skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Moderátor: Colommbo
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Byť se to zdá nelogické, může tak být. A není to o tom, že by při 40-ti stupních některý olej mazal líp nebo hůř, ale ten rozdíl může být (a asi i je) způsoben průběhem viskozitní křivky toho kterěho oleje.
A někdy jsou i TL z různého roku a údaje se mohou podle toho lišit....
A někdy jsou i TL z různého roku a údaje se mohou podle toho lišit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Jo jakože se ty křivky někde střetnou ale asi v nižší teplotě jak 40° potom už by ty vyskozity byly tak jak by člověk očekával při porovnání 5w a 0w.
Pokud by to platilo tak asi lepší ten 0W, v echt mraze mázne líp nebo stejně ale malinko méně teče při 100°(12,2 vs 11,8)
Teď ještě najít kde to koupit aby to nebyl fake, zatím jsem psal do motora.cz a odpověď mě odradila s Dufy mám špatnou zkušenost, zachvíli nebudu mít kde kupovat
Pokud by to platilo tak asi lepší ten 0W, v echt mraze mázne líp nebo stejně ale malinko méně teče při 100°(12,2 vs 11,8)
Teď ještě najít kde to koupit aby to nebyl fake, zatím jsem psal do motora.cz a odpověď mě odradila s Dufy mám špatnou zkušenost, zachvíli nebudu mít kde kupovat
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Když nevěříš moc dufy..tak značkové oleje.cz Tam skoro jistota, že berou ten Mobil z Německa a kvality se bat nemusíš. Pokud ne tam tak asi pak jedině od ofiko dozce mobil do čr. A dal bych 5w30.
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Kvůli čemu by si bral ten 5W ?
Mám to do Volvo 5ti válec D5, hydroštely, DPF, 2 turba, od výrobce je dán 0w30 a5/b5
Jinak už jsem zjistil že ofiko dovozce mi to prodá i v přijatelném množství a cena je slušná, tak asi vezmu tam to budu mít klid v duši největší
Né že něvěřím dufy ale mám blbou zkušenost protože píšou že něco mají na skladě a pak mi do mailu napíšou že to nemají a ani mít nebudou, jenom jinou litráž a až za měsíc+. Tak doufám že se aspoň nebudou loudat s vrácením peněz.
Mám to do Volvo 5ti válec D5, hydroštely, DPF, 2 turba, od výrobce je dán 0w30 a5/b5
Jinak už jsem zjistil že ofiko dovozce mi to prodá i v přijatelném množství a cena je slušná, tak asi vezmu tam to budu mít klid v duši největší
Né že něvěřím dufy ale mám blbou zkušenost protože píšou že něco mají na skladě a pak mi do mailu napíšou že to nemají a ani mít nebudou, jenom jinou litráž a až za měsíc+. Tak doufám že se aspoň nebudou loudat s vrácením peněz.
- Colommbo
- Příspěvky: 9848
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Není toho třeba, notabéne s parohama se budeš těžko soukat za volant. A při výměnném intervalu 10tis.km můžeš do motoru nalít prakticky a téměř cokoli...gigy píše:...Jsem z těch olejů čím dál větší jelen.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
gigy:
Včera jsem ověřoval u lubstaru (oficiální dovozce v ČR mj. i zn. Mobil), jak je to s výrobky zn. Mobil v českých distribučnívmch sítích. Překopíruji text z vedlejšího vlákna.
Dnes dopoledne jsem se díval i na stránky lubstaru, abych zjistil regionální prodejce (vyloučení koupě potencionálního falsa oleje M1 z "běžného" eshopu). V MSK je to firma esmo.cz v Hranic na Moravě. Na mail odpověděli rychle, prodávají i v maloobchodu. Cena 276 Kč/l, v příloze mailu i technický list (není uveden rok vydání a nevidím tam ani schálení pro VW a Porsche, v některém TL schválení pro VW 504.00, 507.00 a C30 bylo, zde nee. To je teď ale druhořadé).
Takže Mobil 1 by nebylo problém sehnat z oficiální distribuce.
Na druhý mail, přímo z lubstaru, mi potvrdili trvající zastoupení firmou esmo.cz a uvedli i to, že svými výrobky zásobují rovněž pema.cz. Tam ale není 0W30 C3 v nabídce. Nicméně, pema může mít, dle mého, dodavatelů spousty, ne jen lubstar. Esmo je ale zřejmě jistota.
Najeď na stránky lubstaru a v levo budeš mít odkaz na partnery ve Tvém kraji, případně kontakt na obchodní zástupce. A máš jistotu.
V dufy beru oleje třetím rokem, tedy hlavně Ravenol. Chvíli trvá, než je dodají, ale vyzvedávám je osobně, tak ty 3-4 dny přežiju. K dufy doráží Ravenol od ofiko zástuoce v ČR, z sd-oil, takže pohoda.
Včera jsem ověřoval u lubstaru (oficiální dovozce v ČR mj. i zn. Mobil), jak je to s výrobky zn. Mobil v českých distribučnívmch sítích. Překopíruji text z vedlejšího vlákna.
Dnes dopoledne jsem se díval i na stránky lubstaru, abych zjistil regionální prodejce (vyloučení koupě potencionálního falsa oleje M1 z "běžného" eshopu). V MSK je to firma esmo.cz v Hranic na Moravě. Na mail odpověděli rychle, prodávají i v maloobchodu. Cena 276 Kč/l, v příloze mailu i technický list (není uveden rok vydání a nevidím tam ani schálení pro VW a Porsche, v některém TL schválení pro VW 504.00, 507.00 a C30 bylo, zde nee. To je teď ale druhořadé).
Takže Mobil 1 by nebylo problém sehnat z oficiální distribuce.
Na druhý mail, přímo z lubstaru, mi potvrdili trvající zastoupení firmou esmo.cz a uvedli i to, že svými výrobky zásobují rovněž pema.cz. Tam ale není 0W30 C3 v nabídce. Nicméně, pema může mít, dle mého, dodavatelů spousty, ne jen lubstar. Esmo je ale zřejmě jistota.
Najeď na stránky lubstaru a v levo budeš mít odkaz na partnery ve Tvém kraji, případně kontakt na obchodní zástupce. A máš jistotu.
V dufy beru oleje třetím rokem, tedy hlavně Ravenol. Chvíli trvá, než je dodají, ale vyzvedávám je osobně, tak ty 3-4 dny přežiju. K dufy doráží Ravenol od ofiko zástuoce v ČR, z sd-oil, takže pohoda.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
aha, já komunukuju s touhle firmou: https://www.maierkorduletsch.cz/
která říká že je jediný autorizovaný distributor olejů a maziv značky Mobil pro Českou republiku to mi znělo dobře a cenu mají lepší než si psal
která říká že je jediný autorizovaný distributor olejů a maziv značky Mobil pro Českou republiku to mi znělo dobře a cenu mají lepší než si psal
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Jo gigy ale u https://www.maierkorduletsch.cz/ musíš koupit 12x1 l anebo 4x4 l a pošlou ho na adresu.
A třeba Alza bere u maierkor.......cz
A třeba Alza bere u maierkor.......cz
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
jojo to vím ale to mi nevadí, mám náplň 5,9 litrů takže těch 12l bude akorát na 2 výměny
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Tak sa na to skúmanie a hľadanie najlepšieho oleja proste vyprdni a budeš mať pokoj Máš diesel s DPF, nájdi 5W30/5W40 s C3 a vybavené Dôležitejšia je včasná výmena oleja ako "TOP" olej Na čo ti je 0W ? Jazdíš do Fínskagigy píše:Jsem z těch olejů čím dál větší jelen.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
..to si ma rozsekal normálnejerome píše:Tak sa na to skúmanie a hľadanie najlepšieho oleja proste vyprdni a budeš mať pokojgigy píše:Jsem z těch olejů čím dál větší jelen.
