Shell V Power
Moderátor: Colommbo
[quote="Anonymous"]
V seriovej vyrobe to robi iba Alfa Romeo (Twin Spark motory) a je to z ineho dovodu. Zmes je zapalovana hlavnou vacsou svieckou umiestnenou v strede valca. Mala, 10mm sviecka umiestnena šikmo medzi vyfukovymi ventilmi sa za zapaluje tesne pred ich otvorenim a nie z dovodu rychlejsieho horenia, ale lepsieho prehorenia zmesi a nisim emisiam.
Nemáš docela pravdu, původní twinsparky Alfy Romeo měly dvě stejné svíčky a důvodem bylo skutečně rychlejší a účinnější zapálení směsi. Podotýkám, že jde o účinné řešení...
V seriovej vyrobe to robi iba Alfa Romeo (Twin Spark motory) a je to z ineho dovodu. Zmes je zapalovana hlavnou vacsou svieckou umiestnenou v strede valca. Mala, 10mm sviecka umiestnena šikmo medzi vyfukovymi ventilmi sa za zapaluje tesne pred ich otvorenim a nie z dovodu rychlejsieho horenia, ale lepsieho prehorenia zmesi a nisim emisiam.
Nemáš docela pravdu, původní twinsparky Alfy Romeo měly dvě stejné svíčky a důvodem bylo skutečně rychlejší a účinnější zapálení směsi. Podotýkám, že jde o účinné řešení...
Dolfy, tvůj problém spočívá pravděpodobně ve vačce.Pro obyčejnou úpravu by ostrá vačka měla mít takzvaný harmonický tvar. Pravděpodobně jsi si pořídil vačku neharmonizovanou a to je velký problém. Asi někdo sehnal vačku z opravdového závoďáku s poškozeným(vydřeným) bokem nechal ji přebrousit. Pan brusič nasadil do přípravku vačku obráceně a tím ti zadělal na neřešitelný problém. Strana co otevírá výfukový ventil má být vypouklejší a řídit průběh tak aby se co nejvíce využilo tlaku po shoření paliva a potom rychle ale šetrně byl výfukový ventil uzavřen. Další věc způsobující detonace je výfukový ventil. Jestliže máš motor převrtaný na patnáctistovku a máš zvýšenou kompresi tak potřebuješ i větší ventil. Sériový se bude určitě přehřívat a zapalovat směs. V takovém případě je jediná možnost zvýšit bohatost směsi aby se ventil lépe chladil. Jenom je potřeba nějaký známý na emisní kontrole a pěkně to podraží ježdění. Dřív jsem jezdíval soutěže se Škodou 130 LR a můžu ti říct že spotřeba při normální jízdě byla kolem 14 litrů a na erzetě 25-30 litříků. Je mnohem levnější si pořídit staré výkonné auto než dělat z Favorita Poršáka. Jestli ale chceš pokračovat ve vývoji tak zahoď vačku a sériový karburátor.
Neviem, ci to mate skutocne potvrdene, alebo su to len Vase "domienky" pretoze Shell V-POWER Racing kamarát dáva do Favorita uz 1 rok, a zatial nepocituje ziadne poskodenie ventilov, jedine co pocituje je to, ze ten motor ma ovela lepsi tah. Ja ho davam do octavky tiez, a zatial vsetko v pohode, vykon o dost lepsi. Spytoval som sa na tieto "podpalene ventily" aj na SHELL v BA a povedali mi ze je to blbost, nestretli sa este s takym pripadom zeby po pouziti ich benzinu 100 oktanoveho sa u nejakeho auta, ci stareho alebo noveho podpalili ventily. Dokonca do starsieho auta tento benzin doporucuju tiez, aby sa cely motor precistil. Tie ventily sa mozu podpalit mozna vtedy ak ten benzin natankujem do Wartburga. Inak si myslim ze pohodaJiříček píše:To může i u moderního, pokud na tento benzín motor neseřídíš. Ne propálit, ale podpálit ventily (poškodí se sedlo ventilu i sedlo v hlavě vysokou teplotou spalin). Pokud nemáš kompresní poměr nad 10:1 a neseřídíš k tomuto benzínu předstih zážehu, tak tyto benzíny nepoužívej (platí i pro 98 okt., pokud ho chceš lít do motoru určeného na 95 okt.).
Jasné, motor Wartburga obsahuje obrovské množstvo ventilov . Ak ich všetky podpáliš, tak sa nedoplatíšSnake píše: .... Dokonca do starsieho auta tento benzin doporucuju tiez, aby sa cely motor precistil. Tie ventily sa mozu podpalit mozna vtedy ak ten benzin natankujem do Wartburga. Inak si myslim ze pohoda
( typický dvojtakt)
Tak se to otočilo trochu jinam, než byla původní otázka. Já si dovolím se k ní vrátit. Shell W-power racing 99+ V techničáku i na víčku od nádrže mám napsáno BA min. 95 oktanů. Jedná se o hondu civic 1.5 vtec r.v.1998. Přebere si to řídící jednotka a přenastaví se? Je to poznat na výkonu a klidnějším běhu motoru, ale nerad bych ho nějak poškodil. Zatím to střídám- jedna nádrž 95-ka, jedna 99-ka. Předem děkuji.
Skusil by som toto - http://www.hondaclub.cz:8080/forum/view ... wer#p58090 resp. podrobne preberanu otazku benzinov na spominanom fore.Anonymous píše: Jedná se o hondu civic 1.5 vtec r.v.1998. Přebere si to řídící jednotka a přenastaví se?
Co sa tyka benzinu Shell V-Power - ten ma 95 oktanov a bezne ho tankujem (Opel Meriva). Je to vlastne klasicky Natural 95, s aditivami.
Shell V-power racing ma 99+ oktanov a ten by som tankoval zbtocne, lebo ho motor nevyuzije. Mslim, ze stale si tu ludia mylia Shell V-power (95) a Shell V-power racing (99+)
Shell V-power racing ma 99+ oktanov a ten by som tankoval zbtocne, lebo ho motor nevyuzije. Mslim, ze stale si tu ludia mylia Shell V-power (95) a Shell V-power racing (99+)
palivo
....to Yper přečet jsem si tvůj příspěvek - fundovaný - podepřený praxí Česká rafinérská - Litvínov, chemik. Proto se ptám: všechny prodávané benzíny jsou nejspíš od Vás a SHELL POWER se liší jenom přísadou dodávanou do benzínu u Vás nebo na čerpadle? Neustále se přeme z kolegy, SHELL dováží benzíny do republiky a to je dle mě blbost, kdo by zaplatil podstatně vyšší dopravní náklady anebo jsou z Vaší produkce?
Díky za odpověd serpico
Díky za odpověd serpico