Shell Helix

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Shell Helix

Příspěvek od Mirec 29 »

Vedeli ste že...
https://www.fuelsandlubes.com/shell-re- ... tsu-kosan/
Úzka spolupráca s japonskom...to sa mi páči.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Shell Helix

Příspěvek od kater »

Čo je na tom až tak dobré ,asi ako keď Haineken skúpil naše a české pivovary .A to proti Shellu nič nemám.Silnejší skúpi slabšieho a zvýšenie kvality a progresu je veľmi diskutabilné , Preto preferujem aj keď nenšie a nezávislé olejárske firmy (miešarne olejov) , ktoré si zakladajú svoje renomé na kvalite a nie na nádnarodných spoločnostiach ,ktorým ide o zisk a preferujú hlavne z reklamy svojích produktov.Preto som verný a naďalej budem aj keď drahým Millersovcom .A keďže som ich aj viackrát osobne navštívil a viem aká je ich politika čo sa týka ochrany motorov nemienim nič meniť.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Shell Helix

Příspěvek od Mirec 29 »

Evidentne prechovávaš lásku k miller's čo je pekné a ja nič proti tomu ( ja ti to nebudem vyčítať ako iný...)
Píšeš že preferuješ nezávislých "miešačov"...
Uvediem príklad na Fuchs - najväčší nezávislí výrobca mazív na svete.... má 25 laboratórií po celom svete... možno vieš možno nie že elita tribologie je v Kórei Japonsku potom štáty a nakoniec EÚ... myslím že vôbec nie je na škodu mať stredisko niekde kde sú špičky čo sa týka tribologie a reológie...inak idemitsu je vo svete olejov naozaj pojem. Majú množstvo patentov a prelomových riešení kde si brali príklad aj iný...preto píšem že nie je na škodu spolupráca s inými. V inom vlákne som písal o olejoch pre Toyota ktoré namiešal Shell ide o oleje GR. Žeby výsledok spolupráce...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Shell Helix

Příspěvek od kater »

Myslel som to v tom duchu , že keď väčsí pohltí slabšieho, nieje vždy progres v kvalite.Ten Millers bol len na okraj.Napr tu preferovaný Rvenol mieša oleje na vysokej úrovni,no a mysliš ak by pol pohltený nejakou nadnárodnou spoločnosťou ,boli by ich inovatývne produkty na takej ú rovn ,ako teraz , myslím že nie .Nadnárodnej spoločnosti by išlo hlavne o kvantitu a zisk ,to mõj názor.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Shell Helix

Příspěvek od Mirec 29 »

Nie je to pravidlo...zostanem u Shell... má dcérske spoločnosti quaker a penzoil...obe sú nezávislé čo sa týka "varenia" oleja... majú vlastné "recepty" a "matka" sa im do toho nemieša..."dcéry" prinášajú zisky a mater je spokojná... čiže aj dcéra môže byť lepšia ako "matka". ak by boli u nás dostupné oleje QS či Penzoil uprednostnil by som ich pred shellom.
Čo sa týka idemitsu nedovolím si tvrdiť že väčší pohltil menšieho pretože menší môže byť naopak väčší...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Shell Helix

Příspěvek od kater »

Keďže do toho nevidíme je to len náš názor ale vo váčsine prípadov je to tak ako som písal vyššie.
Stensk
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 20, 2023 19:01

Re: Shell Helix

Příspěvek od Stensk »

Čaute, chcem sa spýtať, mám golf 5, 1.9tdi, 77kw, 2008, s DPF-kom. Dával sa tam najskôr olej 5W-30 edge myslím. Potom shell helix hx8, ale tiež 5w-30.
Lenže minule tam dal mechanik olej shell helix hx7 5w-40. A ako som pozeral, ten normu 507.00 nemá... a na tieto motory s DPF je uvádzané v servisnej knižke, aj čo som vygooglil, že by sa mal dávať len olej s normou 507.00.
Je to v pohode, alebo nie?
Prípadne či by tam nemal ísť ten Shell helix hx7 ECT 5W-40? Lebo pri ňom na webe shellu uvádzajú aj DPF...
Ďakujem
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Shell Helix

Příspěvek od Pitris »

Jestli máš DPF, je důležitá norma ACEA C3. Tu ten Helix HX7 5w40 má. A má i VW505.00, což je norma pro rotačky (kterou tuším máš). Jen kdyby si měl čerpadlo-tryska, MUSEL bys dát olej 505.01 (nebo tu 507).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Shell Helix

Příspěvek od sosko »

