Sandero 0.9 Tce
Moderátor: Colommbo
Re: Sandero 0.9 Tce
Takže som sa pozeral zase do tých papierov lebo servisnú knižku nemám , len také papiere s intervalmi prehliadok a našiel som ten olej a je tak iba kolonka že štandardný RN17 ... či ako to bolo písané ...Takže bolo spomínané že to bude asi olej s normou C3 alebo C4 ... Ale načo keď tam nie je ten filter ... Ale aspon by chránil motor tak isto ako A3 ak dobre chápem , keď sa bavíme o jazde v lete aj s prípadnou dovolenkou keby idem po dialnici...? A ešte tam boli vyskozity 0w40 a 5w30 ...
Re: Sandero 0.9 Tce
Ano. Z hlediska ochrany při zatížení je C3 (C4) rovno A3. Ovšem nikoliv při častých startech a krátkých jízdách, kde nižší TBN u olejů C3 (C4) je horší. Při výměně do 10-ti tkm to ale nevadí, pak TBN stačí.Šaňo147 píše:....je tak iba kolonka že štandardný RN17 ... aspon by chránil motor tak isto ako A3 .... A ešte tam boli vyskozity 0w40 a 5w30 ...
A jestli je napsána i SAE 0w40 (ty RN17 jsou asi jen 5w30), tak je tím potvrzena i možnost použití olejů A3 a ta RN17 je jen ekologický nebo marketingový kec....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
A napríklad tuším v mazacom pláne elf mi ukazovalo aj olej s 5w40 , samozrejme bez tej normy RN17 ... Môžem ho tam dať keď bude auto po rokoch papkať olej a bude teda mať nejaké tie km ?
Re: Sandero 0.9 Tce
Určitě můžeš.
Ale když budeš teď měnit olej (s normální HTHS) včas, nevytáčet motor studený a nepodtáčet teplý, a když necháš po jízdě turbo dochladit, není důvod aby motor "papkal" olej nějak ve zvýšené míře.
Ale když budeš teď měnit olej (s normální HTHS) včas, nevytáčet motor studený a nepodtáčet teplý, a když necháš po jízdě turbo dochladit, není důvod aby motor "papkal" olej nějak ve zvýšené míře.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Aj keby tam nie je tá norma RN ani viskozita ktorá je odporucana ?
Re: Sandero 0.9 Tce
Moc hrotíš... Ten motor určitě nedojezdí kvůli chybějící specifikaci RN17 nebo o jednu viskózní třídu posunutému rozpětí...
Nech tam teď zkraje to, co je předepsáno a pokud máš pocit, že to není to nejlepší, tak zkrať výměny. Není-li tam filtr pevných částic, tak se neboj použít A3.
Nech tam teď zkraje to, co je předepsáno a pokud máš pocit, že to není to nejlepší, tak zkrať výměny. Není-li tam filtr pevných částic, tak se neboj použít A3.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Sandero 0.9 Tce
A prečo tam je C3 keď nemám filter ? Má to pozitívny vplyv nejaký na niečo iné ? Len aby som bol múdrejší.
Re: Sandero 0.9 Tce
Proč? Protože dnešní blbá ekodoba!
A navíc olej C3 se dá použít plošně do všeho (nafta, benzin, turbo, atmosféra, nový, starý - co na tom, že je to mnohdy nevhodné), kdežto A3 nebo A5 má určité omezení - resp. se už do každého motoru použít nedá. Tak aby to nějakej trouba (v servisu) nepopletl.
A navíc olej C3 se dá použít plošně do všeho (nafta, benzin, turbo, atmosféra, nový, starý - co na tom, že je to mnohdy nevhodné), kdežto A3 nebo A5 má určité omezení - resp. se už do každého motoru použít nedá. Tak aby to nějakej trouba (v servisu) nepopletl.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Sandero 0.9 Tce
Takže až budem do ojazdeneho auta alebo tak vyberať olej tak v podstate stačí vybrať hocijaký čo mi vygenerujú mazacie plány na nete ...
Re: Sandero 0.9 Tce
Tak to určitě ne!
Re: Sandero 0.9 Tce
Tak potom nechápem načo sú tie mazacie plany
Re: Sandero 0.9 Tce
to nie. moja serviska povoluje 3 normy, od najviac eko az po normal.Šaňo147 píše:Takže až budem do ojazdeneho auta alebo tak vyberať olej tak v podstate stačí vybrať hocijaký čo mi vygenerujú mazacie plány na nete ...
na webe od isteho casu ukazuje iba najprisnejsiu.....
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Sandero 0.9 Tce
Mazací plány na netu jsou spíše vodítkem. Nejsou schopné pojmout veškeré kombinace olejů, motorů a variant. Udržování aktuálního a správného stavu by vyžadovalo tým odborníků. Vývoj motorů i olejů, nehleďe na marketing jednotlivých značek je velmi rychlý.
Jediným platným vodítkem je návod k obsluze/ údržbě.
Jediným platným vodítkem je návod k obsluze/ údržbě.
Re: Sandero 0.9 Tce
Len je sranda že mám mať RN 17 a ešte hu u nás ani nepredávajú ...
Re: Sandero 0.9 Tce
na jednom mazacom pláne pre moju automaticku prevodovku zobrazovalo,že tam može íst olej toho výrobcu ale s normou Dexron VI a pri tom ten olej potrebnu normu ATF AW-1 nemal. Pritom výrobca auta i prevodovky vyžaduje výhradne normu ATF AW-1
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta