Roztahování auta

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

McMatej

Roztahování auta

Příspěvek od McMatej »

Proč se některé auta údajně nesmí roztahovat? Jak motor pozná jestli s ním točí startér nebo převodovka?
Mikeš

Příspěvek od Mikeš »

Většinou to výrobci zdůvodňují, tím že se může nespálené palivo dostat do katalyzátoru. Pokud se roztahují novější auta s elektrickými palivovými čerpadly, je důležité aby nebyla "prázdná baterka" jinak nesepne čerpadlo a roztahování je tudíž zbytečné... No a pokud se auto roztahuje z jiného důvodu než je "prázdná baterka" pak to ukazuje na nějakou závadu... Samozřejmě jsem to dost zjednodušil.
modelář

Re: Roztahování auta

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Proč se některé auta údajně nesmí roztahovat? ?
Ne údajně, ale zcela jistě! Kvůli:
- možnosti přeskočení pohonu rozvodů, a to včetně řetězu;
- možnosti poškození katalyzátoru;
- možnosti poškození automatické převodovky.
McMatej píše:Jak motor pozná jestli s ním točí startér nebo převodovka?
Těch způsobů je více:
- náběh otáček není dostatečně rychlý, následné otáčení motorem není rovnoměrné, ale spíše trhavé;
- počet otáček klikového hřídele není dostatečný;
- u řady vozů je aktivace zapalování a vstřikování vázána na použití startéru;
- u některých vozů je aktivace palivového čerpadla vázána na použití startéru;
- atd.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

A další možnost je, že kdybys třeba tlačil Mercedes, tak by to byla potupa, protože by si automobilka kazila své jméno :twisted:
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..presne mercedes mi skrsol v pamäti ked na fore písaljeden borec že vliekli medaka z automatom na lane,ale paku nedali do polohy vlečenie auta tak mu prevodku trocha premlelo...
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Toho jsem se bál. :lol: Takže například v zimě, při těžkém, dlouhém startování nejde nespálené palivo do katylyzátoru??? Tak možná proto to nejde nastartovat. 8)
A když přetanu startovat startérem, tak se zastaví ty zařízení, která jsou vázána na startér???

No nic, nechme to být, jen jsem vás zkoušel.
FF

Příspěvek od FF »

...ja si myslím, že to výrobcovia zakazujú "pre istotu"... ...pretože "rozťahovať sa" nevie asi 9 z 10 ľudí... ...a majú pravdu... :wink:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

skodovkar píše:A další možnost je, že kdybys třeba tlačil Mercedes, tak by to byla potupa, protože by si automobilka kazila své jméno :twisted:
Teď beze srandy.Opravdu jsem četl,že majitelé RR mají doporučeno při eventuelní neschopnosti mobility svého vozu nepoužít odtah na laně a hlavně ne pomocí koňského spřežení.
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Toho jsem se bál. :lol: Takže například v zimě, při těžkém, dlouhém startování nejde nespálené palivo do katylyzátoru??? Tak možná proto to nejde nastartovat. 8)
A když přetanu startovat startérem, tak se zastaví ty zařízení, která jsou vázána na startér???

No nic, nechme to být, jen jsem vás zkoušel.
Nejspíše se domníváš, jak jsi děsně chytrý, mnohem chytřejší než konstruktér, který právě kvůli i takovýmto rádoby poučeným koumákům vytvořil reléový elektrický okruh, jenž kvůli ochraně katalyzátoru nesepne ono relé napájení elektrického podávacího čerpadla, pokud se někdo pokouší nastartovat jinak, než s použitím startéru. :twisted:

Ber to tak, že cokoli jsi sem až doposud provokativně namastil, to bylo mnohem blíže pravému opaku skutečnosti, než tomu, o čem se zcela mylně domníváš, že skutečností je!


P.S.: Motor s vícebodovým vstřikováním musí i v zimě naskočit prakticky okamžitě, žádné "těžké, dlouhé startování" se proto nekoná. A pokud už, je třeba hledat chybu a odstranit ji. A ta trocha nespáleného benzínu navíc, která by se přitom dostala do motoru, obvykle zkondenzuje (u nepřímého vstřiku) na studených stěnách sacích kanálů a na sacích ventilech, tedy se do katu vůbec nedostane. :idea:
Pkod

Příspěvek od Pkod »

A kdyz se trocha banzinu do studeneho katu dostane, stejne neni spalene (studeny kat nefunguje) a kat se tak tepelne nemuze poskodit. Roztaveni aktivni hmoty je totiz jedine mozne poskozeni nespalenym palivem.

Pri roztahovani vsak kat horky byt muze a to je asi ten pripad, na ktery vyrobce myslel. Ostatne keramicky kat se snadno roztavi i pri vypadku zapalu na jednom valci.

Prakticky je podle meho ale u roztahovani zasadni problem s razy a tim i rozvody. Starter ma omezeny moment a tak je rozbeh diky setrvacnym hmotam motoru rovnomerny a bez vetsich razu. Naopak pri roztlacovani casto dochazi k prudkemu sepnuti spojky a razum (viz. Modelar), hlavne tem zpetnym.

Takze pokud roztahovat nebo roztlacovat, tak poustet spojku postupne a pokud mozno ne uplne (tlumi se tim razy), použit odpovidajici prevodovy stupen a hlavne pouzivat hlavu. Pokud totiz motor nechytne pri prvnich pokusech, nema moc smysl auto roztahovat na kilometrovych vzdalenostech.
modelář

Příspěvek od modelář »

Těm zpětným rázům při roztahování bohužel nelze úplně zamezit ani při nejopatrnějším zacházení se spojkou, poněvadž v převodovém ústrojí je vždy nějaká vůle (obvykle značná) mezi přenosem síly od motoru směrem ke kolům a naopak - od kol směrem k motoru.
Jinak roztahovat mělo smysl snad jen uchlastané dvoutakty, roztahovat čtyřtakt bylo od věci odjakživa. Pokud vůz nemá v pořádku startér či akumulátor, nemá v běžném provozu co dělat! A pro moderní vůz nabitý elektronikou to platí dvojnásob :!:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

modelář píše:... roztahovat čtyřtakt bylo od věci odjakživa...
:?:
modelář

Příspěvek od modelář »

Čtyřtakt dá ihned najevo svou ochotu naskočit, pokud ne, je někde chyba a ani roztažení nepomůže. :idea: Naopak to, že dvoutakt žádnou takovou ochotu neprojeví, ještě nemusí znamenat, že nenaskočí vzápětí.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud se bavíme o nových vozech se vstřikováním, pak bych souhlasil. Nesouhlasím v případě karburátorových motorů, kde se může vybít baterie nebo se může seknout startér.
modelář

Příspěvek od modelář »

A jaký je v tom rozdíl? Já jen, že z pohledu toho, kdo se motá kolem aut už pár desetiletí, v tom žádný rozdíl nevidím: Čtyřtakt prostě buď v pořádku je, tedy naskočí, nebo v pořádku není, a pak ho nemá smysl roztahovat :!:
Odpovědět