Shell V Power

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Ve vysokých otáčkách k detonacím dochází podstatně hůře, proto to neklepe. Jenže pokud motor detonuje i tehdy, je to velice nebezpečné, protože to není slyšet, málokdo si toho všimne. Pozná se to podle zvyšující se teploty motoru. A jinak máš příliš velký předstih, proto to klepe...
Dolfy

Příspěvek od Dolfy »

jo předstich , tak smím jsem na hranici , aby tem motor vubec jej , a neměl detonace , a chová se jak pominutý
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

A máš vůbec ponětí o tom, co to vlastně předstih je a jak fungují regulace?
Dolfy

Příspěvek od Dolfy »

Tak předstihem nastavuješ kdy ti má jisra pálit , a podtlak ti akorát posouvá předstih na ve fázi vyššich odáček.

Já jsem spíše dělal motorky mež auta , u motorek se dalo líp experimentovat, a vše šlo lépe . ale u auta je třeba nastavit správný provozní předstich tak ať mám nějakou akceleraci a tak ať mi to auto taky jede rychle , což znamená předstich na akceleraci ,tak motor nejedé do vysokých otáček a kdyš do rychlosti tak zas nejed do akcelerace je třeba najit ten správný a tak to plati u motorek , a když docházi k detonaci v každé fázi natočení rozdělovače tak je něco špatně a pořít já to vidím v kompresu , ano mít vysoký kompres ale je to třeba uživit , pořadnými svody karburátorem a laděným ryclým výfukem , ale když to mám ve standartu tak je třeba kompres změnit na nišší , já bych to dokál napálit ať to žere 18/100 ale to mi asi technickou neprojde , já to chi naladit jako standart , a pak doplnit dalši věči , ale jak to klepe a klepe tak je to na hovno
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

No, je vidět, že o regulačních charakteristikách předstihu zážehu nemáš ponětí, ale to neva, to se vsákne...:-)

Ve vyšších otáčkách práve podtlaková regulace nepracuje, protože je tam podtlak velmi malý. slovo odstředivá regulace je Ti zcela neznámé... Tak si o tom něco nejříve pečti a potom teprve můžeš tunit...:-) A 2T motorky jsou o zcela něčem jiném, než u 4T motorů.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

A úplně nejsrandovnější je požadavek uživatele, aby obyčejný motor s obrovským kompresním poměrem, ale evidentně bez dalších úprav (tj. zj. bez ostré vačky, speciálních pístů atd.) dobře táhl pod 3000 ot./min. Vždyť přece už když se do podobných úprav pouštím, musím si být vědom toho, že tak činím pro výkonové parametry motoru "nahoře", tedy že pod 4000 ot./min. po něm nebudu chtít vůbec nic (snad kromě toho, aby se udržel v chodu)!!!
Dolfy

Příspěvek od Dolfy »

neboj ostrou váčku i specialní kované T písty tám mám
Dolfy

Příspěvek od Dolfy »

a mám právě problém ho udržet v chodu pod 3000 ot/min.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Dolfy píše:a mám právě problém ho udržet v chodu pod 3000 ot/min.
A jak velká vačka tam je?
Dolfy

Příspěvek od Dolfy »

mám váčku 270/270
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

a jakou máš na ni předepsanou vůli ventilů? To je také důležitá věc, na tyto velké vačky většinou neplatí běžné vůle.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, ostré vačky většinou vyžadují podstatně větší ventilovou vůli - obyč. kolem 0,4 mm. Kromě toho je otázkou, zda je ta vačka správně "načasovaná" (pozice řetězového kola vůči vačce). Ale napadla mě jiná věc: staré škodovácké motory vyžadují písty s "přesazeným" pístním čepem, a to právě kvůli zvýšení odolnosti proti detonačnímu spalování. Pokud jsou tam "standardní" kované T písty bez přesazení, pak je to asi špatně. A ještě horší variantou by byly speciální škodovácké (tj. s umístěním čepu mimo svislou dělící rovinu pístu), ale namontované obráceně. Pokud si to dobře pamatuji, tak na škodováckých pístech bývala vyznačená šipka a písty se montovaly šipkou směřující k vačce.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Všechny písty se vyrábějí s vyoseným čepem, přesazení je otázka, tam musí být ještě upravený tvar oka ojnice. Přesazení se nedělá kvůli detonacím, ale omezení namáhání čepu ve střihu. Ventilová vůle záleží na nabroušení vačky a pohybuje se od 0,1 do 0,4 mm. A je velice důležité tto vůli znát a mít ji nastavenou.
Dolfy

Příspěvek od Dolfy »

já ventilovou vůli nastavoval na 0.35 mm sání a vyfuk 0.4 mm , momentálně jsem nechal 0,35 mm . jako optimalni nastaveni ,protože jak jsem ji dal 0,4 tak to bylo trošku horší.
Jikom

Příspěvek od Jikom »

Dovolím si malou poznámku: k " ostré" vačce přísluší i vahadla s jiným poměrem páky mezi tyčkou a ventilem naž u serivého provedení. Jde o skutečný zdvih ventilu.
Odpovědět