BigBang píše:Že by na motce působily odstředivé síly, které nepůsobí na auto? ... Takže ano, chytré řešení, ale na motorce docela zbytečné
Zbytečné určitě ne, ale napíšu to přesněji:
Pokud 4T motocykl nedisponuje mazáním tzv. se suchou skříní, je třeba zajistit, aby dynamické síly působící na olejovou náplň o nižší specifické hmotnosti, než vykazuje zbytek stroje, tudíž dostatečně nekopírující jeho pohyby, zejména pak pří jízdě po zadním kole a limitním brzdění způsobujícím postavení stroje na přední kolo, nezpůsobily (ty dynamické síly), že se sací koš olejového čerpadla ocitne mimo olejovou náplň, pročež nejenže výrazně poklesne tlak v hlavním mazacím kanále, ale do systému se dostane vzduch, což může způsobit přerušení olejového sloupce a tím i selhání systému mazání motoru. Je to teď srozumitelnější?
Jerry3 píše:
BigBang píše:Jerry: ano, tyto nestandartní situace jsem opomněl
No, já jsem prapůvodně chtěl napsat "gravitační síly", poněvadž "géčka" mohou působit v jakémkoli směru, ale pak jsem použil ty pro daný případ nevhodné "odstředivé síly". Tak snad nejlépe "setrvačné síly v kombinaci s gravitací", co říkáš?
Setrvačné síly budiž. Kombinace se samotnou gravitací (rozumím gravitační zrychlení jdoucí do středu našeho geoidu) by stačilo v případě, že by se Země přestala otáčet. Je nutné brát v potaz odstředivou sílu (ta chce olej vymrštit do vesmíru). Výslednicí těchto vektorů bude tíhové zrychlení
I tak se jedná o neúplnou odpověď, protože by bylo třeba definovat vztažné soustavy (olej-motocykl, olej-země, olej-měsíc, olej-slunce...) a síly v nich působící + jejich náhodné kombinace jako třeba slapové jevy
Takový příliv a odliv ve vaně je pěkná mrcha
Dnes jsem měnil olej, tak jsem po 2 letech koupil zase pixlu BG109. Motor je 1.9 110 kW Multijet od Fiatu. Olej používám Aral High Tronic 5W-40, měním po cca 12000, takže proběhly 4 výměny oleje. Dnes jsem tedy starý olej vypustil, nechal cca 1,5 hodiny odkapat. Dal jsem nový filtr a olej, nastartoval motor a nechal asi 20 minut na onoběh ohřát a provozní teplotu. Pak jsem do motoru nalil prechovku BG109 a nechal dalších 40 minut na volnoběh. Pak olej vypustil. Výsledek viz foto - v jedné flašce nový olej, v druhé po hodině v motoru. Asi to opravdu něco rozpouští.
Nechci nijak/nějak snižovat ůčinek BG, ale záleží taky na tom, kolik starého oleje vypustíš - resp. kolik ho zůstane v motoru a "obarví" nový olej....
Já třeba kdyź stojím předkem do kopce a ještě zvednu pravé přední kolo, tak vyteče o půl litru oleje víc než když auto stojí na rovině.
Bratr mého mechanika, který mi čistil olejovou vanu a sací koš, se mě zeptal, zda jsem nedával něco do starého oleje na proplach. Nevěděl o tom, že jsem dělal výplach pomocí BG. Říkal něco ve smyslu, že to nebylo ve vaně vyloženě zapečené ale spíše taková kejdička.
Mám info od dalších dvou mechošů, že toto opravdu funguje. Tak asi jo.
Ja osobne bych treba mel vnitrni problem s tim do motoru nalit neco tak agresivniho, aby to za 20-40 minut dokazalo neco efektivne vycistit/rozpustit (proste to pro me bude bud prilis agresivni, a nebo naopak s pochybnym efektem). Vymenit 3x-4x po sobe olej po 2-3 tis. km. se mi zda jako takova mene invazivni metoda se stejnym vysledkem.
keby ostalo aj liter stareho oleja v motore (co pri fiatackej 1,9ke nieje mozne) tak celu napln by to takto nezafarbilo, dokonca som to aj skusal na svojom aute,olej je takmer cisty po vymene dlhsiu dobu, bude to tou 109kou pretoze dobre funguje
Ano, zcela souhlasím. Takhle, jak je to prezentováno, mi to nepřijde moc směroplatné... Takže co tam máš dál, kolego mfilip2 ...?
P.S. Netvrdím, že přípravek nemůže (nějak) účinkovat (osobní zkušenost nemám), vypovídací hodnota však dle mého soudu prakticky žádná. Ať se na mě autor nezlobí, ale spíš mám dojem, jako by chtěl, aby to takhle "prokazatelně" dopadlo...
Proč nereaguješ na první část mého příspěvku, bjuku...? U naftovýho motoru je i při pravidelných výměnách po 12tis.km olej černej jako bota (saze.) A jestli i přes vykapání (viz Pitris) v motoru zůstane část staré náplně (stačí málo), je nová hned tmavá. Poukazoval jsem hlavně na to, že kolega měl udělat obrázek nové náplně před aplikací přípravku. Nezlob se na mě, ale takhle prezentováno je to fakt o ničem, i kdyby BéGéčko byl zázrak...
Já vyplachuji min. 25 let a žádný problém jsem nikdy neměl. A BG 109 je hodně dobrý. Ideální je měnit olej dříve, než se vyčerpají aditiva v oleji, která udržují karbon ve vznosu viz odst. Funkce detergentů a disperzantů https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... isperzanty.
Jak píše Colommbo, namísto nového oleje měl být dán vzorek kontaminovaného oleje. Každopádně si myslím, že pár deci starého oleje by nový olej tak nekontaminoval, jak je ve vyobrazené petce (samozřejmě s novým filtrem).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Pisal som vyssie ze ked ja vymenim olej tak je po vymene skoro uplne cisty, musim prejst aspon 500km aby sa zacal zatmavovat aj to postupne nie skokovo a tak to bolo s kazdou znackou oleja, iba pri prvej vymene sa olej zafarbil prakticky okamzite ale tam som nepouzil ombreho metodu..a olej tam bol 20 000km Castrol 5w-30