Specifické použití

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

krki
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 07, 2014 22:23

Specifické použití

Příspěvek od krki »

Dobrý den,
chci se Vás zeptat na Váš názor. Mám autodopravu a v ní krom klasických TIR jsou i 3 auta,
Škoda Superb TDI 103 kW, Škoda Octavia TDI 110 kW a Škoda Yeti 81 kW, které jezdí následujícím způsobem.

Škoda Superb TDI 103 kW aktuální nájezd 240.000 Km
1 start, dálnice 140 - 180 Km/h a 800 - 1600 km v kuse, záleží zda se jede DK, NL, E, P anebo TR
jede to bez připojeného vozíku, a bez zvláštního zatížení, jezdí to jako kurýr. Jen jde o to, že mě přijde že předepsaný motorový olej 0W-30 anebo 5W-30 není moc vhodný pro tady takovýto styl jízdy, kdy defacto na jednu olejovou náplň / měním po 10.000 Km / je třeba maximálně 20 studených startů, ale jinak jede
motor neustále v otáčkách kolem 3.000 Ot./min. a teplota oleje se pohybuje podle PC kolem 110°C, ale na dálnici v D tá teplota oleje leze až ke 125°C a v létě na dálnici v TR, kdy je okolní teplota kolem 40°C je občas i teplota oleje až 135°C
Není na takovýto typ provozu dávat oleje jiné viskozity - pocitově alespoň 5W-40, anebo 5W-50?
Co se stane, poškodí, pokud by se tam lil olej nepředepsaný, neschválený, např 10W-60?

Škoda Octavia TDI 110 kW aktuální nájezd 90.000 Km
1 start, dálnice a silnice, max 110 Km/h ale s připojeným 2 nápravovým vlekem 2.000 Kg a velkou plachtou, takže auto má dle PC průměrnou spotřebu 12l/100 km a takto to tahá vlek po Evropě. Jezdí to jako kurýr s urgentníma ND. Teplota oleje je tedy také vždy 115°C - 130°C.
Otáčky motoru jsou tedy daleko nižší jak u zmíněného Superba, jsou 1.800 - 2.000 Ot/min, nicméně zatížení motoru je zase daleko vyšší, motor pocitově neustále jede na 70-100% výkonu a i spotřeba tomu odpovídá. Olej u tohoto auta měním po max.15.000 Km ale většinou se snažím i dříve - jenže někdy to prostě nejde, odjíždí to do Turecka, pak Finsko..a dojede to s 16ti tisícema na oleju...
Otázka je tá stejná, na tento typ provozu je vhodné používat stále předepsané oleje 0W-30 , 5W-30 anebo by bylo vhodnější co do výdrže motoru používat nepředepsané oleje 5W-50 anebo 10W-60

Jenom pro dokreslení situace, auta jsem zvyklý mít vždy alespoň 500.000 km, nemám tedy auta tak abych je koupil, rok ojezdil, nevyměnil na nich ani olej a poslal je do světa. Proto se na to ptám.


Děkuji za Vaše názory,

Martin
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Specifické použití

Příspěvek od Pitris »

Na tyto specifické podmínky jsou opravdu "třicítky" nevhodné....
Asi bych volil 5w50 (Mobil1 nebo Yacco Galaxie), nebo 10w50 (Total Racing).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Specifické použití

Příspěvek od rosso »

Nebyl by vhodnější Millers 5W50, kvůli DPF?
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Specifické použití

Příspěvek od bjukemen »

ako napisal Pitris, poobzeraj sa po oleji viskozity 5w-50, horsie je to ze tie oleje nebudu so schvalenim pre DPF ani VW
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Specifické použití

Příspěvek od bjukemen »

vidis millers by bol gut vzhladom k DPF filtrom v autach
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Specifické použití

Příspěvek od bjukemen »

ps: aky bol dovod zvoleneho vozidla na tahanie 2 napravoveho vozika a este aj plachtou v podobe octavie?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
krki
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 07, 2014 22:23

Re: Specifické použití

Příspěvek od krki »

To nebylo zvoleno.. to se zvolil "samo"... situace která vznikla..požadavky zákazníků..které nikdo nečekal a nepředpokládal..a octavia combi 4x4 LaK byla již prostě koupená, měla tažný..tak teď prostě tahá... :-)
Je mě jasné, že daleko lepší by na takovou práci byl RAM 1500, nebo VW Amarok..anebo plno dalších jiných strojů...KodiaQ..MB...Audi Q7..Audi A6 3.0 tdi...BMW5..at d atd, atd..

NA druhou stranu..Je to ve 4 kolce, tažný na 2 tuny, má to nezávislý topení..velkej kufr, provozní náklady jsou docela nízké..pořizovací cena byla také dobrá - nové to auto stálo 619.000 CZK..
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Specifické použití

Příspěvek od Jerry3 »

S ohledem na obsah posledního příspěvku tazatele vřele doporučuji celé toto nově založené vlákno přesunout tam, kam patří.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Specifické použití

Příspěvek od Pitris »

rosso píše:Nebyl by vhodnější Millers 5W50, kvůli DPF?
Ano, dyť su blbej - TDI je s DPF. Měl by tam jít olej ACEA C3. Řekl bych ale že Millers XF je jediný 5w50 s C3 - otázkou zůstane zda-li bude akceptovaná jeho vyšší cena....
Ono při tom objemu najetých kilometrů a intervalu výměn oleje (několik za rok), by u toho "pošťáckýho" Supa šlo na zimní měsíce dát i dobrou 5w40-ku s C3 ->> (třeba Repsol 505.01, Ravenol VMO, Yacco VX 1000 FAP).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Specifické použití

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:S ohledem na obsah posledního příspěvku tazatele vřele doporučuji celé toto nově založené vlákno přesunout tam, kam patří.
Vzhledem k němu asi ano, ale jízdy s těmi auty jsou natolik specifické že to slučovat nebudu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Specifické použití

Příspěvek od Shi »

Pitris píše:
rosso píše:Nebyl by vhodnější Millers 5W50, kvůli DPF?
Ano, dyť su blbej - TDI je s DPF. Měl by tam jít olej ACEA C3. Řekl bych ale že Millers XF je jediný 5w50 s C3 - otázkou zůstane zda-li bude akceptovaná jeho vyšší cena....
Ono při tom objemu najetých kilometrů a intervalu výměn oleje (několik za rok), by u toho "pošťáckýho" Supa šlo na zimní měsíce dát i dobrou 5w40-ku s C3 ->> (třeba Repsol 505.01, Ravenol VMO, Yacco VX 1000 FAP).
Mi to přijde jako zcela ideální aplikace pro Ravenol RUP 5w-40
- má C3 i některé VW normy
- je to v podstatně závodní olej a tohle se mizivým počtem studených startů a trvalou zátěží blíží závodnímu použití, nízká odparnost RUPu indukuje značnou teplotní odolnost
- těch dlouhodobých 130 stupňů by RUP 5w-40 měl zvládat celkem s přehledem, zejména pokud motory zatím bez úhony přežily zcela běžné oleje 5w-30, takto RUP zvládat musí a nebál bych se s ním ani letního Turecka, ani zminího Švédska.
- vysoká provozní teplota je ideální pro oleje s wolframovými aditivy
- cena je v porovnání s Millers naprosto v pohodě
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Specifické použití

Příspěvek od rosso »

ad cena.
5l Millerse stojí 1569Kč
4l Ravenolu 1287Kč
Ceny tedy naprosto srovnatelné :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Specifické použití

Příspěvek od Pitris »

Moment.... On Ravenol RUP je (už) C3 :?: :shock: Měl jsem za to že v 5w40 C3 jen VMO....
Je pravda že RUP to se svým aditivačním balíčkem zřejmě dá v pohodě taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Specifické použití

Příspěvek od Shi »

rosso: Máš pravdu, přehlídl jsem se. Ale i tak bych v této situaci šáhl po RUP :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Specifické použití

Příspěvek od Pitris »

To užití aut je dosti specifické na to, aby byl použit i specifický olej. A 3 stovky za litr zas tolik není (ať už se dá RUP nebo XF nebo....).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět