Spodek nebo vršek ?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Jak by se asi rozjížděl na šestku ze třech tisíc :?: :(
lefort píše:No právě, Honda. :twisted:
A prozradíš mě jaký atmo zážehový motor do dvou a půl litru obsahu se na poslední kvalt svižně rozjede z té první půlky otáčkového spektra?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pedro »

Jardo, zkus jemne spunty do usi. Potlaci veskere selesty, ty neprijemne. Vse je primerene utlumene. Slysis lip zvuk stroje, nerusi ani proudici luft.
Ja se spuntuju na moto od doby Hornika, bo prave při rychlejších prejezdech a tunelich, zvuk motoru vyfuku v otackach mi obtezoval.
Zvykl jsem si a spuntuji stale. A je jedno, zda jedu v integrale nebo polootevrene kdyz jen po meste ci do práce, co mam ze skutra.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše:A prozradíš mě jaký atmo zážehový motor do dvou a půl litru obsahu se na poslední kvalt svižně rozjede z té první půlky otáčkového spektra?
Však taky (nejen) proto si pořizujeme auta se slušnými motory... :D Omča má převody spíš delší než kratší a jsem tomu radši, čtyřka je přímý záběr, pětka je 0,845. Na pětku motor točí 2000/80, 2500/100 a 3000/120, omezovač při cca 6750/min. a i z ještě spodní poloviny otáčkového spektra auto zrychluje poměrně svižně. On i ten pojem svižně je celkem relativní. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

Ale Ty máš pětikvalt a obsah těch dva a půl (a navíc šestihrnek). A já tam na co reagoval lefort psal o 6°. Neboť na to tam ta 6° je. Při 130-ti snížit otáčky, aby ti co v těch recenzích psali že vyšší jsou špatně byli spokojení.... Že se sníží i schopnost/možnost akcelerace asi nevadí :?
....preco recenzie su negativne , ak auto je sprevodovane tak, ze na dialnici toci vyssie otacky?


Ale dyť je to jedno, každej má to svý....
Je mi jasné že jde podřadit, mě šlo ale o to, že při pětce a 130-ti točí 4000 a za plynem když chci tak jde dobře. Taky jsem to napsal....
Pitris píše:Accord točí při 130-ti na pětku (šestku nemá) 4 tisíce. A je mu dobře bo max. krouťáku. A vrčí si za 7,5/100.... A když to přišlápnu, jde do otáček a zrychluje. Celkem svižně. Jak by se asi rozjížděl na šestku ze třech tisíc :?: :( A když potřebuji, tak za tři a 150 nebo za čtyři a 190 je tam u 7 tisíc....rychle

Edit: Já tam žádnou šestku co snižuje otáčky a akceleraci NEPOTŘEBUJI. Na to jsem leforte narážel v reakci na pepoha, když psal že někdo píše negativní recenze že na dálnici vyšší otáčky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Jeden z důvodů, proč jsem nevzal Mazdu 6 s benzínovým dvoulitrem o deklarovaném výkonu 121 kW bylo to, že při prošlápnutí plynu v dálničních 130 km/h na šestku se nedělo vůbec nic. A to mám rád jak točivé atmosférické benzíňáky, tak dlouhé zpřevodování.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od kornel »

tento argument úplne chápem a vnímam to tak isto.. Potrebujem vozidlo s motorom, ktorý mi z max. povolenej rýchlosti na dialnici, umožní vskutku rýchlu akceleráciu aj na vyšších prevodoch (hoci nemám problém si podradiť aj v prípadoch kedy to nie je vôbec potrebné).
Napr. 110kw/250Nm 1.4tsi.. keď s tým občas jazdím po meste, obchvatoch a pod. tak sa to javí ako vcelku živé, svižné a dokáže to do tých cca 100km/h popreháňať kadečo.. nafúkané je to v rozmedzí cca 2000-3500ot. dosť solídne, až je to nepríjemné ako to po určitej krátkej chvílke od zašlapnutia plynu, pomaly nadvihne predok auta, ale akonáhle od toho čakáš niečo aj "vyššie" a hlavne v už trochu vyšších rýchlostiach, tak smola.. ostáva len vypnúť smerovku a počkať na čistejší vzduch. Takýto charakter mi nesedí.. ja som ale rozmlsaný.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše:Ale...
Ano, však taky reakcí na tvůj dotaz byla prakticky jen moje první věta
Colommbo píše:Však taky (nejen) proto si pořizujeme auta se slušnými motory... :D
zbytek byl jen na dokreslení. A co píše kolega kornel
kornel píše:...Napr. 110kw/250Nm 1.4tsi.. keď s tým občas jazdím po meste, obchvatoch a pod. tak sa to javí ako vcelku živé, svižné a dokáže to do tých cca 100km/h popreháňať kadečo.. nafúkané je to v rozmedzí cca 2000-3500ot. dosť solídne, až je to nepríjemné ako to po určitej krátkej chvílkeod .zašlapnutia plynu, pomaly nadvihne predok auta, ale akonáhle od toho čakáš niečo aj "vyššie"...
je prostě projev (jako charakter bych to nepojmenoval, ten těmto motorům chybí) dnešních motorů. Papírově se jeví velmi dobře, s téměř dvojnásobným objemem mám 132kW a dokonce jen 240Nm, ale ty moje koně a ňůtnmetry se chovají jinak. Napadá mě srovnání s naftovými PD - nejdřív nic, pak krátký výbuch sopky a po něm už jen sopečné bahno... :? Na druhou stranu pro běžný provoz v rámci předpisů to postačuje.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Objem, z něhož plyne i charakter, prostě ničím nenahradíš.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od lefort »

Jarku, to bylo v nadsázce, tak se nezlob :-D
Jinak já mám 6° převodovku a kvalty dost "nakrátko", na šestku při 130 km/h 3000 ot.,ale i tak to při sešlápnutí jede, protože turbo. :-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

Já se nezlobím :)
Jenže bo to nebylo správně pochopeno, tak jsem považoval za vhodné to upřesnit.
Jinak ale Toníku - na otázku si mi neodpověděl....

Jo, Ty máš turbo. Ovšem v osmdesátých letech, kdy se začal tento doping do osobáků pomalu zavádět, si Honda vyvinula systém VTEC právě proto, že (tehdejší) potíže turbomotorů znala.
A Ty máš turbobenzin - ten táhne od dvou do šesti. Ano, VTEC potřebuje otáčky, ale od pěti je zátah s tím turbem srovnatelný.... S turbem v benzinu. Ale jde dál - do sedmi, do osmi tisíc.
A v naftě je to jak napsal Colommbo - něco to (ne)dělá, pak na chvilku 'erekce'☺, a pak bláto ♣.... :? Tam absolutně chybí gradace výkonu v otáčkách.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:A prozradíš mě jaký atmo zážehový motor do dvou a půl litru obsahu se na poslední kvalt svižně rozjede z té první půlky otáčkového spektra?
Suzuki Hayabusa :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

:P :wink: Jo. Ta jo :wink: :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Colommbo »

Durex je vůl! A(le) mám ho rád. :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od kornel »

Je to už dosť rokov dozadu, čo som mal možnosť ako mladý chalan byť "povozený" na závodnom rally špeciály ..Mitsu Lancer EVO8.. (z istých dôvodov parkoval tento špeciál počas rally Prešov u kamaráta v ich garáži na dome...), ako ďakovné a pozornosť pilot trochu povozil kamoša aj mňa po meste a priľahlých okreskách.. samozrejme ešte pred finálnym nastavením na RZ. To bol môj doteraz najsilnejší zážitok z jazdy na štyroch kolesách, nič sa k tomu doteraz ani nepriblížilo (brané ako celok), rovnako či spodok alebo vršok vyberať nebolo potrebné :)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Moje řeč! Už nikdy žádné auto nenahradí Lanciu Deltu Integrale a Lancery Evo starších generací. :(
Odpovědět