Používat přísady do nafty?

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Příspěvek od bastien »

Pánové, omlouvám se za svoji případnou hloupost... Nikdy jsem nepoužíval žádné přísady do nafty, měl jsem 2 motory PD, na obou jsem najel okolo 100 tis km, nyní mám Common rail, tankuju běžnou naftu výhradně u značkových prodejců, případně v Globusu. Ani v těchto zimách (2 plné nádrž z Globusu) není sebemenší problém nastartovat a jezdit a to parkuju na ulici. Opravdu nějak nechápu, proč se stále řeší přísady do nafty k čemu jsou dobré, když auta mi bez nich jezdí celkem v pohodě a žádné závady na palivovém systému jsem nikdy neměl.
Zatím ty diskuze ale neukazují, že by aditiva byly nutné přidávat do nafty u neznačkových prodejců. Naopak se objevují příspěvky lidí, kteří použili přísadu a stav se jim zhoršil. Ano, namítnete, že se rozpouští usazeniny, ale až se rozpustí, tak to auto jede nejspíše stejně jako před tím. Resp. usuzuji jen z příspěvků.
Souhlasím s tím, že nafta např. z Německa je lepší než ta česká, to poznám také, ale stále mi uníká důvod lít do nádrže přísady, platit za to. Je to snad jen o tom dobrém pocitu, že chci pro své auto udělat něco pozitivního? Pokud někdo sám po domácku si vylepšuje naftu různými oleji a ředidly, pak chápu, že nějaké aditivum, co napftě vrátí její původní vlastnosti může být prospěšné.
modelář

Příspěvek od modelář »

bastien píše: Naopak se objevují příspěvky lidí, kteří použili přísadu a stav se jim zhoršil. Ano, namítnete, že se rozpouští usazeniny, ale až se rozpustí, tak to auto jede nejspíše stejně jako před tím. ale stále mi uníká důvod lít do nádrže přísady, platit za to. Je to snad jen o tom dobrém pocitu, že chci pro své auto udělat něco pozitivního?
Zatím jsem nezaznamenal jediný negativní ohlas na aditiva do paliva, ať už do nafty či do benzínu. Naopak mě osobně postihl problém s jehlami vstřikovačů zalepenými v sedlech (u benzínového motoru), takže jsem druhý den ráno nastartoval jen s obtížemi. Problém zcela vyřešilo aditivum. Od té doby raději čas od času používám čistící aditiva pro vstřiky, a to hlavně preventivně.

Pokud jde o aditiva do nafty, jejich pozitvní účinky byly dostatečně prokázány laboratorními testy. Ano, budeš-li mít štěstí, třeba se nikdy nesetkáš s žádným problémem i bez jejich požívání. Ale budeš-li mít tu smůlu, že třeba natankuješ zbytek nafty ze dna podzemní nádrže, může Tě čekat vydání několika desítek tisíc Kč za opravu vstřikovací soustavy, event. soudní tahanice, pokud se budeš chtít zahojit na čerpací stanici. A pak si třeba budeš lát, že jsi nějaké aditivum raději preventivně nepoužil, možná by to dopadlo lépe. :idea: Ostatně cena těch aditiv je vzhledem k poměru dávkování a k ostatním nákladům souvisejícím s provozem vozidla zcela zanedbatelná!
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

tak dnes som vyskusal vychvalovany TEC2000 cistic palivoveho systemu. Musim uznat,ze je mimoriadne ucinny. Po 5 minutach chodu na samotny TEC sa zvuk motora rapidne zmenil. Motor zacal mat tvrdsi zvuk a cerpadlo i vstrekovace mierne kovovy zvuk,co svedsi o dobrej cistiacej schopnosti. Tiez mi klesli volnobezne otacky na povodnu hodnotu 850 RPM. MOTOR MA PRAVIDELNEJSI A KULTIVOVANEJSI CHOD i vzbracie klesli. Nesom predajcom a nemam ziadny zisk. Mozem len doporucit. Myslim,ze je to najucinnejsi cistic na trhu.
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Taky jsem vyzkoušel TEC2000 a rovněž pozitivní výsledek, s klidem doporučuju :wink:
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...no až ho niekde zoženiem na slovensku tiež ho vyskušam,len ma zaujima ako urobim okruh na Alfe JTD ked v nadrži je podavacie čerpadlo značnych rozmerov,to musim všetko rozobrať...
modelář

