Oleje.cz

 

Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Colommbo » pát zář 25, 2020 8:55

pepoh: Jako propagátor jazykové kultury psané i mluvené musím poznamenat, že už začínáš psát jako Peťa - to máš tak málo času...? :)
Pea benzin aditivum je konkrétně co...? Pokud aditivum k (pro)čištění benzínového systému, tož přidané do olejové náplně z mého pohledu nějaký pozitivní vliv mít může. Pro jistotu ale jen na kratší dobu před plánovanou výměnou, pak je však otázkou, nakolik pomůže (mno, asi lepší něco než nic.) Problém ale vidím v tom, že "dekarbonizace" motoru je dlouhodobá záležitost, kterou proplach jen tak nevyřeší a tvrdé části (opravdu karbon) v motoru aj tak zůstanou. Za mě osobně tedy starý krám s pochybnou historií a předchozí (ne)údržbou nepořizovat a u motoru ve slušném stavu proplachů netřeba.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 8308
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Proplach motoru

Příspěvekod pepoh » pát zář 25, 2020 16:57

pea-polyeteramin, benzin-vif obsahuje tieto zlozky
dik za odpovede.
nechapem z coho ten nazor vznikol, ze ludia preferuju zrovna acea c_ olej na cistenie. nebudem to resit. :mrgreen:
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2374
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Pedro » pát zář 25, 2020 17:04

Zadny rozpouštědla do motoru nepatří. Teda pro toho, kdo si po koupi auta, jej hodla nechat.
Proto vsem radim a funguje to.
Vymente oil v motoru a hodne nutne veci a jezdete,nejakou dobu, par tkm, sledujte. Nema smysl hned cpat toho čas a prachy. Auto po x tkm, ok? Zustane mi? Tak otevru měšec a srdce.
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 7758
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Bramborak3 » pon říj 19, 2020 9:00

Ted mám najeto na valvo max life 10w40 400km a sice jsem teda vypustil o 4 deci min starého oleje, ale uz po tech 400km olej o dost vic tmavne nez na penrite. Zajímavé. Asi to lip čistí..Nemate nekdo s timto Valvoline zkušenosti ? Olej to bude žrát min protože skoro nic neubylo s motor jde jak svycary
Bramborak3
 
Příspěvky: 934
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Colommbo » pon říj 19, 2020 9:19

MaxLife 5W40 mám v motoru teď asi 11tis.km (ano, brzy půjde ven, mám už koupenou další várku) a rozhodně bych neřekl, že nějak rychle(ji) tmavne/ztmavl, spíš normálně nebo dokonce pomaleji (ale s tímto motorem olejovou zkušenost zatím nemám, tohle je první "moje" náplň.) Předtím byl, tuším, Hellix Ultra 5W40 a při vypouštění taky nebyl nijak extra tmavý. Kolik máš na motoru (já na tacho momentálně 185tis.km)...?
P.S. Další zkušenost s ML by mohl připojit tonny...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 8308
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Bramborak3 » pon říj 19, 2020 9:26

No v motoru po 185 tis km asi nebude tolik bordelu z longlife výměn jak ve velkým 3litru co ma 390 tis km...d.
Jo počkám na tonnyho
Bramborak3
 
Příspěvky: 934
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Colommbo » pon říj 19, 2020 9:36

Souhlasím a proto jsem se taky ptal na nájezd. Mimochodem, taky nemám zrovna malý motor... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 8308
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Bramborak3 » pon říj 19, 2020 9:56

Colommbo píše:Souhlasím a proto jsem se taky ptal na nájezd. Mimochodem, taky nemám zrovna malý motor... :)


Tam je vyhoda, že těch 7-8 litru oleje uvnitř ( za sucha ) při výměně 6.5-7 se prostě nezapeče nezdegraduje po 20 tis km tak brzo jak v malém motoru kde je 3.7 litru..
Bramborak3
 
Příspěvky: 934
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvekod tonny » pon říj 19, 2020 10:00

Po 400km tmavší MaxLife než Penrite? Myslím, že zas tak rychle nečistí spíš se smíchal s větším zbytkem. Penrite Racing 10W-40 a Shell Hellix ultra 5W-40 také skvěle čistí i jedou.

Když vyčistit motor tak MO Engine Flush https://www.millersoils.cz/engine-flush, je neškodnej, když jsem chtěl vyčistit, trošku jsem nalil do motoru před výměnou a celej den jezdil, pak nalil zbytek a dle návodu asi 15minut. Nebo asi nejlepší od Bishops sadu i s uvolňovačem kroužků, jakože pro jistou to dělám nyní u Camry (420tkm) https://www.aditivujeme.cz/6-aditiva-do ... veho-oleje.
Ford Explorer 1998 V6 4.0 lpg, Penrite Racing 10W-40 ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 2006 1,8 Shell HU 5W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota Sienna 2007 V6 3,5 Penrite Racing 10W-40 ATF MaxLife
Uživatelský avatar
tonny
 
Příspěvky: 1964
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvekod yosemitak » pon říj 19, 2020 10:01

No jinak jen tak pro zajimavost, v Dodge Caravanu (V6 3.8L benzin) jsem menil olej kazdych 5000-6000 km (30 km po koupi, pak po 2000 km, pak po 5-6t, dohromady asi 9x), a cerny olej z toho tekl vzdy. Pri koupi najezd 301 tis. km, pri prodeji cca 340 tis. km. V cca 335t km jsem mel sundanou vanu a ze by motor zespodu prekypoval cistotou se zrovna rict nedalo. :D

foto
Naposledy upravil yosemitak dne pon říj 19, 2020 10:03, celkově upraveno 1
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
yosemitak
 
Příspěvky: 333
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Bramborak3 » pon říj 19, 2020 10:02

Jinak otázka... Čím delší jedu trasu, tim se uvnitř motor více čistí že ? ( déle zahřátý ) Zvlášť hned za čerstva po výměně. Po 6 tis km toho uz moc nečistí
Bramborak3
 
Příspěvky: 934
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvekod tonny » pon říj 19, 2020 10:08

Bramborak3, taky bych řekl.

Jinak u toho Camry pro různých čistících kůrách pod víkem také není zrcadlo ale o poznání lépe to jede. A hlavně dušička v péří :wink: .
Ford Explorer 1998 V6 4.0 lpg, Penrite Racing 10W-40 ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 2006 1,8 Shell HU 5W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota Sienna 2007 V6 3,5 Penrite Racing 10W-40 ATF MaxLife
Uživatelský avatar
tonny
 
Příspěvky: 1964
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Bramborak3 » pon říj 19, 2020 10:10

[quote="tonny"]Po 400km tmavší MaxLife než Penrite? Myslím, že zas tak rychle nečistí spíš se smíchal s větším zbytkem. Penrite Racing 10W-40 a Schell Hellix ultra 5W-40 také skvěle čistí i jedou.

Ano za 50 tis km co auto mám jsem dal Millers engine flush asi 2x. 2x potom bg epr 109. A vyteklo vždy víc bordelu. Ted měním olej po 6-7 tis max a uz tam z čističú nic nedávám. Ta sada bishop je drahá..
Navic u mě uz ty pistní kruhy po 7 vymenach olejů s cisticema budou ok. Spíš budou ko gufera ventilu. A ty neopravím. Určitým olejem viz maxlife, ravenol pro jety motory udržím v lepší kondici.

Jo nalít třeba 1/3 milers engine flush do motoru a jezdit s tím s 50km a pak dolit zbytek a 15 min klapat a vypustit může být lepší.
Dik za typ. Udělám to tak na jaře.
No ty 4 deci starého oleje co jsem nevypustil navic asi udelaly trochu svoje
Bramborak3
 
Příspěvky: 934
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Pitris » pon říj 19, 2020 11:17

Bramborak3 píše:....těch 7-8 litru oleje uvnitř ( za sucha ) při výměně 6.5-7 se prostě nezapeče nezdegraduje po 20 tis km tak brzo jak v malém motoru kde je 3.7 litru..

Ale bacha - je to i naopak. To větší množství oleje se zase déle (pr)ohřívá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25112
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvekod Colommbo » pon říj 19, 2020 11:30

Bramborak3 píše:...jak v malém motoru kde je 3.7 litru..

:o Domníval jsem se, že se ptáš v souvislosti se svým třílitrem... :)
Pitris píše:Ale bacha - je to i naopak. To větší množství oleje se zase déle (pr)ohřívá.

Ano, může být a asi i je. :) Možná mám kliku, současný motor se zahřívá (a topí) nejrychleji ze všech, s nimiž jsem kdy jezdil, provozní teplota se podle budíku drží v rozmezí 90-95°C, při popojíždění v koloně v horkém létě stoupne na cca 103°C. Tedy i s teplotou oleje by to nemuselo být špatné. 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 8308
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků