Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

rhinos
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2014 10:46

Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od rhinos »

papání oleje je tu už mnohokrát, ale já mám trochu jiný i když podobný dotaz.
Nedávno (15.3) jsem koupil Mazdu 3 BK ve dvoulitru benzín.
Věděl jsem že zřejmě bude papat olej a klasicky reznout.
Trošku šok byl že v motoru bylo hluboce pod měrkou oleje a to co jsem z motoru vypustil moc olej nepřipomínalo.
Tak jsem to vypustil a dal Total Quartz 7000 10W40.
10W40 tam byl dle faktur původně.
Zbytek jsem si nechal doporučit...možná blbě.
Začal jsem to hlídat a zas tak hrozné to nebylo. Třeba od 1.5-12.5 jsem dolil něco málo pod 0.5l a ujel asi 600km.
Zjistil jsem ale že musím vyměnit termostat který už nefungoval správně a preventivně i svíčky kde jsem neznal jejich stáří.

Je fakt ze na liště motoru bylo trochu vice oleje. Ten jsem utřel a už se tam řekl bych neobjevil.
Při servisu byly svičky utopene v oleji. To jsem tak nějak tušil.

Bylo mi doporučeno přejít na 5W40 od Valvolinu na ten MaxLife a dělat zkrácené výměny s výplachem.
První výplach s Motulem a pak BG109.

Nicméně v podstatě okamžitě po servisu se skokově zhoršila spotřeba oleje. Dnes jsem doléval 0.5l po zhruba 200km možná 300 km.

Napadá někoho důvod?
Je mi jasny ze se treba musi minimalne vymenit tesneni na viku...? Ale proc ta skokova zmena?

Jinak motorove to jede stale moc pekne
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Pitris »

rhinos píše:....proc ta skokova zmena?
Třeba to s vlastním servisním zásahem nesouvisí, a "jen" někde povolilo gufero.
Ten Valvoline MaxLife když už, tak dobrý, ale zkusil bych 10w40.... I když, jestli si to chceš nechat, chtělo by to rozhodit a mrknout co je kde kaput :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
rhinos
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2014 10:46

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od rhinos »

no a kdyz teda koukam na ten Valvoline zatim teda 5w40...
Neni divny ze treba tady...
https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-m ... 4l-P28019/
jsou trochu jine specifikace nez tady
https://www.motora.cz/oleje/valvoline/5 ... 924678.htm
nalepku neresim. Je to vubec stejny olej?
To co mi ukazoval pri servisu melo nalepku jako na te motore
A koukam ze ten motul stoji nekde 180 a nekde 300
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Pitris »

rhinos píše:....ze ten motul stoji nekde 180 a nekde 300
Sic netuším jaký Motul :o ale rohlík je taky v každým kšeftě jinak zabalenej, a někde stojí 1,40,- a jinde 2,50,-
No tak mají jiný obal - konkrétně Valvoline měnil onehdy vzhled kanystrů, někde mohou doprodávat olej se starší normou, a někde ho zkrátka nabízí za míň.... A já psal 10w40.

A např. AutoKelly má Total Racing 10w60 litr za 560,- peněz, ale ten stejný olej se jinde dá koupit za 160,-
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
rhinos
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2014 10:46

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od rhinos »

prvni vyplach mi byl doporucen s Motul Engine clean auto.
A az dalsi s BG109.
A kdyz jsem hledal tak ho maji za 189 i za 330.
Paradoxne ten BG je vsude za 226.
Uz jsem to radsi objednal vse na motore....
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od jerome »

Neviem teda či má výplach v tomto prípade nejaký význam. Asi taký istý jak prechod z 10W40 na 5W40 :roll: Tento prechod podľa mňa spôsobil ten skok v spotrebe oleja (5W je redší jak za studena tak i za tepla oproti 10W aj keď majú druhé číslo rovnaké) Pravdepodobne skôr pomôže Pitrisom spomenutý 10W60 :wink: Inak potom GO a máš svätý pokoj 8)
Inak 0.5l na 600km neni tak hrozné :?: :shock: Veď to je okolo 10l na jednu výmenu :o
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
rhinos
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2014 10:46

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od rhinos »

prave ze k zadnemu prechodu jeste nedoslo.
zvysena spotreba nastala bezprostredne po servisu jeste s puvodnim olejem.
Stale tam je 10W40. Na prechod se teprve chystam.
Mozna se pletu ale co tak ctu tak 5w40 je kvalitnejsi olej nez 10w40.
Nebo je to opravdu jen o viskozite?
5w40 je pri stejnem objemu drazsi nez 10w40.
Na motore je ten rozdil 417/576
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od jerome »

Aha ja že ti ho tam hneď dali pri tom servise :D Každopádne ti tento prechod z 10W na 5W nijako spotrebu oleja nezníži práve naopak :idea:
Cez víko ti toľko miznúť nemôže to by si mal celý motor nakomplet od oleja. Buď guferá ventilov alebo piestne krúžky. Ak by boli zapečené dá sa to vyskúšať poriešiť priliatím nafty alebo kerosínu do benzínu (možu sa uvoľniť) ale neni to zaručené. Skôr rozborka/zborka motora a máš pokoj
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Pitris »

rhinos píše:Mozna se pletu ale co tak ctu tak 5w40 je kvalitnejsi olej nez 10w40.
Může být, ale nemusí. A dokonce některé 10w40-ky mohou být kvalitnější (výkonější) než ty 5w40-ky. Ono záleží na použitém základovém oleji. To je Ti ale tady celkem jedno - Ty potřebuješ olej co čistí. A to dělá každý nový olej. A 5w40 i 10w40 stejně, pokud mají stejné API a ACEA. Olej 5w40 bývá "jen" čerpatelnější v mrazu při startu.
Samozřejmě i v 5w40-kách jsou fakt TOP oleje (PAO+ester), ale to je i pár 10w40-tek.
Rozhodně ale žádny olej ten motor neopraví.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
rhinos
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2014 10:46

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od rhinos »

ja vam hlavne chci podekovat za rady.
Preci jen se v tom moc neorientuju. Pro me to konci tim ze tam leju nejakou viskozitu a ty normy jdou tak nejak mimo me:)
Na tenhle olej jsem dostal tip ze by to za ne zrovna kratky cas mohl o trochu zlepsit.
Ani ne tim ze by to byl nejaky zazrak ,ale temi aditivy co obsahuje.
Servisak se vylozene zameruje na mazdy tak ma asi s uniky sve zkusenosti:)
Je teda fakt ze pro castejsi vymeny oleje by ekonomicky byl vhodnejsi ten 10W40
Jinak nikde to poblite od oleje neni a ani kdyz stoji tak nedela olejove skvrny.
Do nejake velke servisni akce se mi nechce vzhledem k zustatkove cene auta a cene za kterou jsem ji koupil.
Trosku se utesuju ze je to tim jaky olej nebo spis brecku jsem z toho vytahl a po nekolika vymenach a proplachu se to stabilizuje...a nebo to pujde na dily :-)

Rano jsem dolil 0.5L kdyz to bylo na spodni rysce...a ted je to v 0.75 rozsahu min/max tak odhaduju ze mezi ryskami je max 1L to neni zas tolik to abych to kontroloval dost pravidelne :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Pitris »

Pokud by si byl ochotný akceptovat stav motoru a chtěl dolívat, úplně klidně bych vzal běžný levný oil :) Třeba https://www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w- ... any--19225
Tomu motoru neublížíš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Brembo »

možno to BG rozpustilo usady karbonu,ktoré to doteraz utesnovali. A tiež je možné,že ten olej čo tam bol mal už viskozitu ako mazací tuk.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
jojto
Příspěvky: 79
Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od jojto »

Osobne sa prikláňam k názoru Bremba. Ta spotreba oleja je priliš velka na vytvrdnute gufera ventilov. BG EPR ma naozaj dost silne rozpustacie ucinky a v tvojom pripade to "odniesli" piestne kruzky. Stretol som sa s tymto parkrat, hlavne pri zanedbanych vymenach oleja. Karbon sa postupne usadzuje na kruzkoch a plni tesniaci funkciu, jeho narusenie sposobi prienik cez piesty.
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Colommbo »

Taky se přikláním k možnosti, že proplachovací aditivum BG tomu "moc nepomohlo" a rozpustilo/odstranilo odněkud něco, co do té doby do určité míry spotřebu oleje drželo v rozumných mezích. Jinak si to vysvětlit neumím, olej samotný (jako takový) za nic nemůže. Ovšem kdyby karbon měl mít těsnící funkci na pístních kroužcích, byly by zapečené, nepružné a tedy zcela nefunkční a motor by musel hodně brát olej už předtím. A bylo by to vidět na výfuku. Kdyby čistící aditivum mělo odstranit karbon z kroužků, mělo by to mít, aspoň po mém soudu, naopak pozitivní výsledek, neb by obnovilo jejich správnou funkci...
P.S. Špatně fungující (ztvrdlá, rozsypaná) ventilová gufera (a pouze ona, ne kroužky) dokážou udělat spotřebu oleje kolem třičtvrtě litru na tisíc km - vlastní zkušenost s motorem majícím 24 gufer.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět