Rozdíl mezi API GL-4 a GL4+
Moderátor: Colommbo
Rozdíl mezi API GL-4 a GL4+
Je v těchto výkonnostních spec. nějaký rozdíl? Většinou je
GL-1 až -6, ale co to 4+?? Prosím poradte.
GL-1 až -6, ale co to 4+?? Prosím poradte.
To bio: Ano tuhle tabulku jsem již viděl, ale není zde ta GL4+, proto můj dotaz.
To modelář: Do mojí převodovky má přijít GL-4. Mám vytipované dva oleje, jeden je GL-4 (shell) a druhý GL4+ (liqui moly), ostatní jejich "parametry" odpovídají mému použití. A teď je nevím, který bude lepší, horší nebo jestli je to jedno.
To modelář: Do mojí převodovky má přijít GL-4. Mám vytipované dva oleje, jeden je GL-4 (shell) a druhý GL4+ (liqui moly), ostatní jejich "parametry" odpovídají mému použití. A teď je nevím, který bude lepší, horší nebo jestli je to jedno.
Sice nejsem modelář, ale neměl by být problém ani s jedním z nich. A spíš bych zkusil z technických listů u těch dvou najít hodnotu viskozity při -40-ti°C - a vybral ten s nižší.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
převodový olej
díval sem se na internet a nasel tuhle stránku s normama převodových olejů a nic s gl-4 sem nenašel ani nic podobného sem na internetu neviděl tak nevím. ty stránky s těma normama http://www.lubrizol.com/DrivelineAdditi ... l/GL5.html
Re: převodový olej
Ne, vůbec nic o GL-4 nikde na internetu zcela určitě není!Pavko píše:díval sem se na internet a nasel tuhle stránku s normama převodových olejů a nic s gl-4 sem nenašel ani nic podobného sem na internetu neviděl tak nevím. ty stránky s těma normama http://www.lubrizol.com/DrivelineAdditi ... l/GL5.html
Jenom třeba právě v tom odkazu výše:
"API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications."
Díky za odpovědi, taky si myslím, že to bude obchodní trik.
Tady je odkaz na GL4+ (obj.č 4433)
http://www.liqui-moly.cz/katalog/mazaci ... e?pageno=3
Tak proč to takto uvádí?...Když hned pod ním je normalní GL4
Tady je odkaz na GL4+ (obj.č 4433)
http://www.liqui-moly.cz/katalog/mazaci ... e?pageno=3
Tak proč to takto uvádí?...Když hned pod ním je normalní GL4
Ano, olejů, u nichž jejich výrobce uvádí GL4+, je spousta - vyvstala ale otázka, zda-li to "plus" má "oporu" v oficiálním protokolu API. Je fakt, že po tomto jsem nikdy nepátral.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pitrisi: ještě bych se vrátil k té vizkozitě při -40°C.
Tech list pro shell:
http://www.merol.cz/fotky3597/TL_Shell_ ... 75W-90.pdf
ale je tam vizkozita jen pro 40 a 1OO stupňů. Nebo je zde tímto myšleno -40 ? Jako dolní hranice a 100 horní?
Tech list pro shell:
http://www.merol.cz/fotky3597/TL_Shell_ ... 75W-90.pdf
ale je tam vizkozita jen pro 40 a 1OO stupňů. Nebo je zde tímto myšleno -40 ? Jako dolní hranice a 100 horní?