Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
mfilip2
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 28, 2017 9:41

Re: Proplach motoru

Příspěvek od mfilip2 »

Chcete mě donutit vlézt teď pod auto a vypustit kus oleje do petky a vyfotit to? Od výměny mám najeto cca 250 km (3 hodiny chodu) a na olejové měrce se olej zdá světlý. Akorát že to tady nebude dost průkazný, protože budete argumentovat tím, že jsem to tím BG vypláchnul.... Pokud Vás to ale opravdu zajímá, a nedá Vám to spát, klidně to na podzim až budu zase měnit olej můžu zopakovat. Zasponzorujte mě 4 litrama oleje ACEA C3, hodinu času navíc tomu klidně obětuju. Filtr a BG si koupím sám.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

O nic nejde. Jen když tu zveřejňuješ nějaký testy, tak by měli mít nějakou vypovídající hodnotu.

Já si to pro sebe párkrát dělal, v naftě, benzínu i lpg, tak poznám dle foto, jestli čistič fungoval.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

mfilip2: Mně je jasné, žes to myslel dobře. Že se to, aspoň z pohledu některých kolegů, trochu nepovedlo a že (jsme) na to upozornili, by tě nemělo nas*ati a od dalších výzkumů odraditi. Vědci a vynálezci to měli napříč historií lidstva dycky těžký... Slunce v duši! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Pánbůh ti to zaplať! :)
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Proplach motoru

Příspěvek od jarson1 »

Vaše zpráva obsahuje málo znaků.
...viem, tak som to chcel. Neviem najst kde je "vymazat" :evil:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Proplach motoru

Příspěvek od yosemitak »

Zas tak ostre bych se do toho nepoustel, chtel proste pro sebe videt jak takovy olej po proplachu vypada vedle stareho noveho oleje, vyfotil si to a dal to sem... Napsal k tomu doslova jenom "Asi to doopravdy neco rozpousti", nikoliv "Dnes jsem otestoval BG109 a opravdu to 100% funguje, vsem doporucuji koupit, jedine na eshopu bezva-aditiva.cz". :mrgreen:
Naposledy upravil(a) yosemitak dne pát kvě 10, 2019 0:30, celkem upraveno 1 x.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Proplach motoru

Příspěvek od jarson1 »

:wink:
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pát kvě 10, 2019 23:49, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Nevím teda kdo se v tom víc rýpe ale znovu se opakuji, když něco vypovídajícího chci do tohoto tématu dát, tak by měl být vzorek oleje před výplachem a po výplachu. Jinak je to k ničemu. Je zbytečné tu dělat dva tábory. Měli bychom se bavit na jakési technické úrovni a ne s emocemi. Jde o to si objektivně pomáhat.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Už na to se*u. Ale musím souhlasit s Tondou. Ještě bych teda připsal jeden páně Werichův citát, ale nerad bych se někoho dotkl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Proplach motoru

Příspěvek od yosemitak »

tonny píše:Já si to pro sebe párkrát dělal, v naftě, benzínu i lpg, tak poznám dle foto, jestli čistič fungoval.
No tak to sem dej, at se vratime zpet k tematu :)
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvek od pepoh »

https://youtu.be/szlvJ08n_Bo
k teme vyplach,kompresia..
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Němčinou pořádně nevládnu, v lepším případě rozumím každý desátý slovo a taky jsem nekoukal od začátku do konce celých čtyřicet minut, spíš jen tak průběžně po kouskách nahlížel. A jelikož oko není pí*a, oko vidí, zaregistroval jsem pár věcí:
1. podle naměřených kompresních tlaků se (snad) jednalo o benzínový motor
2. o to víc jsem byl překvapen, co z motoru vyteklo (interval výměny jsem nepostřehl), olej byl zas*anej jak jetel, takový sajrajt mi z motoru Omči nikdy nevytekl a to měl reálně taky 300tis.km
3. vypadá to, že proplachoval dalším olejem s přídavkem čehosi, následně vypuštěné náplně byly čistší a čistší, což má svou logiku a netřeba to extra prezentovat na YT. Ještě lepčí je, jak už tu na fóru mnohokráte psáno, použít jen čistý olej a nechat jej v motoru pár stovek kilometrů, ne jen brblat v dílně čtvrt hodinky
4. lehce se mu zvedly kompresní tlaky (pokud správně měřil), asi se trochu uvolnily zapečené kroužky
5. když jsem po výměně oleje v motoru Omči hledal hladinu nového na měrce, dalo mi to dycky dost práce, jak byl olej čistý. U současného motoru je to totéž a žádného proplachu potřeba nebylo.

A jaké z toho plyne ponaučení...? Měnit olej včas, pak není třeba žádných proplachů (s výjimkou nově pořízeného ojetého vozu s neprůhlednou historií.) 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

No omluva za příspěvek po x měsících, ale v bramboře už poznám od oka, že je potřeba udělat olej. A nepotřebuji k tomu km. Jak říkáš oko není pi...
Vždy okolo 5.5 tis km olej dost ztmavne. A do 6.5 tis měním. I že jsem tam zas dolil 2.5 L. Hold ty longlife výměny jsou v motoru pořád ještě poznamenané. Ted to samé. 5.5 na hrbu a začína to tmavnout. Do 1000km letí pryč.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvek od pepoh »

na lokalnych neolej forach je nazor ze preplach nerobit, pouzit radsej acea c-.......(preco zrovna ten?) jedna sa o motory v horsom stave. viditelne spinave, LL historia.
na usa olejfore je vyplach 50/50..ktosi robil rozbor kovov po vyplachu a bolo gut...
tiez ma zaujal nazor ze pea benzin aditivum, do oleja cisti nanosy.
skusme na tuto temu debatovat
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Můj názor. Proplachovací olej do motoru NE.
Když koupím ojetinu, vyměnim olej v motoru bez ohledu na to, co psáno že vyměněno.
A první 2 nebo 3 výměny zkrátím na 5 tkm. Vč. filtru. (Já osobně letos nechal první olej 2 tkm).
Pokud chci vyčistit usazeniny, klidně budu ten olej po 5-ti tkm měnit i s filtrem i nadále.
Jestli chci dostat "jenom" z motoru všechen starý olej, koupím o 2 litry nového oleje a filtr navíc, a po vylití starého vyměním filtr, naliju ty 2 litry, nechám 5 minut na volnoběh, vyliju, vyměním filtr a naliju nový.
A tento poslední postup bych aplikoval i v případě použití čističe do oleje. Ten, když někdo použije - v případě dřívějšího přetahování výměn, nebo po koupi auta kde nevědět co a jak dlouho v motoru bylo / je.

A já osobně po koupi ojetého auta měním i převoďák, a při stáří auta + - 8 let i v "servu".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět