Shell V Power

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, ale jen pokud bylo dosaženo většího rozsahu překrytí přebroušením původní vačky. Jestliže není přebrušovaná, ale origo vyrobená jako "ostrá", pak to není nutné.
petr164

Příspěvek od petr164 »

[quote="Anonymous"]
V seriovej vyrobe to robi iba Alfa Romeo (Twin Spark motory) a je to z ineho dovodu. Zmes je zapalovana hlavnou vacsou svieckou umiestnenou v strede valca. Mala, 10mm sviecka umiestnena šikmo medzi vyfukovymi ventilmi sa za zapaluje tesne pred ich otvorenim a nie z dovodu rychlejsieho horenia, ale lepsieho prehorenia zmesi a nisim emisiam.

Nemáš docela pravdu, původní twinsparky Alfy Romeo měly dvě stejné svíčky a důvodem bylo skutečně rychlejší a účinnější zapálení směsi. Podotýkám, že jde o účinné řešení...
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Co píšeš, je nesmysl, protože v momentě, kdy se otvírají ventily, je směs dávno spálená...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dolfy, tvůj problém spočívá pravděpodobně ve vačce.Pro obyčejnou úpravu by ostrá vačka měla mít takzvaný harmonický tvar. Pravděpodobně jsi si pořídil vačku neharmonizovanou a to je velký problém. Asi někdo sehnal vačku z opravdového závoďáku s poškozeným(vydřeným) bokem nechal ji přebrousit. Pan brusič nasadil do přípravku vačku obráceně a tím ti zadělal na neřešitelný problém. Strana co otevírá výfukový ventil má být vypouklejší a řídit průběh tak aby se co nejvíce využilo tlaku po shoření paliva a potom rychle ale šetrně byl výfukový ventil uzavřen. Další věc způsobující detonace je výfukový ventil. Jestliže máš motor převrtaný na patnáctistovku a máš zvýšenou kompresi tak potřebuješ i větší ventil. Sériový se bude určitě přehřívat a zapalovat směs. V takovém případě je jediná možnost zvýšit bohatost směsi aby se ventil lépe chladil. Jenom je potřeba nějaký známý na emisní kontrole a pěkně to podraží ježdění. Dřív jsem jezdíval soutěže se Škodou 130 LR a můžu ti říct že spotřeba při normální jízdě byla kolem 14 litrů a na erzetě 25-30 litříků. Je mnohem levnější si pořídit staré výkonné auto než dělat z Favorita Poršáka. Jestli ale chceš pokračovat ve vývoji tak zahoď vačku a sériový karburátor.
Snake

Příspěvek od Snake »

Chlapi, V-Power ma len 95 OC?
Naposledy upravil(a) Snake dne pát led 05, 2007 15:15, celkem upraveno 1 x.
Snake

Příspěvek od Snake »

Jiříček píše:To může i u moderního, pokud na tento benzín motor neseřídíš. Ne propálit, ale podpálit ventily (poškodí se sedlo ventilu i sedlo v hlavě vysokou teplotou spalin). Pokud nemáš kompresní poměr nad 10:1 a neseřídíš k tomuto benzínu předstih zážehu, tak tyto benzíny nepoužívej (platí i pro 98 okt., pokud ho chceš lít do motoru určeného na 95 okt.).
Neviem, ci to mate skutocne potvrdene, alebo su to len Vase "domienky" pretoze Shell V-POWER Racing kamarát dáva do Favorita uz 1 rok, a zatial nepocituje ziadne poskodenie ventilov, jedine co pocituje je to, ze ten motor ma ovela lepsi tah. Ja ho davam do octavky tiez, a zatial vsetko v pohode, vykon o dost lepsi. Spytoval som sa na tieto "podpalene ventily" aj na SHELL v BA a povedali mi ze je to blbost, nestretli sa este s takym pripadom zeby po pouziti ich benzinu 100 oktanoveho sa u nejakeho auta, ci stareho alebo noveho podpalili ventily. Dokonca do starsieho auta tento benzin doporucuju tiez, aby sa cely motor precistil. Tie ventily sa mozu podpalit mozna vtedy ak ten benzin natankujem do Wartburga. Inak si myslim ze pohoda :)
ing.edo

Příspěvek od ing.edo »

:P Ahoj!Moj nazor na V-power je pozitivny.Zacal som ho tankovat po ubehnuti 20tkm.Motor bezi plynulo a ma tichsi chod ako ked som tankoval klasicku 95-ku.Je to super benzin :wink:
S pozdravom Edo
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Snake píše: .... Dokonca do starsieho auta tento benzin doporucuju tiez, aby sa cely motor precistil. Tie ventily sa mozu podpalit mozna vtedy ak ten benzin natankujem do Wartburga. Inak si myslim ze pohoda :)
Jasné, motor Wartburga obsahuje obrovské množstvo ventilov :shock: . Ak ich všetky podpáliš, tak sa nedoplatíš :wink:
( typický dvojtakt) :lol: :lol: :lol:
tomisak

Wartburg

Příspěvek od tomisak »

Měl jsem svého času na Wartburgu nápis "0 VALVE", ale to není přesné, protože Wartburg má celkem 5 ventilů (včetně rezervního kola) :D
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak se to otočilo trochu jinam, než byla původní otázka. Já si dovolím se k ní vrátit. Shell W-power racing 99+ :twisted: V techničáku i na víčku od nádrže mám napsáno BA min. 95 oktanů. Jedná se o hondu civic 1.5 vtec r.v.1998. Přebere si to řídící jednotka a přenastaví se? Je to poznat na výkonu a klidnějším běhu motoru, ale nerad bych ho nějak poškodil. Zatím to střídám- jedna nádrž 95-ka, jedna 99-ka. Předem děkuji.
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Nejsem sice zadny super technik, ale kdyz se nekde pise o necem minimum "95", tak to znamena 95 a vice, ne :wink:
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Příspěvek od feroF »

Anonymous píše: Jedná se o hondu civic 1.5 vtec r.v.1998. Přebere si to řídící jednotka a přenastaví se?
Skusil by som toto - http://www.hondaclub.cz:8080/forum/view ... wer#p58090 resp. podrobne preberanu otazku benzinov na spominanom fore.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud mam na motoru chip od firmy Kercher, je mozne ze mam pouzivat 98 OKT?Pro muj motor 3535cm a vykonu 232KW je doporucen benzin 95OKT.Cidlo klepani urcite nemam.
Bylo mi receno, ze po chipou se dava vetsinou 98...ale jen abych neco nepodelal...jinak 95 nebo 98..zadne zlepseni jsem nepocitil.l
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Co sa tyka benzinu Shell V-Power - ten ma 95 oktanov a bezne ho tankujem (Opel Meriva). Je to vlastne klasicky Natural 95, s aditivami.
Shell V-power racing ma 99+ oktanov a ten by som tankoval zbtocne, lebo ho motor nevyuzije. Mslim, ze stale si tu ludia mylia Shell V-power (95) a Shell V-power racing (99+)
serpico

palivo

Příspěvek od serpico »

....to Yper přečet jsem si tvůj příspěvek - fundovaný - podepřený praxí Česká rafinérská - Litvínov, chemik. Proto se ptám: všechny prodávané benzíny jsou nejspíš od Vás a SHELL POWER se liší jenom přísadou dodávanou do benzínu u Vás nebo na čerpadle? Neustále se přeme z kolegy, SHELL dováží benzíny do republiky a to je dle mě blbost, kdo by zaplatil podstatně vyšší dopravní náklady anebo jsou z Vaší produkce? :?: :?: :?:
Díky za odpověd serpico
Odpovědět