pridavani motoroveho oleje do nafty

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

shk

pridavani motoroveho oleje do nafty

Příspěvek od shk »

kolega pridava olej do nafty ma nekdo zkusenost??
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Tady se o tom docela dost psalo
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=1903
Slavo

Olej do nafty

Příspěvek od Slavo »

Skús tento odkaz - Mazivostná prísada
http://www.petrol.cz/poradna/dotazy.asp?Page=9

Ja osobne pridávam do nafty olej pre dvojtakty, asi pol deci na 50l, najlepšie nejaký zo zníženou dymivosťou /nikdy nie M2T/
Alois

Příspěvek od Alois »

Docela jsem se nedavno divil. Byl jsem na garancce s citroenem jumperem a sam majitel autorizovaneho servisu mi rekl, jestli netankuji u OMV, at davam do nafty motorovy olej, cucel jsem jak tele na novy vrata....
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Motorový olej v naftě se dokonale nezpálí a dřív nebo později dojde k zanešení všech komponent ve spal.prostoru ať se Vám to líbí nebo ne.M2T je na tom o trochu lépe, ale jestli z Vás někdo viděl rozebraného Warťasa nebo Trabuka popř. jinou sekačku, tak ví o čem mluvím.Do nafty zkuste použít aditivum k tomu určené.Já používám Castrol TDA už dlouhodobě, neboť ho mám za hubičku.Vyzkoušel jsem již dost prostředků od firem, které se těmito autochemickými přípravky prezentují, ale nedokážu objektivně posoudit, který je nejlepší.Klasický motor.olej do nafty prostě nepatří už z důvodu částečného chem.rozkladu v naftě a tudíž neznatelného efektu.Nehodlám nikoho přesvědčovat, je to jen můj názor z praxe.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Z několikakolového ofic. testování vyplývá, že nejlepší je české aditivum zn. VIF. A pokud jde o mazivost nafty, ta se v souvislosti s povinným přidáváním rostlinného podílu výrazně zvýšila a žádná z testovaných naft na českém trhu nemá právě s mazivostí problém. Takže ať si dotyčný majitel autorizovaného servisu strčí svá moudra někam!!!

P.S.: Původ nafty u čerpacích stanic různých firem v dané konkrétní oblasti je vždy stejný, liší se pouze event. dodatečná aditivace. A OMV se v tomto ohledu nevymyká průměru.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pridavani motoroveho oleje do nafty

Příspěvek od Pitris »

shk píše:kolega pridava olej do nafty ma nekdo zkusenost??
To je ono. :oops: Desítky inženýrů a konstruktérů v každé automobilce se snaží snížit hodnoty škodlivin vypouštěných spalovacími motory do ovzduší, zavadějí se normy EURO, výrobci se předhánějí v potlačení každého gramu CO2. Neříkám, že s tím PLNĚ souhlasím, jsou fabriky a jiné věci, které ten vzduch znečišťují podstatně více, než auta, ale magory, kteří lijí do nádrže olej, petrolej, líh nebo ředidla, (nemyslím tím ale přísady URČENÉ do paliva) a bůhví, co všechno jsou schopní tam ještě nalít, by patřilo nakopat do prdele, někam zavřít a zbavit svéprávnosti, protože (nehledě na to, že si ničí motor) to, co se jim line z výfuku, spolehlivě převáží, přerazí a přebije letité snažení o nějakou regulaci emisí. A těmto magorům bych přál, ať třeba chvíli stojí na křižovatce za nějakým taky takovým "inteligentem", a ať pěkně zhluboka dýchá..............

Sorry, ale nechápu lidi, kteří jezdí s autem, které není za oblakem z výfuku vidět, a které je ještě půl hodiny po projetí cítit.
shk

Příspěvek od shk »

pitris-kolego zdravim te ale ja jsem se prece netazal na to jake bodou normy atd priznavam ze takove experimenty pridavani ci nepridavani euronormam jako takovym nepridavaji ,ale o tom nebyla rec!!!ja jsem nazor lidi s timto spojenych viz zkusenost olej a nafta ver ci never ze ze muj litr oleje na 80l nafty neudela v emisich paseku ceska nafta ma jednu nekvalitu kdyz pominu male cet.cislo velkou penivost atd.tak hlavne malou MAZLAVOST!!!cos ma nepriznivy vliv ma cely vstrikovaci system cos hlavne odnaseji cerpadla vstriky a potom tankujme do novych systemu pd pumpa tyska nbo Hdi a vubec veskere vysokotlake systemi ja mam sice opel omega2,5td doposud jsem pouzival na plnou nadrz novy fritovaci olej 4-5lna 80l nafty a vysledky opravdu super ale zajimaji me zkusenosti s olejem znamy kupoval naftu ktera byla v sudech od motr.oleje a vysledky kupodivu taky super 460000km a bez problemu vim ze na trhu existujou primo pripravky a aditiva v jednom treba od castrolu verim tomu ze kvalitni,ale slysel jsem ze jse jedna o normalni motor.olej tak nevim...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

shk píše:pitris-kolego zdravim te ale ja jsem se prece netazal na to jake bodou normy atd priznavam ze takove experimenty pridavani ci nepridavani euronormam jako takovym nepridavaji ,ale o tom nebyla rec!!!ja jsem nazor lidi s timto spojenych viz zkusenost olej a nafta ver ci never ze ze muj litr oleje na 80l nafty neudela v emisich paseku ceska nafta ma jednu nekvalitu kdyz pominu male cet.cislo velkou penivost atd.tak hlavne malou MAZLAVOST!!!cos ma nepriznivy vliv ma cely vstrikovaci system cos hlavne odnaseji cerpadla vstriky a potom tankujme do novych systemu pd pumpa tyska nbo Hdi a vubec veskere vysokotlake systemi ja mam sice opel omega2,5td doposud jsem pouzival na plnou nadrz novy fritovaci olej 4-5lna 80l nafty a vysledky opravdu super ale zajimaji me zkusenosti s olejem znamy kupoval naftu ktera byla v sudech od motr.oleje a vysledky kupodivu taky super 460000km a bez problemu vim ze na trhu existujou primo pripravky a aditiva v jednom treba od castrolu verim tomu ze kvalitni,ale slysel jsem ze jse jedna o normalni motor.olej tak nevim...
Prostě vůbec v ničem nemáš pravdu! Napřed si o tom něco zjisti, např. z testů publikovaných v časopisu AutoDiesel, a pak se vyjadřuj. To aby ses nemusel veřejně zesměšňovat.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Kazdy vie,co narobi motorovy olej s katalyzatorom alebo filtrom pevnych castic. Uplne ich znici a je pomoze jedine vymena. A jeden komponent nie je prave zadarmo. Pouzivajte prisady na to urcene. Kazde taketo aditivum ma nosne medium(na zriedenie). Castrol pouzivam,a mozem povedat,ze olej to urcite nie je.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

:( .... ze muj litr oleje na 80l nafty neudela v emisich paseku.... :(

když budu počítat spotřebu 7l/100km, tak každých asi 1100km vyletí z výfuku litr spáleného motorového oleje. A jestli to dělá každý desátý z těch, co jezdí z nafťákem, no tak to pěkně děkuju............. :evil:

shk - co tak příště použít něco, co do nafty patří, a neblbnout s olejem:
na zimu - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1336
na léto - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1306
PKod

Příspěvek od PKod »

Pitris píše::( .... ze muj litr oleje na 80l nafty neudela v emisich paseku.... :(

když budu počítat spotřebu 7l/100km, tak každých asi 1100km vyletí z výfuku litr spáleného motorového oleje. A jestli to dělá každý desátý z těch, co jezdí z nafťákem, no tak to pěkně děkuju............. :evil:
Ale opet nebude tak zle. :? Olej je vzasade take uhlovodik a shori podobne jako nafta. Problem jsou aditiva, ktera mohou byt "katalyticky jed". Take aditiva zpusobuji onen specificky zapach. Z pohledu sledovanych emisi je litr motoroveho oleje spaleneho s palivem temer nepozorovatelny. Pri rozpraseni s palivem se totiz dostane primo do zony horeni, kde jsou dost vysoke teploty i pro spaleni oleje.
Mnohem horsi je pripad, kdy olej unika z motoru a neni dokonale spalovan. T.j. dostava se do vyfuku primo nebo po relativne chladnych stenach spalovaciho prostoru. To potom roste podil HC a CO, coz je hlavne v pripade nefunkcniho oxidacniho katalyzatoru problem. Vetsina vyrobcu navic pripousti podobnou spotrebu oleje v motoru, jako je uvedene davkovani (casto i 1l na 1000km).

Samozrejme ale nelze pridavani oleje do nafty povazovat za neco obecne prinosneho. Problem s maznosti mafty dnes opravdu uz neni (bio slozka). Proto postrada pridavani oleje smysl. Drive stalo za uvahu pridani oleje urceneho pro 2T motory nebo oleje pokud mozno bez aditiv.

Zasadni problem emisi motoru s dieselovym cyklem je v dnesni dobe velky podil karcinogennich aerosolu (pricina v nespalenem palivu). Tento parametr je emisni kontrolou sledovan jen castecne. Pri mereni kourivosti jsou sledovany jen relativne velke castice. Tyto velke castice jsou sice neprijemne, ale nejsou ze zdravotniho hlediska tak nebezpecne, jako ty mensi. Navic ty vetsi castice umi soucasna technologie zachycovat ve filtrech pevnych castic. Ty mensi ale unikaji do okolniho prostredi a jsou "podezrele" ze silne karcinogennich ucinku, vlivu na krvetvorbu, vlivu na imunitni system a dalsich negativ. Takze kdyz uz vam "nevoni" olej, nafta na tom nebude o mnoho lepe. O emisich NOx nemluve.
jézédák polní

Příspěvek od jézédák polní »

teďka je uplně jiná nafta než bévala. deš ses za totáča polil naftó modráke tak na nich zvostale mastný a furt smrdící fleke. dnešní nafta veschne a nezvostane poní ani památke. proto dávajó třebas v hustopečský traktórce deš kupuješ nové traktór půl litra cvótaktního cinóla na plnó nádrž.
smažák

smažim si to na olej

Příspěvek od smažák »

Cau lidi. Jezdim uz nakou delsi dobu na olej..Jede to perfektne..motor je tichej...nekouri to ale lautr vubec...apsolutni nesmysl ze olej kouri..jenom smrdi po hranolkach...a setrim primo desetitisice. a to mam motor starej jako svina...a ted si kupuju jinej diesel abych si zkusil udelat agregat olejovej na chatu...

Casem jezdim na naftu aby se to proplachlo a pridavam tam cistic vstrikovacich cerpadel a trysek z obi za 150...vsechyn sracky se ztoho vyplachnou a pak zas jezdim na olej...sem student takze nemam prachy na naftu...ted sem dostal treba od kamose 30 litru oleje a jako fakt 9 stovek na posranou drahou naftu nemam...to radsi budu do konce zivota jezdit klidne i na chcanky... :D
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak zkus ten friťák nalít do moderního dieselu! Schválně, za kolik desítek tis. Kč bude oprava? :twisted:
Odpovědět