Přechod z 10W-40 na 5W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Ruda Chytil
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 07, 2019 15:07

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Ruda Chytil »

Ahoj, takže pokud to chápu správně API SL/SN je jedno. Pak bych tedy šel do 5w-40 ACEA A3. Zkusil jsem tedy vyhledat Yacco a ejhle, je to ACEA C3 :? , viz. https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1707.htm Tak už jsem myslel, že se v tom trochu orientuji, ale mám v tom gulage. ACEA C3 si dám do Volvo místo A5/B5, ale do benzínu jsem myslel, že je právě vhodnější ACEA A3. Tak prosím kdo má ještě tu trpělivost, jak je to s tou C3 s low SAPS.
Když né Yacco, tak asi https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej ... 33656.html nebo https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej ... 05494.html a nebo https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej ... 34159.html :?:

Díky za trpělivost :wink:
Toyota Yaris 1,3 64kW rok 2006 najeto 90.000 užovka do města
Volvo V70 D5 136kW rok 2008 najeto 230.000 dálniční parník
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Já ale nepsal Yacco VX 1000 FAP, já psal Yacco VX 1000 https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... Position=4 :idea:
Do Volva - pokud to má DPF, tak je C3 vhodná (a tím spíš že "dálniční křižník"), ale do benzinu je vhodnější A3 (bez C3).
(U toho Volva je důležitější ta "3" u C,
u Yarisu zase "A" u 3).... Už bez gulage? :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ruda Chytil
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 07, 2019 15:07

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Ruda Chytil »

Ano, chápu. Moje chyba, zadal jsem to tupě do vyhledávače, jako první to hodilo C3 variantu a byl jsem pěkně namazanej. Takže teď už mám jasno a vracím se k tomu, co jsem předpokládal.
Když už se tak vyptávám, snad se to moje bádání někomu bude taky hodit.

Děkuji za věnovaný čas. :wink:
Toyota Yaris 1,3 64kW rok 2006 najeto 90.000 užovka do města
Volvo V70 D5 136kW rok 2008 najeto 230.000 dálniční parník
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Ruda Chytil píše:....jako první to hodilo C3 variantu....
To je bohužel dnes normální :roll: :(

A jinak, není vůbec zač :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ruda Chytil
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 07, 2019 15:07

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Ruda Chytil »

Ahoj,
jen pro uzavření, koupil jsem zmíněné Yacco VX 1000 LL 5W-40, API SN/CF, ACEA A3/B4 a uvidím jak bude chutnat Jaruně. Myslím, že motor bude pěkně šlapat když dostane jeden z těch lepších olejů. I když to není top Galaxie s PAO/ester :D To si šetřím až bude Yaris TS :lol:
Toyota Yaris 1,3 64kW rok 2006 najeto 90.000 užovka do města
Volvo V70 D5 136kW rok 2008 najeto 230.000 dálniční parník
Michail
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 13, 2021 9:55

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Michail »

Zdarec vážení a vážené :)

Podle původního příspěvku bych vás rád požádal o radu v podobném duchu.

Vozidlo: Peugeot 407 2.2 16V, 116 kW, benzín, r. 2004, najeto cca 190 000, dotaženo z Netherlandu

Využití: dojíždění do práce (z okraje města na díry za městem, 13 km ráno, 14 km odpoledne, občas ho prohřeju a proženu po dálnici), víkendové výlety (30-250 km jednou za 14 dní), "potřebuju mlíko a vajíčka" (2 km do nejbližšího Lidlu) a občas hrkání po městě

Jízdní styl: velmi, ale VELMI nerad slyším benzín pod 1800 rpm, standart je 2000, jízda po zahřátí začíná na 3000 (berte trochu s rezervou, ale na spotřebu fakt nejezdím)

Pochopitelně nikdo nemá tušení o historii vozidla, dovozce v rámci servisu vyměnil olej za Petro Canada 10W-40 (typ netuším). Mně osobně tam ta 10W moc nesedí a i podle Totalu by tam měl být Qurtz 9000 5W-40. Nicméně rád se nechám poučit, jaký olej by byl vhodnější. Samozřejmě se nebráním jakýmkoliv dalším návrhům :)

Případně je třeba nějaký speciální postup při přechodu na "plně" syntetický?
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od jarson1 »

Keďže ide leto , nechal by som tam čo tam dali, ak je to navyše čerstvo vymenené. Aspoň na preplachnutie to isto neuškodí. Sledoval by som čistotu a prípadnú spotrebu oleja. Po nejakých cca 5 tkm, možno skôr ak príliš stmavne, ale najneskôr na jeseň, by som vymenil. Či ostať pri 10 alebo dať 5w , to posúdis na základe toho čo odsledujes. Ak nezbadas žiadny problém , prikláňam sa k 5w. Je podľa mňa v vhodnejší aj vzhľadom k predpisu pre motor,aj čo sa týka režimu jázd.
Čo sa týka syntetický alebo nie celkomm syntetický :) žiadne super postupy upri zmene už dnes nie sú.totiz často ani pán Boh nezistí ako to s tým ktorým olejom v tejto veci vlastne je. Tým sa podľa mňa trápiť nemusíš.
Ona ta voľba 10w bude asi taký menší alibizmus. Uvidíš.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Bramborak3 »

Pokud auto nebude zrat olej, tak v v klidu prejdi na elf evolution sxr 5w40..bo total qvartz 9000 5w40. Totozne oleje. A bude to super. Pokud auto nepodtacis, tak aspon ho ale prvnich 8km v lete a 14km v zime nevytacej nad 3500-4 tis
Michail
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 13, 2021 9:55

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Michail »

A když to olej žrát bude (jakože asi i bude)?

Zatím to odhaduju tak litr na 3-4k, byl tam větší únik přes víko, ale i po výměně olej pomalu mizí.

Jinak nepodtáčím, co to jde, vyšší točky dávám po zahřátí oleje, naštěstí jsou na Peugeotech ukazatele... jo a plán výměny oleje je jednou ročně/max 10 tisíc.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od jarson1 »

Takže dôvod pre 10w od predajcu sme asi všetci pochopili. Smutné.
Možno by som aj tak skúsil 5w , ale v tomto prípade Valvo Max life.
Alebo samozrejme zistí a odstrániť príčinu. Nemusí to nutně znamenat bankrot. Ak bolo už nanič tesnenie veka ventilov, možno na tom budu podobné gufera atd.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od rosso »

10W do tohohle motoru úplně v pohodě.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od jarson1 »

Áno, ale rovnako dobre aj 5w
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Bramborak3 »

jarson1 píše:Takže dôvod pre 10w od predajcu sme asi všetci pochopili. Smutné.
Možno by som aj tak skúsil 5w , ale v tomto prípade Valvo Max life.
Alebo samozrejme zistí a odstrániť príčinu. Nemusí to nutně znamenat bankrot. Ak bolo už nanič tesnenie veka ventilov, možno na tom budu podobné gufera atd.
No ano ale do výměn gufer ventilu bez sundání hlavy se moc lidí nepouští..Možná tam sákne i okolo vany olej.
Jinak pokud to sežere 1l za 4 tis km tak Valvoline maxlife 10w40 opet jasná volba.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od jarson1 »

Súhlasím. Ale myslím, že ak vaňa, potom by mal stopy už aj pod autom. Resp.to by videl.
Ak ale vylúčime netesnosti kde by to unikalo von, potom ostáva čo?
...nevieme nič o minulosti (aký olej, ako často sa menil...) - proste to vyčistiť. Ktorý to dobre uvoľňuje krúžky? Shell?
A kľudne 10w40 - napríklad hx7 výborne čistí. Aj keď neviem aké má toto normy atd. Hx7 je základ s A3 , api Sn a normy ani neviem. Ja ich totiž nejako neriešim. Ale moja 30 ročná Toyota ktorá ho má v sebe je čistá a oil neberie.
Ale keď to zhrniem- Valvo čistí tiež určite a navyše regeneruje tesnenia. Takže sa okľukou dostávame zase k nemu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Michail
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 13, 2021 9:55

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Michail »

Z auta viditelně nic neteče, běžně pod auto nelezu, tak nemůžu tvrdit, že je suché, příští víkend snad budu mít chvilku to hodit aspoň do garáže na hever.

Bohužel, s tím alibismem to dost možná bude pravda, já to v ten moment bral tak, že prodejce s tím nenajezdil nic moc, takže neměl ani ponětí o konzumaci oleje, no možná to byla chyba.

Takže mám koukat po Valvoline Maxlife a je asi celkem jedno jestli 5W ne o 10W, správně?

Ještě mám doma Renault Laguna 2006 2.0 16V benzín, původní majitel (otec), měnil prvních 6 let olej sice pravidelně ročně, ale v jeho případě to znamenalo po 30-35k km. Podle servisu bylo prej tehdy těch 5k navíc v normě. Však tam dávají longlife olej, ne? :lol: Pak jsem ho přesvědčil na zkrácení na půlku a za dva roky ji odkoupil. To už papala litr na 1500 km. Zacal jsem měnit - prvně po 3k, pak 5k, a potom už standart po 10k/rok, stále a pouze Total Quartz 9000 5W-40 a spotřeba se ustálila na 1l na 4k km. Má i tady význam přejít na ten Valvo?
Odpovědět