Rover

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Rover

Příspěvek od Návštěvník »

se_ky píše:...když zde asi nikdo nemá představu o tom, jak je vyroben a jak fungují motory Rover K series. Navíc, od obyčejných K series z Roveru 25 se motor v MG ZR, kde je použit v podstatě stejný, liší a to zejména ve verzi s VVC. Je to poměrně sofistikovaný systém, liší se jednak tím systémem VVC (variabilní otevírání ventilů - zcela jiné než u ostatních výrobců),...
Ale máme představu, vždyť je to honďácký motor! :D
Pravda, s nemetrickým závitem olejového filtru. :mrgreen:
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Návštěvník píše:
se_ky píše:...když zde asi nikdo nemá představu o tom, jak je vyroben a jak fungují motory Rover K series. Navíc, od obyčejných K series z Roveru 25 se motor v MG ZR, kde je použit v podstatě stejný, liší a to zejména ve verzi s VVC. Je to poměrně sofistikovaný systém, liší se jednak tím systémem VVC (variabilní otevírání ventilů - zcela jiné než u ostatních výrobců),...
Ale máme představu, vždyť je to honďácký motor! :D
Pravda, s nemetrickým závitem olejového filtru. :mrgreen:

To je opravdu, ale opravdu velikánský omyl všech, kteří stále považují spolupráci Roveru a Hondy za záležitost i druhé poloviny 90. let. Není to tak. Rover 25 má krom malých detailů společné s Hondou už jen část přední nápravy, ale jinak nic. Motory K series byly vyvinuty Roverem samostatně a s Hondou nemají vůbec nic společného. Kia některé tyto motory používala ve svých vozech a z verze 1.6 používala Honda některé do svých modelů současně se svými motory (důvod ale neznám), jinak jsou to čistě výrobky Rover (de facto Powertrain Ltd.). Co se týká VVC samotného, tak ten nebyl vymyšlen ani Roverem původně, ale někým úplně jiným už v 70. letech, ale Rover jej na konci 80. let objevil jako prošlý patent, testoval jej a upravil a potom použil na svých K series.
Ale tohle je častá válka mezi majiteli Roverů a Hondy. pravdou je, že spolupracovali a některé modely Roveru v 80. letech jsou deriváty Hondy, jenže co z toho je "Hondí" a co "Roveří" se asi těžko někdo dozví. Ale věřte mi, K series motory nemají s Hondou nic společného ;-)
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Ale aby jsme se tu zbytečně nehádali, tak Rover 200 (SD) je derivát Hondy Ballade, Rover 200 (R8) je pak postaven na designu Hondy Concerto, ovšem verze R3 už je z půlky samostatný výrobek Roveru a Rover 25 už má s Hondou společné jen velmi málo. A z toho modelu právě vychází moje MG ZR ;-)
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

Donedávna (i když - on ten čas pěkně letí) jsem servisoval Rover 416 z 2. pol. 90. let min. st. A jelikož jsem současně servisoval i Hondu Civic 1,6 vyrobenou rovněž v GB, tak odpovědně prohlašuji, že kromě jiného čalounění a některých ozdobných prvků výbavy (teď pomíjím jiné provedení zadku karoserie: Rover byl dlouhý 5-dveřový liftback, zatímco Civic malé kombi) se ty dva vozy lišily pouze oním závitem na olejovém filtru (ty filtry nebyly vzájemně zaměnitelné). Fakt netuším, proč by tomu v případě tvého vozu mělo být jinak, zvláště pak když sedí i výkonové parametry příslušných motorů z produkce Hondy a Roveru. Jenom se mi nikdy nepodařilo vyšťourat, odkud měl Rover přeplňovaný motor 2,3 v radě 600. Spolupráce Roveru s Hondou (či naopak) skončila až s příchodem řady 75, labutí to písně Roveru.

P.S.: Hondu jsem nikdy nevlastnil a jakási "válka" mezi příznivci Hondy a Roveru je mi naprosto ukradená.
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

se_ky píše:...Rover 25 už má s Hondou společné jen velmi málo...
Že by? Vždyť to není nic jiného, než krátká verze Civicu, která se navíc v podání Roveru děsně sr.la. :twisted:
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Zvláštní je, že ti, co servisují Rovery a MG říkají úplně něco jiného. Naopak, že si nejsou podobní vůbec téměř. Ale říkat, že K series motor je vlastně Honda je nesmysl, protože byl vyroben v Británii. Převodovka PG1 má skutečně kořeny v Hondí HX, ale to je celé. Ovšem jistou spolupráci při vývoji nelze vyloučit. Navíc, i na anglických forech se na to ptá hodně lidí a i tam se píše, že jsou to dva odlišné motory.
Mimochodem, znám spousty majitelů Rover 25 a krom toho, že karoserie nemá moc dobrou antikorozní úpravu, nikdo nikdy neříkal, že by se mu nějak srala.
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Návštěvník píše:Spolupráce Roveru s Hondou (či naopak) skončila až s příchodem řady 75, labutí to písně Roveru.

