Přechod z 10W-40 na 5W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

vinchenzogt
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 27, 2019 20:31

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od vinchenzogt »

Zdravim borci. Tak na tejto stranke co som cital o olejoch tak podla teplotnych podmienok behom roka by mal stacit olej 10W40 je od -25°C do +35°C tak som ho uz 2x menil za tento typ...ale je to A3/B4 (Castrol Magnatec) a potom neskor som nasiel na nete mazaci plan pre priatelkin Peugeot 208 1,2 trojvalec je vhodna norma C2 co je olej 0W40 a 5W30. Mam sa teda vratit k oleju co tam davali predtym (5W30)?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

C2 je pro FAP. Jestli jde o ten benziňák, úplně v klidu zůstaň u oleje A3/B3(B4) a jestli nebudeš jezdit jenom krátké jízdy, nechej i tu 10w40. Jsou to dobré oleje.
V případě jen krátkých jízd můžeš 5w30 nebo 5w40, ale A3/B3(B4) - ne C2/C3.
A jestli můžu ještě poradit, tak (za mne) Magnatec raději NE. Cokoliv jiného....
....Mogul, Yacco, Q8, Repsol, Total, Mobil, Elf, Valvoline, Sunoco, Texaco, Trident, Shell, Eni, Millers oils, Motul... Třeba.
Ale podstatný je i interval výměny, a 15 tkm je ve většině případů MOC :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vinchenzogt
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 27, 2019 20:31

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od vinchenzogt »

Ano je to 1.2 benzin 3 valec. Povacsinou sa jazdia kratsie trasy okolo 6 km... A co tento splnuje normu PSA https://www.oleje.cz/p/total-quartz-ine ... 5-l--18069?
Nedoporucujes celkovo castrol alebo magnatec a preco?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Pořád nechápu proč tam chceš cpát olej C2 :?: :roll:
Bez ohledu na to co radí vyhledávače (a i co píše Peugeot) to není vhodný olej do benziňáku.
Na krátké jízdy by se sice dal použít, ale kvůli FAPu má sníženou alkalickou rezervu a i obsah "saps".
Jestli chceš jiný olej než 10w40, dej - na ty krátké jízdy - 5w30 A3 (lze i A1 nebo A5) nebo 0w40 nebo 5w40.
A jestli chceš podruhé :) hledej olej s normou B71 2296 :!: ale necpi tam C2 :?
A když to jezdí většinou 6-ti kilometrové "přískoky", tak by 10 tkm mělo být max....


Magnatec ne proto že zapéká hydroštely a víc než ostatní "špiní" zevnitř motor,
a Castrol (co se týče olejů do motoru) obecně - je drahý na svou kvalitu, resp. jsou kvalitnější a zároveň levnější oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vinchenzogt
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 27, 2019 20:31

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od vinchenzogt »

Okej takze ten olej co tam je teraz vymenim po 10tkm a dam tam nejaky shell 5W40 s A3/B4...vzdy sme menili olej po 12t max...cakal som ze ten magnatek je kvalitny ked pisu ze to ma akesi "inteligetne molekuly" :-(
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Jó, reklama je mocná čarodějka :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ruda Chytil
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 07, 2019 15:07

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Ruda Chytil »

Ahoj, když už se to tady trochu odklonilo od původního tématu, také se přidám s OT dotazem. Mám benzínový Yaris 1,3 4válec 64kW rok 2006. Doposud olej Toyota 5w-30 A1/B1. Je to auto do města, takže časté starty a téměř výhradně přískoky pár km. Auto stojí výhradně venku, motor má 90.000 km a hledám vhodný olej pro tento náročný režim provozu. Zatím zvažuji přechod na SAE 5W-40, ACEA A3, API SL např. https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej ... 33637.html a měnit po každé zimě, tj. po cca 8tis km.
Máte nějaké doporučení co se týká norem/specifikace případně konkrétní jiný olej? Spotřebu vůbec neřeším, hlavně ať to dobře maže a chrání motor.

Díky a omlouvám se za OT. Přišlo mi zbytečné zakládat vlastní téma, když už se to tady řeší.
Toyota Yaris 1,3 64kW rok 2006 najeto 90.000 užovka do města
Volvo V70 D5 136kW rok 2008 najeto 230.000 dálniční parník
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od PHiLiPZ »

To som zvedavy na odpoved. Pokial iba priskoky po meste tak je viskozita za tepla v podstate nepodstatna, kedze motor a olej sa nestihnu zohriat.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od NOVON »

5W30 muzes nechat,ale radeji s ACEA A3.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Pokud není potřeba za těch 8 tkm (při jen krátkých jízdách tak akorát na výměnu) dolévat, dá se zůstat i u oleje se sníženou HTHS, jen bych dal místo A1 (stejně za "chvíli" nebudou) olej A5. A SAE 5w30 - jestli nebydlíš na horách kde hodně mrzne. Tam by šla i 0w....
Ale olejem A3 NIC nepokazíš, dá se úplně klidně i ten Total 5w40. Nebo (na těch horách :) 0w40).
Doporučit jeden jediný olej nejde bo je dycky víc variant. Takový kompromis pro pojížďky a jetější motor může být i 5w30 A3, ale když napíšeš kde bydlíš (město, a jestli nutno olej dolévat), šlo by vybrat třeba i něco onačejšího.

A děkuji za využití vlákna - i to je jeden z rozdílů mezi ostatními a "produkty" VW....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ruda Chytil
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 07, 2019 15:07

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Ruda Chytil »

Ahoj, díky za reakce. Bydlím v Litoměřicích. Vyloženě zima tady bývá minimálně. Olej nedolévám, ale popravdě přiznám, že nevím na jakou hladinu to lil autorizák. To s tím ještě jezdila přítelkyně. Teď už to manželka přenechala na mě a hladina je ok. Auto je sice na město, ale občas se mi podaří zařadit delší trasu. A když už je zahřáté, tak to proženu ala "italská udržba." Sníženou HTHS pocitově nechci, ale nechám si poradit. Na druhou stranu mi to cpou i do Volva 0w-30 A5/B5 a zatím si nestěžuje.
Na tu 5w-40 API SL jsem přišel z příspěvku http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... 85#p317900 a přišlo mi to celkem pochopitelně napsaný...
Toyota Yaris 1,3 64kW rok 2006 najeto 90.000 užovka do města
Volvo V70 D5 136kW rok 2008 najeto 230.000 dálniční parník
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Jestli Litoměřice a občas to protáhneš na delší trati, tak úplně klidně a v pohodě olej ACEA A3, a buď 5w30 nebo 5w40.
A to, že to občas protáhneš, je dobře :wink:
Nevím kolik chceš dát za olej, ale když vybereš TŘEBA Yacco, Valvoline, Millers, Motul, Q8, Repsol, Elf, Total, Eni, Sunoco, Shell či třeba Ravenol, vedle nešlápneš....

PS: A Jezevčík má pravdu :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ruda Chytil
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 07, 2019 15:07

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Ruda Chytil »

Díky za reakci. 5w-30 / 5w-40 je tedy jedno. I když tomu naložím, tak to není půl hodinovej sprint přes hřebeny Alp. Spíš je to v řádech minut a pak nechám volným tempem dochladit. A co API norma jak psal jezevčík, že doporučuje starší SL, kde je více fosforu. A nebo je to vlastně jedno a SN je ok.
Potřebuji 4l oleje a klidně si připlatím, když to bude mít smysl a nikoliv jen dávat pocit :-)
Toyota Yaris 1,3 64kW rok 2006 najeto 90.000 užovka do města
Volvo V70 D5 136kW rok 2008 najeto 230.000 dálniční parník
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od PHiLiPZ »

Jezevcik ma pravdu takmer vo vsetkom. Upresnil by som iba vyssiu viskozitu 5w-40 vs 5w-30 po zahriati - plati pri beznych olejoch obvykle prvych 7-8 tisic km, potom sa vymenia.

SL (este) a SN (uz) su ok, SM je taky nie uplne podareny medzikrok, ked to uz bolo ekologicke, ale neboli dobre nahrady aditiv z SL.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 10W-40 na 5W-40

Příspěvek od Pitris »

Asi tak. A pokud nějaký tip, tak TŘEBA Valvoline SynPower 5w30, Ravenol HCL 5w30, Yacco VX 1000 5w40, Ravenol VSI 5w40, nebo třeba Shell Helix Ultra 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět