Specifické použití
Moderátor: Colommbo
Specifické použití
Dobrý den,
chci se Vás zeptat na Váš názor. Mám autodopravu a v ní krom klasických TIR jsou i 3 auta,
Škoda Superb TDI 103 kW, Škoda Octavia TDI 110 kW a Škoda Yeti 81 kW, které jezdí následujícím způsobem.
Škoda Superb TDI 103 kW aktuální nájezd 240.000 Km
1 start, dálnice 140 - 180 Km/h a 800 - 1600 km v kuse, záleží zda se jede DK, NL, E, P anebo TR
jede to bez připojeného vozíku, a bez zvláštního zatížení, jezdí to jako kurýr. Jen jde o to, že mě přijde že předepsaný motorový olej 0W-30 anebo 5W-30 není moc vhodný pro tady takovýto styl jízdy, kdy defacto na jednu olejovou náplň / měním po 10.000 Km / je třeba maximálně 20 studených startů, ale jinak jede
motor neustále v otáčkách kolem 3.000 Ot./min. a teplota oleje se pohybuje podle PC kolem 110°C, ale na dálnici v D tá teplota oleje leze až ke 125°C a v létě na dálnici v TR, kdy je okolní teplota kolem 40°C je občas i teplota oleje až 135°C
Není na takovýto typ provozu dávat oleje jiné viskozity - pocitově alespoň 5W-40, anebo 5W-50?
Co se stane, poškodí, pokud by se tam lil olej nepředepsaný, neschválený, např 10W-60?
Škoda Octavia TDI 110 kW aktuální nájezd 90.000 Km
1 start, dálnice a silnice, max 110 Km/h ale s připojeným 2 nápravovým vlekem 2.000 Kg a velkou plachtou, takže auto má dle PC průměrnou spotřebu 12l/100 km a takto to tahá vlek po Evropě. Jezdí to jako kurýr s urgentníma ND. Teplota oleje je tedy také vždy 115°C - 130°C.
Otáčky motoru jsou tedy daleko nižší jak u zmíněného Superba, jsou 1.800 - 2.000 Ot/min, nicméně zatížení motoru je zase daleko vyšší, motor pocitově neustále jede na 70-100% výkonu a i spotřeba tomu odpovídá. Olej u tohoto auta měním po max.15.000 Km ale většinou se snažím i dříve - jenže někdy to prostě nejde, odjíždí to do Turecka, pak Finsko..a dojede to s 16ti tisícema na oleju...
Otázka je tá stejná, na tento typ provozu je vhodné používat stále předepsané oleje 0W-30 , 5W-30 anebo by bylo vhodnější co do výdrže motoru používat nepředepsané oleje 5W-50 anebo 10W-60
Jenom pro dokreslení situace, auta jsem zvyklý mít vždy alespoň 500.000 km, nemám tedy auta tak abych je koupil, rok ojezdil, nevyměnil na nich ani olej a poslal je do světa. Proto se na to ptám.
Děkuji za Vaše názory,
Martin
chci se Vás zeptat na Váš názor. Mám autodopravu a v ní krom klasických TIR jsou i 3 auta,
Škoda Superb TDI 103 kW, Škoda Octavia TDI 110 kW a Škoda Yeti 81 kW, které jezdí následujícím způsobem.
Škoda Superb TDI 103 kW aktuální nájezd 240.000 Km
1 start, dálnice 140 - 180 Km/h a 800 - 1600 km v kuse, záleží zda se jede DK, NL, E, P anebo TR
jede to bez připojeného vozíku, a bez zvláštního zatížení, jezdí to jako kurýr. Jen jde o to, že mě přijde že předepsaný motorový olej 0W-30 anebo 5W-30 není moc vhodný pro tady takovýto styl jízdy, kdy defacto na jednu olejovou náplň / měním po 10.000 Km / je třeba maximálně 20 studených startů, ale jinak jede
motor neustále v otáčkách kolem 3.000 Ot./min. a teplota oleje se pohybuje podle PC kolem 110°C, ale na dálnici v D tá teplota oleje leze až ke 125°C a v létě na dálnici v TR, kdy je okolní teplota kolem 40°C je občas i teplota oleje až 135°C
Není na takovýto typ provozu dávat oleje jiné viskozity - pocitově alespoň 5W-40, anebo 5W-50?
Co se stane, poškodí, pokud by se tam lil olej nepředepsaný, neschválený, např 10W-60?
Škoda Octavia TDI 110 kW aktuální nájezd 90.000 Km
1 start, dálnice a silnice, max 110 Km/h ale s připojeným 2 nápravovým vlekem 2.000 Kg a velkou plachtou, takže auto má dle PC průměrnou spotřebu 12l/100 km a takto to tahá vlek po Evropě. Jezdí to jako kurýr s urgentníma ND. Teplota oleje je tedy také vždy 115°C - 130°C.
Otáčky motoru jsou tedy daleko nižší jak u zmíněného Superba, jsou 1.800 - 2.000 Ot/min, nicméně zatížení motoru je zase daleko vyšší, motor pocitově neustále jede na 70-100% výkonu a i spotřeba tomu odpovídá. Olej u tohoto auta měním po max.15.000 Km ale většinou se snažím i dříve - jenže někdy to prostě nejde, odjíždí to do Turecka, pak Finsko..a dojede to s 16ti tisícema na oleju...
Otázka je tá stejná, na tento typ provozu je vhodné používat stále předepsané oleje 0W-30 , 5W-30 anebo by bylo vhodnější co do výdrže motoru používat nepředepsané oleje 5W-50 anebo 10W-60
Jenom pro dokreslení situace, auta jsem zvyklý mít vždy alespoň 500.000 km, nemám tedy auta tak abych je koupil, rok ojezdil, nevyměnil na nich ani olej a poslal je do světa. Proto se na to ptám.
Děkuji za Vaše názory,
Martin
Re: Specifické použití
Na tyto specifické podmínky jsou opravdu "třicítky" nevhodné....
Asi bych volil 5w50 (Mobil1 nebo Yacco Galaxie), nebo 10w50 (Total Racing).
Asi bych volil 5w50 (Mobil1 nebo Yacco Galaxie), nebo 10w50 (Total Racing).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Specifické použití
Nebyl by vhodnější Millers 5W50, kvůli DPF?
Re: Specifické použití
ako napisal Pitris, poobzeraj sa po oleji viskozity 5w-50, horsie je to ze tie oleje nebudu so schvalenim pre DPF ani VW
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Specifické použití
vidis millers by bol gut vzhladom k DPF filtrom v autach
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Specifické použití
ps: aky bol dovod zvoleneho vozidla na tahanie 2 napravoveho vozika a este aj plachtou v podobe octavie?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Specifické použití
To nebylo zvoleno.. to se zvolil "samo"... situace která vznikla..požadavky zákazníků..které nikdo nečekal a nepředpokládal..a octavia combi 4x4 LaK byla již prostě koupená, měla tažný..tak teď prostě tahá...
Je mě jasné, že daleko lepší by na takovou práci byl RAM 1500, nebo VW Amarok..anebo plno dalších jiných strojů...KodiaQ..MB...Audi Q7..Audi A6 3.0 tdi...BMW5..at d atd, atd..
NA druhou stranu..Je to ve 4 kolce, tažný na 2 tuny, má to nezávislý topení..velkej kufr, provozní náklady jsou docela nízké..pořizovací cena byla také dobrá - nové to auto stálo 619.000 CZK..
Je mě jasné, že daleko lepší by na takovou práci byl RAM 1500, nebo VW Amarok..anebo plno dalších jiných strojů...KodiaQ..MB...Audi Q7..Audi A6 3.0 tdi...BMW5..at d atd, atd..
NA druhou stranu..Je to ve 4 kolce, tažný na 2 tuny, má to nezávislý topení..velkej kufr, provozní náklady jsou docela nízké..pořizovací cena byla také dobrá - nové to auto stálo 619.000 CZK..
Re: Specifické použití
S ohledem na obsah posledního příspěvku tazatele vřele doporučuji celé toto nově založené vlákno přesunout tam, kam patří.
Re: Specifické použití
Ano, dyť su blbej - TDI je s DPF. Měl by tam jít olej ACEA C3. Řekl bych ale že Millers XF je jediný 5w50 s C3 - otázkou zůstane zda-li bude akceptovaná jeho vyšší cena....rosso píše:Nebyl by vhodnější Millers 5W50, kvůli DPF?
Ono při tom objemu najetých kilometrů a intervalu výměn oleje (několik za rok), by u toho "pošťáckýho" Supa šlo na zimní měsíce dát i dobrou 5w40-ku s C3 ->> (třeba Repsol 505.01, Ravenol VMO, Yacco VX 1000 FAP).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Specifické použití
Vzhledem k němu asi ano, ale jízdy s těmi auty jsou natolik specifické že to slučovat nebudu....Jerry3 píše:S ohledem na obsah posledního příspěvku tazatele vřele doporučuji celé toto nově založené vlákno přesunout tam, kam patří.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Specifické použití
Mi to přijde jako zcela ideální aplikace pro Ravenol RUP 5w-40Pitris píše:Ano, dyť su blbej - TDI je s DPF. Měl by tam jít olej ACEA C3. Řekl bych ale že Millers XF je jediný 5w50 s C3 - otázkou zůstane zda-li bude akceptovaná jeho vyšší cena....rosso píše:Nebyl by vhodnější Millers 5W50, kvůli DPF?
Ono při tom objemu najetých kilometrů a intervalu výměn oleje (několik za rok), by u toho "pošťáckýho" Supa šlo na zimní měsíce dát i dobrou 5w40-ku s C3 ->> (třeba Repsol 505.01, Ravenol VMO, Yacco VX 1000 FAP).
- má C3 i některé VW normy
- je to v podstatně závodní olej a tohle se mizivým počtem studených startů a trvalou zátěží blíží závodnímu použití, nízká odparnost RUPu indukuje značnou teplotní odolnost
- těch dlouhodobých 130 stupňů by RUP 5w-40 měl zvládat celkem s přehledem, zejména pokud motory zatím bez úhony přežily zcela běžné oleje 5w-30, takto RUP zvládat musí a nebál bych se s ním ani letního Turecka, ani zminího Švédska.
- vysoká provozní teplota je ideální pro oleje s wolframovými aditivy
- cena je v porovnání s Millers naprosto v pohodě
Re: Specifické použití
ad cena.
5l Millerse stojí 1569Kč
4l Ravenolu 1287Kč
Ceny tedy naprosto srovnatelné
5l Millerse stojí 1569Kč
4l Ravenolu 1287Kč
Ceny tedy naprosto srovnatelné
Re: Specifické použití
Moment.... On Ravenol RUP je (už) C3 Měl jsem za to že v 5w40 C3 jen VMO....
Je pravda že RUP to se svým aditivačním balíčkem zřejmě dá v pohodě taky.
Je pravda že RUP to se svým aditivačním balíčkem zřejmě dá v pohodě taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Specifické použití
rosso: Máš pravdu, přehlídl jsem se. Ale i tak bych v této situaci šáhl po RUP
Re: Specifické použití
To užití aut je dosti specifické na to, aby byl použit i specifický olej. A 3 stovky za litr zas tolik není (ať už se dá RUP nebo XF nebo....).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF