Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Průplach motoru

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:
BigBang píše:Že by na motce působily odstředivé síly, které nepůsobí na auto? ... Takže ano, chytré řešení, ale na motorce docela zbytečné ;)
Zbytečné určitě ne, ale napíšu to přesněji:
Pokud 4T motocykl nedisponuje mazáním tzv. se suchou skříní, je třeba zajistit, aby dynamické síly působící na olejovou náplň o nižší specifické hmotnosti, než vykazuje zbytek stroje, tudíž dostatečně nekopírující jeho pohyby, zejména pak pří jízdě po zadním kole a limitním brzdění způsobujícím postavení stroje na přední kolo, nezpůsobily (ty dynamické síly), že se sací koš olejového čerpadla ocitne mimo olejovou náplň, pročež nejenže výrazně poklesne tlak v hlavním mazacím kanále, ale do systému se dostane vzduch, což může způsobit přerušení olejového sloupce a tím i selhání systému mazání motoru. Je to teď srozumitelnější? :mrgreen:
Jerry3 píše:
BigBang píše:Jerry: ano, tyto nestandartní situace jsem opomněl :wink:
No, já jsem prapůvodně chtěl napsat "gravitační síly", poněvadž "géčka" mohou působit v jakémkoli směru, ale pak jsem použil ty pro daný případ nevhodné "odstředivé síly". Tak snad nejlépe "setrvačné síly v kombinaci s gravitací", co říkáš? :)
Setrvačné síly budiž. Kombinace se samotnou gravitací (rozumím gravitační zrychlení jdoucí do středu našeho geoidu) by stačilo v případě, že by se Země přestala otáčet. Je nutné brát v potaz odstředivou sílu (ta chce olej vymrštit do vesmíru). Výslednicí těchto vektorů bude tíhové zrychlení :mrgreen:
I tak se jedná o neúplnou odpověď, protože by bylo třeba definovat vztažné soustavy (olej-motocykl, olej-země, olej-měsíc, olej-slunce...) a síly v nich působící + jejich náhodné kombinace jako třeba slapové jevy :o
Takový příliv a odliv ve vaně je pěkná mrcha :twisted:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Však taky správnej motorkář za odlivu nikdá nejezdí... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ještě tam chybí vliv povrchového napětí a druhotných harmonických rezonancí. :lol:
mfilip2
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 28, 2017 9:41

Re: Proplach motoru

Příspěvek od mfilip2 »

Dnes jsem měnil olej, tak jsem po 2 letech koupil zase pixlu BG109. Motor je 1.9 110 kW Multijet od Fiatu. Olej používám Aral High Tronic 5W-40, měním po cca 12000, takže proběhly 4 výměny oleje. Dnes jsem tedy starý olej vypustil, nechal cca 1,5 hodiny odkapat. Dal jsem nový filtr a olej, nastartoval motor a nechal asi 20 minut na onoběh ohřát a provozní teplotu. Pak jsem do motoru nalil prechovku BG109 a nechal dalších 40 minut na volnoběh. Pak olej vypustil. Výsledek viz foto - v jedné flašce nový olej, v druhé po hodině v motoru. Asi to opravdu něco rozpouští.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Nechci nijak/nějak snižovat ůčinek BG, ale záleží taky na tom, kolik starého oleje vypustíš - resp. kolik ho zůstane v motoru a "obarví" nový olej....
Já třeba kdyź stojím předkem do kopce a ještě zvednu pravé přední kolo, tak vyteče o půl litru oleje víc než když auto stojí na rovině.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Proplach motoru

Příspěvek od PavelRS »

Bratr mého mechanika, který mi čistil olejovou vanu a sací koš, se mě zeptal, zda jsem nedával něco do starého oleje na proplach. Nevěděl o tom, že jsem dělal výplach pomocí BG. Říkal něco ve smyslu, že to nebylo ve vaně vyloženě zapečené ale spíše taková kejdička.

Mám info od dalších dvou mechošů, že toto opravdu funguje. Tak asi jo. :lol:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Proplach motoru

Příspěvek od yosemitak »

Ja osobne bych treba mel vnitrni problem s tim do motoru nalit neco tak agresivniho, aby to za 20-40 minut dokazalo neco efektivne vycistit/rozpustit (proste to pro me bude bud prilis agresivni, a nebo naopak s pochybnym efektem). Vymenit 3x-4x po sobe olej po 2-3 tis. km. se mi zda jako takova mene invazivni metoda se stejnym vysledkem. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

keby ostalo aj liter stareho oleja v motore (co pri fiatackej 1,9ke nieje mozne) tak celu napln by to takto nezafarbilo, dokonca som to aj skusal na svojom aute,olej je takmer cisty po vymene dlhsiu dobu, bude to tou 109kou pretoze dobre funguje
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: Proplach motoru

Příspěvek od shalibaba »

Chtělo to odebrat zkušební vzorek toho nového oleje po těch 20-ti minutách před nalitím BG-čka.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Ano, zcela souhlasím. Takhle, jak je to prezentováno, mi to nepřijde moc směroplatné... :? Takže co tam máš dál, kolego mfilip2 ...? :)
P.S. Netvrdím, že přípravek nemůže (nějak) účinkovat (osobní zkušenost nemám), vypovídací hodnota však dle mého soudu prakticky žádná. Ať se na mě autor nezlobí, ale spíš mám dojem, jako by chtěl, aby to takhle "prokazatelně" dopadlo... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

A co by z toho mal keby to robil cielene? Tiez mam podobnu skusenost takze tiez zamer, skryta reklama alebo?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Proplach motoru

Příspěvek od skodovkar »

Zajímavé, ale neměl bych na to odvahu. Známý agresivním proplachem zadřel motor na tisicovce :(
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Proč nereaguješ na první část mého příspěvku, bjuku...? U naftovýho motoru je i při pravidelných výměnách po 12tis.km olej černej jako bota (saze.) A jestli i přes vykapání (viz Pitris) v motoru zůstane část staré náplně (stačí málo), je nová hned tmavá. Poukazoval jsem hlavně na to, že kolega měl udělat obrázek nové náplně před aplikací přípravku. Nezlob se na mě, ale takhle prezentováno je to fakt o ničem, i kdyby BéGéčko byl zázrak... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Luboši, tam šlo ale asi o něco jiného viz odstavec Karbonové úsady https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju.

Já vyplachuji min. 25 let a žádný problém jsem nikdy neměl. A BG 109 je hodně dobrý. Ideální je měnit olej dříve, než se vyčerpají aditiva v oleji, která udržují karbon ve vznosu viz odst. Funkce detergentů a disperzantů https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... isperzanty.

Jak píše Colommbo, namísto nového oleje měl být dán vzorek kontaminovaného oleje. Každopádně si myslím, že pár deci starého oleje by nový olej tak nekontaminoval, jak je ve vyobrazené petce (samozřejmě s novým filtrem).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

Pisal som vyssie ze ked ja vymenim olej tak je po vymene skoro uplne cisty, musim prejst aspon 500km aby sa zacal zatmavovat aj to postupne nie skokovo a tak to bolo s kazdou znackou oleja, iba pri prvej vymene sa olej zafarbil prakticky okamzite ale tam som nepouzil ombreho metodu..a olej tam bol 20 000km Castrol 5w-30
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět