Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
Moderátor: Colommbo
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
Colombo ma pravdu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- jojto
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
- Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
Ano, to o uvolneni karbonu napr. BG EPR a naslednom pozitivnom ucinku na kruzky plati.
Pokial sa, ale olej meni v nedostatocnych intevaloch, nastava situacia, kedy sa napr. zanesenym olej. filtrom (ale i sanim) nezachytene castice dostavaju do obehu a poskodzuju nielen hrany stieracich kruzkov. Ked sa k tomu pridaju napr. nevhodne sviecky alebo netesnost v sani, tak pri zvysenej teplote spalovania nastava pomerne rychle opotrebenie i vonkajsieho povrchu kruzkov.
Vsade, "pripeceny" karbon sa naraz uvolni...
z praxe napr.
Tym chcem iba povedat, ze dekarbonizaciu motora by som rozhodne nerobil na vozidle s nejasnou minulostou a radsej volil 2-3 skratene vymeny oleja, kludne aj po 3 tisic a pokial by sa nezvysovala spotreba oleja isiel by som do toho.
Co som sa stretol so zvysenou spotrebou oleja po dekarbe bolo vzdy na vozidle, ktore majitel cerstvo kupil a chcel mu hned urobit dobre.
Pokial sa, ale olej meni v nedostatocnych intevaloch, nastava situacia, kedy sa napr. zanesenym olej. filtrom (ale i sanim) nezachytene castice dostavaju do obehu a poskodzuju nielen hrany stieracich kruzkov. Ked sa k tomu pridaju napr. nevhodne sviecky alebo netesnost v sani, tak pri zvysenej teplote spalovania nastava pomerne rychle opotrebenie i vonkajsieho povrchu kruzkov.
Vsade, "pripeceny" karbon sa naraz uvolni...
z praxe napr.
Kód: Vybrat vše
http://www.ceba.sk/sk/pomoc_opravarom/2_1_spotreba_oleje_abnormalnim_opotrebenim_pistu__pistnich_krouzku_a_valcu_(necistota).aspx
Co som sa stretol so zvysenou spotrebou oleja po dekarbe bolo vzdy na vozidle, ktore majitel cerstvo kupil a chcel mu hned urobit dobre.
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
veď ani žene hneď dobre neurobíš.. všetko chce určitý čas
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
A co ty utopené svíce v oleji? Já to měl na Camry, když jsem ji přivezl, bylo rozsypané těsnění pod víkem ventilů. To se dělalo jako ten servis? A nedali tam málo oleje po servisu?, pak jsi to zjistil až po pár set km. Pokud olej není pod autem, muselo by to dýmit z výfuku a i cítit.
Čistič kroužky spíše uvolní a pak těsní - pruží. Při zapečení z nedostatku oleje, zvednutí teploty, ztvrdnou gufera a těsnění, pak prasknou - netěsní.
Kontroluj a uvidíš, třeba to už nebude tak jak po servisu. Dával bych MaxLife 10W-40.
Čistič kroužky spíše uvolní a pak těsní - pruží. Při zapečení z nedostatku oleje, zvednutí teploty, ztvrdnou gufera a těsnění, pak prasknou - netěsní.
Kontroluj a uvidíš, třeba to už nebude tak jak po servisu. Dával bych MaxLife 10W-40.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
a takhle funguje ticha posta
Zadny cistic BG ani ten Motul tam zatim nebyl.
Bylo doporuceno objednat ten Valvoline.
Objednat Motul na prvni proplach kvuli tomu ze neni tak agresivni.
Udelat proplach s Motulem.
Menit olej po 2-3000km aby se motor proplachl.
V dalsich vymenach uz teda ten BG.
Ja si myslim ze v motoru bude bordel protoze jak rikam to co jsem vytahl z motoru hned po koupi byl hnus. Na druhou stranu vim ze auto stalo 3 mesice v bazaru.
Predchozi majitel byl mlady kluk a moc na tom nenajel.
Majitel pred nim mel auto 3 roky a celkem se mu dle faktur venoval.
Byl jsem u celeho prubehu servisu. Oleje tam bylo dost dolito.
Ale fakt se to zmenilo skokove kdy to pred tim zralo relativne malo(jako dost ale treba max 0.5 na 600km) a ted tak 2x vic.
Za celou dobu co to stalo na dilne a tocil se i motor olej venku nebyl.
Ale je fakt a to jsem nezminil tak koncovka i kdyz je to benzinak je od sazi.
Zadny cistic BG ani ten Motul tam zatim nebyl.
Bylo doporuceno objednat ten Valvoline.
Objednat Motul na prvni proplach kvuli tomu ze neni tak agresivni.
Udelat proplach s Motulem.
Menit olej po 2-3000km aby se motor proplachl.
V dalsich vymenach uz teda ten BG.
Ja si myslim ze v motoru bude bordel protoze jak rikam to co jsem vytahl z motoru hned po koupi byl hnus. Na druhou stranu vim ze auto stalo 3 mesice v bazaru.
Predchozi majitel byl mlady kluk a moc na tom nenajel.
Majitel pred nim mel auto 3 roky a celkem se mu dle faktur venoval.
Byl jsem u celeho prubehu servisu. Oleje tam bylo dost dolito.
Ale fakt se to zmenilo skokove kdy to pred tim zralo relativne malo(jako dost ale treba max 0.5 na 600km) a ted tak 2x vic.
Za celou dobu co to stalo na dilne a tocil se i motor olej venku nebyl.
Ale je fakt a to jsem nezminil tak koncovka i kdyz je to benzinak je od sazi.
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
tie odkazy ste zavrhli ? je tam o pcv...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
Toto je Jiříku zajímavé. Já od koupi udělal olej 2x brzo po 3-5 tis km a pak udělal 2x bg109 a 1x millers enfine flush. Motor často proženu a oleje jsou super. 2x i Marathon Sunoco 10w40. Takže já budu mít už ty pizdní kruhy ok. Taky to bude už asi na gufírkách..Též 24 ventilů. Ale nechce se mě dělat hlava a spodek motoru neee. Ikdyž asi nic jiného nezbude. Bohužel u mě musí hlava dole. CCa 10 tis práce materiál.Colommbo píše:Taky se přikláním k možnosti, že proplachovací aditivum BG tomu "moc nepomohlo" a rozpustilo/odstranilo odněkud něco, co do té doby do určité míry spotřebu oleje drželo v rozumných mezích. Jinak si to vysvětlit neumím, olej samotný (jako takový) za nic nemůže. Ovšem kdyby karbon měl mít těsnící funkci na pístních kroužcích, byly by zapečené, nepružné a tedy zcela nefunkční a motor by musel hodně brát olej už předtím. A bylo by to vidět na výfuku. Kdyby čistící aditivum mělo odstranit karbon z kroužků, mělo by to mít, aspoň po mém soudu, naopak pozitivní výsledek, neb by obnovilo jejich správnou funkci...
P.S. Špatně fungující (ztvrdlá, rozsypaná) ventilová gufera (a pouze ona, ne kroužky) dokážou udělat spotřebu oleje kolem třičtvrtě litru na tisíc km - vlastní zkušenost s motorem majícím 24 gufer.
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
a co je vlastne to pcv?To je odlucovac oleje?
Ten jsem na bmw mel a tam se to meni pomerne standartne.
Ani jsem nevedel ze neco takoveho na mazde je...
Budu to muset probrat se svym servisakem ke kteremu jezdim standartne
Ten jsem na bmw mel a tam se to meni pomerne standartne.
Ani jsem nevedel ze neco takoveho na mazde je...
Budu to muset probrat se svym servisakem ke kteremu jezdim standartne
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
podla guglu, casta zavada na tych motoroch.rhinos píše:a co je vlastne to pcv?To je odlucovac oleje?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
PCV - je to ventil, ktorý ma na starosti odvetranie klukovej skrine. Býva v roznych podobách vlastne na vsetkých motoroch. Jeho zlyhanie býva castou príčinou nadmernej spotreby oleja vseobecne ( netýka sa len niektorej značky). V podstate ide o to, že ak nefunguje ako má, dochadza napríklad k zvýšenému nasavaniu oleja cez sanie do spalovacieho priestoru, vzniká celkovo pretlak v klukovej skrini a iné neplechy ....atd atd.
nieco bližšie o tom tu napríklad:
http://nlracing.cz/blog/2017/04/16/odve ... cv-system/
Odlucovac oleja - býva casto sucastou tohoto systému - coraz viac motorov je mazaných aj tzv. rozstrekovaním práve v spodku klukovej skrine a tak vznika ovela viac olejových pár / aerosolu/ hmly...nazvite ako chcete...ktoré by mohli byt pri odvetrávaní "odsaté " a spálené nechtiac v motore.
Kým PCV ma v podstate každý motor, odlučovač až taký samozrejmý nie je. Dá sa ale pomerne jednoducho home made doplnit.
nieco bližšie o tom tu napríklad:
http://nlracing.cz/blog/2017/04/16/odve ... cv-system/
Odlucovac oleja - býva casto sucastou tohoto systému - coraz viac motorov je mazaných aj tzv. rozstrekovaním práve v spodku klukovej skrine a tak vznika ovela viac olejových pár / aerosolu/ hmly...nazvite ako chcete...ktoré by mohli byt pri odvetrávaní "odsaté " a spálené nechtiac v motore.
Kým PCV ma v podstate každý motor, odlučovač až taký samozrejmý nie je. Dá sa ale pomerne jednoducho home made doplnit.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
toto sa pouziva aj na stlacenom vzduchu v priemysle.
https://www.ebay.com/itm/Engine-Oil-Sep ... SwFMRc39kM
vseobecny
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=oi ... an&_sop=12
https://www.ebay.com/itm/Engine-Oil-Sep ... SwFMRc39kM
vseobecny
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=oi ... an&_sop=12
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
dik...zkusim to prozkoumat. Kdyby to byla jedna z veci ktera by pomohla bylo by to fajn. Nedelam si iluze ze bude jedina. Pocitam i s temi pistnimi krouzky v lepsim pripade
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
jarson1 never všetkému,čo na internete nájdeš. PCV už v sučastnosti používa len velmy málo výrobcov. Odlučovač oleja cyklonový je v aute nepoužitelný-malá rýchlost plynov. Funguju dobre len separátory s molytanovou výplnou,kde plyny prechádzaju smerom hore cez špeciálny molytan. Tieto maju velmy velku učinnost. žial dodatočná montáž takéhoto separátora je takmer nemožná,pretože zachytený kondenzát musí mat možnost odtiect,takže musí mat spád. Kondenzát sa v tomto molytane zachytáva a ked sa motor vypne,potom steká spat. Ked nemože odtiect,je jeho učinnost mizivá. Prevažná čast motorov má mazanie piestov a valcov rozstrekom oleja,len velmy málo motorov má trysku v bloku na mazanie piestov-pevažne velké dieselové motory pre tažku prevádzku-kamiony,lokomotívy,lode,stavebné mechanizmy.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu
Brembo, je to možné, že mam staré informácie. Nie su z netu. Naopak asi by som mal pohladat nech sa dozviem "novinky"...pisal som co mam na svojich motoroch. A tam je v oboch prípadoch klasický PCV ventil. Uznávam, že bude tažké ich považovat v roku 2020 za nové Pre mna su "nové". Staré boli fiat 850 a skodovečka 120 - a tam bol tzv.otvorený systém. Tie PCV ventil nemali.
Co sa týka odlucovaca na domontovanie - neskusal som , nemam vlastnu skusenost. Viem len , že to existuje a že si to ludia montuju. A ano, tie z odkazu , ktorý dal pepoh , a vlastne asi vsetky home made dorabané maju (minimálne) jednu tebou spomenutú chybičku krásy - olej sa z nich naozaj nevie vrátit do obehu. Ale celé to s odlučovacom bola reakcia na dotaz od rhinosa este pred mojím. Len tak pre istotu aby nevznikol dojem , že PCV a odlučovač je to isté.
A prosím ta ako to teda riešia dnešné motory s odvetrávaním ak sa PCV nepoužíva ?
Co sa týka odlucovaca na domontovanie - neskusal som , nemam vlastnu skusenost. Viem len , že to existuje a že si to ludia montuju. A ano, tie z odkazu , ktorý dal pepoh , a vlastne asi vsetky home made dorabané maju (minimálne) jednu tebou spomenutú chybičku krásy - olej sa z nich naozaj nevie vrátit do obehu. Ale celé to s odlučovacom bola reakcia na dotaz od rhinosa este pred mojím. Len tak pre istotu aby nevznikol dojem , že PCV a odlučovač je to isté.
A prosím ta ako to teda riešia dnešné motory s odvetrávaním ak sa PCV nepoužíva ?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey