Roztahování auta

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

To Durex: Však také "napínák pohonu rozvodu (pokud tam vůbec je) NAPEVNO" patří mezi základní úpravy pro daný účel! :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Přiznám se, že jsem tu diskusi nečetl, páč mě nezajímá. Já jsem auto neroztahoval nikdy (jen toho cizího Favorita), maximálně jsem do něj drbnul, když byla špatná baterka nebo výjimečně přes kvalt, když bylo auto v pohybu a motor neběžel. Nikdy se nic nestalo a nikdy jsem o tom ani nepřemýšlel. Přemýšlet se o tom začne, když se vyskytují auta, kterým to vadí. Takové bych radši nechtěl, myslím, že tohle by auto snést mělo. Je to další z důvodů, proč se orientovat na rozvod řetězem. Eliminovat rizika nepojízdnosti - toť je dost důležité pro každého uživatele. To je asi vše k tomuto tématu ode mě.
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Tak já si taky přispěju. Všechný závodní stroje se zásadně roztlačujou! :lol:
Máš na mysli silniční motorky. Ty mají zajisté řetěz.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:To Durex: Však také "napínák pohonu rozvodu (pokud tam vůbec je) NAPEVNO" patří mezi základní úpravy pro daný účel! :lol:
Co je napínák napevno?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Měl jsem namysli odlehčení debaty:lol: Šlo mi celkově o závodní náčiní, kde startér a akumulátor představovali kila navíc. Třeba stará dobrá Moto GP 500. Zlatý 2T. jinak nejlepší rozvod je asi v tomto směru ozubeným soukolím. Tam nic nepřeskočí :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Měl jsem namysli odlehčení debaty:lol: Šlo mi celkově o závodní náčiní, kde startér a akumulátor představovali kila navíc. Třeba stará dobrá Moto GP 500. Zlatý 2T. jinak nejlepší rozvod je asi v tomto směru ozubeným soukolím. Tam nic nepřeskočí :lol:
Jenže závodní náčiní může mít našlapovačku 8) . 2T je dobrý, ale např. v Supermoto se s tím nic nepořídí. Je potřeba měkčí záběr, než má 2T. Jo rozvod koly, to asi ty motorky také mají.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše: Přemýšlet se o tom začne, když se vyskytují auta, kterým to vadí. Takové bych radši nechtěl, myslím, že tohle by auto snést mělo. Je to další z důvodů, proč se orientovat na rozvod řetězem. Eliminovat rizika nepojízdnosti - toť je dost důležité pro každého uživatele.
Přemýšlet by se o tom mělo hlavně ještě předtím, než udělám něco, co se sice běžně dělalo před 30 lety, ale co už dávno neplatí! Že řetěz nemůže přeskočit, to patří mezi všeobecně zažité mýty pocházející právě z doby před 30 lety, kdy ještě "východní" motory osazené rozvody se řetězem neměly napínák. A že může přeskočit řetěz i při obvyklém startování za pomoci startéru, tomu na zdejším fóru nejspíše neuvěří nikdo! Ono totiž stačí, aby hydraulický napínák krmený tlakem oleje z mazací soustavy motoru neměl pojisku proti uvolnění a auto bylo delší dobu nepoužívané, tudíž bez tlaku oleje v systému. :twisted:
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Co je napínák napevno?
Napínák napevno se stává prostou vodicí kladkou. Buď jde o "zablokovaný originál", nebo je nahrazen vodicí kladkou, tedy pokud je z hlediska "trasování" řemene nutné, aby tam nějaká byla.
modelář

Příspěvek od modelář »

Durex píše:Měl jsem namysli odlehčení debaty:lol: Šlo mi celkově o závodní náčiní, kde startér a akumulátor představovali kila navíc. Třeba stará dobrá Moto GP 500. Zlatý 2T. jinak nejlepší rozvod je asi v tomto směru ozubeným soukolím. Tam nic nepřeskočí :lol:
Řada závodních strojů se startuje za pomoci "vrtačky". :lol: Ozubené soukolí pohonu rozvodu sice nepřeskočí, ale jeho hlučnost a především hmotnost vadí...
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:Přemýšlet by se o tom mělo hlavně ještě předtím, než udělám něco, co se sice běžně dělalo před 30 lety, ale co už dávno neplatí! Že řetěz nemůže přeskočit, to patří mezi všeobecně zažité mýty pocházející právě z doby před 30 lety, kdy ještě "východní" motory osazené rozvody se řetězem neměly napínák. A že může přeskočit řetěz i při obvyklém startování za pomoci startéru, tomu na zdejším fóru nejspíše neuvěří nikdo! Ono totiž stačí, aby hydraulický napínák krmený tlakem oleje z mazací soustavy motoru neměl pojisku proti uvolnění a auto bylo delší dobu nepoužívané, tudíž bez tlaku oleje v systému. :twisted:
Nemaluj modeláře na zeď :lol: . My máme doma jen motůrky bez napínáku nebo s mechanickým napínákem. Ty sice řekneš, že takové uvažování je k smíchu, ale mě přijde naopak rozumné. Jsem ušetřen potíží, kterých se lze vyvarovat. Stejně jako s tou plnohodnotnou rezervou. HTP už jsem také pustil z hlavy, i Colta, tak mi tam stále zůstává jen ten Splash :P , už mám domluveno, že mi k tomu dají plnohodnotnou rezervu nebo 2 holé disky. No, nekup to. 8) A je to MPV :P !
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Tak kopkliku beru u moto bez baterky jako standart. Nicméně to byla taková fráze. Dneska všichni zpohodlněli a i závodní vercajk má startér. To je tím, že jsou povolený min. hmotnosti. kdyby nebyly, tak se zase jede bez toho :lol:
Naposledy upravil(a) Durex dne stř zář 21, 2011 11:29, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

modelář píše:
Durex píše:Měl jsem namysli odlehčení debaty:lol: Šlo mi celkově o závodní náčiní, kde startér a akumulátor představovali kila navíc. Třeba stará dobrá Moto GP 500. Zlatý 2T. jinak nejlepší rozvod je asi v tomto směru ozubeným soukolím. Tam nic nepřeskočí :lol:
Řada závodních strojů se startuje za pomoci "vrtačky". :lol: Ozubené soukolí pohonu rozvodu sice nepřeskočí, ale jeho hlučnost a především hmotnost vadí...
Nemyslím si, že by to zas až tak vadilo. Spíš jde o to, že rozvodový mechanismus je pak skoro nesmrtelný ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... My máme doma jen motůrky bez napínáku nebo s mechanickým napínákem. ...
Mechanický (pružinový) ani hydraulický (autonomní tlumič) napínák sice nejsou závislé na tlaku oleje v mazacím systému motoru, to však ani náhodou neznamená, že by tím činily rozvod imunním vůči přeskočení. Pro bližší vysvětlení laskavě následuj mého doporučení:
modelář píše:Hele Italle, je tady jeden uživatel, který je nepochybně chytřejší než všichni automobiloví konstruktéři a zejména motoráři dohromady. Sice nerozlišuje mezi "názory" a "fakty", ale když se na něj s důvěrou obrátíš, určitě Ti poskytne kvalifikovanou (přinejmenším teoreticky) odpověď na Tvou zcela oprávněnou a nanejvýš logickou otázku! :twisted: A nebo také ne, poněvadž z ní (té odpovědi) by nutně muselo být hned jasné, proč pohon rozvodu přeskočit může. :P
Itall

Příspěvek od Itall »

Jsem rád, že bez bližšího vysvětlení se obejdu, nezávisle na tom, kdo by ho poskytoval.
modelář

Příspěvek od modelář »

Máš pravdu, někdy je lepší nevědět... Přispívá to ke klidu duše!
Odpovědět