V sevisnej knizke je napisane, aj tak tam mrdnem nieco ine co tam nepatri. Potom budem predavat v top stave, nech sa novy pan aj po*ebe. Bakulou po paprcach slovac. :evil:

Neviem, co bolo zle na Edge alebo HX8. Nu coz, C3 pre DPF este jakz takz, aj ked 507.00 je pre DPF prisnejsia. Ale skor mam obavy , ze 77kw z 2008 roku je PDcko, navyse s DPF, kde 507.00 je must, s prizmurenym okom 505.01 s C3. Co Shell HX7 5W40 nema ani jedno ani druhe podla toho co vidim :roll:
HX7 ECT 5w40 potom zachrani to DPF, ale to by ma netrapilo, pretoze skor ako odfakli DPF, ostruha vackovy, kedze chyba 505.01.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1749
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Shell Helix

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Nějak nevím co tu řešit. Pokud je to PD s DPF, tak 505.01 s C3 a mám vyřešeno.. 🧐
Pokud je to PD, tak HLAVNĚ 505.01, jak zde již padlo, skrze vačku...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Shell Helix

Příspěvek od Pitris »

sosko sic nevím na co reaguješ, ale ad1) to co je v servisce nemusí být i to nejlepši v motoru, a ad2) protože se nehodlám učit bambilion typů motorů VW, zminil jsem normu jak pro rotačku 505.00, tak pro PD-čko 505.01, a že pro DPF je C3. Kromě toho bylo popsáno už hodně papíru o tom že pro tyto staré motory
Stensk píše: pát říj 20, 2023 21:41....mám golf 5, 1.9tdi, 77kw, 2008, s DPF-kom....
je ta VW505.00 či 505.01 i vhodnější páč ty motory byly konstruovány na aditivační balíčky v olejích které byly k dispozici v té době a kdy do toho ještě tolik nekafrali zelení. A jestli si pamatuji dobře, tak šlo o ložiska....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Shell Helix

Příspěvek od sosko »

Ja som reagoval na dotaz uzivatela. Ze preco z ok olejov, je dany zly olej. Spravne zaznelo, ze ak je to PD (co v tomto pripade je), tak nic ine ako 507.00 , resp 505.01 spolu s C3 kvoli DPF tam nesmie. Co HX7 5w40 neplni ani jedno z toho.
Takze uzivatel rychlo na ucet mechanika vymenit olej za spravny, napr tu HX8 , alebo mnou vyskusany overeny Aral Hightronic 5w40.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Shell Helix

Příspěvek od Pitris »

A já se musím omluvit 😮‍💨 protože jsem napsal že Helix HX7 má C3. Já se díval na 5w40 s ECT a tazatel má v motoru 5w40, který je A3/B4. A jak píšeš správně - HX7 5w40 tam nemá co dělat ☹️ a jestli je to fakt PD-čko má tam být VW505.01 (507). A když Shell Helix, tak třeba jo tu HX7, ale s Professional AV 5w30. Sorry....🤢
Shell Helix v 5w40 s 505.01 není;
a pokud 5w40 (v čemž problém nevidím), tak něco jiného. Třeba Repsol 505.01, Yacco VX 1000 LL FAP, Fuchs Titan GT1, Ravenol VMO, Valvoline All-Climate C3, Q8 Formula M Long Life nebo třeba Fanfaro PDX
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1749
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Shell Helix

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Do drtivé většiny Octávek s PD a DPF dávám Repsol Elite TDI, C3 s 505.01 a všichni spoko. Kdo chce něco lepšího tak Petronas Syntium 3000 AV nebo již zmíněné VMO.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Stensk
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 20, 2023 19:01

Re: Shell Helix

Příspěvek od Stensk »

sosko píše: sob říj 21, 2023 13:59 Ja som reagoval na dotaz uzivatela. Ze preco z ok olejov, je dany zly olej. Spravne zaznelo, ze ak je to PD (co v tomto pripade je), tak nic ine ako 507.00 , resp 505.01 spolu s C3 kvoli DPF tam nesmie. Co HX7 5w40 neplni ani jedno z toho.
Takze uzivatel rychlo na ucet mechanika vymenit olej za spravny, napr tu HX8 , alebo mnou vyskusany overeny Aral Hightronic 5w40.
Takže je to tak ako som pisal, ze nesplna normu a treba ho znova vymenit? Tak to su dnes fakt "mechanici". Co by sa mohlo stat, ak by som na nom jazdil? Ale filtre snad menit nemusim, len olej vypustit a dat novy?
Aral Hightronic 5w 40 mas na akom aute?
Odpovědět