Proplach motoru
Moderátor: Colommbo
Re: Proplach motoru
Tak mám konečně foto. Vana se sundavala ve 135t km, jezdilo to na výměny po 16-20t km.
Já jsem udělal výplach s BG ve 132t km a dal nový olej. Chvilku na něj pak pojezdil.
Brácha mého mechanika, který mu pomáhá na dílně a vanu sundaval, tak se mě ptal, jestli jsem tam dával něco na výplach. Prý to nebylo vyloženě zapečené, ale spíše taková "kejda."
Společně s vanou se přetěsňovalo i víko ventilů a i tam se to čistilo.
Já jsem udělal výplach s BG ve 132t km a dal nový olej. Chvilku na něj pak pojezdil.
Brácha mého mechanika, který mu pomáhá na dílně a vanu sundaval, tak se mě ptal, jestli jsem tam dával něco na výplach. Prý to nebylo vyloženě zapečené, ale spíše taková "kejda."
Společně s vanou se přetěsňovalo i víko ventilů a i tam se to čistilo.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Proplach motoru
No zaujimalo by ma ako to vyzeralo vo vani pred vyplachom resp rok dva do zadu.ale dlhsie intervaly sa podpisali
ale je to cierne dost (a muselo byt este viac) aj ked vyplach tomu pomohol..na aky olej to jazdilo?
ale je to cierne dost (a muselo byt este viac) aj ked vyplach tomu pomohol..na aky olej to jazdilo?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Proplach motoru
Pavel RS: Když se tak na to dívám, tak ted na Marathon 10w40 najedu 5 tis km, udělám po druhé BG EPR 109 a nalíju už 10w50 až do podzimu. Ale potom bych měl po 5 výměnách olejů za 26 tis km asi taky radši zhodit vanu a nechat to vyčistit. Možná i víko ventilů. Přeci jen mám najeto trošku víc jak 135 tis km.....
Re: Proplach motoru
Na co to konkrétně jezdilo nevím. Ve fakturách z DE, co k autu byly, tam byl psaný asi na dvou olej Shell. V motorovým prostoru pak štítek s 5W-30 a kdy má být další výměna.
Bramborak3: Já nevím, jak jsou na tom BMW s karbonizací. Vím jen, že 1.8T od VAGu je citlivá na olej a na jeho včasnou výměnu. Ale určitě pár výměnama kratšíma nic nezkazíš.
Po tom sundání vany jsem to čistě pro svůj dobrý pocit, a pro motor, měnil asi 5 krát, jak jsem výše psal po cca 3500 km, aby se to propláchlo ještě touhle cestou.
Teď tam mám naposledy olej na ty 3500 km. Pak tam dám Ravenol RCS 5W-40. S tím si to bude vrnět hezky..
Ale ty výměny stejně budu dělat kolem 8 tisíc km. Ty peníze za olej to není taková položka.
Jinak dost 1.8T skončilo zadřených kvůli LL intervalu.
Bramborak3: Já nevím, jak jsou na tom BMW s karbonizací. Vím jen, že 1.8T od VAGu je citlivá na olej a na jeho včasnou výměnu. Ale určitě pár výměnama kratšíma nic nezkazíš.
Po tom sundání vany jsem to čistě pro svůj dobrý pocit, a pro motor, měnil asi 5 krát, jak jsem výše psal po cca 3500 km, aby se to propláchlo ještě touhle cestou.
Teď tam mám naposledy olej na ty 3500 km. Pak tam dám Ravenol RCS 5W-40. S tím si to bude vrnět hezky..
Ale ty výměny stejně budu dělat kolem 8 tisíc km. Ty peníze za olej to není taková položka.
Jinak dost 1.8T skončilo zadřených kvůli LL intervalu.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Proplach motoru
On ten motor 1.8 T je jeden z těch lepších co audi udělalo. Jen se prostě musí měnit olej max po 10 tis km, aby bylo vše ok. To ti kravatáci co vymýšleli long life a lidi co jsou zhnilí vyměnit olej dřív nechápou. Jo u tebe to při 4-4.5 L oleje při výměne není extra položka. U mě ale při nalití po výměně 6.5 L a k tomu další 2.8 l za 8 tis km doliju. Tam už to pak skáče. Už jsem ale těch 5 kratších výměn přežil a ted výměna po 7,5 tis km. A ještě k tomu léto 10w50 a zima 5w50. Kdybych měl najeto né 360 ale 160 tis km, tak to budu měnit jednou za 10 tis km. Imho viděl jsem a citil jsem olej co vypustil tatka z Octávky 1.9 TDI pd po 2 letech. Najeto na něj 18 tis km a bylo mě špatně..
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru
Plnou náplň mám 5,75 litru a byly doby, kdy jsem během intervalu 10tis.km nejméně totéž množství dolíval. V té souvislosti mě napadá, že jsem vlastně motor proplachoval permanentně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Proplach motoru
Hmmm, a já mám dávat 4 a půl litru a dávám 4. A stačí to.... Ale motor má najeto "teprve" 230tkm A v očích "longlajfáků" proplachuji vlastně taky Zimní okolo 5-ti tkm a mimozimní tak 8 / 9 tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Proplach motoru
Kolik je vubec oleje v 1.8t?
Cca po 1000km hlasi, ze nizka hladina. Tak tam neco, co je k mani, naleju. Litr. Ted dolejvam olej z Almy, bo po 3500km se tam hodi.
Cca po 1000km hlasi, ze nizka hladina. Tak tam neco, co je k mani, naleju. Litr. Ted dolejvam olej z Almy, bo po 3500km se tam hodi.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Proplach motoru
Takhle nějak to bude vycházet i mě. Od dubna do října najedu víc asi 8-9 tis km, a přes zimu max 5 tis km. 2 výměny to jistí.Pitris píše:Hmmm, a já mám dávat 4 a půl litru a dávám 4. A stačí to.... Ale motor má najeto "teprve" 230tkm A v očích "longlajfáků" proplachuji vlastně taky Zimní okolo 5-ti tkm a mimozimní tak 8 / 9 tkm....
Re: Proplach motoru
Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám.
Já do "nafťáka" taky dvě výměny ročně. Přes zimu tak 4-5 t km, přes léto tak 7-9t km.
Já bohužel mám náplň 5.9 litrů, ale 1600 Kč za rok navíc zkousnu rád.
PS: kdy myslíte, že bude nejlepší "zimní" olej vypustit a nalít na léto?
Mám v plánu koncem dubna.
Já do "nafťáka" taky dvě výměny ročně. Přes zimu tak 4-5 t km, přes léto tak 7-9t km.
Já bohužel mám náplň 5.9 litrů, ale 1600 Kč za rok navíc zkousnu rád.
PS: kdy myslíte, že bude nejlepší "zimní" olej vypustit a nalít na léto?
Mám v plánu koncem dubna.
Re: Proplach motoru
Já někdy začátkem dubna. Olej, vodu, gumy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proplach motoru
4,5l hlásí dílenská příručkaPedro píše:Kolik je vubec oleje v 1.8t?
...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Proplach motoru
Diky BiBa.
Re: Proplach motoru
JJ. 4.5 litru je v příručce.
To je mám pocit přesně do půlky rysky. Ja tam dávám 4.7 litru. Je to pak na cca 3/4 té rysky.
Já jsem jinak těžkej "shortlajfák"
To je mám pocit přesně do půlky rysky. Ja tam dávám 4.7 litru. Je to pak na cca 3/4 té rysky.
Já jsem jinak těžkej "shortlajfák"
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
- jojto
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
- Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.
Re: Proplach motoru
Dnes. Golf4 1,4i 2003 (170.000 km-netusim ci origo). Kontrolka mazania svieti (snimac tlaku je na veku). Ziadny klepot. Kompresie OK. Tlak oleja na volnobeh 0,5 bar (ma byt min. 2bar pri 2000ot.). Naliate BG EPR 109 a 20minut bublanie. Vana dole, vycistene (1cm nanos karbonu). Vypustenie a novy olej+filter (to co tam ma ist). Fotky (kvalita nic moc) su po aplikacii BG EPR 109! To pre zaujímavosť
https://drive.google.com/open?id=19pN5S ... u1hG74lNCW
https://drive.google.com/open?id=1PRGEp ... CbfuouJ-0z
Motor sa podarilo zachranit
https://drive.google.com/open?id=19pN5S ... u1hG74lNCW
https://drive.google.com/open?id=1PRGEp ... CbfuouJ-0z
Motor sa podarilo zachranit
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).