Oleje.cz

 

Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Bramborak3 » pon říj 19, 2020 11:56

Pitris píše:
Bramborak3 píše:....těch 7-8 litru oleje uvnitř ( za sucha ) při výměně 6.5-7 se prostě nezapeče nezdegraduje po 20 tis km tak brzo jak v malém motoru kde je 3.7 litru..

Ale bacha - je to i naopak. To větší množství oleje se zase déle (pr)ohřívá.


Ano vím. Já mám teď 3 mesice novy chladič a nemrznouci kapalinu + vyčištěny chladič na klimu a při teplotě okolo 0st mám i se zaplym topením vodu na 85-90 do 5km.
Za 10 km bude olej na 65 st. Do práce to mám 15km zadem mimo město.
Poslední 2km to lehce prošlapnu na 4-5 tis ot a motor tudiz vypinam jaks taks horký.
4km pocuky nejezdim. Jen výjimečně. Jinak kolo. Na něm tento rok 7 tis km.
Bramborak3
 
Příspěvky: 929
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvekod rousini » pon říj 19, 2020 12:55

Není nad osobní zkušenost, tady nikdo nikoho nepřesvědčí. Snad by napomohla i fyzika, ale zase jsou odlišnosti v motorech...
Obecně: hmotnost agregátu, spotřeba paliva, zbytkové teplo oproštěné od tepelných ztrát výfuku, různé příhřevy chladící kapaliny nebo taky (ne)přesnost snímače...

Mondeo 2.2 se ohřívá asi 1,5x rychleji než 2.0, ale dlouhodobou průměrnou má +1,5l. Jaký je rozdíl spotřeby ve fázi zahřívání netuším.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Shiver 900 záběh
Versys 650 Repsol Sintetico 10W-40, Valvo SynPower 10W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1601
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Proplach motoru

Příspěvekod pepoh » pon říj 19, 2020 16:36

yosemitak píše:No jinak jen tak pro zajimavost, v Dodge Caravanu (V6 3.8L benzin) jsem menil olej kazdych 5000-6000 km (30 km po koupi, pak po 2000 km, pak po 5-6t, dohromady asi 9x), a cerny olej z toho tekl vzdy. Pri koupi najezd 301 tis. km, pri prodeji cca 340 tis. km. V cca 335t km jsem mel sundanou vanu a ze by motor zespodu prekypoval cistotou se zrovna rict nedalo. :D

foto

zlty varnish (po americku :) ) je olej+palivo+oxidacia. dobre to drzi na povrchoch.
ak sa k tomu prida aj voda, varnish sa meni na sludge (puding). na toto a karbon funguje petrolej.
neoficialna anekdota je ze polyeteramin (benzin aditivum) dobre cisti motor. trochu podobny sposob fungovania ako ester.
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2369
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvekod pepoh » sob dub 10, 2021 11:44

https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5635180 https://www.clubgti.com/forums/index.ph ... re.287374/
nedostatocna olej norma, longlife,znizeny saps, a potom niektore motory maju fatal problem s "retazami".
zaujimave je ze vyplachy pomohli.
Každopádně se domnívám velmi stručně:

200 řetězů, které byly nahrazeny, bylo odesláno do IWIS k inspekci a následně změřeno; otvírák očí; téměř všichni byli v toleranci ! Neznám šíření řetězů z platforem MK4 / MK5 a Audi 3.2, nebo pokud byla tato informace zaznamenána - zeptám se, až budu příště mluvit s příslušnými lidmi.

U olejového čerpadla MK4 / MK5 došlo k problému s přetlakovým ventilem, který se u pozdějších motorů AUDI 3.2 nejeví jako problém. To znamená, že napínání řetězu (nebo zrychlené opotřebení vodítka) může, ale nemusí, stále představovat problém s golfovými platformami MK4 a MK5. Proto při výměně řetězů u MK4 / MK5 důrazně doporučujeme, aby tlak oleje MUSÍ být kontrolován pomocí odběru M10 na tělese filtru se studeným kamenem motoru - měl by být 5,5 bar + -0,5 bar při 2000 ot / min. Pokud je jeho řekněme 6,5 bar nebo více, je olejové čerpadlo kódem F a je třeba jej vyměnit.

Avšak vzhledem k tomu, že se řetězce vrátily do IWIS, byly téměř všechny stále ve specifikaci, pokud členové fóra začali mít podezření, že něco esle bylo ve hře. S nedávným (před několika lety) příchodem problému s koly VVT, které se masově vzdaly ducha na 1,4 TFSI, začaly demontovat selhaná kola VVT zpočátku na 1,4 a poté postupně obrátily svou pozornost zpět k variátorům 3,2 VVT .

Ve spojení s výsledky měření řetězu z IWIS se výrazné nedostatky továrny specifikovaného oleje Longlife Oil a zjevné poruchy na kolech VVT v důsledku znečištění a nahromadění kalu obrátily ke svým protějškům v odvětví výroby ropy. Po nějaké konzultaci bylo poté rozhodnuto zkusit nějaké předběžné proplachovací zkoušky na vybraných vozidlech počínaje počátečním „hardcore“ proplachem. Toho je dosaženo pomocí proplachovacího kalu vyplněného olejem / filtrem, který je poté nahrazen kvalitním olejem s vysokým obsahem čisticích prostředků. Ihned na čerstvý olej a filtr (v některých případech až 4krát) bylo do oleje přidáno specifické čisticí aditivum a přísně dodržován krátký režim jízdy, kdy byl olej vypuštěn a byl přidán nový filtr / olej. Na fóru existuje mnoho podpůrných tvrzení, že se to zdá být ve většině případů (ale ne ve všech) extrémně úspěšné při snižování hodnot řetězce v blocích 208 a 209 a v jednom konkrétním případě z -8-8 na 0-2!

Tyto informace jsou poskytovány pouze proto, aby k nim měl přístup každý, kdo nemluví německy, a poté vyvodit vlastní závěry - to mi trvalo hodně času a úsilí, abych to do tohoto bodu uvedl. Vezměte si z toho, co chcete.


Nyní moje dva centy:

Vrhněte oči zpět na můj obrázek hlavy válců v prvním příspěvku - 138 000 mil se 6 službami výměny oleje od 100 K pomocí Longlife 3. Má dobrou historii servisu oleje, než jsem ji vlastnil.

Po výměně řetězů jsem pokračoval v používání Longlife 3 a vyměňoval jej každých 5 tis. Když jsem vyměnil řetězy na 138K, vyčistil jsem vnitřek krytu vahadla a obě pouzdra řetězu - při opětovné montáži byly neposkvrněné.

Nedávno jsem si koupil levný endoskop, abych mohl něco sledovat - jak by vypadala moje hlava válců po dalších 45K a 9 výměnách oleje ... doufal jsem v dobré věci! Naštěstí byly řetězové kufry stále naprosto čisté jako píšťalky, ale bohužel hlava válce byla stále manky černá, což není jasným důkazem čisticích schopností Longlife 3. To mě tromflo, abych provedl inventuru toho, co jsem četl, a opravdu jaké škody mohl by přijít, kdybych vyměnil za olej doporučený v části „Jaký olej?“ vlákno a zálohované s bohatou analýzou použitého oleje?

Takže před 1700 mil jsem upustil starý olej LL3 bezprostředně po vypláchnutí pomocí typického britského produktu z regálu. Poté jsem přešel na doporučený olej a po 1700 mil používání se znatelně stmíval - v této fázi jsem použil doporučený odstraňovač kalů, který vycházel zatraceně manky a velmi tmavý. Před provedením proplachu byl olej už mnohem tmavší, než by byl Longlife Oil při tomto počtu najetých kilometrů, ale rozhodně nebyl v žádném případě manky. Poté jsem nalil nový olej a nový filtr. To bylo asi před 300 mil. Takže jsem o víkendu nahlédl přes olejovou náplň a endoskop - i když je stále ještě docela temný, zdá se, že olej a proplach měly jistý pozitivní účinek a existuje spousta záblesků stříbra a medu. Ještě jsem nespustil specifikované čisticí přísady, kterých mám pár plechovek, ale budu držet zásoby s pravidelnými kontrolami hlavy pomocí endoskopu.

Ještě poslední bod - moje 3,2 nikdy nepracovala tak tiše a hladce jako v tuto chvíli a vždy jsem měl hluk řetězu (i po výměně zcela nových řetězů, napínáků, řetězových koleček atd.) - velmi jemný hluk, ale určitě tam vždy . Nyní však studený start - žádný hluk řetězu, žádný hluk vedení ... jednoduše tikající vstřikovače a hlučné příslušenství FEAD. Každý den nastartuji motor, vystoupím, poslouchám a potom přiložím ucho k spolujezdci
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2369
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron