skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Pitris »

gigy píše:....jen jsem se ptal, jestli je to vůbec možný. Nic jinýho by do toho negativně promlouvat nemělo, dělala se výměna všech kapalin (awd, at)....
Je to možné bo si místo ekooleje A5/B5 dal "hustší" olej s normální HTHS. A jestli si vyměnil i další oleje, tak tím spíš může trošku stoupnout spotřeba paliva, neboť nový olej je vždy ze začátku o něco "hustší".

PS: to hustší je v uvozovkách schválně, páč to není ten úplně nejsprávnéjší výraz - použil jsem jej pro zjednodušení. Přesnější by byla vazkost/viskozita, což znamená že motoru klade olej při mazání trošičku vyšší odpor.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Libor »

Ahoj,
mám na Mobil 1 ESP (SAE 0W30, ACEA C3) ujeto už několik tisíc kilometrů (skoro 3.500 km) a nepozoruji v dlouhodobém měření (dvě aplikace /fuelio, spritmonitor/) žádné zvýšení spotřeby paliva, ve srovnání s původní - tovární náplní SAE 0W20, ACEA C5. Za mě spokojenost :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od abc »

Libore fajn že ti ten M1 dobře padl. :) Jak je to prosím tě s hladinou oleje ( benzín v oleji ), úž to Honda vyřešila :?:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Libor »

abc:
Pořád jsem přemýšlel nad tím Ravenolem, až jsem nakonec "couvnul" a dal Mobil 1. Takže Ravenol mám stále doma a dám ho za půlku pořizovací ceny :D
Teď vážne. Jezdíme M1 s kolegou, co má stejné auto a pohoda. Co se týče "oil dilution", tak mám od března téměř 6.000 km a při kontrole aku, k vůli inteligentnímu dobíjení, kontroluji i měrku. Ač jezdím převážně trasy kolem 10 km, občas delší, občas kratší, tak se hladina oleje pohybuje max 4 mm pod horní ryskou. Je pravda, že na autech proběhla nějaká, mě neznámá úprava termomanagementu a software (info od dealera), ale v čem spočívala... Dlužno dodat, že voda v chladícím systému se ohřívá velmi rychle, jak je to s olejem netuším, nemám žádný měřič v BC.
Přechodem na SAE 0W30 a všeobecně dobře hodnocený M1, jsem jednak chtěl motoru dopřát vhodnější olej, ale také náplň, která by v případě oil dilution dokázala lépe "vzdorovat" kontaminaci benzínem. Zatím tedy spokojenost. Už jen když odečítám hladinu oleje z měrky, necítím zápach po benzínu, jak třeba občas u HR-V, kde jsem tehdy častými "couračkami" benzín v oleji, i když nijak ve znepokojivém množství, měl.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Colommbo »

Je opravdu nezbytné namísto českého ředění psát dilution...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Libor »

Colommbo:
O ředění oleje palivem, jsem se dozvěděl před cca 5 lety ze zahraničních webů, kde je tento nešvar označen právě tímto výrazem, i v odborných článcích.
Omlouvám se, nedošlo mi to, polepším se a cizí odborné výrazy zde již psát nebudu :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od PHiLiPZ »

Nestaci na zbavenie sa benzinu v oleji robit raz za cas dlhsiu jazdu, kde sa olej zohreje a benzin vypari? Nafta sa nevypari, ale benzin by mal (aj voda).
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Colommbo »

Pronikání paliva do olejové náplně motoru je za normálních okolností častější/obvyklejší u naftových motorů a se systémem DPF obzvlášť. Při dostatečném zahřátí olejové náplně se naprostá většina složek benzínu z oleje skutečně odpaří, máš pravdu. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
gigy
Příspěvky: 29
Registrován: pon kvě 25, 2020 10:34

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od gigy »

Kuci leju teď už do dvou Volvích naft 2.4 s bi turbem ESP 0W30 ( C3), měním po 10k km, výrobce předepisuje A5/B5 0w30
stále přemýšlím zda časem nepřejít na 5w30 ESP C3, ale proč si "odůvodňuji" 0w30 je:
a) trasy jsou nejčastěji cca 25 km, občas třeba 100 km, ale zejména u jednoho auta je pak celkem často přidán "skok" pár km po okolí, to je jeden důvod proč si říkám že je 0w30 lepší (pro klid v duši, že když se s tím cukne, což by se s naftou nemělo, tak je tam aspoň ta 0)
b) ne vždy musí bufík fungovat a už vidím, že to bude jak na potvoru až bude -15, tam už by ten rozdíl 5w vs 0w mohl být znát ne ? bufík stejně přímo olej neohřívá
c) klid v duší že alespoň SAE držím podle výrobce

je pravdivá moje domněnka že se 0w30 oproti 5w30 malinko rychleji ohřeje, nebo to není pravda ?
Přineslo by autu použití 5w30 nějaké jiné pozitivum než že olej rychleji degraduje ? To se snažím řešit výměnou po 10k km.

Občas potom jedem na dovolenou, dálnice, 1000 km v kuse, jak moc bych se měl s těmito oleji "hlídat"? aby to stíhalo mazat (protože kdybych jezdil převážně tohle, tak tam dám 40). Je rozdíl zima a léto ?


To je první téma. No a olej beru od dovozce Mobilu do ČR, tady :https://www.maierkorduletsch.cz/maier-k ... -maziva-ks

a nálepky s etiketou na zadní straně moc nelícují, nejdřív jsem myslel že tam ani není ta spodní odlepitelná vrstva, ale pak jsme jí našel, i tak mám jisté pochybnosti, je to v pohodě nebo je to panč ? Přidal bych fotku ale nevidím možnost přidat přílohu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Pitris »

Maier & Korduletsch je ofiko dovozce, tam by měl být k dispozici origo olej.

A jestli do Volva s DPF olej C3, nebo (byť výrobcem doporučený) A5/B5, tak já jsem (a obzvlášť při výměně po 10-ti tkm) pro olej C3. Je to pozitivum pro ten filtr, a negativum mid saps oleje eliminuje ta včasná výměna.

0w30 vs. 5w30 (při stejné HTHS): Rozdíl je minimální, a pokud vůbec se "pětka" ohřeje dřív než "nulka", tak rozdil bude velmi malý.
A za tepla - byť SAE 5w30 bývá nejstabilnější (ovšem i toto je jen obecné tvrzení/definice, protože hodně záleží na konkrétních olejich, resp. na jejich jednak aditivaci, a druhak na výchozí surovině....
Krom toho velmi mírnou (pokud tam vůbec bude) nevýhodu 0w30 smázne ta (opět) včasná výměna, a (event.) ve velkém mrazu lepši čerpatelnost 0w. A když je motor OK, tak ho olej xw30 s normální HTHS zvládne umazat i v létě na dálnici (ono kolikrát je pro ten olej/motor horší odpolední popojiždění v létě v koloně v ucpaném městě). Obzvlášť když je povolen i olej se sníženou HTHS.
A řekl bych, že pro motor s DPF při běžných jízdách bude podstatnější volit C3 místo B5, než skoumat rozdil u C3 mezi 0w30 a 5w30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od jerome »

gigy píše:stále přemýšlím zda časem nepřejít na 5w30 ESP C3, ale proč si "odůvodňuji" 0w30 je:
a) trasy jsou nejčastěji cca 25 km, občas třeba 100 km, ale zejména u jednoho auta je pak celkem často přidán "skok" pár km po okolí, to je jeden důvod proč si říkám že je 0w30 lepší (pro klid v duši, že když se s tím cukne, což by se s naftou nemělo, tak je tam aspoň ta 0)
To že jazdíš sem tam aj dlhšie trasy tak ja osobne by som sa priklonil práveže k 5W30
gigy píše:b) ne vždy musí bufík fungovat a už vidím, že to bude jak na potvoru až bude -15, tam už by ten rozdíl 5w vs 0w mohl být znát ne ? bufík stejně přímo olej neohřívá
Pri -15 je asi šuma fuk či tam je 5 anebo 0 :)
gigy píše:c) klid v duší že alespoň SAE držím podle výrobce
Posledná vec čo by ma trápila :)
5W30 je celkovo stabilnejší olej ako 0W30 (čím menší rozdiel medzi číslami tým lepšie) a aj pri tých sem tam dlhších jazdách je 5W30 vhodnejšia :wink:
Možno pri novom aute by som sa k tej 0W30 skôr priklonil,ale ak už má auto zopár tisíc km tak skôr 5W30.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Pitris »

to gigy: No, a včil si to přeber :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Mirec 29 »

Tiež by som sa priklonil k 5w30. Nebudem opakovať čo už zaznelo len doplním že v prospech 5w hrá priaznivejší pomer TBN vs. TAN . Čiže oba sú C-čkové ale u tej 5w je to predsa len veselšie (dlhšie dokáže odolávať kyslému prostrediu v motore) aj keď včasná výmena to istí ale predsa len... :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
gigy
Příspěvky: 29
Registrován: pon kvě 25, 2020 10:34

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od gigy »

no takže rozdíl je naprosto minimální, hlavně měnit po 10k km
to jsem věděl už předtím a protože to bylo "skoro stejný" tak jsem dal 0w30 kvůli tomu výrobci no :D
vy se spíš přikláníte k té 5w30
no teď jsem nakoupil cca na rok dopředu tu 0w30, tak za rok asi zkusím 5w30

já tu nulu bral kvůli tomu že tyhle motory jsou citlivý na hydroštely a údajně je ta 0w namaže po startu dřív jak 5w

a taky kvůli tomu výrobci, protože ten předepisuje tu 0w, a to by ani nemuselo být kvůli emisím, protože jinak by mohl dát 5w30 a5/b5, takže si říkám že tu nulu tam dali kvůli něčemu rozumnému a budu jí držet :D ale asi ne :D
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od jarson1 »

gigy, ak ta to poteší, tak sukromne sa priklánam aj ja k 0W30 :)
Teda co sa týka viskozity. Bez ohladu na ostatné.
Preco? Nič racionálne. Len taká intuícia. Aj ked je rozdiel mimimálny, predsa len nejaký je. Tak preco to nevyužiť.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět