přísady do nafty

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

len dodám,že v uvedenom teste mal VIF iný pomer miešania,než odporuča výrobca. Ecolube som neskušal,no pri rannych štartoch je motor tichší s Castrolom ako s VIF,no bez aditíva je este hlučnejší. Kultivovanost chodu a hlučnost s VIF su len čiastočne lepsie,ako bez adíva.
jurar66

jurar66

Příspěvek od jurar66 »

ahoj moc lidí moc názoru akorád si tady bere do ust VIF ale nepoznal jsem včem je lepší nebo včem je horší používam ho přes 2 leta jsem sním spokojenej dik za odpověd
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..no tak u mna znova skuška VIF 1.5 nasobne vyššie davkovanie a nijaka zmena,motor rozhodne nejde tichšie,mam dojem že alfe nepasuje toto aditívum naftu beriem stale na tej istej pištoli...a je to oničom akurat palubak píše o liter vyššiu spotrebu....ja teda už vif nekupim škoda korun,ked dám m2t tak je motor o dost tichší vidno že to dobre maže vstreky takmer nepočuť
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tatík dnes nalil do své letité 1,9TDI 66kW Shell V power diesel. Cena 40Kč/litr. Ale auto začalo citelněji táhnout (i jako spolujezdec jsem to cítil) a taky hlučnost šla dolů, motor se začal chovat kultivovaněji. Průměrná spotřeba postupně padala od načerpání z 5,6l na 5,1l po 30Km.
Jipocar

Příspěvek od Jipocar »

A co ten Diesel Power Ecomax? Pitris tu celkem chválí ten benzínovej tak by to třeba taky fungovalo slušně někdo to jezdíte?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Na jiném vlákně o "Milerovi"
George píše:.....Kamarad pouziva naftovou obdobu Diesel Power Ecomax a tam je to opravdu citelne ucinne a min mu to kouri.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Luboš T. píše:Nejspíš to bude tím, že přísada Ekolube Diesel Aditiv je skutečně premiová koncentrovaná přísada, která si neklade za cíl jen obchodní úspěch nýbrž 100%-ní splnění deklarovaných účinků. Jen pro zajímavost malé srovnání: kdyby měla přísada Vif Super Diesel Aditiv stejnou koncentraci účinných přísad jako Ekolube, musel by být její obsah na ošetření deklarovaných 500 l nafty min.2,5l a ne jen 0,5l !!
Ještě k VIFu vs.Ekolube Diesel Aditiv (EDA).
Ve svém předchozím příspěvku jsem se nevyjadřoval ke kvalitě potažmo účinnosti přísady VIF Super Diesel Aditiv ale k důvodu rozdílné ceny tohoto přípravku oproti EDA. A to je tak jak bylo napsáno. Z toho si už každý může odvodit i rozdíl v účinnosti jednotlivých přísad.
Test, který byl uveřejněn v časopisu DoctorDiesel měl za úkol vyzvednout hlavně VIF a co se týká přísady EDA tak ji spíš poškodil a to nejen vadnou interpretací jakýchsi domnělých nečistot, které např.nebyly mechanickými nečistotami, ale kapalným funkčním emulgátorem na sběr vody z nádrže a pod.
K tomu, že si výrobce dobře uvědomuje nedostatečnost koncentrace účinných látek v přísadě VIF si stačí přečíst návod k použití, kde najdete např. větu: Při teplotách pod -20°C dávkujte 2-3-násobné množství. Což u Ekolube Diesel Aditiv rozhodně dělat nemusíte! Potom je však třeba přepočítat i cenu přípravku na 1l nafty.
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od j.kiwi »

Dobrý den, prosím pana Luboše T. o konkretizování v čem je EDA lepší či horší než VIF - viz příspěvky výše.
Vif používám a je rozdíl, když jej zapomenu přidat - hlavně ranní zimní starty.
Nemyslím si, že lze tak jednoduše zmanipulovat testování ve státní zkušebě a jestě, když je testování anonymní. Je pravda, že EDA jsem nezkoušel (nenašel jsem v Ostravě prodejce), tak proto vznáším tento dotaz.
Chci jen získat poznatky, zda-li je něco lepší než VIF a proč. Cena/ekonomika mne nezajímá, chci vědět účinky a fungování a přínosy pro motor.
Děkuji
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

j.kiwi píše:Chci jen získat poznatky, zda-li je něco lepší než VIF a proč. Cena/ekonomika mne nezajímá, chci vědět účinky a fungování a přínosy pro motor.
Děkuji
Také bych se připojil v podobném duchu.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

v uvedenom teste boli miešané vsetky adtíva v predpisanom pomere okrem VIF,tam bolo pridané vačšie množstvo. Ako by asi dopadol VIF,keby bol aplikovaný predpísaný pomer miešania? Prečo podla hodnotenia časopisu VIF zvítazil vo všetkých kategoriach ,i ked výsledky okrem zlepšenej mazivosti v ničom nepredbehli konkurenciu? Ked si uvedený článok prečítate pozorne,zistíte,že až taká sláva to nie je. Nevrdím,že VIF je šmejd,ale testy neukázali žiadne výnimočné vlastnosti,vdaka ktorým by mal zvítazit VIF. Iný nezávislý časopis od VIFu testoval niektoré vlastnosti,boli merané len vlastnosti ovplyvnujuce nízkoteplotné vlastnosti palív s adittívami a bez. S VIF-om síce palivo nezamrzlo,no len v prípade,ked bol pridaný pri teplotách nad 0. Inak neovplyvnil vlastnosti paliva. Pri teplote -10 VIF stuhol natolko,že nebola možná aplikácia.
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od j.kiwi »

to brembo :
V pořádku - tvé argumentaci rozumím opět je však postavema na ekonomice - já VIF taky v zimě dávám 2 násobé množství - nejde mi o peníze , ale o to dát motou to nejlepši - proro jsem napsal, že mne čistě zajímají účinky a vliv na motor u podobných aditiv.
VIF byl a je v současnosti nejdostupnější a s dobrými ohlasy nejen odtud, proto jsem vznesl dotaz ne pana Luboše T. - rád začnu používat nové a lepší :-)
Jen to chce ty argumenty a vědecké analýzy + zkušenosti z praxe.
Nejsem ani prodejce či distributor onoho aditiva - jen provozovatel nekolika HDi motorů různé kubatury. A VIF zatím s nimi funguje.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Dobre výsledky su s TEC 2000 ale je to na jednorazové použitie po 10000 km,tiez dobre referencie je počut na BG,s Metenovou mám tiež dobré skusenosti. VIF my pripadá ako placebo,no používam ho,nakolko som naraz kupoval 14 plechoviek,takto my ich dal za skvelu cenu. Mám este 2 plechovky,no potom prejdem k inému aditívu.
vladimir98

Příspěvek od vladimir98 »

Zdravim,

tiez by som sa rad pripojil. Argumenty LubosaT vyznievaju hodnoverne, keby dal este daku reakciu a vyjadril sa..
Este ako aditiv ma celkom zaujal produkt od Totalu, co by mala byt kvalita a aj cena je prijatelna..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -Plus-0-5l

Nema s tym dakto skusenost?
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Tak ještě jednou k tomu porovnání VIFu a Ekolube (EDA).
V mých příspěvcích výše, se rozhodně nevyjadřuji ke kvalitě VIFu ani jeho účinnosti, to mně nepřísluší. Zamýšlím se pouze nad reálnou koncentrací této přísady v souvislosti s deklarovanými účinky v uvedeném testu.
Tak jako jsou známy jednotlivé komponenty takové multifunkční přísady, tak jsou také známé výrobcem stanovené přípustné koncentrace těchto komponent v naftě tak, aby byla přísada funkční.
Tak například: zvyšovač cetanového čísla 2-Ethylhexyl Nitrát je výrobcem /Infineum(Zenteum)/ doporučen použít v koncentracích 500-2000ppm neboli 0,05-0,2% hm. Uvážíme-li použití té nejvyšší možné koncentrace 0,2%hm.,která je použita u Ekolube Diesel Aditivu, pak by obsah pouze této látky v přísadě VIF musel být 1 l ! Obdobné je to u depresantů zabraňujících vylučování parafínů v naftě. Jsou to polymerní látky, které by musely být ve stejném poměru s EDA zastoupeny ve VIFu dalšími asi 300ml. To mluvím jen o dvou nejdůležitějších komponentách zimního VIFu. Další asi 3druhy látek, které tvoří další deklarované vlastnosti včetně nutné ředící složky (solventí nafty) nepočítám. Vzhledem k tomu, že tyto chemické složky vyrábí jen několik firem na světě a jejich kvalita a účinnost jsou srovnatelné, nepředpokládám, že by fy. Lang Chemie, která aditivum VIF vyrábí měla nějaké jiné zázračné chemikálie.
Z výše uvedeného lze tedy snadno dovodit, že při stejné koncentraci účinných přísad jako má přísada EDA by aditiv VIF musel mít obsah cca 2-2,5 l a ne 500ml! A to je také odpověď na úplně prvotní otázku tohoto vlákna, která se týkala ceny přísady EDA.
U přísady Ekolube vznikl naopak prostor i při maximálních koncentracích složek ještě na tzv. "sběrač vody" , který čistí nádrž a palivový systém od volné vody, což je nepostradatelný přínos nejen z protikorozního hlediska ale v dnešní době směsných naft z hlediska zabránění růstu bakterií v nádrži a tím způsobených potíží se vznikem kalů a ucpávání filtrů.
jurar66

Příspěvek od jurar66 »

Ahoj co říkate na tohle Complete Fuel System Treatment děkuji za odpověd jura







Toyoto Corolla Verso
----------------------------------------
Odpovědět