První výměna oleje
Moderátor: Colommbo
Re: První výměna oleje
Jenže si uvědomte, že i kdybych chtěl krásně přejít z A5 na A3 - já s tím osobně nemám vůbec žádný problém, tak auto mám ještě 4 roky v tovární záruce..Ford mně sice umožňuje přinést si vlastní olej ( alespoň v Carentu v Brně), ale jednoznačně MUSÍ jít o 5W-20 nebo 30 a s A5!! Toto mně bylo velmi důrazně sděleno, že v případě kdybych trval na jiné specifikaci, přišel bych v extrémním případě o záruku. Takže prostě ať se mně to líbí nebo ne, ještě 4 roky holt musím používat olej A5.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: První výměna oleje
cimik ked budes jazdit normalne a budes sledovat mnozstvo oleja v motore auto v pohode zvladne celu zaruku a potom sa da prejst na A3. Da sa jazdit dalej aj s A5 ale s A3 mas vacsiu istotu pocitu mazania a ochrany
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: První výměna oleje
Je to jako extra tenka olacka nebo normalni olacka. Jak pise Jerome,vetsi jistota...
Re: První výměna oleje
to cimik: Tak aspoň neměň až po těch 20-ti tkm. A ve většině případů je furt lepší 5w30 než 5w20.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Měním po desíti, maximálně po 12 tisících. Tak jako u všech aut co jsem kdy měl.Pitris píše:to cimik: Tak aspoň neměň až po těch 20-ti tkm. A ve většině případů je furt lepší 5w30 než 5w20.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: První výměna oleje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Známej před dvěma lety koupil fungl nového Rapida 1.2, najel 15 tkm a stavil se v servise kde mu dělají garančku, že chce měnit olej. Technik mu připomněl, že se dnes mění oleje po 30 tkm, nemusí obávat auto se samo ozve s tím, že dnes už je to kvalita olejů super a tak odjel ze servisu s dobrou radou a klidným svědomím. První výměna teda po 32 tkm , ale že se neobává ničeho, že tam jsou čidla a ty by mu přeci řekly, že je něco mimo normu…
S takovým přístupem servisu je otázka, jestli by mu ten olej opravdu vyměnili, i kdyby na tom trval...
S takovým přístupem servisu je otázka, jestli by mu ten olej opravdu vyměnili, i kdyby na tom trval...
Re: První výměna oleje
No pěkně děkuju 30tkm za 2 roky - to není moc, a spíš popojížďky co ? Ty 30-ti tísícové intervaly dá ten motor odhadem tak tři
Jasně. V autě je laboratoř. A ten technik je VŮL !!borelli píše:....že tam jsou čidla a ty by mu přeci řekly, že je něco mimo normu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Poctivě jsem si přečetl celou diskuzi a s vypětím všech nervů jsem čekal, jak se vyvine. Dopadlo to dobře. Budou spolu jezdit, dokud je emisní limity nerozdělí
Proč měnit olej při záběhu:
1. Motor dostal čočku už v továrně. Viděl jsem osobně "oživovací pás" v Hyundai (jinde to bude úplně stejné), kde se auta točí a točí až se natočí nebo nenatočí. Nedělám si iluzi, že by jej měli před tím zalitý olejem, možná mázlý na pár kritických místech.
2. Vozy se zkouší na okruhu (možná všechny?), kde taky dostanou zabrat.
3. Pak olej v autě stojí a čeká na zákazníka hodiny, dny, týdny, měsíce, kvartály...
4. Konečně přijde zákazník a koupí si nový automobil se starým, palivem naředěným kovově se skvícím olejem.
5. Auto jezdí a pokračuje zdárně v lokálním přepalování oleje. Distribuje špony do hydraulických napínáků a hydroštelů, třecích ploch na vačkách, mezi kroužky, všechna gufera a ideálně i do turba
6. A pak se bod 5 opakuje pořád dokola než dojde k výměně po 2 letech či 30tKm.
7. Pokud k tomu ještě řidič nevhodným zájezdem vyleští válce (s touto brusnou pastou) a přijde o honovací stopy, tak lze 100% říci, že podtrhl záběh i životnost motoru. Ale záběh motoru je problematika stará jako motorismus samotný a jeho výsledek ovlivňuje mnoho vstupů. Každopádně pokud vyměním olej dříve, tak působím preventivně a výrazně snižuji riziko pozdějších problémů.
Proč měnit olej při záběhu:
1. Motor dostal čočku už v továrně. Viděl jsem osobně "oživovací pás" v Hyundai (jinde to bude úplně stejné), kde se auta točí a točí až se natočí nebo nenatočí. Nedělám si iluzi, že by jej měli před tím zalitý olejem, možná mázlý na pár kritických místech.
2. Vozy se zkouší na okruhu (možná všechny?), kde taky dostanou zabrat.
3. Pak olej v autě stojí a čeká na zákazníka hodiny, dny, týdny, měsíce, kvartály...
4. Konečně přijde zákazník a koupí si nový automobil se starým, palivem naředěným kovově se skvícím olejem.
5. Auto jezdí a pokračuje zdárně v lokálním přepalování oleje. Distribuje špony do hydraulických napínáků a hydroštelů, třecích ploch na vačkách, mezi kroužky, všechna gufera a ideálně i do turba
6. A pak se bod 5 opakuje pořád dokola než dojde k výměně po 2 letech či 30tKm.
7. Pokud k tomu ještě řidič nevhodným zájezdem vyleští válce (s touto brusnou pastou) a přijde o honovací stopy, tak lze 100% říci, že podtrhl záběh i životnost motoru. Ale záběh motoru je problematika stará jako motorismus samotný a jeho výsledek ovlivňuje mnoho vstupů. Každopádně pokud vyměním olej dříve, tak působím preventivně a výrazně snižuji riziko pozdějších problémů.
Re: První výměna oleje
No jo, ale ti výrobci vědí, že i tak ten motor určitě přežije záruku časovou nebo 150tkm. Znají to z praxe, statistik, jsou to profíci i v tom obchodování, vědí, co většina potenciálních zákazníků od nového vozu očekávají a tak si ho musejí hýčkat. Auta už jsou tak levná, že ten, kdo si koupil nové auto předtím, koupí si ho za určitých podmínek opět a ti co na nové nemají, tak budou sypat peníze do starých opět z dílů jejich produkce. Vše je jen o penězích, peníze až na prvním místě.
Většina lidí, co si auta kupují nejsou profíci, věří ale výrobci jako třeba většina z nás lékařům. Proč ne, vždyť jsou to odborníci a kdo by měl vědět víc než oni. Já si také dělám svou práci a za ni ručím.
Firemní auta od lengyho z práce také proběhla standardním výrobním procesem, záběhem a prodlouženými servisními prohlídkami s výměnou oleje a přežila záruku 3x. My znalejší se chováme k autům, jako bychom je měli mít celej život a bez problémů. O kolik km máme s nimi více najeto.
Většina lidí, co si auta kupují nejsou profíci, věří ale výrobci jako třeba většina z nás lékařům. Proč ne, vždyť jsou to odborníci a kdo by měl vědět víc než oni. Já si také dělám svou práci a za ni ručím.
Firemní auta od lengyho z práce také proběhla standardním výrobním procesem, záběhem a prodlouženými servisními prohlídkami s výměnou oleje a přežila záruku 3x. My znalejší se chováme k autům, jako bychom je měli mít celej život a bez problémů. O kolik km máme s nimi více najeto.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: První výměna oleje
Jenže ona firemní auta od lengyho z práce snad ani nevychladnou a rozhodně je nikdo nepodtáčí a ani s nimi nejezdí ustáleným tempem na tempomat a nejvyšší kvalt.
Re: První výměna oleje
Ale také s tím normálně tolik km nenajedou. Ta první ne-výměna oleje se normálně neprojeví. Nebo ano?
Bavíme se o běžných spotřebitelích kterých je velká většina. Já bych olej vyměnil poprvé hned, co bych si ho přivezl a po dalších 2tkm znovu. Tak to dělám i s ojetinama.
Bavíme se o běžných spotřebitelích kterých je velká většina. Já bych olej vyměnil poprvé hned, co bych si ho přivezl a po dalších 2tkm znovu. Tak to dělám i s ojetinama.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: První výměna oleje
To, co absolvují předmětná auta, bych nazval rychlým záběhem, tedy něčím, co se dělá u závodních vozů. Dosaď si zbývající...
Re: První výměna oleje
Sice to může být i Zase všichni jíte, ale přesunuto tam: zase-vsetci-spite-t3936-3431.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Na tempomat sice ne,ten jsme měli naposled v 1.4 16 V ,ale ustáleným tempem 150-160 v noci z HK do PHY,to zase ano. A pokud náhodou vychladnou,tak jsou tak rychle ohřátá,že by se zdejší puristi nestačili divit.Jerry3 píše:Jenže ona firemní auta od lengyho z práce snad ani nevychladnou a rozhodně je nikdo nepodtáčí a ani s nimi nejezdí ustáleným tempem na tempomat a nejvyšší kvalt.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW