RN0720 ACEA C4 oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od Zajda »

Ahojte, mám tu akademickou debatu na dlouhé zimní večery.

Nedávno jsem měnil olej u nově pořízené ojetiny a použil dle předpisu RN0720/ACEA C4 normu.
Všechny tyto oleje jsou 5W30 s HC základem.
Stejné Renault motory bez DPF filtru mají doporučeno 5W40 s ACEA A3/B4.
Pokud motor nežere olej, je nějaký důvod nepoužít příště alespoň ACEA C3 specifikaci?
Je tam mnohem větší výběr.

Že by Renault filtry byly tak háklivé? Přitom má toto 1.5 dCi dokonce 5.vstřikovač v potrubí kvůli regeneraci.

Auto se blíží 220 t. km a pochybuju, že předchozí majitel kdy řešil nějakou Renault normu a prostě se tam dávalo cokoliv s přídomkem "long life".
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od jerome »

Tej SAE 5W30 by som sa držal. Do dCi bohato stačí. Tie normy sa postupne inovovali. Zo začiatku odporúčali B4 neskôr keď pridali DPF filter nastúpila C3 a po nej C4 ktorej oleje sú zase o niečo ochudobené aby spĺňali najnovšie emisie. Na tvojom mieste by som sa vôbec neobával tej predpísanej C4-ky hlavne teda ak meníš olej v rozumnej dobe. Ale ak predsa len stresuješ (aj keď nemáš prečo) tak sa dá použiť staršia C3-ka. Záleží aj na tom koľko oleja si zoberie motor tj koľko sa dostane do DPF-ka...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od Pitris »

Zajda píše:Stejné Renault motory bez DPF filtru mají doporučeno 5W40 s ACEA A3/B4.
Pokud motor nežere olej, je nějaký důvod nepoužít příště alespoň ACEA C3 specifikaci?
Osobně bych taky řekl že není a že by se C3 použít dal. Otázkou ale je proč :?: by olej pro Renault (spolu s Nissanem jako jedni z mála) plnil normu C4 když by stačilo C3. Je to obdoba C norem u olejů se sníženou HTHS, bo většina z nich je C2 a jen pár sází na C1 (Jaguar, Land Rover nebo Mazda).
Asi bych to ale fakt nehrotil a dal 5w30 nebo 5w40 C3, leč pokud by si pro klid duše přece jen chtěl 5w30 C4, hledej třeba u Yacca....:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od Zajda »

Jo, Yacco bylo taky v hledáčku, ale spíš kvůli marketingu - jejich angažmá v rallye :-)
Jinak jsou ty RN0720 oleje dle parametrů na jedno brdo, 5W30 na hydrokrak základu.
Odložím si tu technické listy, které to celkem výmluvně dokládají :-)

Castrol GTX C4 https://www.castrol.com/cs_cz/czech-rep ... l-gtx.html
DYNAMAX Premium Ultra C4 https://www.dynamaxoil.com/en/produkt/d ... a-c4-5w30/
ELF Evolution Full-Tech FE 5W-30 https://catalog.elf.com/en/products/buz ... H-FE-5W-30
ELF Sporti 9 C4 https://catalog.totalenergies.uk/en-gb/ ... 9-C4-5W-30
Eurol Actence C4 https://eurol.com/en/products/eurol-actence-5w-30/
Liqi Moly TOP TEC 4400 https://products.liqui-moly.com/top-tec ... -30-1.html
Millers Oils XF Premium C4 https://www.millersoils.cz/xf-premium-5w302
MOL DYNAMIC SYNT RN https://molcesko.cz/cz/maziva-autochemi ... -rn-5w-30/
Orlen PLATINUM Max Expert C4 https://www.orlenoil.pl/EN/OurOffer/Pro ... 5W-30.aspx
Orlen ​PLATINUM PRO C4 5W–30 https://www.orlenoil.pl/EN/OurOffer/Pro ... 5W-30.aspx
PETRONAS Syntium 5000 RN https://epliportal.pli-petronas.com/ePl ... d7f71211d1
Q8 Formula R Long Life https://www.q8oils.com/product/q8-formu ... ife-5w-30/
Ravenol HDS https://www.ravenol.de/en/product/motor ... ific-5w-30
Selenia WR FORWARD https://epliportal.pli-petronas.com/ePl ... d7f71211d1
Shell Helix Ultra Professional AR-L https://www.shell-livedocs.com/data/pub ... 758abd.pdf
Valvoline Synpower MST C4 https://pisheets.valvoline.com/#/valvol ... t-c4-5w-30
Yacco Lube FR https://www.yacco.com/en/our-products/a ... ae-5w30-12
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od jerome »

Jeden jak druhý. Asi by som ťahal sirky v tomto hlavolame :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
tribit
Příspěvky: 4
Registrován: úte led 08, 2019 17:37

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od tribit »

Na pemě mají nyní dynamax C4 za 91kč,- litr. Momentálně leju do 1,6 dci v dodávce 110kw Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30. Je ho tam 7 litrů, měním po 10tis. Auto je výletní takže jezdí občas a jen trasy kdy se olej prohřeje. Zůstat u Shell nebo dávat něco lepšího nebo ušetřit a dát ten dynamax :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od Pitris »

Zlatá střední. Já bych úplně klidně zůstal u toho Shellu. A asi by mě vůbec nevadilo, že to bude o pětistovku za rok dražší....
U oleje neplatï že ten nejdražší musí být i nejlepší, ale ty nejlevnéjší někde "ošizeny" jsou :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: RN0720 ACEA C4 oleje

Příspěvek od Zajda »

Já použiju na další výměnu v 1,5 dCi olej ACEA C3, motor si za 5 tisíc km nevzal nic, takže by to DPF vadit nemuselo. Beztak jsem byl první kdo řešil nějakou RN0720 normu za posledních 10 let co auto nejezdí do autorizáku:)
Svět motorů teď vydal test 5W40 olejů s rozborem v SGS laboratořích. Rozdíl ve zkoušce vmazivosti byl značný i mezi A3/B4 vs. C3. C4 tedy asi nebude zrovna hitparáda jelikož ty oleje ani nemají žadnou zvláštní aditivaci, která by deficit popelnatých aditiv kompenzovala.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Odpovědět