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Jerome: do Finska nejezdím, ale tyhle motory jsou háklivý na hydraulický vahadla a pro ně je prý 0w lepší, dokonce někdo tvrdí že to hned podle zvuku po startu pozná jestli je tam 0w nebo 5w
Ale jako nutnost to nepovažuju, plno lidí na 5W jezdí, když mi někdo odůvodní proč bude lepší 5w30 tak to tam naleju, pokud tam jsou ale rozdíly minimální a 0w30 není oproti tomu v ničem na škodu, tak tam z tohodle důvodu nechám 0w30
co vím tak je na škodu v tom že 0w30 rychleji degraduje, ale to by se projevilo jen pokud bych přetáhl těch 10k km, nebo?
Já vím že vás už tím otravuju, ale tak zase kdyby bylo jedno co tam člověk naleje tak nemusí tohle fórum vůbec být
Ale jako nutnost to nepovažuju, plno lidí na 5W jezdí, když mi někdo odůvodní proč bude lepší 5w30 tak to tam naleju, pokud tam jsou ale rozdíly minimální a 0w30 není oproti tomu v ničem na škodu, tak tam z tohodle důvodu nechám 0w30
co vím tak je na škodu v tom že 0w30 rychleji degraduje, ale to by se projevilo jen pokud bych přetáhl těch 10k km, nebo?
Já vím že vás už tím otravuju, ale tak zase kdyby bylo jedno co tam člověk naleje tak nemusí tohle fórum vůbec být
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Oleje s 0w jsou sice v ČR (až na vyjimky) zbytečné, leč samozřejmě jsou použitelné - a v případě hydroštelú (pokud jsou OK) je to i v malé zimě přínosné. Je fakt že 5w30 je střihově nepatrně stabilnější, ale v případě správně zvoleného intervalu výměn je ta (ne)stabilita nepodstatná.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
gigy => s tými hydro-zdvihátkami je to niekedy na prášky. Niekomu klepú s nízkoviskóznym olejom inému s hustejším Záleží aj v akom stave sa nachádzajú tj ako často sa predtým menil olej, aký bol použitý v akom stave je olejové čepadlo,kanáliky atď. Takže nedá sa jednoznačne povedať,že najlepší bude olej 0W30 a konkrétne ešte k tomu Mobil. Skúsiť ho môžeš. Ak sa ti nebude pozdávať ich zvuk po výmene, na ďaľšiu výmenu vyber inú značku inú SAE triedu Všetko sú to experimenty. Niekedy som to podobne prežíval aj keď teda našťastie bez hydroštelov. Keď som nebol po výmene spokojný s olejom už -už som chcel meniť zase po 500km Teraz tam šupnem olej o ktorý zakopnem medzi výmenami,splňuje kritéria, je za dobrú cenu a neriešim už nič Neviem či si kupoval auto nové, alebo jazdené,ale stačí keď predchádzajúci majiteľ/mechanik vykonával výmeny nie najsprávnejším štýlom a teraz možeš liať čo len chceš furt to nebude ono. No skús a uvidíš
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9848
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
gigy píše:...tyhle motory jsou háklivý na hydraulický vahadla a pro ně je prý 0w lepší, dokonce někdo tvrdí že to hned podle zvuku po startu pozná jestli je tam 0w nebo 5w
Ale jako nutnost to nepovažuju, plno lidí na 5W jezdí...
Obecné zkušenosti jsou takové, že jsou-li hydroštely funkčně v pořádku, při běžném používání auta z nich po odstavení vozu do dalšího nastartování olej nevyteče, tedy ne že by se po každém studeném startu musely olejem znovu naplnit. Zimní nula tedy možná je, nicméně, jak píše Pitris, zbytečná, spousta lidí ve starších motorech i s hydroštely jezdí na zimní desítku. Rozhodnutí je na tobě, avšak opravdu netřeba v tom hledat velkou vědu.Pitris píše:...a v případě hydroštelů (pokud jsou OK)...
P.S. Hydraulická vahadla, chápu-li tvé sdělení dobře, jsou nonsens. Hydroštely mají prakticky jedinou funkci - trvale vymezovat ventilovou vůli, nic víc a nic míň.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90