Přechod z 10W-40 na 5W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od tonny »

Pokud se ta spotřeba oleje snížila častější výměnou, pomohl bych tomu rychleji přípravkem http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329, vyměnil olej a do nového oleje dal http://www.bishopsoriginal.cz/?p=102 do další výměny po 10tkm.

Určitě to pomůže motoru ale nový z něj nebude. Tyhle přípravky jsou nejlepší na trhu co znám, jen je málo kdo dává protože nestojí dvě stovky. Ty "levné" přípravky jsou dobré na odkalení motoru při LL intervalech ale obsahují chlór nebo něco podobného, co v motoru zvyšuje korozi ale víceméně fungují. Já raději používám prostředky, co jsou v motoru bezpečné a mohou být v motoru více jak 5-10 minut.

Pokud se olej mění v rozumných intervalech, úsady se netvoří, neboť v oleji nejsou ještě vyčerpány aditiva, udržující bordel ve vznosu a neukládá se. Většina úplných laiků si myslí, že olej jen maže.
V olejích typu Valavoline MaxLife je oproti běžným olejům zvýšen obsah některých aditiv a přimíchány další např. na regeneraci těsnění (ne přepáleného).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od zajda73 »

Přidám svůj úhel pohledu,ale v dobrém.Vzhledem k věku vozidla a využití,bych zůstal u Totalu,Elfu 5W40.Při spotřebě 1l na 4000km doleji 1l oleje a po 8000km vyměním.Vzhledem k ceně oleje 120-130kč za 1l bude spokojený motor a snad i majitel. Zajda
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od tonny »

Já se snažím po koupi ojetiny ji dám co nejdříve technicky do pořádku (kosmetika mi už tak nevadí, jen to nesmí reznout). Proto se snažím vyčistit bordel pod pístními kroužky co nejrychleji, zbytečně pak vydírají válce. O cenu dobrého oleje nejde ale proč olej spalovat a tím nejen motor opět zasírat. Je mi jedno, jestli je to manželčino auto s nájezdem 4tkm nebo moje s 20tkm ročně. Každý to má ale jinak.

K zbytečnému tématu. Viskozita se volí s ohledem na provozní podmínky, tedy klidně na léto 10W (někdo u starších i 15W), na zimu 5W nebo i 0W. Letní číslo u nás (ne úplně u dnešních) v pohodě 30, 40, vyšší pro hodně zatěžované motory. Oleje jsou na ty jízdní podmínky stavěné.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět