Roztahování auta

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Není čas a hlavně - mě to funguje, tak neřeším :lol:
Tak dlouho se chodí se džbánem... :twisted:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... (anonyme) :lol: .
Co mi nadáváš: jsem sice anonymní, ale modelář!
To snad není nadávka, anonymní modeláři :shock:, nebo tady ano?
Naposledy upravil(a) Itall dne úte zář 20, 2011 13:24, celkem upraveno 1 x.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Není čas a hlavně - mě to funguje, tak neřeším :lol:
Tak dlouho se chodí se džbánem... :twisted:
Helé, mě se zatím žádné ucho neutrhlo.
McMatej

Příspěvek od McMatej »

modelář píše:
McMatěj píše:... nevymezí se náhodou všechny vůle už během kompresního zdvihu? :D
Jaké vůle máš na mysli? S jakou střední pístovou rychlostí během kompresního zdvihu uvažuješ?

Z hlediska tématu je totiž důležité pouze to, zda v případě chaotického zážehu před HÚ dokáže píst tu HÚ vzhledem k nízké rychlosti otáčení klikovky a jejímu momentu setrvačnosti překonat, nebo to nedokáže. Bohužel, někdy to nedokáže, což je právě onen zpětný ráz - cuknutí klikovky zpět, proti smyslu otáčení, s již popsanými následky pro rozvod! :idea:


Jaké vůle? Všechny mezi spojkou a kolem. O jak velké této vůli tady spekulujete? 10, 20, 45 stupňů??? (měřeno na klikovém hřídeli)

Střední pístovou rychlost? :lol: :lol: Nebylo by srozumitelnější říci otáčky motoru? Ale ono to nezní tak chytře, co?
Tak odhadem, když ve 40 km/h zařadím jen 3. rychlostní stupeň, tak jsem si naprosto jistý, že se motor bude točit rychleji než při startování startérem.

A co je to chaotický zážeh? :shock: Kdy k němu dojde? Proč? Za jakých podmínek?

Nezlob se na mně, ale tohle mi moc nepřesvědčilo.
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Jaké vůle? Všechny mezi spojkou a kolem. O jak velké této vůli tady spekulujete? 10, 20, 45 stupňů??? (měřeno na klikovém hřídeli).
Klidně 20 - 30 stupňů, měřeno na jednom kole při druhém opřeném o zem.
McMatej píše:Střední pístovou rychlost? :lol: :lol: Nebylo by srozumitelnější říci otáčky motoru? Ale ono to nezní tak chytře, co?
Představ si, že z hlediska tlakových poměrů ve válci (náběhu tlaku, kompresního odporu a čerpacích ztrát), a tudíž i předpokladů pro úspěšný zážeh, ale i odporů při roztahování) jsou důležité i parametry vrtání a zdvihu, tedy je korektnější hovořit spíše o střední pístové rychlosti, než o otáčkách klikovky, poněvadž to lépe charakterizuje vlastnosti motoru.
McMatej píše:Tak odhadem, když ve 40 km/h zařadím jen 3. rychlostní stupeň, tak jsem si naprosto jistý, že se motor bude točit rychleji než při startování startérem.
To je dost možné, ovšem málokdo to udělá právě takhle, navíc nebezpečí zpětného rázu ani tak nevyloučíš!
McMatej píše:A co je to chaotický zážeh? :shock: Kdy k němu dojde? Proč? Za jakých podmínek?
Když nemáš dostatečný výkon zapalovací a vstřikovací soustavy kvůli nedostatečnému napětí v palubní síti, řídící elektronika jednak už neřídí tyto procesy korektně, jednak k zážehu dochází nahodile, dle okamžitých podmínek ionizace a přítomnosti dostatečně zápalné směsi v blízkosti elektrod zapal. svíčky. Jinými slovy, k zápalu nedochází tehdy, kdy by "správně mělo", ale v neurčitém momentě +- autobus. :twisted:
McMatej píše:Nezlob se na mně, ale tohle mi moc nepřesvědčilo.
Opětovně radím: Hledej poučení (i) jinde! :wink:
McMatej

Příspěvek od McMatej »

To je pod vodou. :lol:

20 - 30 na kole. Takže na klikovce, když mluvíme o motoru? Jedno kolo na zemi, takže bez diferenciálu to máme 10 - 15 a převodový poměr z motoru na kolo do pomala řekněme jen 5:1 a máme z toho zanedbatelné 2 stupně. A o tom tady diskutujete 2 dny. :lol:

Napětí při použití startéru poklesne klidně na 8 - 10 V a i při tomto napětí vše funguje bezchybně. A vybitá nezatížená baterie na tom nebude hůře.

Pístová rychlost v úvratích (při zážehu) se blíží nule. Nevím, co tím chceš dokázat.

A to ostatní, to nestojí ani na řeč. :roll:
McMatej

Příspěvek od McMatej »

McMatej píše:To je pod vodou. :lol:

20 - 30 na kole. Takže na klikovce, když mluvíme o motoru? Jedno kolo na zemi, takže bez diferenciálu to máme 10 - 15 a převodový poměr z motoru na kolo do pomala řekněme jen 5:1 a máme z toho zanedbatelné 2 stupně. A o tom tady diskutujete 2 dny. :lol:

Napětí při použití startéru poklesne klidně na 8 - 10 V a i při tomto napětí vše funguje bezchybně. A vybitá nezatížená baterie na tom nebude hůře.

Pístová rychlost v úvratích (při zážehu) se blíží nule. Nevím, co tím chceš dokázat.

A to ostatní, to nestojí ani na řeč. :roll:


Nebo je to s tou převodovkou obráceně? Teď jsem z toho nějaký zmatený. Asi ano. :?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Teda pánové - Vy máte ale výdrž :lol:
Motor - pokud je v pořádku, tak - má chytit (a chytá) na brnk. A to fungovalo i u starých karburátorových motorů s mechanickým nastavováním odtrhu a předstihu, nebo u dieselů s nepřímým vstřikem. Jen to chce mít ten motor správně seřízený, a nemá být zanedbána jeho údržba (svíčky, filtry, vhodný olej, palivo, dobíjení....). Pokud někdo na auto se*e, je jasný, že se to projeví nejdřív při studeném startu. A pokud má někdo "hosipa", a stavá se mu, že něco nechá přes noc zapnuté, tak si má koupit startovací kabely, naučit se správný postup připojení, a domluvit se se sousedem......protože to bude nejspíš levnější, než potom oprava motoru s třeba přeskočenými rozvody. Ono se stokrát nic stát nemusí, ale po stoprvé.....
A docela mě fascinují "takyřidiči", kteří startují tak dlouho, až se startér přestane kvůli vybité baterce točit.....a když už roztahovat, tak jedině auta s rozvodovým řetězem bez napínáku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:20 - 30 na kole. Takže na klikovce, když mluvíme o motoru? Jedno kolo na zemi, takže bez diferenciálu to máme 10 - 15 a převodový poměr z motoru na kolo do pomala řekněme jen 5:1 a máme z toho zanedbatelné 2 stupně. A o tom tady diskutujete 2 dny. :lol:
Netuším, jak jsi přišel na to, že "bez diferenciálu" a kde jsi nabral ty dva stupně. Přestaň už konečně počítat hlouposti, zařaď třeba tu svou trojku a rozhoupej si auto: sám uvidíš, jak velká je tam vůle mezi oběma extrémy výkyvu vozu. A to je přesně ta vůle, kterou může využít klikovka v případě zpětného rázu!
McMatej píše:Napětí při použití startéru poklesne klidně na 8 - 10 V a i při tomto napětí vše funguje bezchybně. A vybitá nezatížená baterie na tom nebude hůře.
To si myslíš nebo to máš prakticky vyzkoušené? A na kolika typech vozů?
McMatej píše:Pístová rychlost v úvratích (při zážehu) se blíží nule. Nevím, co tím chceš dokázat.
Použil jsem termínu "střední pístová rychlost" a chtěl jsem naznačit pouze tolik, že dlouhozdvihový motor má menší tendenci "kopat zpět" a je startovatelnější, než krátkozdvihový vysokootáčkový motor.
McMatej píše:A to ostatní, to nestojí ani na řeč. :roll:
Sám se divím, že mám ještě sílu na tvé příspěvky reagovat. Ale neboj, už končím, jelikož mi došlo slušné výrazivo. Kdo chce žít v omylu, je to jeho rozhodnutí!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

S převodovkou jsem se seknul, převodový poměr bude vůli naměřenou na kolech vzhledem ke klice zvětšovat, takže na klikové hřídeli bude více. Ale i kdyby to bylo na klice 90 stupňů, bude to po směru točení. Po vymezení vůle se klikovka neodrazí zpět. Vymezování vůle oběma směry se děje v provozu běžně, brzdění motorem, následná akcelerace.

Diferenciál: Když je jedno kolo ve vzduchu a druhé na zemi, tak se točí 2x více než kdyby byli obě kola ve vzduchu.

:lol: :lol: Co máš zase se zpětným rázem?? Já myslel, že už jsem v předešlé diskuzi vyřešili, že proti směru otáčení se klika otočit nemůže, protože je tlačena převodovkou, vůle v zubech je vymezena od začátku kompresního zdvihu.

Jen by mi zajímalo, proč v jednom případě nebezpečí zpětného rázu nehrozí a v druhém ano, když v obou případech se motor točí úplně stejně.

Proč pokles napětí při použití startéru nic nezpůsobí, ale pokles napětí při vybité baterce a roztahování auta způsobí chaotické zážehy, nefunkčnost palivového čerpadla a řídící jednotky.

Proč při roztahování je moment setrvačnosti klikovky malý a nestačí na překonání HÚ, ale při použití startéru je dostatzečný i když se motor točí úplně stejně.

Proč se při roztahování může klikovka rozkmitat v rozsahu vůle převodového ústrojí jako hodinový nepokoj, ale po brzdění motorem a následném přidání plynu se nic podobného nestane.

Taky myslím, že to nikam nevede.
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris: No, Fábia má řetěz bez napínáku. A když to má napínák na péro? :oops: No...tedy...víš co myslím :roll: ? To má zas P107 :) .
modelář

Příspěvek od modelář »

Hele Italle, je tady jeden uživatel, který je nepochybně chytřejší než všichni automobiloví konstruktéři a zejména motoráři dohromady. Sice nerozlišuje mezi "názory" a "fakty", ale když se na něj s důvěrou obrátíš, určitě Ti poskytne kvalifikovanou (přinejmenším teoreticky) odpověď na Tvou zcela oprávněnou a nanejvýš logickou otázku! :twisted: A nebo také ne, poněvadž z ní (té odpovědi) by nutně muselo být hned jasné, proč pohon rozvodu přeskočit může. :P
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:A jaký je v tom rozdíl? Já jen, že z pohledu toho, kdo se motá kolem aut už pár desetiletí, v tom žádný rozdíl nevidím: Čtyřtakt prostě buď v pořádku je, tedy naskočí, nebo v pořádku není, a pak ho nemá smysl roztahovat :!:
Někdy se dá roztažením přesvědčit, když člověk uvnitř ví, co má dělat. Že pak nemusí točit baterkou do bezvědomí a dosáhne vyšších spouštěcích otáček. Nemusí vyndávat svíčky, a tak. Mě se osvědčilo u prochladlého motoru Favorita (nebyl můj), když nechytl ani na roztažení, vyndat jednu svíčku a startovat pod plným plynem. Sice z toho trochu cáká benzin :? , ale chytlo to. Nechat chvilku běžet a svíčku vrátit. Pak už chytl, chvilku to byl i se všemi svíčkami tříválec :oops: , ale pak už šel normálně.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: ...přeskočit může. Stát se může všechno, je důležité, zda se to v praxi stává. Zatím jsem četl, při spouštění přes rychlost, jen o přeskočení řemenu u Renaulta.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Tak já si taky přispěju. Všechný závodní stroje se zásadně roztlačujou! :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět