RAVENOL VSI 5W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

Ok super dikes :-) takze ten VST bude lepsi, kdyz se tomu bude vic davat nez ten VSI?
Hledam alternativu oproti Q8 5W40, ktery tam mam ted. Menil predchozi majitel, tak resim jestli dat pak stejny Q8 nebo popr. “Lepsi” ravenol.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Q8 Formula Excel 5w40 je pro běžné ježdění v pohodě olej. Při zátěži ne že by nebyla při správném intervalu výměn schopna to taky umazat, ale Ravenol VST bude asi vhodnější. Při výměně do 10-ti tkm....
PS: Po přechodu na VST se ze začátku (co zde někteří psali) může zdát zvuk motoru jakoby hrubší. Po zajetí si ale olejová aditiva (zřejmě to dělá wolfram) v motoru "sednou", a mělo by to být v pohodě :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

Joo to je dobre vedet aby se pak clovek nelekl, ze motor ma horsi zvuk... jinak co se tyce oleje Q8, tak vsechno v poradku. Splnuje normu tudiz by mel byt v pohode jen jak rikas, kdyz se zatezuje, tak se asi degraduje. Ja menim na kazdem aute do 10k nebo jednou rocne. Kolikrat ani 10k nenajedu, ale vymenim olej tak ci tak.

ned čer 14, 2020 16:44
Skoda, ze to tak nedelaji vsichni.rad se povozim a po zahrati oleje na provozni teolotu, tak rad prohanim motor v otackach, tak bych dal i lepsi olej, tak ne zaujal ten ravenol. Co se tyce cenovky, tak vypada dobre. Koukal jsem i na RCS, ale ten nema napsane normy, tak nevim jaky je jestli je vhodny nebo do bezneho provozu neni... jezdim s autem celorocne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Pitris »

RCS je už pro hodně "racing" provoz. Asi by šel taky, ale jeho výhod by bylo plně využito jen na okruhu.
Ten VST bude vhodnější pro bězný (ostřejší) provoz s občasným "zablbnutím si na max".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

Jj to asi jo. V mem pripade rcs ted uz neresim. Diky moc za poznatky a rady :-) takze kandidat na pristi vymenu je asi ten VST. Snad mi to nerozezere tesneni a nebude zrat olej :-D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Pitris »

No jasně. Měsíc po výměně :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Bramborak3 »

Toho Vst se bát nemusíš..Pokud ti současné Bmw nebere olej, nebo minimálně tak bez do toho Vst. Nic lepšího jen tak není za tu cenu. Ja ho měl v Bmw e46 330i a motor měl najeto 374 tis km a motor se po cca 200km opravdu dost ztišil. Ty wolfram aditiva. Super. Jen mě auto žralo dost olej. To je ale vlastnost těchto starých vylitanych 3 litrů...a určitě to nebyla chyba oleje. Pro moje auto se už hodí 10w50 od ravenolu na jetý motor na snížení spotřeby oleje.
Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

Ok super. No ja jeste nevim kolik mam spotrebu oleje :-) mam to auto ted 2 mesice a najel jsem s tim zatim 1500 km a zatim neubylo nic. Kontrolovane, ale pres el. Merku, protoze tyto motory nemaji merku. Tak uvidim, ale jak rikas ta cena je prave v pohode. Miller oils jsou uz docela drazsi, ale urcite taky dobre.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Ty sice píšeš že měníš co 10 tkm. OK :wink:
Ale teď si koupil ojetinu kde nevíš co a jak dlouho se v motoru motalo. A i kdyby se snad olej před koupí auta měnil, nevíš jaké intervaly byly praktikovány předtím. A jsou "takyřidiči" kteří jsou schopni nechat olej v motoru 20, 30 a i víc tkm :( a to je pak motor na houno :( První nový Tvůj olej bych potom vyměnil po max. 5-ti tkm. I s filtrem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

Ano ja jsem to myslel vseobecne co jsem mel auto, tak max do 10k. Ted mam nove auto jak pisu 2 mesice. Olej byl meneny pred koupi a prave ten Q8 i s filtrem.
Prave proto chci ted zkratit ten interval urcite a zjistuji co a jak. No to mas pravdu ne vsichni se o to tak staraji a kaslou na kratsi intervaly. Ono je hlavne problem v tom, ze vyrobce sam udava intervaly vymeny oleje na 20-30k s olejem 5w30...
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Bramborak3 »

No i totální technicky diletant ví a musí tušit, že motorovy inženýři moc dobře vědí, že interval 30 tis km pro motor na olej 5w30 je smrt. Navíc s motorem který se rád točí. To by musel člověk s tím jezdit snad jen po dálnici a bez vytáčení. A kde jsou občasný krátký jizdy, sportovní jizdy...prostě kvůli eko, a hlavně aby motor zdechl po 160 tis km a muselo se koupit nové...
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od pepoh »

na pl/ru olejfore riesili nejaky pruser s ravenolom.. rozdiely v rozboroch, premenlivost vyroby, vysoky vapnik,sodik, - lspi... nepochopil som ci to bol stary incident, a ci uz je to vyriesene
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

A mas nekde odkaz?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Neřešil bych to. Vražda Kennedyho se kdysi taky stala....
Ale když chcete můžete zas řešit pajclý Shell nebo ten úplně nejlepší olej na světě, Castrol :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kammol
Příspěvky: 19
Registrován: ned čer 14, 2020 12:16

Re: RAVENOL VSI 5W-40

Příspěvek od Kammol »

no 30k interval je masakr, ale kdyz si koupis nove auto, tak jezdis na vymenu oleje podle predepsane servisky do autorizaku kvuli zaruky atak. Ono asi to moc lidi neresi. Koupi nove auto polita 2-3 roky a meni za nove. My pak kupujem ty ojetiny :D
Jako ja mam na aute nalitane ted 257 000 a motor si prede krasne a tak mu dopreju dobry olej at prede krasne dal.....
Odpovědět