Já to nedělám,mužeš mi to trochu objasnit s těma aditivama?Budu s tím jezdit i amater závody,co tedy tankovat a jaká aditiva přidávat?lengy60 píše:Jestli se nepletu,tak je to 1.8 T 20V,který se dával svého času i do Octy RS.Pokud tomu tak je,tak znám dost lidí,kteří dlouhodobě jezdili na BA 95 a nic se motoru nestalo. Ale nic nezkazíš,když si zajedeš někam do koncernového servisu a zeptáš se. A jak píše Hombre,při tankování běžné BA 95,bych určitě aditivoval před každým tankováním,ale to děláme stejně všichni.
Shell V-Power Nitro +
Moderátor: Colommbo
Re: Shell V-Power Nitro +
Re: Shell V-Power Nitro +
Dej mu nádrž MaxxMotion 100 okt , trochu zaplatíš víc, ale během nádrže poznáš. Hlavně motor nešetři a vyžeň pavouky a nehleď na to, že to vezme více za dráž. Pak pokračuj v MaxxMotion 95 okt a do V-Power nejdi, odzkoušeno , není pravda co píší o V- poveru, benzin stojí za h.....
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Shell V-Power Nitro +
Pár řádků pod tímto vláknem máš informací o aditivech tolik,že tě z nich bude brnět hlava.ZJ5.2 píše:Já to nedělám,mužeš mi to trochu objasnit s těma aditivama?Budu s tím jezdit i amater závody,co tedy tankovat a jaká aditiva přidávat?lengy60 píše:Jestli se nepletu,tak je to 1.8 T 20V,který se dával svého času i do Octy RS.Pokud tomu tak je,tak znám dost lidí,kteří dlouhodobě jezdili na BA 95 a nic se motoru nestalo. Ale nic nezkazíš,když si zajedeš někam do koncernového servisu a zeptáš se. A jak píše Hombre,při tankování běžné BA 95,bych určitě aditivoval před každým tankováním,ale to děláme stejně všichni.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Shell V-Power Nitro +
Ano, máš pravdu.Hombre píše:Není to opačně s tím předstihem a detonacema ?
No, ono se "něco" děje, poněvadž motor pak po většinu času běží v režimu "sraženého předstihu" se shora popsanými průvodními příznaky, což určitě není dobře, nemluvě o tom, že to popírá smysl pořízení si výkonnějšího motoru. Tím chci říct asi tolik, že 1,8T 20V se 110 kW bude na N95 jezdit lépe než 1,8T 20V 132 kW krmený stejným benzínem. Nemluvě o riziku poškození motoru, pokud se to někdo bude snažit dohnat větším tlakem na plynový pedál.Hombre píše:Při předepsané 98 použiji 95 tak když pominu aditiva, tak se nic neděje, jen motor nebude mít kultivovaný chod, výkon a při startu a volnoběhu budou kolísat otáčky.
Re: Shell V-Power Nitro +
Vervu 100 nebo MaxxMotion 100.... a tam již aditivovat netřeba, ale možno.ZJ5.2 píše:Tak jo,dáme mu čuchnout 98,ale myslím,že jí nikdy neviděl .A kdybych mu chtěl udělat hodně dobře,co se do něj dá natankovat,aby to mělo smysl,myslím z výkonového hlediska?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Shell V-Power Nitro +
Třeba http://www.millersoils.cz/turbo-cvl?c=211ZJ5.2 píše:....Budu s tím jezdit i amater závody,co tedy tankovat a jaká aditiva přidávat?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Shell V-Power Nitro +
Kecy v peci, obzvlášť totok: "Pro maximální efektivitu doporučujeme použít se špičkovým bezolovnatým benzínem s vysokým oktanovým číslem." - proč to doporučují...? Natankuješ nějaký "100+" benzín a ještě přidáš tvrdidlo...? Možná to pojede jak kjáááva, ale poznáš, co jsou účinky paliva a co tvrdidla...? Dokáže motor využít benzín o oktanové kvalitě vyšší než 100...? Tedy i v případě obyčejné 98 zvýšíš oktany u dvaceti litrů paliva na 102 - bude to motoru k něčemu...? A na amatérské soutěže...? To bych si za ty prachy dal radši dobrý oběd...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shell V-Power Nitro +
tak to už radši ...
http://www.elfracing.cz/elf-lms-fia-50l-2
a nebo levnější verze
http://www.elfracing.cz/elf-race-102-50l
Ale je to dražší špás
http://www.elfracing.cz/elf-lms-fia-50l-2
a nebo levnější verze
http://www.elfracing.cz/elf-race-102-50l
Ale je to dražší špás
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Shell V-Power Nitro +
Durexi, bude u toho elfu poznat rozdil oproti treba Verve 100 nebo Maxxmotionu? Myslim znatelny pro ridice. V D je benzin Aral Ultimate 102, ktery ma skoro tech 102 oktanu, ale predpokladam, ze u toho elfu jde opravdu o garanci kvality a maximum co se da v ramci predpisu pouzit...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Shell V-Power Nitro +
Ono je to spíše o tom, "kam až mohu jít s předstihem" při ladění (zvyšování výkonu) benzínového motoru. A tak jestliže výrobce sériového motoru musí počítat s tím, že se do něj občas dostane benzín s nižším než předepsaným o.č., stěží bude záměrně tvořit mapy na benzín s nestandardně vysokým o.č., aby z toho sériového motoru při využití daného speciálního paliva vymáčkl maximum výkonu. A doby, kdy MMC (+ BMW, ale to výhradně u modelu 850i) využívala ŘJ s adaptivními mapami (ŘJ si sama vytvářela vlastní mapy optimalizované pro daný konkrétní motor a jeho obvyklé využívání, včetně paliva, kterým ho provozovatel obvykle krmí), jsou dávno pryč.
