Pridavne vzduchove tlmice

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Misojogi »

Mate s tym niekto skusenosti? je to naozaj taka dobra vec ako hovoria v reklame? alebo je to na ukor niecoho ineho?
malo by to zvysit nosnost auta, predlzit zivotnost tlmicov a zvysit komfort pruzenia
Aka je realita?

https://auto.bazos.sk/inzerat/106523654 ... -mechy.php
https://auto.bazos.sk/inzerat/108042855 ... ankuse.php
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1751
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Řekl bych, že to z každého auta udělá houpavý francouzský koráb :lol:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Pitris »

Já bych zase řekl že to jízdní vlastnosti auta pošle do prd*le :roll:

Ale jo Mišo. Zkúšaj, len zkúšaj....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2061
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od jarson1 »

viem o niekolkých, čo si to dávali. Ale nejaku spätnú väzbu nemám.
V jednom prípade islo o dodávku ( neviem aku konkretne) aj s tým dofukovaním. A jedna bola previa. A este pár ludí co sa informovalo, ale ci to nakoniec namontovali...??? neviem.
Cisto teoreticky by to ale nemuselo byt zlé. Nakoniec nie je to nic nového - pruženie /tlmenie na tomto princípe sa používalo aj na osobné auta roky. A na luxus triede a niekde na kombi sa aj dnes používa. A bolo to fajn. Viem , že okrem klasiky na francuzoch to mal jeden známy na mercedese (ale MB nepoznám, neviem co to bolo a ci to nebola len výnimka). A bolo to luxusné, co som mal tu cest.
Akurát mám velku obavu, že tu bude silno podstatný rozdiel medzi fabricky vyladeným vzduchovým podvozkom a týmto "home made " riešením, ktoré pri vsetkej ucte bude vždy len chabým pokusom ho napodobnit. . Myslím , že pri takomto sposobe aplikácie "naslepo" je to príliš velká lotéria - 1:100000 ? , že výsledkom bude zlepšenie. Ved tie mechy nie su ani len na typ auta, nie to este verziu...proste len podla rozmeru. Chýba kompresor, nejaká riadiaca jednotka, tlaková nádrž...proste iba mech ? Ale nebránil by som sa tomu, keby mi to dal niekto na skúšku. Myslím, že také náklony by to asi dokázalo eliminovat :roll:
...ale inak si myslím, že to má akurát tak zmysel pre nakladak/ dodávku/ kombík s unavenými alebo slabo dimenzovanými pružinami/perami, aby to nesedelo nízko po naložení.
Na bežný osobák asi nie .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Jerry3 »

Samá teorie, hoši!

Tak především nejde o tlumiče v pravém slova smyslu, ale o prvky, které se obvykle montují do zadních pružin, zvyšují jejich tuhost a hlavně změnou tlaku ovlivňují světlou výšku vozu. Jejich vliv na jízdní vlastnosti je v ideálním případě nulový, obvykle však spíše negativní, zejména pokud se to přehání s jejich hustěním, resp. se nejezdí pod zatížením. Zajímavý je jejich vliv na Vmax: již o 1,5 cm výše posazený zadek sníží maximálku klidně o 10 km/h!

A jak to vím? Najezdil jsem s tím řádově 200 tis. km. Měl jsem to ve Space Wagonu kvůli častému využívání maximálního zařízení. Šlo o výrobek holandské firmy MadTuning, cena kitu byla cca 350 EUR. Součástí sady byly dva měchy, spojovací hadičky, ventil k hustění a kontrolní elektroalarm hlásící pokles tlaku pod minimální úroveň: bez minimálního tlaku se měchy totiž rychle zničí. Dokoupit bylo možno i kompresor s budíkem a možností ovládat tlak z přístrojovky, ale do toho jsem nešel.

Montáž mi zabrala cca 4 hodiny. Časem jsem však přišel na některá úskalí, na něž návod nijak neupozorňoval. To také nakonec po zhruba 5 letech vedlo k tomu, že v souvislosti s výměnou letních kol začal systém ztrácet tlak. Místo úniku se mi nepodařilo odhalit, tak jsem se toho nakonec musel zbavit.

