RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
peterp
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 30, 2015 12:45
Bydliště: Praha(povodom zo Žiliny)

RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od peterp »

Zdravím Vás,zhruba 40 000 km dozadu bolo do auta nalité 5w-40 a potom 5w-30. Auto má najeto 426 000 km. Auto mám 2 mesiace,všetky kvapaliny som vymenil. Olej sa zatial neztráca,aspon podla rysky.Jedná se o Citroen C5 2.0 HDI r.v. 2002. Chcel by som vyzkusat hore spomenutý Ravenol. Karavany za sebou netaham.Prvý preplach som robil z Total 5w-40 a po 1000km šiel von. Teraz robím druhý preplach,zatial mam 300 km. Po 1000 km pojde ven. Bude to stačit,alebo mám urobit ešte jeden? Ešte mam jedno balenie Totalu kupené.Možem skusit ten Ravenol? Dík za rady.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Bramborak3 »

Pokud motor olej nezere, nebudes tahat karavany a jedna se o 2.0 hdi, tak v klidu celorocne 5w40. Treba Valvoline max life. Pokud by si za interval vymeny dolil 2 litry, tak bych s 5w50 nevahal.
Tech 300km tam mas ten 5w30 ? Sice v tak jetym a starym motoru nema co delat, ale budiz. Klidne ho tam nech 3-4 tis km. A pred vymenou oleje dej do motoru vyplach Millers engine flush nebo bg epr 109.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

peterp píše:Citroen C5 2.0 HDI r.v. 2002....
Tam FAP ještě není, co?
Ten Ravenol HVT klidně vyzkoušet můžeš, ale v pohodě (když to olej nebaští) to dá i 5w40. A není moc vhodnějších olejů než onen Valvoline MaxLife 5w40.... Ale když máš ještě jeden Total, klidně ho dej na 5 tkm, a pak jeden z těch výše zmíněných. A potom bych měnil při krátkých jizdách po 10-ti, a nebo při dlouhých klidných jizdách a málo startech do max. 15-ti tkm či po roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
peterp
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 30, 2015 12:45
Bydliště: Praha(povodom zo Žiliny)

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od peterp »

FAP mam na Berlingu,na C5 nie,kvoli tomu som ju kupoval. Tie intervaly 1000 km a von z motora su kratke? To auto je stare,ale to nadherne hupanie počas jazdy nemá konkurenciu :D . Ten 5w-50 teda nie? Pačili sa mi tie hodnoty,pre mna neni problem ho vymenit po 3 000 km. Nepozeram na peniaze,ja potrebujem fungujuci motor. Na Berlingu som ho menil už 12 krat a to mam najeto necelych 59 000 km r.v. 2013.Na Berlingo použivam Yacco 5w-40 FAP.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Bramborak3 »

peterp píše:FAP mam na Berlingu,na C5 nie,kvoli tomu som ju kupoval. Tie intervaly 1000 km a von z motora su kratke? To auto je stare,ale to nadherne hupanie počas jazdy nemá konkurenciu :D . Ten 5w-50 teda nie? Pačili sa mi tie hodnoty,pre mna neni problem ho vymenit po 3 000 km. Nepozeram na peniaze,ja potrebujem fungujuci motor. Na Berlingu som ho menil už 12 krat a to mam najeto necelych 59 000 km r.v. 2013.Na Berlingo použivam Yacco 5w-40 FAP.
Vyhazovani penez menit olej i v ramci proplachu po 1000km. Jeste u tak jeteho auta. Klidne po 4tis km. A staci 5w40 maxlife
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

to peterp: Tu 5w50 můžeš - nic proti, ale dá to i 5w40. A po tisici kilometrech měnit olej je fakt i zbytečné - když chceš byt fakt echt, měň po 4 - 5-ti tkm :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
peterp
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 30, 2015 12:45
Bydliště: Praha(povodom zo Žiliny)

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od peterp »

Pitris píše:to peterp: Tu 5w50 můžeš - nic proti, ale dá to i 5w40. A po tisici kilometrech měnit olej je fakt i zbytečné - když chceš byt fakt echt, měň po 4 - 5-ti tkm :wink:
Po 1000 km bol fakt čierny,ja viem,diesel. Len chcem vediet,jestli ta 5w-50 ho nepošle skor do kopru akota 5w-40. Hodne zkrateny interval vymeny oleje mi nevadi.Predsa len už ma 426 000 km.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

peterp píše:Len chcem vediet,jestli ta 5w-50 ho nepošle skor do kopru ako ta 5w-40
Proboha a proč? :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
peterp
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 30, 2015 12:45
Bydliště: Praha(povodom zo Žiliny)

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od peterp »

Pitris píše:
peterp píše:Len chcem vediet,jestli ta 5w-50 ho nepošle skor do kopru ako ta 5w-40
Proboha a proč? :shock:
To neviem,preto sa pytam :D ,takže nevadi,dam teda ten Ravenol 5w-50 a vymena po 5 tisic km/možna i dřiv/. Dík a hezky večer. Pp
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

Není to problém. Ten olej 5w50 je při provozní teplotě viskóznějši (hustší) než 5w40. Lépe dotěsní vůle v motoru, ale klade mu větší odpor. Ne o moc - asi to nepoznáš; jde použít 5w40 i 5w50. To už spíš by u hodně jetýho motoru nebylo od věci sundat vanu a vyčistit ji i olejové síto. Ten olej pak bude čistší a nebude hrozit že motor exne na nízky tlak oleje ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od pepoh »

peterp píše: 5w-50
co na to hydrostely a podobne srandy..
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od BigBang »

bude jim trvat o 5 vteřin dýl se po startu natlakovat :mrgreen: Podle mě je padesátka zbytečná. Minimálně na zimu zbytečná bude...

Nevím jak citrouše, ale co se VAGu týče, tak stejně polovina nafťáků generace dvojkový oktávky má nalítáno klidně i 700 jen o tom majitelé neví a vesele jezdí a lijí 5w-30 :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od rosso »

A taky žijou :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

peterp píše: 5w-50
pepoh píše: co na to hydrostely a podobne srandy..
BigBang píše:bude jim trvat o 5 vteřin dýl se po startu natlakovat....
5w bude pořád 5w.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od PHiLiPZ »

Presne 5w-hocico natlakuje plus minus za rovnaku dobu po starte. Je jedno, ci 5w-20, 5w-30, 5w-40 alebo 5w-50.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Odpovědět