Sandero 0.9 Tce
Moderátor: Colommbo
Re: Sandero 0.9 Tce
Veškeré mazací plány na ho.no jsou!
Re: Sandero 0.9 Tce
Sano: som Ti napísal kde sa dá 5w30 RN17 kúpiť a koľko stojí. Elf sa dá kúpiť zatiaľ kúpiť len cez autorizak..., a ty napíšeš ze sa nedá kúpiť.
Tie mazacie plány veľa krát viac pomýlia, chápem ze nestíhajú reagovať na stále novšie normy, čo si automobilky vymýšľajú.
0w40 je aj pri 1.3 tce ale je inej normy RN17 RSA čo som čítal je do viac zaťažených motorov.
Rob ako chceš ...., neviem či Ti dobre radia s alternatívami.
Keď som kupoval olej filter, pýtal sa ma či mam olej správnej normy, lebo je podstatne to dodržať, čo som aj dodržal. Yacco 5w30 RN 17
Tie mazacie plány veľa krát viac pomýlia, chápem ze nestíhajú reagovať na stále novšie normy, čo si automobilky vymýšľajú.
0w40 je aj pri 1.3 tce ale je inej normy RN17 RSA čo som čítal je do viac zaťažených motorov.
Rob ako chceš ...., neviem či Ti dobre radia s alternatívami.
Keď som kupoval olej filter, pýtal sa ma či mam olej správnej normy, lebo je podstatne to dodržať, čo som aj dodržal. Yacco 5w30 RN 17
Re: Sandero 0.9 Tce
však dá , ale na sk stránke nie ... A s akými alternatívami ? Však sme sa bavili o tom že tam nechám ten olej čo mi nalejú ... Či aký iný tam mám dať ?dany01 píše:Sano: som Ti napísal kde sa dá 5w30 RN17 kúpiť a koľko stojí. Elf sa dá kúpiť zatiaľ kúpiť len cez autorizak..., a ty napíšeš ze sa nedá kúpiť.
Tie mazacie plány veľa krát viac pomýlia, chápem ze nestíhajú reagovať na stále novšie normy, čo si automobilky vymýšľajú.
0w40 je aj pri 1.3 tce ale je inej normy RN17 RSA čo som čítal je do viac zaťažených motorov.
Rob ako chceš ...., neviem či Ti dobre radia s alternatívami.
Keď som kupoval olej filter, pýtal sa ma či mam olej správnej normy, lebo je podstatne to dodržať, čo som aj dodržal. Yacco 5w30 RN 17
Re: Sandero 0.9 Tce
dany01, ten 1.3 TCE je ale trochu (úplně) jiný motor.
A u toho, u koho si kupoval filtr je fakt vhodné zjišťovat info o oleji. A jestli do toho rencka lze i 0w40, tak je ta norma RN17 ekoblábol i tam
A u toho, u koho si kupoval filtr je fakt vhodné zjišťovat info o oleji. A jestli do toho rencka lze i 0w40, tak je ta norma RN17 ekoblábol i tam
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Sano: ešte raz pomaly a zretedelne- www.yacco.sk, je tam tel. číslo kde keď zavolas a povieš čo chceš tak ti dodajú, je to tak tažko pochopiteľne?
Pitris:ja som sa nepýtal , ja som olej už mal. On sa pýtal - chcel mi Elf asi predať za 23 e /liter.....
Ako som písal 0w40 RN17 RSA môže ísť tiež ale je určený to športovejšich modelov.
Nech si robí každý čo chce ,ale potom načo tu radíte-me dodržiavať olej normy keď inokedy zas nie. Ked je dane napr. C3 tak ho tam dám, ked je 50501 tiež, tých noriem ako maku ale ako som napísal nech si robí každý čo chce.......
Pitris:ja som sa nepýtal , ja som olej už mal. On sa pýtal - chcel mi Elf asi predať za 23 e /liter.....
Ako som písal 0w40 RN17 RSA môže ísť tiež ale je určený to športovejšich modelov.
Nech si robí každý čo chce ,ale potom načo tu radíte-me dodržiavať olej normy keď inokedy zas nie. Ked je dane napr. C3 tak ho tam dám, ked je 50501 tiež, tých noriem ako maku ale ako som napísal nech si robí každý čo chce.......
Re: Sandero 0.9 Tce
dany01: ty seš někdy fakt jak beran. Jsme off topic, takže jen ve zkratce:
Výrobce musí předpis kvůli ne-znalostem většiny uživatelů zjednodušit, a navíc je "svázán" i řadou omezení - a většinou ekologických. My tady ne, takže se dá doporučit i vhodnější olej. Musíš o tom (ty asi moc ne, že?) ale něco vědět. TŘEBA ŽE:
Tam kde předpis C3, dá se i C4, ale C3 je kvalitnější - pro motor.
