skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od ka-spel »

Prodává se u nás Mobil 1 ESP Formula 5W40 M? http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=5
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9934
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Colommbo »

Všude se nabízí toliko 5W30...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
NOP

Re:

Příspěvek od NOP »

Stejsky77 píše:Zatím jsem se nesetkal, že by značku Q8 někdo chtěl "pajcovat," .......
...a o tom to je. Před nějakým časem, rozumněj lety, mi Pitris do Avensisu s dieselem 93 kW bez DPF doporučil několik olejů 5w40, ACEA B4, ačkoliv výrobce doporučoval ACEA B1 a já do té doby používal B1,B5 i C2 5w30. Mezi těmi doporučenými oleji byl i Q8 Formula Excel 5w40, který byl i cenově zajímavý, a tak jsem do toho šel. Tehdy to auto mělo najeto cca 60 tis. km. Do dneška nelituji a tvrdím, že ten olej udělali snad přímo pro tento motor. Především v zátěži, pod plynem v kopcích nebo na dálnici, to bylo něco úplně jiného, než jsem byl do té doby zvyklý, myslím tím jak zvukový projev, tak i to, jak to akcelerovalo nebo než se ten motor zahřál, bez jakýchkoliv do té doby běžných kovových zvuků, pokud tam byly ty předchozí oleje (např. Total INEO ECS 5w30 ale i jiné). Prostě já měl pocit, jako by mi někdo ten motor vyměnil, rozdíl byl neskutečný a kdybych to na vlastní kůži nezažil, asi bych nevěřil. ( AVE Pitris :wink: :wink: :wink: :wink: )
Snad jediným "negativem" byla asi o 0,1 l vyšší spotřeba, jinak samá pozitiva a já za sebe mohu tento olej jenom doporučit. Navíc, známý, který má motor 1,9 TDi PD 74 kW, tak ten tam tento olej leje již pěknou řádku let a o ničem jiném nechce ani slyšet. Pravdou ovšem je, že zase jiní majitélé dieselů od VW si stěžovali, že s tímto olejem je motor hlučnější a nadále jej nepoužívali. Já jsem kdysi měl stejný motor a osvědčil se mi Repsol Elite 505.01 5w40 (se to myslím jmenovalo). Prostě to chce zkoušet a dle mých dosavadních zkušeností oleje, které budou splňovat stejné normy, např. ACEA C2, B5 se ve stejném motoru vůbec nemusí chovat stejně. Mám totiž nyní také Avensis se stejným motorem 93 kW, ale již (bohužel) s DPF. A zatím co s olejem Total INEO ECS 5w30 se do jeho zahřátí ozývaly ony kovové velmi nepříjemné zvuky, tak např. s olejem Millers XF Long Life C2, rovněž 5w30 jsem nic takového nepozoroval (oba oleje ACEA B5, C2). Vždy jsem se domníval, že to je způsobeno viskozitami, ale tyto poslední uvedené oleje jsou si viskozitami hodně podobné. Vysvětlit si to neumím tak to nyní řeším oleji Mobil 1 ESP Formula 5w30 nebo Shell Ultra Extra 5w30, které jsou jak ACEA C2, tak i C3 a mají oproti olejům, které jsou jenom C2 (ve většině případů) vyšší viskozity a motor je s nimi prostě méně hlučný a kultivovanější. Tak člověk dopadne s motorem s DPF. Nechci hanět Total, paní jezdí s motorem HDi, také s DPF a tam se Total Ineo ECS chová vzorně. Ale co by mne opravdu zajímalo, zda bych mohl obecně do tohoto motoru s výrobcem doporučeným olejem C2 používat i C3, neboť tyto oleje většinou mají vyšší viskozity.
No a nyní zjišťuji, že se teprve dostávám k tomu, o čem jsem chtěl původně psát. Takže jenom stručně. O pančovaných olejích se nyní hodně mluví, zvláště u piva je těch zaručených zpráv někdy hodně. Je pravdou, že na tuzemském trhu je hodně olejů pocházejících z Polska, alespoň já v tyto oleje mnoho důvěry nemám. Na druhé straně, pokud se podíváte do jejich internet. obchodů, tak se tam povětšinou tvrdí, že tyto oleje pocházejí z Německa. Kde je pravda, těžko říci. Faktem je, že jejich ceny jsou nižší, než u nás, často opravdu výrazně.
http://www.ceneo.pl/5655437
http://automarkt.bazarek.pl/opis/id,168 ... aign=2012-
11&utm_content=1684864#nclid=0c7505c11fe0e6898e322e6ecfeb5c49
http://www.envirox.pl/sklep.html
A tak si často vzpomenu na jistého pána, který svůj příspěvek na jiném fóru nazval "V tuzemsku nakupují jenom blbci".
Ale k věci, dle mého a nejen mého názoru, u těch u nás "exotických" značek (Q8, Millers atd...) je výrazně menší pravděpodobnost, že se to někomu pančovat vyplatí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Pitris »

ka-spel píše:Prodává se u nás Mobil 1 ESP Formula 5W40 M?
U nás asi ne :( Stejně jako třeba Mobil 1 5w40 Supersyn :( Česko není pro Exxon Mobil asi lukrativní.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Re:

Příspěvek od Pitris »

to NOP: Dík za zpětnou vazbu :wink:
NOP píše:Mám totiž nyní také Avensis se stejným motorem 93 kW, ale již (bohužel) s DPF. A zatím co s olejem Total INEO ECS 5w30 se do jeho zahřátí ozývaly ony kovové velmi nepříjemné zvuky, tak např. s olejem Millers XF Long Life C2, rovněž 5w30 jsem nic takového nepozoroval (oba oleje ACEA B5, C2). Vždy jsem se domníval, že to je způsobeno viskozitami, ale tyto poslední uvedené oleje jsou si viskozitami hodně podobné. Vysvětlit si to neumím tak to nyní řeším oleji Mobil 1 ESP Formula 5w30 nebo Shell Ultra Extra 5w30, které jsou jak ACEA C2, tak i C3 a mají oproti olejům, které jsou jenom C2 (ve většině případů) vyšší viskozity a motor je s nimi prostě méně hlučný a kultivovanější.....
Je fakt, že některý olej si s motorem v něčem "nesedne" (Total INEO ECS 5w30 vs. Millers XF Long Life C2), ale pokud jde o hlučnost motoru, zřejmě mu "líp sedí" ten Millers oils. Možná má jiný základový olej.
A z hlediska hlučnosti - a když to je potřeba - je vhodnější použít olej C2/C3, protože tam je vždy hodnota HTHS viskozity vyšší, než u C2. Nevím jak Shell, ale Mobil1 ESP Formula 5w30 má 3,58mPa.s
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
One

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od One »

Zdravim NOP,
mam Avensis 1AD-FTV 93 kW bez DPF(aspon dufam) rok 2008 a asi by som isiel do toho oleja : Q8 Formula Excel 5w40 co si tak vychvalil.
Ale este ma trapi otazka, ci mam alebo nemam ten filter.
Pises, ze teraz mas rovnaky Avensis ako si mal, ale "již (bohužel) s DPF".
Prosim ta, kedze si mal oba typy motorov, je nejaky badatelny rozdiel, podla coho by sa dalo laicky zistit, ci motor mam ten DPF ,alebo nie?
Za kazdu radu vopred dakujem.
Pokusal som sa to dopatrat, u importera Toyota mi to podla VIN nevedeli povedat nakolko je auto dovezene s Belgicka a v servise Toyota mi to zistit nechceli :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Pitris »

Napřed bych zkusil JINÝ servis Toyota, a potom znovu podle VIN-ka, protože to by určitě jít MĚLO.
A nezjistili by to třeba na STK podle předepsaných hodnot při měření emisí ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Re:

Příspěvek od Mav »

Pitris píše:to NOP: Dík za zpětnou vazbu :wink:
NOP píše:Mám totiž nyní také Avensis se stejným motorem 93 kW, ale již (bohužel) s DPF. A zatím co s olejem Total INEO ECS 5w30 se do jeho zahřátí ozývaly ony kovové velmi nepříjemné zvuky, tak např. s olejem Millers XF Long Life C2, rovněž 5w30 jsem nic takového nepozoroval (oba oleje ACEA B5, C2). Vždy jsem se domníval, že to je způsobeno viskozitami, ale tyto poslední uvedené oleje jsou si viskozitami hodně podobné. Vysvětlit si to neumím tak to nyní řeším oleji Mobil 1 ESP Formula 5w30 nebo Shell Ultra Extra 5w30, které jsou jak ACEA C2, tak i C3 a mají oproti olejům, které jsou jenom C2 (ve většině případů) vyšší viskozity a motor je s nimi prostě méně hlučný a kultivovanější.....
Je fakt, že některý olej si s motorem v něčem "nesedne" (Total INEO ECS 5w30 vs. Millers XF Long Life C2), ale pokud jde o hlučnost motoru, zřejmě mu "líp sedí" ten Millers oils. Možná má jiný základový olej.
A z hlediska hlučnosti - a když to je potřeba - je vhodnější použít olej C2/C3, protože tam je vždy hodnota HTHS viskozity vyšší, než u C2. Nevím jak Shell, ale Mobil1 ESP Formula 5w30 má 3,58mPa.s
Dobrý den,

našel jsem zajímavou tabulku s obsahem fosforu a zinku v Mobilu dle typu.

http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... _Guide.pdf
NOP

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od NOP »

One píše:Zdravim NOP,
mam Avensis 1AD-FTV 93 kW bez DPF(aspon dufam) rok 2008
Ale este ma trapi otazka, ci mam alebo nemam ten filter.
.. v servise Toyota mi to zistit nechceli
Pitris píše:Napřed bych zkusil JINÝ servis Toyota, a potom znovu podle VIN-ka, protože to by určitě jít MĚLO.
Postupoval bych stejně, jak Ti doporučuje Pitris. Vzpomínám si, že jsem blahé paměti se stejným problémem navštívil servis Toyota zde v Brně, kde byli naopak velmi vstřícní, DPF tam nebylo. Pokud by tento Avensis byl zakoupen v tuzemsku, s velkou pravděpodobností by tam s touto motorizací DPF nebylo. V záp. Evropě však byla situace poněkud jiná. Takže jiný servis Toyota, nebo někdo, kdo rozumí autům - když na to koukne, pozná to také. Mělo by to jít také podle toho VIN, někde jsem četl jak, ale nyní si nevzpomenu. Zkus kouknout na diskuze k tomuto modelu, dá se tam ledacos najít
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewforu ... 8e3f7608c8.
Pokud tam DPF nemáš, tak je to super, pokud ty dva motory porovnám, tak s DPF už to ani zdaleka není ono, je to nějaké "udušené", prostě to tak nejede, navíc spotřebu mám vyšší o 0,5 až 0,7 l. Z mého pohledu samá negativa. Ale možná je to také tím, že ten původní motor byl mimořádně povedený, raději to tady ani nebudu popisovat, sám už tomu přestávám věřit. Prostě to auto lítalo nízko nad zemí a dávalo ošklivě na frak autům s "papírově" silnějšími motory, to vše s velmi dobrou spotřebou.
One

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od One »

Dakujem za odpovede.
Ako som uz pisal, podla VIN som sa pokusal, osobne som bol v TOYOTA Slovakia, nevedeli mi to povedat, poslali to na CZ technicke centrum a odtial mi prisla odpoved, ze nevedia nakolko je voz z BEL. To naozaj nie je napr. nejaka kontrolka navyse co svieti na palubovke pri otoceni kluca, tlacitko... Na niektorych autach som videl tlacitko nieco ako cistenie filtra, alebo co. Skusim teda este iny servis. V kazdom pripade tam kde mi to nechceli povedat, som uz raz olej menil ked bolo auto este v zaruke a dali mi tam olej Toyota 5w40. A ked som sa ich minule pytal na ten DPF, ako by ani nevedli, ze ten motor moze byt s DPF. Ako by len rozlisovali ci je to D4D alebo D-CAT.
filo0

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od filo0 »

Mám tušenie že vo veľkom TP je nejaké kolonka súčinitel účinnosti či také niečo a ak to je menšie ako nejaké číslo X (neviem aké) tak máš filter pevných častíc. A taktiež napr. VW gruppe má na pristrojovke ikonku filtra keď otočíš kľučom, vyzerá ako nádobka s prachom vnútri.

//Tak som našiel čo mi poradil Autoxxx, keď som nevedel, čí mám filter

Součinitele absorpce je uváděn na štítku vozidla, v dílenské dokumentaci k vozidlu a v technickém průkazu vozidla. Když tam budeš mít hodnotu 0,5 a nižší má vozidlo filtr pevných částic. Tvůj Golf už ho mít bude.
one

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od one »

dik filo0
1. v TP mam v kolonke sucinitel absorbce : 0,500 m-1
z toho by znamenalo,ze mam DPF

2. bol som v dalsom servise Toyota , nech mi povedia ci mam ten blby filter
technik otvoril kapotu, dal dole plastovy kryt, pozrel a povedal, ze nemam.

tak som z toho jelen, auto som servisoval v orginal service Toyota, kedze bolo auto este v zaruke a oni mi tam liali nejaky 5w40, ktory podla parametrov zodpoveda motoru bez DPF.

najhorsie je, ze mi zacalo auto akosi hucat. ked sa postavim k vyfuku, tak z neho pocut, hucavi kolisavy zvuk, akoby motor nesiel plynule, ale v predu pod kapotou vsetko ide ako hodinky. Moze byt ze tam mam ten blby filter a vdaka nespravnemu oleju, sa odpalil ???
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od Pitris »

Možná - tedy pokud tam ten filtr PČ je - že je jen "přicpaný". Zkusil si to pořádně ohřát a "vypálit" :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od NOP »

Podíval bych se nas EGR, u tohoto motoru s tím bývají problémy - přikládám link - je to v němčině, což je pro mne problém, současně se jedná o RAV4 - ale to nevadí, motor je to stejný, určitě jej poznáš.
http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf
Součaně bych pohledal znovu na fórech, kde se tento problém myslím řešil. Pokud si troufneš, lze to vyčistit svépomoci. Já osobně s tím problémy neměl, tedy žádné zkušenosti nemám.
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewforu ... 8e3f7608c8
gigy
Příspěvky: 29
Registrován: pon kvě 25, 2020 10:34

Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula

Příspěvek od gigy »

Hoší umí mí někdo tohle vysvětlil. Nakonec padl Ravenol a rozhodl jsem se pro Mobil ESP 0W30 C3. Teď ale porovnávám parametry ještě s ESP 5W30 C3.
A jednu věc nechápu SAE 5W30 má ve srovnání s 0W30 nižší vyskozitu při 40° :shock:
5W má 62.6 a 0W má 67.8, logicky bych to čekal opačně
Mám to teda chápat že paradoxně za studena bude "lépe" mazat ten 5W ikdyž to nedává smysl ?
Nebo jaký je mezi těmi oleji rozdíl?
Ten 0W splnujě C2,C3, SN
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... 0-2016.pdf
Ten 5W navíc SM, SL, SJ
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... -5w-30.pdf
HTHS oba 3,5
Ten 5W asi bude mít lepší TBN, ale není uváděné a budu měnit po 10k km tak ho asi nemusím řešit

Jsem z těch olejů čím dál větší jelen.
Odpovědět