P.S.: Hondu jsem nikdy nevlastnil a jakási "válka" mezi příznivci Hondy a Roveru je mi naprosto ukradená.
Spolupráce Roveru a Hondy skončila před převzetím Roveru BMW ;-) Tedy někdy v roce 1996, tedy rok po uvedení modelů serie 200 a 400 a tam tedy podobnost být může, ale MG ZR byla vyráběná až v roce 2001 - 2005 a je to sportovní verze Roveru 25 a ten nemá s Hondou nic společného.
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

se_ky píše:...Mimochodem, znám spousty majitelů Rover 25 a krom toho, že karoserie nemá moc dobrou antikorozní úpravu, nikdo nikdy neříkal, že by se mu nějak srala.
Prakticky na všem, co se kdy vyrábělo v GB (a týká se to i vozů japonských značek), typicky odcházejí veškeré pryžové díly. Z pryže jsou bohužel i O-kroužky v tlumičích pérování (měnil jsem - tedy celé tlumiče - na těch dvou zmíněných autech dost brzo, a to ve srovnání s jiným Civicem vyrobeným v JP, ale i s další vyrobeným v US), simeringy na výstupních hřídelích převodovky (rovněž jsem měnil), hadice chlazení (ddto)...

Předloni jsem si chtěl pořídit tuhle (nejde samozřejmě o tento konkrétní kus) ojetinu:
http://www.autoscout24.com/offers/mg-zt ... -276820206

Auto bylo ve velmi opečovávaném stavu (prodejce také nasadil "odvážnou cenu"), ale motor měl v prd.eli blok swirl klapek a hlavně do něj (tedy do jeho interiéru) přes těsnění dveří a oken teklo, poněvadž měl ty pryžové díly úplně rozpadlé. Když jsem to začal blíže zkoumat, zjistil jsem, že to nemá řešení, neboť i ty pryžové ND, které ještě někde zbyly jako nové/nepoužité, jsou nepoužitelné, neboť od skončení výroby (a není to zase až tak dlouho zpět) stačily zpuchřet. :(
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

se_ky píše:...Spolupráce Roveru a Hondy skončila před převzetím Roveru BMW ;-) Tedy někdy v roce 1996, tedy rok po uvedení modelů serie 200 a 400 a tam tedy podobnost být může,...
A co řada 600, tedy převlečená Honda Accord? Ta se vyráběla do kdy?
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Je faktem, že některé tyto díly jsou opravdu náchylné, i já mám s tím trochu problémy, ale jinak si nemůžu na auto stěžovat. Ono ohledně té podobnosti je to problém, protože za dobu té spolupráce vlastně nikdo neví, kdo co do toho dal, co Rover a co Honda, oboje se vyráběli jak v JP tak i v GB, ale myslím, že na tom nezáleží. Jen nemám rád, když se ozve někdo, kdo říká, že všechno vymyslal Honda, což je nesmysl.
Každopádně hodně věcí do Roverů/MG se dá koupit na Rimmer Bros., to je výhradní dodavatel od XPower, který tyto díly vyrábí dodnes.
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

Návštěvník píše:
se_ky píše:...Spolupráce Roveru a Hondy skončila před převzetím Roveru BMW ;-) Tedy někdy v roce 1996, tedy rok po uvedení modelů serie 200 a 400 a tam tedy podobnost být může,...
A co řada 600, tedy převlečená Honda Accord? Ta se vyráběla do kdy?
Výráběno od r. 93 do r. 99. Technicky vychází z modelu Accord značky Honda ale exteriér vozu byl plně v režii značky Rover. Vyjížděl pouze s karoserií typu sedan. V roce 1999 byl nahrazen modelem Rover 75, který byl vyvinut ve spolupráci s automobilkou BMW.
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

se_ky píše:oboje se vyráběli jak v JP tak i v GB
Karoserií naprosto identické vozy se vyráběly v JP a GB pouze v řadě Honda Concerto (ta se vyráběla výhradně v JP) a Roveru :?: (teď si nějak nevzpomenu), výrobou pouze v GB. Zato si vzpomínám na srovnávací dlouhodobý (100 tis. km) test obou (stejný motor, stejný automat) v jednom západoevropském motoristickém periodiku z 1. pol. 90. let, kde ten "identický" Rover vyzněl z hlediska spolehlivosti dosti nevalně.
se_ky píše:...Jen nemám rád, když se ozve někdo, kdo říká, že všechno vymyslal Honda, což je nesmysl.
Ano, napřed Honda, návazně BMW. :twisted: I tak Rover zkrachoval. Osobně je mi to líto, neboť já pro změnu nemám rád uniformitu a omezenost volby (u Hondy si člověk nikdy nemohl moc vybrat, jaký motor a s jakou převodovkou do jaké karoserie chce, zatímco u Roveru ano, navíc bohatě a v luxusním hávu :wink: ).
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

se_ky píše:...Technicky vychází z modelu Accord značky Honda ale exteriér vozu byl plně v režii značky Rover. Vyjížděl pouze s karoserií typu sedan...
Víš co? Dohledej si na internetu, jak vypadala americká verze sedanu Hondy Accord v těch letech (zejména co do ztvárnění zadní partie, přední světla byla v US pochopitelně jiná), a pak to své vyjádření v citaci laskavě oprav! :mrgreen:
Návštěvník

Re: Rover

Příspěvek od Návštěvník »

Poznámka určená speciálně koncerňákům:

Snad tady názorně vidíte, že "v tom ani zdaleka nejste sami". :twisted:
se_ky

Re: Rover

Příspěvek od se_ky »

To není moje citace, to je překlad citace ze stránek GB serveru pojednávající o automobilech v GB ;-) Mimochodem, není pravda, že vše vymyslela Honda a pak BMW, tohle tvrzení prostě není pravdivé, to už pro jednou pochopte ;-)
Odpovědět