Příspěvek od modelář »

Existují na to zařízení, které mají v sobě zabudované podávací čerpadlo, jen je třeba odstavit to v nádrži vozu a někde se připojit k palivovému okruhu. Motor pak jede pouze na silně aditivované palivo z extra nádržky. :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:...no až ho niekde zoženiem na slovensku tiež ho vyskušam,len ma zaujima ako urobim okruh na Alfe JTD ked v nadrži je podavacie čerpadlo značnych rozmerov,to musim všetko rozobrať...
já jsem nechal cca 1 litr paliva v nádrži,nalil to tam a taky to šlo.... :D
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:
bjukemen píše:...no až ho niekde zoženiem na slovensku tiež ho vyskušam,len ma zaujima ako urobim okruh na Alfe JTD ked v nadrži je podavacie čerpadlo značnych rozmerov,to musim všetko rozobrať...
já jsem nechal cca 1 litr paliva v nádrži,nalil to tam a taky to šlo.... :D

..ano aj Ja to mam v plane urobiť žial nepresny ukazomer stavu palive v alfe (mojej) ale aj všeobecne pekne kecá kedže rezerva (magické oko :) ) začne svietiť aj ked je ešte v nadrži 15L paliva...


..no musim to nejako vyšpekulovať.. :roll:
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

zozenies ho na adrese www.tec2000.sk alebo o nieco lacnejsie na www.olejshop.sk
MIRO

Příspěvek od MIRO »

Ccem sa opytat na vas nazor na tento prispevok od J.CECHA.
Hlavne ma zaujima---
Moje (nepřímá) zkušenost s aditivem od Benziny (trojboké balení za cca 210 Kč na 650 l paliva): Mercedes 240 D s najetými 220 000 km, po vyjetí cca 400 l paliva se zlepšila startovatelnost, motor méně kouřil a spořeba ve městě klesla o 1,5 l/100 km, do kopců prý také lépe táhnul. Od té doby majitel nedá bez aditiva ani ránu.
Problémem všech (nebo aspoň drtivé většiny) naftových aditiv je to, že neřeší absorbci vody v palivu, aditivum od Bishopa má i tuto vlastnost, cena je velmi příznivá, nyní sám používám. Mám najeto pouze cca 4 000 km, takže se zatím výrazné výsledky nemohly dostavit, za tak malé množství kilometrů se ještě nestačily žádné úsady vytvořit a tak aditivum působí spíše preventivně proti vytváření těchto úsad.

http://www.bishops-original.cz/index.ph ... b=59&od1=3
http://www.rcmodel.sk/obchod/action/pro ... /587.xhtml

Rady a skusenosti s tymyto aditivami.
MIRO

Příspěvek od MIRO »

Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

ten clanok o aditivach za vela nestoji. Napriklad Metanova ani Metabond v technickych listoch neuvadza ziadne latky obsahujuce chlor a siru. Tatra nikdy ziadny zakaz pouzivania adittiv presne menovanych nikdy nevydala. Ked sa uvadzaju taketo lzi len u jedneho aditiva,kolko bude obsahovat cely text?
mike12

Re: kde se to da koupit

Příspěvek od mike12 »

tom píše:
Diesel píše:Ja pouzivam SUPER DIESEL ADITIV letni/zimni stoji cca 190,- (650ml) redeni 1:1000 => 3kc/30l. (http://www.vif.cz)
Naftu beru u Shellu kde by mela byt aditivovana jeste tam spricnu jeden uzaver a v zime pohoda a cerpadlo je ochraneno. Hlavni vyhodu vidim ve zvyseni cetanoveho cisla a mazivosti nafty (cerpadlo) pac nafta je dost "sucha". Snizeni spotreby apod. no budu tomu verit :)
Zdravím, mohl byste mi říct více, jak to ochránit v zimě a kde se to dá v dnešní dobe sehnat? Vas prispevek uz je starsi. Je vaše doporučení (http://www.vif.cz) stále aktuální?

dekuji za odpoved.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Používat přísady do nafty?

Příspěvek od Jezevcik »

Ohledně přísad do nafty je toho v sekci paliva mraky. Namátkou zde.
http://www.oleje.cz/forum/prisady-do-nafty-t4512.html
Nemusí to být vždy jen VIF. Je tu i Millers Oils, Ekolube aj.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Odpovědět