Tam kde předpis C3, nesmíš dát C2, ale můžeš C2/C3.
Tam kde předpis C2, dá se i C3, i C4, ale C3 je nejvhodnější - pro motor a delší jízdy.
Tam kde předpis A5, dá se i A3, protože je vhodnější pro delší jízdy.
Tam kde předpis C2/C3 a není v motoru DPF/GPF, je lepší - pro motor - A3/B4
Tam kde předpis A3, nesmíš dát A5.
Tam kde předpis VW505.01 - dát ho musíš (a to já tady nikdy nezpochybnil), neboť ten motor (potažmo vačka) má vyšší nároky na olej.
Tam kde předpis VW504/507, tak u benzinu bez GPF je vhodnější VW502 A3; u nafty s DPF půjde (a především na dlouhé jízdy nebo po hodně najetých kilometrech) dobře i 5w40 VW505.01 s C3.
A tam kde předpis VW505.00 - můžeš i 505.01 (když už si tady tedy "nakousl" ten koncern VW, který potřebuje normu snad i na destilku).
A třeba Peugeot/Citröen měl/má předpis (i) do (starších) benziňáků B71 2290. Je to eko C2, ale - pro motor - je lepší 2296.
A Ford už 20 let povoluje normou WSS 913A/B oleje se sníženou HTHS, ale na nekrátké jízdy je vhodnější olej s HTHS normální, a lepší - pro motor - než ten olej s jejich "fordnormou" je i běžný A3/B3.
Ten, kdo jezdí krátké jízdy by měl hledat olej s vyšším TBN, kdo delší zase pro změnu nižší odparnost, u motorů kde hrozí LSPI by pak olej měl obsahovat méně vápníku....
A tak by se dalo pokračovat ještě hodně dlouho -> jsou třeba oleje i C1 a C5. Jsou i různé aditivační balíčky např. se zinkem, wolframem nebo molybdenem - pro jiné podmínky; a různé jsou i základové oleje, které rozhodují o kvalitě, a.... A asi stačí. Máš pravdu - nech si robí každý čo chce
To je tak asi vše, co tady k tobě a k tomu.
PS: ale pravdu máš že s RN17 je už i olej 0w40 - jeden. Yacco Galaxie A.
Výrobce musí předpis kvůli ne-znalostem většiny uživatelů zjednodušit, a navíc je "svázán" i řadou omezení - a většinou ekologických. My tady ne, takže se dá doporučit i vhodnější olej. Musíš o tom (ty asi moc ne, že?) ale něco vědět. TŘEBA ŽE:
Tam kde předpis C3, dá se i C4, ale C3 je kvalitnější - pro motor.
Tam kde předpis C3, nesmíš dát C2, ale můžeš C2/C3.
Tam kde předpis C2, dá se i C3, i C4, ale C3 je nejvhodnější - pro motor a delší jízdy.
Tam kde předpis A5, dá se i A3, protože je vhodnější pro delší jízdy.
Tam kde předpis C2/C3 a není v motoru DPF/GPF, je lepší - pro motor - A3/B4
Tam kde předpis A3, nesmíš dát A5.
Tam kde předpis VW505.01 - dát ho musíš (a to já tady nikdy nezpochybnil), neboť ten motor (potažmo vačka) má vyšší nároky na olej.
Tam kde předpis VW504/507, tak u benzinu bez GPF je vhodnější VW502 A3; u nafty s DPF půjde (a především na dlouhé jízdy nebo po hodně najetých kilometrech) dobře i 5w40 VW505.01 s C3.
A tam kde předpis VW505.00 - můžeš i 505.01 (když už si tady tedy "nakousl" ten koncern VW, který potřebuje normu snad i na destilku).
A třeba Peugeot/Citröen měl/má předpis (i) do (starších) benziňáků B71 2290. Je to eko C2, ale - pro motor - je lepší 2296.
A Ford už 20 let povoluje normou WSS 913A/B oleje se sníženou HTHS, ale na nekrátké jízdy je vhodnější olej s HTHS normální, a lepší - pro motor - než ten olej s jejich "fordnormou" je i běžný A3/B3.
Ten, kdo jezdí krátké jízdy by měl hledat olej s vyšším TBN, kdo delší zase pro změnu nižší odparnost, u motorů kde hrozí LSPI by pak olej měl obsahovat méně vápníku....
A tak by se dalo pokračovat ještě hodně dlouho -> jsou třeba oleje i C1 a C5. Jsou i různé aditivační balíčky např. se zinkem, wolframem nebo molybdenem - pro jiné podmínky; a různé jsou i základové oleje, které rozhodují o kvalitě, a.... A asi stačí. Máš pravdu - nech si robí každý čo chce
To je tak asi vše, co tady k tobě a k tomu.
PS: ale pravdu máš že s RN17 je už i olej 0w40 - jeden. Yacco Galaxie A.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Je to od Teba pekne ,ze si si dal toľkú námahu a rozpísal si to. Len neviem aký to ma súvis s mojim prispevkom....,je to užitočná informácia ale nič nemení na tom čo som napísal.
Keď raz mam danú normu , C3, 50501, c2,C4, 50200, tie PSA, Fiat , Ford , atd sa mi nechce rozpisovať ,tak sa ich držím. A keď raz tam ma napísane RN-17 tak sa jej budem držať a nie špekulovať jak "Mara s piču.....", čo iného tam dať. Napr. 50501- vieš prečo to tam je, tak sa jej budem držať a nie vymýšľať.
Mam crdi je tam C3 , tak sa jej držím a nebudem tam pchať C2, C4 . Len toto som tym chcel povedať mojim prispevkom.
Riešil som známej teraz Opel , bol predpísaný Dexos 2 , tak som ho tam proste dal a nešpekuloval- špekulovať možem s viskozitou. Kedže mam úchylku na 5w40 , išla tam na 10 tis km
Keď raz mam danú normu , C3, 50501, c2,C4, 50200, tie PSA, Fiat , Ford , atd sa mi nechce rozpisovať ,tak sa ich držím. A keď raz tam ma napísane RN-17 tak sa jej budem držať a nie špekulovať jak "Mara s piču.....", čo iného tam dať. Napr. 50501- vieš prečo to tam je, tak sa jej budem držať a nie vymýšľať.
Mam crdi je tam C3 , tak sa jej držím a nebudem tam pchať C2, C4 . Len toto som tym chcel povedať mojim prispevkom.
Riešil som známej teraz Opel , bol predpísaný Dexos 2 , tak som ho tam proste dal a nešpekuloval- špekulovať možem s viskozitou. Kedže mam úchylku na 5w40 , išla tam na 10 tis km
Re: Sandero 0.9 Tce
Vždyť jsem napsal - trkavej
No nic, evidentně si nepochopil rozdíl mezi předepsaný a vhodný.... Ono to totiž je ve většině případů dosti odlišné
Bohužel máš smůlu v tom že máš CRDI a předpis C3. Tam si moc vybírat nemůžeš, bo ano - z toho špatného je C3 to nejmenší zlo.
No nic, evidentně si nepochopil rozdíl mezi předepsaný a vhodný.... Ono to totiž je ve většině případů dosti odlišné
Bohužel máš smůlu v tom že máš CRDI a předpis C3. Tam si moc vybírat nemůžeš, bo ano - z toho špatného je C3 to nejmenší zlo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Keby si mal predpisanu 0w20 C2, tiez by si sa drzal predpisanej normy? Tu sa radi jednoducho - ak s DPF, potom C3, inak A3/B3/B4. Viskozita 0/5w30/40. Vymena po 10t km. Idealne za dodrzania firemnych noriem.dany01 píše:Mam crdi je tam C3 , tak sa jej držím a nebudem tam pchať C2, C4 ... Kedže mam úchylku na 5w40 , išla tam na 10 tis km
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Sandero 0.9 Tce
A čo hovoríte na Castrol GTX s RN 17 vs ten Yacco ?
Re: Sandero 0.9 Tce
Osobně bych (když už olej RN 17) to Yacco 0w40. Ale chápu že poloviční cena Castrolu je pro někoho lákavá....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Asi objednám predsa ten Yacco teda ale asi ten 5w30 keď mi davali v autorizaku 5w30 ...
Re: Sandero 0.9 Tce
Však 0w40 ani nie je RN 17 ... Malo by tam ísť asi 4.1litra to mi stačia 4 litre
Re: Sandero 0.9 Tce
Ale je https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d2423.htm
Jen stále nevím proč tam chceš olej C4 (C3) když / jestli nemáš filtr pevných částic
Jen stále nevím proč tam chceš olej C4 (C3) když / jestli nemáš filtr pevných částic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Ale RN 17 je to isté ako RN17 RSA ... Druhá otázka , 0w40 to je už pre športovejšie silnejšie auta či. .. mne tam dali 5w30 preto rozmýšľam nad hentym olejom , a ten je bohužiaľ s C3 či koľko