Re: Shell V-Power Nitro +
Spíše jinak, na jakou kompresi se stávajícím benzínem mohou jít, aby nevznikaly samozápaly. Regulace předstihu je to nejmenší, ta jen navazuje na potřebné palivo nutné pro pomalejší hoření v danné komresi. Co vím, tak největší kompresi má nějaký Hundai GDCI -14,8 což benzín 100 okt, bude to nejnižší číslo. Maximálka se pohybuje většinou na 1:13.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shell V-Power Nitro +
No nemám osobní zkušenost,ale co vím,tak při závodech se jezdí. Ono to jde i poznat podle vůně,že dotyčný nejede standardní benzín od pumpy. A voní to teda alespoň pro mě krásně. Tady půjde o to,že máš vyladěnej motor a s tím benzínem máš opravdu jistotu oktanového čísla a kvality. Ještě aby za ty peníze nebyla ... Ale můžu se poptat kluků co to jezdí,jestli třeba při závodech do vrchu zkoušeli i benzín od pumpy a jestli je poznat rozdíl. Ale asi ano,jinak by to tam za ty peníze nedávalilefort píše:Durexi, bude u toho elfu poznat rozdil oproti treba Verve 100 nebo Maxxmotionu? Myslim znatelny pro ridice. V D je benzin Aral Ultimate 102, ktery ma skoro tech 102 oktanu, ale predpokladam, ze u toho elfu jde opravdu o garanci kvality a maximum co se da v ramci predpisu pouzit...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Shell V-Power Nitro +
No dobře, tak tedy aby to bylo úplné: kam až mohu jít s předstihem zážehu, abych při určité faktické kompresi (u přeplňovaných motorů je to o stupni přeplňování, nikoli o konstrukční kompresi) a o.č. zvoleného paliva dokázal v motoru efektivně, tj. bez detonací, spálit co největší množství paliva o co největší výhřevnosti (tím chci vyloučit obecně vžitou představu, že výkon motoru se odvozuje výhradně od o.č. paliva).
Re: Shell V-Power Nitro +
Nemáš pravdu, u přeplňovaných je v konečné fázi komprese taky vysoká. Ikdyž mají přeplňované menší komresi, tak turbem tam naženou směs pod tlakem, která dalším stlačením dá komresi v maximálních a vyšších hodnotách než co dokáže nasát atmosféra.Vše záleží na nastavení turba. Proto má oturbovaný ve stejném objemu větší výkon a zákonitě, co si někdo nedovede připustit, při oroštování větší spotřebu. Nastavit předstih v mapě ,dát turbo, to je jednoduché, ale složit směs benzínu, aby nedotonovala, je běh na dlouhou trať, obvzláště, když se do toho sere zelená diverzní skupina.
Vývoj motorů jde v závěsu za vývojem benzínu. Udělat motor je jedna věc, ale co v něm spalovat je věc druhá. Opačně, když vývoj motoru předběhne vývoj benzínu, vždy je průser. Proto oba vývoje a požadavky motorářů na benzín se snaží sladit.
Vývoj motorů jde v závěsu za vývojem benzínu. Udělat motor je jedna věc, ale co v něm spalovat je věc druhá. Opačně, když vývoj motoru předběhne vývoj benzínu, vždy je průser. Proto oba vývoje a požadavky motorářů na benzín se snaží sladit.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Shell V-Power Nitro +
Nemáš pravdu, poněvadž nečteč pozorně, co jsem napsal:Hombre píše:Nemáš pravdu, u přeplňovaných je v konečné fázi komprese taky vysoká. Ikdyž mají přeplňované menší komresi, tak turbem tam naženou směs pod tlakem, která dalším stlačením dá komresi v maximálních a vyšších hodnotách než co dokáže nasát atmosféra.Vše záleží na nastavení turba. Proto má oturbovaný ve stejném objemu větší výkon a zákonitě, co si někdo nedovede připustit, při oroštování větší spotřebu.
Jinak řečeno, napsali jsme to samé, jen jinými slovy.Jerry3 píše:...při určité faktické kompresi (u přeplňovaných motorů je to o stupni přeplňování, nikoli o konstrukční kompresi)...
Podruhé nemáš pravdu, poněvadž "složit směs" tak, aby nedetonovala, je mnohem snazší, než optimalizovat stupeň přeplňování a předstih zážehu tak, aby nedetonovala.Hombre píše:Nastavit předstih v mapě ,dát turbo, to je jednoduché, ale složit směs benzínu, aby nedotonovala, je běh na dlouhou trať, obvzláště, když se do toho sere zelená diverzní skupina.
A potřetí nemáš pravdu , poněvadž motorář by měl dělat motor na takové palivo, na které pak ten motor bude v daném regionu jezdit, nikoli stvořit motor a pak řešit, co v něm vlastně spalovat. Poněvadž jde primárně oHombre píše:Vývoj motorů jde v závěsu za vývojem benzínu. Udělat motor je jedna věc, ale co v něm spalovat je věc druhá. Opačně, když vývoj motoru předběhne vývoj benzínu, vždy je průser. Proto oba vývoje a požadavky motorářů na benzín se snaží sladit.
Jerry3 píše:... o.č. zvoleného paliva dokázal v motoru efektivně, tj. bez detonací, spálit co největší množství paliva o co největší výhřevnosti (tím chci vyloučit obecně vžitou představu, že výkon motoru se odvozuje výhradně od o.č. paliva).