To, co se nabízí v Míšou vloženém odkazu, je v zásadě úplně k ho.nu, poněvadž k tomu není ona nezbytná "bižuterie" kolem. Ale hlavně - vždy musí jít o měchy přesně určené pro daný typ vozu!
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:Já bych zase řekl že to jízdní vlastnosti auta pošle do prd*le :roll:

Ale jo Mišo. Zkúšaj, len zkúšaj....
Bacha na to, ve slově zkouška si můžeš zvolit, jestli S nebo Z. Podle toho, jakým jazykem píšeš.
A téma? Pobavilo :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od tonny »

Já to mám origo v zadních tlumičích na Exploreru. Automaticky mi to vyrovnává auto kvůli světlům, které si nemohu z kabiny podle zatížení seřídit.
Určitě pokud bych nemusel, nic bych si do auta zbytečně nedával vzhledem k dalším problémům. Až tlumiče nebo kompresorek odejdou, což vzhledem ke stáří auta nemusí dlouho trvat, budu muset vyměnit a není to vůbec levné.
Naopak komfortnímu vzduchovému odpružení bych u auta bych se nebránil.

Prostě Mišo se bude pořád "zajímat". :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Jerry3 »

Jo, o z hlediska jeho potřeb naprosté kraviny.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od rousini »

Mě se, jako první podobné řešení vybavila "dvojmontáž" listových per na nákláďáku, kdy to druhé patro pružin začne fungovat až od určité hmotnosti.

Jinak Mišo by byl určitě nejlepším z nás do posádky letu na Mars (a já bych s jeho misí souhlasil :lol: ). Typický výzkumník, teoretik (v tom jsme zajedno) s neomezeným záběrem a neutuchající touhou poznávání.

Vždycky mě prvně napadne: K čemu mu ta ko*otina zase bude, ale pak si povím, nebuď zaprděnej - nic špatnýho na tom není :wink:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Misojogi »

Typický výzkumník, teoretik (v tom jsme zajedno) s neomezeným záběrem a neutuchající touhou poznávání.
ale prislo aj do praxe
najviac mi dali rady od Jeryho (modelara) ale aj Pitrisove rady, Novona, Tonyho, Shi a dalsich mi boli na uzitok - uvadzam ich do praxe a som spokojny s vysledkami hovorim o tom aj dalej (pouzivanie sviecok Denso, pouzivanie kvalitnych olejov a vcasna vymena)
mrzi ma ze sa mna mna kvoli otazkam hnevate ale keby som sa nepytal, nic by som sa nedozvedel a nemohol ani vyuzivat to co vyuzivam

a este mi je luto ked ini nedaju na osvedcene rady
taka typicka veta zamrzi:
Ja davam osvedcene Brisky ktore dava aj vyrobca a na tvoje predrazene Denso sa mozem vykaslat
alebo
Ked vyrobca predpisuje vymenu oleja kazdych 20 000 km tak ja budem menit kazdych 20 000km
alebo
vyrobca pise ze napln prevodovky je dozivotna, neotravuj s vymenou oleja do nej
a mnohe dalsie hlasky
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Misojogi »

Jerry3 píše:Jo, o z hlediska jeho potřeb naprosté kraviny.
na nakladnej Caddy(Inca) zvysit nosnost sa vzdy hodi (kamarat je stavbar a uz jednu zadnu napravu znicil pretazenim - na citroene ktory uz nema, predal ciganom)

cakal som zvyseny vzduchovy komfort ale pises, ze toto sa neprejavilo - aj negativna informacia je informacia, malokto ju oceni
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže nosnost tímhle určitě nezvýšíš! :idea:
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Brembo »

Mišo keby tam dal 60 takýchto vankušov,zadná náprava mu rovnako odíde z dovodu pretažovania. Tie prídavné vzduchové vankuše by len pri pretažení zmenšili poles svetlej výšky a pruženie by bolo progresívnejšie. O problémoch na STK nebudem hovorit-je to zásah do konštrukcie vozidla a každé 2 roky dávat preč mechy a dávat spat pružiny? A keby to dal ako prídavné pruženie k pružinám,tak by naopak pruženie bolo tvrdšie. A kam to vobec umiestnit? Karoséria nie je všade vystužená. Nákladné autá a autobusi maju tento systém sotisfikovaný. Je tam bud snímač polohy rámu voči náprave alebo ventil. Ked poklesne svetlá výška,systém zo vzduchojemu automaticky dohustí vankuše a naopak. Je k tomu potrebný samozrejme i kompresor-ten maju ale nákladné autá vo výbave z dovodu nutnosti mechanicky pohánaný, piestový mazaný olejom. Nie nejaký elektrický piestový bezolejový alebo lamelový samomazný. Navyše tie vankuše sa nesmu o nič driet a musia byt z velmy kvalitnej gumy. V prípade i malej netesnosti by ti tie vankuše bez kompresora boli k ničomu. A taktiež by si musel menit tlak v nich podla zataženia,inak by ten systém bol absolutne k ničomu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Jerry3 »

To poslední jsem samozřejmě musel dělat vždy, když se změnilo zatížení.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Pridavne vzduchove tlmice

Příspěvek od Jerry3 »

Odpovědět