ředění chladící kapaliny G12

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Jorge

ředění chladící kapaliny G12

Příspěvek od Jorge »

Koupil jsem na tomto e-shopu chladící kapalinu od TEXACO G12 růžová (červená) nechal jsem si jí nalít 3 litry do 5-ti litrového kanystru a ten kanystr dolil dvěma litry destilky...na etiketě je napsáno že 1:1 je do -40 stupňů, ale já to vlastně naředil 3:2 s destilkou.... může se něco stát nebo to tak mohu nechat? Jde to do felicie 1.6MPi (motor VW)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dá se použít, ale je to zbytečně vysoká koncentrace, můžeš přidat destilku. Normálně se dává 1l kapaliny a 1,5 l destilky a je to tak do minus 27 stupnů.
Moja

Příspěvek od Moja »

Právě na-27 je málo běžně se ředí na -40 to je 1:1.Já mám naředěno podobně na -50 :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

minimální poměr by měl být 40% nemrznoucí směsi a 60% vody, maximální 40% vody a 60% nemrznoucí směsi, takže Jorge seš na "horní hranici", je to použitelné, ale jak píše anonym, bylo by vhodné tam nalít aspoň litr destilky, -55°C tady asi nebude, a když je tam poměr míň vody jak té nemrznoucí směsi, můžou nastat v horkých letních dnech problémy s odvodem tepla
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Moja píše:Právě na-27 je málo běžně se ředí na -40 to je 1:1.Já mám naředěno podobně na -50 :lol: :lol:
Chystáš se za polární kruh nebo na Sibiř? :lol: :lol: :lol:
Jorge

Příspěvek od Jorge »

No jde o to, že už jsem to tak namíchal a dal mechanikovi na výměnu....Jde mi o to, aby to nějak neublížilo ten poměr, aby mě to v tom okruhu něco nepožralo ta kapalina.... kdyby byl problém odsaju z nádobky a doředím destilkou. Mě totiž řekli, že kdybych to neředil, že se z toho stane nějaká břečka, že to tu vodu potřebuje a nějak to s ní reaguje. Ono stejně se to nevyndá všechna ta kapalina z auta, takl se to stejně ještě promísí, protože něco zůstane v bloku motoru. Tak asi tak.. jde mi hlavně o zkušenosti a tak, abych na to náhodou nedoplatil, že to v té koncetraci zežere nějaké těsnění atd....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Čistá chladící kapalina bez vody údajně zamrzá při -15 a navíc v létě špatně odvádí teplo. Ten poměr, co jsi namíchal je v pohodě, klidně můžeš potom ještě trochu dolévat destilovanou vodou. Odsávat z nádobky nebude nutné, až poklesne trochu hladina, tak tam můžeš nalít destilku.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

[quote="Jorge"]Ono stejně se to nevyndá všechna ta kapalina z auta, takl se to stejně ještě promísí, protože něco zůstane v bloku motoru.

to je pravda, na bloku motoru je výpustný šroub, a je vhodné to po vypuštění propláchnout čistou vodou, aby se dostaly ven i ty zbytky staré chladicí kapaliny.
Akorát si nejsem jistý, jestli feldy povolovaly použití kapaliny normy VW TL 774 D nebo F, tam byla dávána 774 C.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Akorát, že takový šroub nemá každý motor...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

a to je problém, někde u bloku povolit hadici?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Bohužel je: žádná hadice (ani čidlo, ani jiný "zašroubovaný" technologický otvor) se totiž nenachází v místě, které by umožnilo vypuštění veškeré kapaliny z bloku motoru.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..presne tak aj ja som mal s týmto problem,hadicu od chladiča som odpojil takže z tade voda vytekla ale v motore jej zostalo pomerne dosť.Aj ked som odpojil hadice od termostatu ešte kus vytieklo no nič moc...Niektore motory su na tom dosť uboho... :( :(

...no čo sa dá robiť.Jedine doliať nemrznucu rovnakej farby a doriediť...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

v nejzašším případě se dá odpojit spodní hadice od chladiče - ale ne na chladiči, ale na motoru, strčit tam zahradní hadici a pustit tam vodu. Docela dobře se ten motor propláchne, a když se to udělá třeba dvakrát, zůstane v bloku jen téměř čistá voda - se kterou se ale musí počítat při ředění nové náplně. Takže klidně o něco víc jak 1:1, ono se to v motoru "dorovná".
To zas byl den.

Příspěvek od To zas byl den. »

NO vono to sice zní hezky: vypláchnout motor zahradní hadicí, ale bacha na usazení vodního kamene, mám služební feldu 1,3 2001 a taky takhle sem podobně vyplachoval a za tři měsíce sem kupoval chladič.Tý vobyčejný vody sem tam nechal asi víc než bylo zdrávo, asi to chce fakt jen destilku na ředění.
Anonymní

Příspěvek od Anonymní »

Je oranžová kapalina stejná jako růžová ?
Odpovědět