Servis a údržba....

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28506
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Servis a údržba....

Příspěvek od Pitris »

....alespoň rámcově.
https://www.garaz.cz/clanek/jak-a-kdy-s ... paign=null

Jenom podotknu, že u nemrzky do chladiče stářím klesá antikorozní, nikoliv nemrznoucí schopnost....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Dam to sem, mozno by to chcelo samostatne vlakno...nieco ako " problemy a riesenia " aneb " jak jsme na to vyzráli "
Netypicke napady ako riesit neriesitelne.
Napadlo ma to, lebo sa s tym zacinam nejak casto stretavat a je skoda nepodelit sa o taketo skusenosti, ked by mohli niekomu pomoct.
Zvlast v dnesnej dobe ked opravari pomaly vymreli a mladi sa nejako nevyskytujú ( Durex - vzácna to výnimka :) ) a nahradzaju ich vymenári, by bolo fajn oprášiť staré myslenie , ked sa clovek este snazil veci opravit a nie iba menit.
Teda bol by som rad , keby sem prichadzali prispevky v tomto duchu. Ako sa mi to ci ono podarilo vyriesit. Nemusi to byt samozrejme v zmysle " takto to treba robit" , len proste skusenost " takto som to urobil a ono to funguje " .
Dakujem za pochopenie.
A pravdaze na uvod hned niečo pridam :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Nadrzky na ostrekovace, expanzky a ine nadoby z PP ( polypropylen).
Tento plast na dve neprijemne vlastnosti. Casom ( rokmi) krehne az popraska. Nádobky na tekutiny , ktore su z PP potom pravdaze tečú a su tak nepouzitelne. Druha neprijemnost je, ze PP je ako znamo velmi obtiazne zlepitelny. Toto sa deje naprieč roznymi autami , podla toho kde je nádobka umiestnena , skor alebo neskor...ak mate stastie kupite proste nahradnu nadobku. Vzdy vsak dostupna byt nemusi.
Mam nadrzku v toyota carina e z roku 1992. Teda ma 32 rokov prave a zub casu sa aj tu prave prejavil. Zaujmave je , ze takmer vzdy sa to stane v zime :) . Skrehnuty material , hlavne na " rohoch" zacne praskat az sa nahle zacne drolit a diera je na svete. U tohoto modelu je tento jav častý a postihuje 80% majitelov.
Ako som si teda poradil?
Casti, ktore povypadavali som uz spät neskladal. Casti, ktoré este drzali, som nechal na mieste, aby diera nebola az tak velka. Aj tak mala rozmer cca 3x 2 cm. Okolie som prebrusil jemne šmirglom ( asi 240- co bolo po ruke). Dieru som prelepil papierovou maskovacou paskou pre maliarov. Nasledne som vzal epoxidove 2 zlozkove lepidlo z temu za par drobnych ....https://www.temu.com/sk/casting--strong ... yf8dxd22az
A dieru aj s okolim cca 1 cm zatrel. Fajn je , ze po zaschnuti sa to da krasne obrusit do pozadovaneho tvaru. Funkčnosť 100%, estetika uz celkom nie. "Zaplata " ma striebornu farbu, takze pedant by si to mal asi strieknut niečím na plasty. Mne to zatial nevadi.
Hotove. Naklady veskere zadne , kedze som mal veci doma. ( Lepidla treba par gramov, paska utrzok...). Cas cca 15 min a potom ak ide o estetiku este asi raz tolko.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Niektorí ste chceli vediet ako som dopadol po nehode, kde sa menili okrem iného svetlomety . Islo o popis skúsenosti s reflektormi druhovýrobnej značky DEPO.
Rozsah škody po nehode:
Reflektor pravy - rozbity komplet. Kupil som par, nech to potom nie je ako päsť na oko. Povodny bol samozrejme už mierne zašly, ale inak aj opticky aj funkcne bez problemov. Aspon bude do nahrady alebo na predaj - idu po 100-150eur podla stavu. Motorceky oba vydržali bez poskodenia.
Dalej- poskodený naraznik - staci prelakovat, nezlomeny, uchyty v poriadku.
Poslodený blatník - lak samozrejme , lahko zdeformovaný - lom obluka, deformacia v mieste uchytenia. Nemenil sa ,bol opraveny.
Drziak praveho svetlometu - možna deformacia - nevedel som posudit, preventivne som objednal. Ukazalo sa , ze bolo treba.
Bočný držiak - pri nehode uplne zničený
Vzpera narazníka - pri nehode to cele islo na nu, zdeformovaná.
Tak teda podme na to. Iba fakty. Emocie vynecham ....
Objednal som:
1. svetlomety objednane na známom poľskom tržišti v cene: Pravý 68,96€ 217-1159R-LDEM2 , Lavý 78,16€ 217-1159L-LDEM2 . Celkom za oba teda 147,12 aj s dodaním. Jeden bol lacnejší preto, lebo bola už "otvorená krabica".
Po dodaní som otvorený svetlomet skontroloval. Nemal absolútne žiadne nedostatky ani opticky ani inak (uchyty...). Po porovnaní s originálom iné uchytenie kĺbika nastavovacieho motorčeka. Skúsil som teda ci sa bude dať a ako obťažne motorček vymeniť. Zacvaknutie aj vycvaknutie bez problémov. Podotýkam , že nemám žiadnu extra skúsenosť ani prax. Proste som si precital návod . Kryci plast bez ochranneho laku. Namiesto motorčeku bola zaslepka použiteľná ako manuálne nastavenie sklonu. Druhy, originálne zabalený, som nekontroloval. Páska aj karton boli neporušené.
2. Držiak /hokejka pravého svetlometu - druhovýroba taiwan, po porovnaní zhodné s originalom - jedná sa o plechovú konzolu v tvare L. Zhora do nej montuješ svetlomet, zdola sa na nu zacvakne nárazník. Cena 10€ plus doprava 3,50€. Toto som kúpil na SK a ľutujem, PL samozrejme lacnejšie a bez platenej dopravy. Potreboval som ešte bočný držiak, ktorý stal 3,50€ a chcel som to mat co najskor , tak som vzal na jednom mieste za jedno dopravné. Žial neskôr volali, že tento nie je dostupný. Musel som teda zohnať inde.
3. bočný držiak nárazníka - plastový diel ktorý sa pripevni na blatník a spomenutú hokejku aby sa na neho nasledne zacvakol nárazník. Tento bol po náraze na šrot. Kedže SK dodávateľ tvrdil, že diel je nedostupny , nakupil som zase v PL. Druhovýroba Taiwan. Po dodaní zhodne s originálom. Cena s dopravou 10,54€.
4. vzpera nárazníka - nie je dostupna takmer nikde. Iba originál. Japonci mali, ale kvôli rýchlejšej doprave som zvolil poľsky zdroj. Ako sa ukázalo bola to chyba. Dodacia lehota sa neúmerne naťahovala. Objednávku som teda po dohode zrušil a objednal v Japonsku s tým, že som si priplatil za expres dopravu. Pri položke za 6,19€ je doprava 19,41€ trochu neekonomická, ale islo o čas. A cesta na najbližšie vrakovisko by vyšla násobne viac. Nakoniec to aj tak nestihli ( nie vinou japoncov - doprava Ibaraki- Osaka JP do Bratislava SK 4 dni. Bratislava do Roznava tri dni a aj tak doručené na štvrtý deň , lebo "ma nezastihol". Možno keby poslal vopred info...proste slovenská pošta. Podobne ako tá v ČR, že ano). Opravár teda opravil a použil pôvodný zdeformovaný diel. Tento mam teraz doma " na pamiatku". Celkom s dodatočnou DPH a poplatkom za colne vybavenie 34€.
Diely 1 až 3 som odovzdal do opravy spolu s autom v nedelu 12.1.25. Pri odovzdaní dojednaná ešte oprava začínajúcej korózie pri tankovacom hrdle - zahŕňa opravu napadnutého miesta a lakovanie zadného blatníka.
Auto bolo hotové v piatok17.1.25. Vyzdvihol som ale zase až v nedelu 19.1.25.
Výsledok na mieste odovzdania - karosárska a lakovnícka práca v poriadku, som spokojný. Ale - svetlomet originál čo bol nepoškodený ,pri demontáži zničený. Vraj to inak nešlo, asi najhoršia práca co tam bola....nechápem, už som to robil. Dole naraznik a potom len 4 skrutky a je to vonku - hračka. Každopádne do rezervy nebude nič a takto zničený ( poskriabany kryt, ulomeny uchyt a vylomena diera v tele) ho nepredam ani za 10eur aj keby bol sto krát originál.
Novy DEPO, ktorý bol v originál krabici je zrazu poškriabaný - údajne tak to bolo...podla mňa nie, ale neskontroloval som to , takže moja chyba. Hádžem na to bobek....Svetlomety mali byt samozrejme riadne nastavene , odskúšané a funkčné. Takto som to prebral, zaplatil 580€ a odišiel s tým, že to mam za sebou. Rýchlo na to zabudnúť a zase hlavne jazdiť.
A teraz to začne. Nič nemám za sebou...
Svetlomety nenastavene uplne spravne. Hore/dole si viem aj sam ale nebol som si isty nastavením do strán , tak som vzal auto do servisu na regloskop. Po prvotnom premerani udajne svietia velmi vysoko. Nedali sa ale spustit. Nevedeli vobec ako a akde sa to nastavuje. Musel som im ukazat. Rvali to na doraz a ze to ide tažko...Napriek tomu svetlomety nereaguju na nastavovač. Až nasledne som si vsimol , ze nastavovacie koliesko regloskopu, ktore ma by t na 0 je na 24 stupnov!!! "Jááj, asi kolega predtým pootočil..." zrazu bola výška v poriadku!. Každopadne motorceky neboli správne namontovane do svetlometov, išli na prazdno. Odkazali ma k lakyrnikovi, ktory ich montoval. K nastaveniu do stran ani nedoslo, to vraj nevedia. Samozrejme som nezaplatil, na odchode som pani vysvetlil, že sa nic nenastavovalo a za preškolenie nič nechcem. Inak som s nimi totiž spokojny, chodievam tam na geometriu.
Po telefonate s lakyrnikom mi vybavil iny servis , kde sa mam dostavit a v ramci "reklamacie " mi to u nich urobia aj s nasledným nastavením.
Prisiel som tam, už o mne vedeli. Pozrel na to , ze svetla musia ist znova von, inak sa to neda.
Ok, znova telefonat lakyrnikovi. Auto som ihned k nemu odniesol s tym , ze vsetko necha a Ide to hned urobit. Ze to je ale praca na 4-5 hodina bude to problem lebo DEPO...a podobne. na to som vzal ine svertlo co som mal v kufri aj s motorčekom a na mieste mu ukázal ako za 3 sekundy založím a za ďalšie 3 vyberiem motorček. On to tlačil násilím priamo a nechápal ako som to urobil. Potom povedal, že preto, lebo toto svetlo je originál...znova výhovorka na druhovýrobu. Tak mu hovorím, že som to iste skúšal aj na tom DEPO ešte doma a šlo to presne tak isto. Na to už nevedel nič povedať.
Ok . Za 3 hodky mi auto doniesol do prace. S tým, ze motorčeky sú zacvaknuté, nastavujú a aj výškaje uz riadne zarovnaná.
22: 30 dochádzam z prace autom a hovno vidím...kontrola na parkovisku u Lidla o najbližšiu stenu. Rozhodene jak prasa.
Nevadí, teraz už si to predsa sám zrovnám.
Vezmem príslušný krížový srobovak a ....nič. Točím , nič sa nedeje. Serem na to idem spať.
Dnes som mal voľno, tak to idem doriešiť. Motorčeky síce zacvaknuté, ale ozubene koliesko nastavovača na oboch motorčekoch zničené . Netuším ako to teda nastavil. Buď to teda zničil on, alebo to vôbec nenastavoval a zničili to Pat a Mat v tom prvom servise s regloskopom.
Na šťastie mám v mojej kúzelnej garáži dva náhradne motorčeky . Lenže ...však treba vybrať svetlá predsa.... To je rozobrať predok, dole nárazník...robota na 4-5 hodín u odborníka, ze ano.
Prd makovy ....Pravý motorček vymenený za 5 minút, pričom najdlhšie trvalo odstránenie konektora, ktorý dal naopak.
Lavy pre nie najlepší prístup cca. 10 minút . Robene po tme s baterkou pred garážou vonku.
Znova cesta na "skúšobnú stenu" na parkovisko pred Lidl. Hotovo.
Skúšobná jazda - svieti to cca. rovnako ako s pôvodnými Honda originálmi.
Verdikt - za mna nie je problem značka DEPO ale ludia, ktorí nevedia robit svoju prácu. A univerzálna vyhovorka na nekvalitu druhovýroby ( netvrdim , ze niekedy opodstatnena) je v danom kontexte idealny sposob ako to zakryť. Ten lakyrnik vo svojej profesii co sa tyka lakovania je vyborny, ale to ostatne je diskutabilne. Ja viem niektore veci mechanicke , tak si ich urobim. Ale lakovat neviem, tak do toho nejdem, lebo viem, ze vysledok by nebol 100%. Myslim, ze tu by to malo byt podobne. O pristupe a odbornosti ludi v servisoch sa radsej nebudem blizsie vyjadrovat.
Vo vysledku auto mam opravene, ale zial vdaka sebe. Okrem toho co som zaplatil za diely a pracu som prisiel o bezchybne original svetlo a dva originalne motorceky. Ked to spocitam , tak pri "oprave " zničili veci za takmer tolko co ta oprava stala. No, co na to povedat....
Fotky možno dodam zajtra.
Po tejto skusenosti plne chapem Bjuka, ktorý do servisov zasadne nechodí a ak sa len trochu dá, robí si veci sám. Neostane mi asi, len ho v tomto nasledovať.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28506
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od Pitris »

:( tyto "zážitky" si pak člověk pamatuje dlóóuho.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 5196
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od bjukemen »

kokos tak to je riadny pribeh...odpadol som
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

A sviňa pribeh nekonci ako sa zda. Teraz za svetla som zistil, ze po opätovnej demontazi a montazi svetlometu z dovodu zacvaknutia motorceka , nelicuje pravy svetlomet. A nech mi niekto povie ..." ze lebo DEPO", tak ho niekam kopnem , lebo pretym sedel jak z tovarne. Pozeram na to a on sa hýbe! Ocividne lakyrnik zabudol na jednu skrutku. Nie je tam.
No co myslis...ze budem reklamovat? Dlabem na to . Az sa zlepsi pocasie ( lebo teraz fakt nemam naladu znova zhadzovat naraznik) urobim si radsej sam. Aj tak idem menit to poskriabane vlavo. Poliak mi uznal reklamaciu a tak objednavam dalsie nove. Vratim az ked vymenim. Vraj mam cas 12 mesiacov.
Na margo - na SK by ma s teklamaciu uz namontovaneho dielu na 90% poslali niekam. Tu bez problemov..
Naposledy upravil(a) jarson1 dne ned led 26, 2025 15:04, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Inak v takomto stave mi bolo vratene original svetlo z nehavarovanej strany.
Ked som auto odovzdal urcite nemalo ani skrabanček.
Ten uchyt ma neserie, da sa lahko opravit, ale tie nieskrabance ale priamo ryhy, to uz teda ano.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 5196
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od bjukemen »

ale lak ma uz najlepsie casy za sebou, ale da sa opravit, vybrusit rozlestit
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Samozrejme. Je to rok 2006 a 335tkm. Na to vyzera este luxusne. Inak taky bol aj zamer- repas krytu a do rezervy alebo predat. Ale tie hlboke ryhy uz tazko rozbrusim. By sa muselo ist riadne hlboko.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 2050
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od BigBang »

Máš 3mm materiálu a ty rýhy jsou pár desetin. Z fotek to tak aspoň vypadá. Proto bych se toho vůbec nebál :wink:
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI, 1.9TDI - Rav VMO
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Ja sa nebojim. Len ak nechcem aby mi odpadli ruky, budem to musiet vziat bruskou. A maju min 0,5mm. Musel to mat na betone na podlahe a posunut nejako alebo na ponku...neviem ako to dokazal takto poničiť.
Hlavne preboha preco by niekto pokladal svetlomet touto stranou dole :shock:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 2050
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od BigBang »

Spíš to na mě dělá dojem, že světlo leželo na ponku a mechoš se pral s nějakým dílem vedle a dodrbal to. Buď jak buď výsledek to nezmění a je to k vzteku :?
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI, 1.9TDI - Rav VMO
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
jarson1
Příspěvky: 2684
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od jarson1 »

Dnes mi chcipla jedna cievka. Len tak z nicoho nic. Vecer som este pekne pristál po cca.230km jazde a dnes doobeda....start taky kostrbaty, motor sa triasol jak na 3 valce, plyn bez reakcie ( asi elektronicka ochrana proti blbosti majitela) a po par sekundach blikajuce " kurca na grile".
Islo o nove original cievky honda ( denso) kupene na ebay z usa. Vydrzala 97tkm.
Ale...kedze mam stale povodne, tak som to za 20 minut prehodil a fungujem veselo dalej. Aj z toho bolo 15 minut cesta do garaza a späť.
Je to normalne, ze len tak kratko? Alebo vadny kus? Ostatne bez problemov. Dufam, ze mi nezacnu v tyzdnovych intervaloch teraz odchadzat :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 5196
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Servis a údržba....

Příspěvek od bjukemen »

zrejme sa jednalo o fake
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět