přísady do nafty
Moderátor: Colommbo
..no tak u mna znova skuška VIF 1.5 nasobne vyššie davkovanie a nijaka zmena,motor rozhodne nejde tichšie,mam dojem že alfe nepasuje toto aditívum naftu beriem stale na tej istej pištoli...a je to oničom akurat palubak píše o liter vyššiu spotrebu....ja teda už vif nekupim škoda korun,ked dám m2t tak je motor o dost tichší vidno že to dobre maže vstreky takmer nepočuť
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Na jiném vlákně o "Milerovi"
George píše:.....Kamarad pouziva naftovou obdobu Diesel Power Ecomax a tam je to opravdu citelne ucinne a min mu to kouri.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ještě k VIFu vs.Ekolube Diesel Aditiv (EDA).Luboš T. píše:Nejspíš to bude tím, že přísada Ekolube Diesel Aditiv je skutečně premiová koncentrovaná přísada, která si neklade za cíl jen obchodní úspěch nýbrž 100%-ní splnění deklarovaných účinků. Jen pro zajímavost malé srovnání: kdyby měla přísada Vif Super Diesel Aditiv stejnou koncentraci účinných přísad jako Ekolube, musel by být její obsah na ošetření deklarovaných 500 l nafty min.2,5l a ne jen 0,5l !!
Ve svém předchozím příspěvku jsem se nevyjadřoval ke kvalitě potažmo účinnosti přísady VIF Super Diesel Aditiv ale k důvodu rozdílné ceny tohoto přípravku oproti EDA. A to je tak jak bylo napsáno. Z toho si už každý může odvodit i rozdíl v účinnosti jednotlivých přísad.
Test, který byl uveřejněn v časopisu DoctorDiesel měl za úkol vyzvednout hlavně VIF a co se týká přísady EDA tak ji spíš poškodil a to nejen vadnou interpretací jakýchsi domnělých nečistot, které např.nebyly mechanickými nečistotami, ale kapalným funkčním emulgátorem na sběr vody z nádrže a pod.
K tomu, že si výrobce dobře uvědomuje nedostatečnost koncentrace účinných látek v přísadě VIF si stačí přečíst návod k použití, kde najdete např. větu: Při teplotách pod -20°C dávkujte 2-3-násobné množství. Což u Ekolube Diesel Aditiv rozhodně dělat nemusíte! Potom je však třeba přepočítat i cenu přípravku na 1l nafty.
Dobrý den, prosím pana Luboše T. o konkretizování v čem je EDA lepší či horší než VIF - viz příspěvky výše.
Vif používám a je rozdíl, když jej zapomenu přidat - hlavně ranní zimní starty.
Nemyslím si, že lze tak jednoduše zmanipulovat testování ve státní zkušebě a jestě, když je testování anonymní. Je pravda, že EDA jsem nezkoušel (nenašel jsem v Ostravě prodejce), tak proto vznáším tento dotaz.
Chci jen získat poznatky, zda-li je něco lepší než VIF a proč. Cena/ekonomika mne nezajímá, chci vědět účinky a fungování a přínosy pro motor.
Děkuji
Vif používám a je rozdíl, když jej zapomenu přidat - hlavně ranní zimní starty.
Nemyslím si, že lze tak jednoduše zmanipulovat testování ve státní zkušebě a jestě, když je testování anonymní. Je pravda, že EDA jsem nezkoušel (nenašel jsem v Ostravě prodejce), tak proto vznáším tento dotaz.
Chci jen získat poznatky, zda-li je něco lepší než VIF a proč. Cena/ekonomika mne nezajímá, chci vědět účinky a fungování a přínosy pro motor.
Děkuji
v uvedenom teste boli miešané vsetky adtíva v predpisanom pomere okrem VIF,tam bolo pridané vačšie množstvo. Ako by asi dopadol VIF,keby bol aplikovaný predpísaný pomer miešania? Prečo podla hodnotenia časopisu VIF zvítazil vo všetkých kategoriach ,i ked výsledky okrem zlepšenej mazivosti v ničom nepredbehli konkurenciu? Ked si uvedený článok prečítate pozorne,zistíte,že až taká sláva to nie je. Nevrdím,že VIF je šmejd,ale testy neukázali žiadne výnimočné vlastnosti,vdaka ktorým by mal zvítazit VIF. Iný nezávislý časopis od VIFu testoval niektoré vlastnosti,boli merané len vlastnosti ovplyvnujuce nízkoteplotné vlastnosti palív s adittívami a bez. S VIF-om síce palivo nezamrzlo,no len v prípade,ked bol pridaný pri teplotách nad 0. Inak neovplyvnil vlastnosti paliva. Pri teplote -10 VIF stuhol natolko,že nebola možná aplikácia.
to brembo :
V pořádku - tvé argumentaci rozumím opět je však postavema na ekonomice - já VIF taky v zimě dávám 2 násobé množství - nejde mi o peníze , ale o to dát motou to nejlepši - proro jsem napsal, že mne čistě zajímají účinky a vliv na motor u podobných aditiv.
VIF byl a je v současnosti nejdostupnější a s dobrými ohlasy nejen odtud, proto jsem vznesl dotaz ne pana Luboše T. - rád začnu používat nové a lepší
Jen to chce ty argumenty a vědecké analýzy + zkušenosti z praxe.
Nejsem ani prodejce či distributor onoho aditiva - jen provozovatel nekolika HDi motorů různé kubatury. A VIF zatím s nimi funguje.
V pořádku - tvé argumentaci rozumím opět je však postavema na ekonomice - já VIF taky v zimě dávám 2 násobé množství - nejde mi o peníze , ale o to dát motou to nejlepši - proro jsem napsal, že mne čistě zajímají účinky a vliv na motor u podobných aditiv.
VIF byl a je v současnosti nejdostupnější a s dobrými ohlasy nejen odtud, proto jsem vznesl dotaz ne pana Luboše T. - rád začnu používat nové a lepší
Jen to chce ty argumenty a vědecké analýzy + zkušenosti z praxe.
Nejsem ani prodejce či distributor onoho aditiva - jen provozovatel nekolika HDi motorů různé kubatury. A VIF zatím s nimi funguje.
Dobre výsledky su s TEC 2000 ale je to na jednorazové použitie po 10000 km,tiez dobre referencie je počut na BG,s Metenovou mám tiež dobré skusenosti. VIF my pripadá ako placebo,no používam ho,nakolko som naraz kupoval 14 plechoviek,takto my ich dal za skvelu cenu. Mám este 2 plechovky,no potom prejdem k inému aditívu.
Zdravim,
tiez by som sa rad pripojil. Argumenty LubosaT vyznievaju hodnoverne, keby dal este daku reakciu a vyjadril sa..
Este ako aditiv ma celkom zaujal produkt od Totalu, co by mala byt kvalita a aj cena je prijatelna..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -Plus-0-5l
Nema s tym dakto skusenost?
tiez by som sa rad pripojil. Argumenty LubosaT vyznievaju hodnoverne, keby dal este daku reakciu a vyjadril sa..
Este ako aditiv ma celkom zaujal produkt od Totalu, co by mala byt kvalita a aj cena je prijatelna..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -Plus-0-5l
Nema s tym dakto skusenost?
Tak ještě jednou k tomu porovnání VIFu a Ekolube (EDA).
V mých příspěvcích výše, se rozhodně nevyjadřuji ke kvalitě VIFu ani jeho účinnosti, to mně nepřísluší. Zamýšlím se pouze nad reálnou koncentrací této přísady v souvislosti s deklarovanými účinky v uvedeném testu.
Tak jako jsou známy jednotlivé komponenty takové multifunkční přísady, tak jsou také známé výrobcem stanovené přípustné koncentrace těchto komponent v naftě tak, aby byla přísada funkční.
Tak například: zvyšovač cetanového čísla 2-Ethylhexyl Nitrát je výrobcem /Infineum(Zenteum)/ doporučen použít v koncentracích 500-2000ppm neboli 0,05-0,2% hm. Uvážíme-li použití té nejvyšší možné koncentrace 0,2%hm.,která je použita u Ekolube Diesel Aditivu, pak by obsah pouze této látky v přísadě VIF musel být 1 l ! Obdobné je to u depresantů zabraňujících vylučování parafínů v naftě. Jsou to polymerní látky, které by musely být ve stejném poměru s EDA zastoupeny ve VIFu dalšími asi 300ml. To mluvím jen o dvou nejdůležitějších komponentách zimního VIFu. Další asi 3druhy látek, které tvoří další deklarované vlastnosti včetně nutné ředící složky (solventí nafty) nepočítám. Vzhledem k tomu, že tyto chemické složky vyrábí jen několik firem na světě a jejich kvalita a účinnost jsou srovnatelné, nepředpokládám, že by fy. Lang Chemie, která aditivum VIF vyrábí měla nějaké jiné zázračné chemikálie.
Z výše uvedeného lze tedy snadno dovodit, že při stejné koncentraci účinných přísad jako má přísada EDA by aditiv VIF musel mít obsah cca 2-2,5 l a ne 500ml! A to je také odpověď na úplně prvotní otázku tohoto vlákna, která se týkala ceny přísady EDA.
U přísady Ekolube vznikl naopak prostor i při maximálních koncentracích složek ještě na tzv. "sběrač vody" , který čistí nádrž a palivový systém od volné vody, což je nepostradatelný přínos nejen z protikorozního hlediska ale v dnešní době směsných naft z hlediska zabránění růstu bakterií v nádrži a tím způsobených potíží se vznikem kalů a ucpávání filtrů.
V mých příspěvcích výše, se rozhodně nevyjadřuji ke kvalitě VIFu ani jeho účinnosti, to mně nepřísluší. Zamýšlím se pouze nad reálnou koncentrací této přísady v souvislosti s deklarovanými účinky v uvedeném testu.
Tak jako jsou známy jednotlivé komponenty takové multifunkční přísady, tak jsou také známé výrobcem stanovené přípustné koncentrace těchto komponent v naftě tak, aby byla přísada funkční.
Tak například: zvyšovač cetanového čísla 2-Ethylhexyl Nitrát je výrobcem /Infineum(Zenteum)/ doporučen použít v koncentracích 500-2000ppm neboli 0,05-0,2% hm. Uvážíme-li použití té nejvyšší možné koncentrace 0,2%hm.,která je použita u Ekolube Diesel Aditivu, pak by obsah pouze této látky v přísadě VIF musel být 1 l ! Obdobné je to u depresantů zabraňujících vylučování parafínů v naftě. Jsou to polymerní látky, které by musely být ve stejném poměru s EDA zastoupeny ve VIFu dalšími asi 300ml. To mluvím jen o dvou nejdůležitějších komponentách zimního VIFu. Další asi 3druhy látek, které tvoří další deklarované vlastnosti včetně nutné ředící složky (solventí nafty) nepočítám. Vzhledem k tomu, že tyto chemické složky vyrábí jen několik firem na světě a jejich kvalita a účinnost jsou srovnatelné, nepředpokládám, že by fy. Lang Chemie, která aditivum VIF vyrábí měla nějaké jiné zázračné chemikálie.
Z výše uvedeného lze tedy snadno dovodit, že při stejné koncentraci účinných přísad jako má přísada EDA by aditiv VIF musel mít obsah cca 2-2,5 l a ne 500ml! A to je také odpověď na úplně prvotní otázku tohoto vlákna, která se týkala ceny přísady EDA.
U přísady Ekolube vznikl naopak prostor i při maximálních koncentracích složek ještě na tzv. "sběrač vody" , který čistí nádrž a palivový systém od volné vody, což je nepostradatelný přínos nejen z protikorozního hlediska ale v dnešní době směsných naft z hlediska zabránění růstu bakterií v nádrži a tím způsobených potíží se vznikem kalů a ucpávání filtrů.