Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Moderátor: Colommbo
Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Zdravím, potřebovala bych poradit, jaký motorový olej do Fabie 1.2 HTP, 47 KW. Vzhledem k absenci servisní knihy nevím, zda tam předchozí majitel lil syntetiku či polosyntetiku. Auto má najeto 123tis. km.
Motoristka - těší mě
Zřejmě chceš vědět konkrétní olej
univerzálně 5w40....
Rozepsané (pokud Tě to zajímá) je to třeba tady: www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3808
Ve zkratce: olej normy VW502.00 (nebo 501.01) a SAE podle jízdních podmínek:
Krátké studené jízdy a hodně startů - SAE (0w)5w(30)40 s výměnou po max. 10-ti tkm/1rok (raději dříve).
Běžné ježdění (20 - 50km naráz) - SAE 5w40 a výměna po max. 15-ti tkm/1rok (raději dříve).
Delší dálniční jízdy - SAE 5w50 s výměnou po max. 10-ti tkm/1rok (raději dříve - protože se olej přehřívá).
Pokud dodržíš normu VW502.00 (a měla bys), nemusíš řešit "polo" nebo "plnou" syntetiku, protože to stejně nepoznáš (a to, co je na obalu, není vždycky pravda), a některý olej 10w40 může být víc syntetický, než většina olejů 5w40.
Co se týče značky oleje - doporučím renomované, známé a léty prověřené značky. Např.
Agip / Eni, Elf, Eneos, Esso, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline..... A předpokládám, že nechceš "longlife" interval / olej.
Kdyžtak specifikuj jízdní podmínky (a cenu), a dá se najít dobře konkrétní olej.....
On totiž olej SAE 10w40 (a výměna po15tkm/1rok) nejsou pro tento motor moc vhodné kvůli konstrukci motoru (byť olej SAE 10w40 patří mezi výrobcem motoru doporučené; avšak s "desítkou" hrozí při studeném startu "posunutí" rozvodů).
Jinak - jaký je to rok výroby? Kvůli ostatním provozním náplním (chladicí kapalina a převodový olej). A brzdovou kapalinu bych vyměnil každopádně. A co vzduchový a palivový filtr?


Rozepsané (pokud Tě to zajímá) je to třeba tady: www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3808
Ve zkratce: olej normy VW502.00 (nebo 501.01) a SAE podle jízdních podmínek:
Krátké studené jízdy a hodně startů - SAE (0w)5w(30)40 s výměnou po max. 10-ti tkm/1rok (raději dříve).
Běžné ježdění (20 - 50km naráz) - SAE 5w40 a výměna po max. 15-ti tkm/1rok (raději dříve).
Delší dálniční jízdy - SAE 5w50 s výměnou po max. 10-ti tkm/1rok (raději dříve - protože se olej přehřívá).
Pokud dodržíš normu VW502.00 (a měla bys), nemusíš řešit "polo" nebo "plnou" syntetiku, protože to stejně nepoznáš (a to, co je na obalu, není vždycky pravda), a některý olej 10w40 může být víc syntetický, než většina olejů 5w40.
Co se týče značky oleje - doporučím renomované, známé a léty prověřené značky. Např.
Agip / Eni, Elf, Eneos, Esso, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline..... A předpokládám, že nechceš "longlife" interval / olej.
Kdyžtak specifikuj jízdní podmínky (a cenu), a dá se najít dobře konkrétní olej.....

On totiž olej SAE 10w40 (a výměna po15tkm/1rok) nejsou pro tento motor moc vhodné kvůli konstrukci motoru (byť olej SAE 10w40 patří mezi výrobcem motoru doporučené; avšak s "desítkou" hrozí při studeném startu "posunutí" rozvodů).
Jinak - jaký je to rok výroby? Kvůli ostatním provozním náplním (chladicí kapalina a převodový olej). A brzdovou kapalinu bych vyměnil každopádně. A co vzduchový a palivový filtr?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Volil bych olej SAE 5w40 VW502.00 s výměnou po 10-ti tkm nebo po 1 roce - např.dellavare píše:.....Rok výroby 2004.....spíše na pojížďky po městě a sem tam občas nějaký delší výlet...
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=961
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=418
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1287
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=2001
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1635 a patří tam 2,8 litru - vždy měnit i s filtrem http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... mster.html
A pokud jde o převodovku, tak 8let na olej je už dost (pokud nevím, že nebyl měněný, předpokládám, že ne), a dá se použít třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=755 nebo lépe olej normy VW501.50, kterou plní např. http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1972 nebo SHELL Getriebeoel EP http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/s ... -yeti.html nebo MOBIL Gearlube VS 200 SYNT, ARAL EP Synt, TEXACO Geartex S4, DIVINOL Synthogear TS, BP Energear SGX, RAVENOL Teilsynthetisches Getriebeoel TSG, LIQUI MOLY Getriebeöl 501.50....jsou tam 2litry.
Do chladicího systému, ve kterém by měla být kapalina měněna po 5-ti letech, patří
5litrů 1 : 1 s destilkou např. Fridex G PLUS http://www.velvana.cz/fridex/vyrobky/?detail=4 nebo G 12 http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/h ... erb-2.html
Brzdová kapalina např. http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/b ... t4-1l.html stačí litr (i se spojkou).
Vzduchový filtr např. http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... mster.html
Palivový filtr např. http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6 ... erb-2.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Dávaj tam iba plnú syntetiku, alebo radšej nie... ...a poznáš to podľa nápisu na obale motorového oleja, alebo aj nie...dellavare píše:Zdravím, potřebovala bych poradit, jaký motorový olej do Fabie 1.2 HTP, 47 KW. Vzhledem k absenci servisní knihy nevím, zda tam předchozí majitel lil syntetiku či polosyntetiku. Auto má najeto 123tis. km.






















P. S.: ...kde tí ľudia chodia na tie synteticko-minerálne nezmysly???



Pitris to myslí dobře. Já bych na to šel obráceně.
Kromě oleje v mot a KONTROLY vzd. filtru NIC.
Rok jezdit a uvidí se co se ztrácí nebo "nefunguje".
Nevím kolik milostivá najezdí a jak si autí hodlá nechat dlouho,zatim bych s nenutnými věcmi počkal.
Pokud 123 tis. km, a srovnání stejné motorizace co má kámoš služebku 2004 - 180 000 km...., dává jí teplé studené,za uši.
dává tam mogul 15w-50,bo ten co tam má být si vezme a prodá. A vlastně vše co sa tam má dát vč. brzdovky. Vše si bere. Pro mě.....,br.k., je tam druhá. nelže-li S.K. Možná 1.
oil filtr ob jeden,tzn. co 20 000km.
Toto není návod.
Kromě oleje v mot a KONTROLY vzd. filtru NIC.
Rok jezdit a uvidí se co se ztrácí nebo "nefunguje".
Nevím kolik milostivá najezdí a jak si autí hodlá nechat dlouho,zatim bych s nenutnými věcmi počkal.
Pokud 123 tis. km, a srovnání stejné motorizace co má kámoš služebku 2004 - 180 000 km...., dává jí teplé studené,za uši.
dává tam mogul 15w-50,bo ten co tam má být si vezme a prodá. A vlastně vše co sa tam má dát vč. brzdovky. Vše si bere. Pro mě.....,br.k., je tam druhá. nelže-li S.K. Možná 1.
oil filtr ob jeden,tzn. co 20 000km.
Toto není návod.
Naposledy upravil(a) Pedro dne ned dub 01, 2012 0:16, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9367
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Milej FF, myslím, že ta maxiironie a sarkasmus jsou zcela zbytečný, žádnej učenej z nebe nespad a není fér, když sem nekdo přijde s prosbou o radu a ty se mu vysměješ. Je to hnusný, podlý a nedůstojný a přeber si to v tý svý palici, jak chceš...FF píše:Dávaj tam iba plnú syntetiku, alebo radšej nie... ...a poznáš to podľa nápisu na obale motorového oleja, alebo aj nie...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
P. S.: ...kde tí ľudia chodia na tie synteticko-minerálne nezmysly???![]()
![]()

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Ravenol HVT 5W50, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ravenol HVT 5W50, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
FF píše:.....kde tí ľudia chodia na tie synteticko-minerálne nezmysly?....
Já bych řekl, že před r. 89. To bylo opravdu nutné rozlišovat minerální, a syntetické.PePe píše:FF- Po r. 89 to tady byl trend,mine-polo-plno.
nehledělo se na nějaké S,C,visko,teplo.....
Teď (a posledních aspoň 20let) je už jedno, z čeho je olej vyroben - rozhodující jsou API a ACEA - jestli jsou stejné, je možno bez obav "přecházet" mezi viskozitními třídami SAE.
A taky mám pocit, že to FF - byť vím, jak to myslel - "přepískl". Vždyť dellavare se jen zeptala, protože ten mýtus "plná", "polo" nebo "minerál" je bohužel stále dost rozšířen.

http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3103
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80