Přípravek na vyčištění zdvihátek ventilů

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Karlos

Přípravek na vyčištění zdvihátek ventilů

Příspěvek od Karlos »

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s nějaký přípravkem na číštění zdvihátek ventilů. Začínají se trochu ozývat. Díky moc za rady a info.
VencaB

Příspěvek od VencaB »

Ve zkratce: zdvihátka nejsou zasraná, ale dojebaná.
Pkod

Re: Přípravek na vyčištění zdvihátek ventilů

Příspěvek od Pkod »

Karlos píše:Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s nějaký přípravkem na číštění zdvihátek ventilů. Začínají se trochu ozývat. Díky moc za rady a info.
Tezko nejaky pripravek pomuze. Pokud je zdvihatko OK, olej jim neproteka. Tedy ani zadny pripravek se do nej pri beznem provozu nedostane. U "zalepeneho" zdvihatka je to prakticky tentyz pripad. Konecne u netesneho zdvihatka sice olej nejak proteka, zadny pripravek mu uz ale nepomuze.

Tak asi...
karlos

Příspěvek od karlos »

v předchozím autě mi něco takového problém vyřešilo ale už nevím co to bylo za přípravek je to už dlouho. Byla to taková konzerva :-)
MIRO

Příspěvek od MIRO »

modelář

Příspěvek od modelář »

MIRO píše:uvolňuje přilepené ventily

http://www.metanova.cz/index.php3?akce= ... dukt=d-sel
* čistí a vylepšuje účinnost vstřikovacích trysek
* zabraňuje zamrzání vody v palivovém systému
* odstraňuje karbonové usazeniny :P
* snižuje přisávání falešného vzduchu :twisted: :lol:
* zabraňuje rezivění a korozi jednotlivých dílů
* maže hlavy válců :P :twisted:
* udržuje číslo kyselosti :shock: :roll: :lol:
* vylepšuje spalování
* vylepšuje studené starty
* odstraňuje kondenzát (vodu)
* brání tvorbě usazenin
* uvolňuje přilepené ventily :) :D :lol: :P :twisted:
* neutralizuje kyseliny
* zpomaluje růst bakterií
* zvyšuje výkon a hospodárnost zařízení
modelář

Příspěvek od modelář »

Princip účinku je následující: Pokud platí Pkod-ův postulát, stane se pouze tolik, že člověk je po použití tohoto přípravku donucen k výměně hydroštelů o to dříve, o co déle se mylně domníval, že jim za pomoci přípravku tohoto druhu (vyzkoušel jsem jich x, a to nejrůznějších značek) prodlouží život! :) :D :P :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To je vůbec úchvatný produkt. Dává se do nafty a:
1.Prvky v ní obsažené se chemicky vážou na molekuly kovu a vytváří s nimi dokonalý otěruvzdorný ochranný štít - vstřiky jistě ocení prvky co se na ně budou vázat
2.Vlivem žehlících účinků ...-a to je co?
3.Účinnost zvláště citlivých palivových trysek bude z důvodu zachování rozptylové charakteristiky a pravidelného dodávání paliva výrazně lepší
-což mě celkem překvapuje vzhledem k 1.
4.odstraňování nánosu smolných usazenin - to je pro mě zcela nový pojem
5.Kapky vody s METANOVOU SEL zemulgují a jejich nepříznivé účinky jsou odstraněny.-to bude výborné až se to dostane do oleje, kde se voda nevypaří ale bude emulgovat
6.je kompatibilní s uhlovodíkovými sloučeninami a nelze ji z nich extrahovat- kompatibilní jako snášenlivé nebo jako slučitelné? a proč by mělo někoho zajímat jestli se dá z nafty vytahovat, vyluhovat či odstraňovat?

dále
* čistí a vylepšuje účinnost vstřikovacích trysek- asi je převrtává nebo tak něco
* zabraňuje zamrzání vody v palivovém systému-OK, ale to není nic neobvyklého
* odstraňuje karbonové usazeniny-v palivovém systému? ve válci? ve zbytku motoru?
* snižuje přisávání falešného vzduchu-tady mě ani nenapadá jak by toho jakkoliv šlo dosáhnout
* zabraňuje rezivění a korozi jednotlivých dílů-jakých? ani ve stovárně jsem neviděl zevnitř zrezlý používaný motor
* maže hlavy válců - co na nich maže?proč je maže?
* udržuje číslo kyselosti - čeho?
* vylepšuje spalování - může být
* vylepšuje studené starty - díky "vylepšení spalování"
* odstraňuje kondenzát (vodu) - pro dlouhodobé používání nevím nevím, musí se to dostat i do oleje
* brání tvorbě usazenin-kde ? jakých?
* uvolňuje přilepené ventily- pokud jsou ventily přilepené, tak auto nenastartuje
* neutralizuje kyseliny- kde? v benzínu? v oleji? ve výfuku?
* zpomaluje růst bakterií - tohle je perla dne, to je moc i na mě
* zvyšuje výkon a hospodárnost zařízení - díky "vylepšení" spalování
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Je fakt, že kdyby Metanovu znal alchymista Jeroným Alessandro Scotta (Honza Skoták :lol:), nemusel by už vyrábět pro Rudolfa II. elixír mládí.....ta bude možná fungovat i na lidech :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PKod1

Příspěvek od PKod1 »

modelář píše: ...Pokud platí Pkod-ův postulát...
No nezivim se opravovanim aut a uz vubec ne motoru. I pres to jsem "par" hydrostelu rozebranych videl. Proto jsem to psal...

Kdo mechanizmus hydrostelu videl, je mu jasne, proc prisada do oleje nema moc smysl.
V zasade jde o hydraulicky pistek doplneny zpetnym ventilem s kulickou.

a) Pokud je hydrostel OK, drzi dlouhodobe tlak a tim i vymezene vule. Takovy hydrostel "klepe" jen bezprostredne po startu a az po odstaveni nekolika dni nebo tydnu. Olej z vnitrniho prostoru nevyteka a tedy ani nepriteka. Prisada v oleji se do hydrostelu v dostatecnem mnozstvi nedostane. Uzavreny olej v hydrostelu postupne degraduje a tak casto dojde k bodu b)

b) Degradovany olej uzavreny v hydrostelu tvori lepive usady, zvysuje viskozitu oleje a tim i tesnost hydrostelu (vymena oleje se naopak snizuje). Toto muze vest k uplnemu "zalepeni" a ztrate funkce hydrostelu. Se ztratou schopnosti vymezovat vule muze prijit treti faze c). Smrtelne pro hydrostely vsak byva nekdy take dlouhodobejsi odstaveni motoru. Pri tomto odstaveni z hydrostelu muze uniknout posledni "kapalny" olej a zbyvajici "lepidlo" uz neumozni dalsi vymezeni vule.
Projev tohoto stavu je "klepani" nejen kratce po startu. Delka odstaveni ani teplota motoru nema na projev vliv.
Mam pocit, ze vznik usad hodne ovlivnuje volba olej (ne viskozity). Jedna se vsak o douhodoby vyznam (z pohledu hydrostelu "celozivotni") a je naivni si myslet, ze pomuze zazracne kapani tesne pred "smrti".
V teto fazi je jeste nejaka sance na zachranu hydrostelu, musi vsak jit o mechanicky zasah do motoru (vcetne rozebrani hydrostelu).

c) Dalsi varianta poruchy je selhani zpetneho ventilu. Z meho pohledu jde o nejcastejsi stav hydrostelu, ktere jsem jako vadne prohlizel.
Ventil je vetsinou konstruovany jako mala kulicka, ktera je pritlacovana do sedla pruzinkou.
Za pripadnou netesnost ventilu nemohou v naproste vetsine pripadu necistoty v oleji (alespon ne primo), ale unavove opotrebeni (muj predpoklad) povrchu kulicky resp. sedla. Na kulicce jsou pak i pouhym okem patrne dulky (chybejici material).
Zmenu povrchu kulicky a tim i ztratu tesnosti ventilu si vysvetluji jako opotrebeni razy, kdy kulicka opakovane tlaci pomerne velkou silu stale sjenym mistem do sedla. V takovem miste casem dojde k vylamovani povrchu kulicky s diskutovanymi nasledky. Kde ze se berou ty velke sily? Myslim si, ze jde o dusledky razu zpusobenych spatne vymezenou vuli rozvodu (napr. viz b) ). Problem dale prohlubuje provozovani motoru ve vysokych otackach.
Projevem tohoto stavu je "klepani" bezprostredne po startu (i po relativne kratkem odstaveni). Pri chodu studeneho motrem "klepani" ustava. S postupujicim poskozenim se "klepani" projevuje i u tepleho motoru.
V tomto stavu se muze zdat, ze je resenim zmena viskozity oleje. Reseni je to vsak pouze kratkodobe. O kapani uz nema cenu ani mluvit. Nemuze chybejici material ventilu nahradit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:...* zpomaluje růst bakterií - tohle je perla dne, to je moc i na mě...
Nemusi se to zdat, ale i za degradaci ropnych produktu z casti stoji mikroorganismy. V dnesni dobe "bioslozek" je vyznam biologicke degradace a odbouratelnosti jeste zasadnejsi (at uz z pozitivniho nebo negativniho pohledu)

prikladem muze byt biologická odbouratelnost nafty za 21 dnů:
"bionafta" 98 %,
"smesna s 31 % MERO" 90 %
"motorova cista" 10 %


Dalsi treba tady:
http://www.vscht.cz/main/soucasti/fakul ... nty/05.pdf
PKod1

Příspěvek od PKod1 »

Kurna zase ten podpis...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ach ták to bylo myšleno, já myslel, že se opět jedná o motorový olej, kde jsou podmínky pro mikroorganismy opravdu nepřátelské.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Nemusi se to zdat, ale i za degradaci ropnych produktu z casti stoji mikroorganismy. ...
Proto jsem ve svém "vysmívacím" příspěvku nepřiřadil k položce "* zpomaluje růst bakterií" žádný smajlík.
Odpovědět