užívat agility. :lol: A když si to párkrát prakticky vyzkoušíš, přestaneš se bát a začneš tomu důvěřovat. :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Colommbo »

Co jsem se kdy díval na záběry (i on board) z různých eRZet, při jízdě lehce za hranou ta auta vlastně nejsou stabilní vůbec. Není to potřeba, (ti fakt špičkoví) jezdci si s nimi "jen tak hrají"... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

No a o to právě jde! Vždyť smyk všech čtyřech je jenom jiným způsobem průjezdu zatáčkou (netvrdím, že vždy tím nejrychlejším).
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Libor »

Bez námitek, přesně tak to bude ;-)
Chtělo by to tehdy okruh s širokými krajnicemi, aby si člověk dodal odvahy, zakusit ten limit a zkusit to i za něj.
Vyměkl jsem, přiznávám :-) Podvozek s víceprvkem ve VTI se mi tehdy obládal předvídavěji, civilněji.
Vše je o cviku. Dnes už to člověk nezakusí, rizí sportovní auta té doby už nejsou téměř k vidění, natož ke svezení.
Vzpomínám si, jak jsem jednou pánovi ve středních letech zachránil kasu. Ztratil prkenici s doklady i s docela slušným obnosem. Když za mnou tehdy přijel, tak jsme byli oba udiveni. On z toho, že mu vracím prachy a já, že měl krásné WRX STI. Ani jsem ho nemusel ukecávat, asi bylo na mých očích silně vidět, že se chci svézt. Po pravdě, větší pekno na kolech, krom biku,jsem dosud nezažil. Zatáčky projížděl řízeným smykem, ale jako že fakt bokem, žaludek jsem měl až v hrtanu. Uměl to, fakt uměl. K autu řekl např. to, že převodovka vydrží s bídou 60.000 km a pak musí na reapas. Neřešil to, měl třetí Subo v řadě a jeho pocity chápu. Proč to píšu. Je to jak s tou Lancií, aby to opravdu jelo, musí jít tomu člověk vyloženě naproti a pak teprve začiná zábava. S tím Subem jsem si ji užil i z místa spolujezdce ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Libor píše:Bez námitek, přesně tak to bude ;-)
Chtělo by to tehdy okruh s širokými krajnicemi, aby si člověk dodal odvahy, zakusit ten limit a zkusit to i za něj.
Nic takového, "državému " povrchu, ale i náledí, na kterém se sotva udržíš na nohou, se pro začátek rozhodně vyhni! Nejlepší pro trénink je na čistý asfalt čerstvě napadaný sníh, tedy než si ho sám ujezdíš: je dostatečně vodivý a zároveň umožňuje předvídatelný skluz. Až se za těchto podmínek naučíš ovládat vozidlo tak, že "přední kola nikdy nesměřují tam, kam se právě hrne vůz", můžeš se posunout na "lepší" povrchy: šotolinou počínaje přes klouzavý asfalt až ke kvalitní betonce.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Jinak smyk všech čtyřech na kvalitní německé stranově i výškově členité betonce ve dvousetkilometrové rychlosti, který "řídíš" pouze jemným dávkováním plynu, to je nepopsatelná euforie. Pravda, v dnešní době jsou už na všech takových úsecích rychlostní omezení... :(
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Libor »

Hm ;-) Tak takové podmínky tady navodit není snadná věc. Na kurzu (ne)bezpečné jizdy na zdejším polygonu (Lybros) jsem si vyzkoušel své auto, Octu III a E46. Bylo to sice fajn, ale úsek je krátký, na takové "vžití pod kůži" by to chtělo delší trať a hlavně výše uvedené auto. Předokolu zvládam slušně, ale hen ten ultimate bazmek, to bych chtěl umět ovládat. Holt, chce tomu jít naproti. Díky ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět