Používat přísady do nafty?
Moderátor: Colommbo
Jak si osobně na dodatečná aditiva nepotrpím, tak v případě nafty tvrdím: aditivum při každém tankování! Tu špatnou naftu totiž můžeš natankovat i u značkové benzinky a současným turbodieselům stačí jedno špatné natankování k desetitisícovým škodám. Dobré aditivum může (ale samozřejmě také někdy nemusí) těm škodám předejít, případně je alespoň snížit. Je to jako s pojištěním: je lepší se alespoň nějak posichrovat, než dodatečně litovat.
Dá se říci, že většina z Vás se shoduje na přidávání aditiv.
Parametrů prodávané nafty je několik a ty se v normě pro paliva ještě liší podle ročního období. Mezi nejsledovanější patří i mazivost a cetanové číslo.
Neexistuje výrobce, který by základní předepsané normativní hodnoty sám od sebe překračoval - takového lidumila jsem neviděl. Jednak by mu tím stouply náklady, které by mu nikdo nezaplatil a že by si tím dělal reklamu sám pro sebe? Tak to už je hloupost největší, protože většinu paliva (60% celkové spotřeby v ČR), kterého tankujete do svých aut, je vyráběno v České Rafinérské a.s. a zcela jistě jste se ani jednou na pumpách nedočetli že: "Toto palivo pro Vás vyrobila společnost Česká Rafinérská a.s."
Takže každý výrobce paliv udělá palivo podle normy.
Největší problém s výrobou nafty vzniká v zimním období, kdy v důsledku lepší čerpatelnosti při mínusových teplotách v palivovém systému auta, je nutné snížit konec destilační křivky (nedávat tam těžší podíly, které při ochlazení vypadávají ve formě parafinů). Proto má zimní nafta větší obsah petrolejového podílu. Ten ale zase tolik nemaže a protože je složkou mezi benzínem a samotnou naftou, musí se dohánět aditivy i cetanové číslo a ona mazivost.
Samozřejmě, že zimní nafta má oproti letní mnohem více aditiv z výše popsaných příčin.
Nicméně proto nikdy neuškodí, když se do tankovaného paliva přidá i přísada na zvýšení cetanového čísla (je to vlastně citlivost paliva k samovznícení od komprimovaného nasátého vzduchu před HÚ které se stlačením ohřeje), protože tím minimálně šetříte baterii při startech a dále mazivostní přísada, kterou chráníte vstřikovací čerpadlo.
Je ovšem jen na Vás, jakou značku si vyberete - metodou pokus/omyl si asi projde většina motoristů sama.
Dále se celkem dobře bavím tím, jak se téměř všude vyvolává panika ohledně přídavku MEŘO do nafty. Jsou tací, kteří tvrdí jak Němci vyrábějí kvalitní paliva atp., zatímco v naší republice se jde opačnou cestou a v největším počtu případů jsou to zejména majitelé těch skvělých výrobků Škoda Octavia TDi vytuněných/přetuněných nad rámec životnosti motoru, zatímco na zadních kolech mají stále ještě bubnové brzdy!
Přídavek MEŘO je jen 5% a to je tak malé množství, že nemůže motor ohrozit.
Největší gól je ale ten, že právě s odkazem na naftu v Německu, je tam přidávání této složky do tohoto paliva již zcela běžné.
Nikdo o tom nemluví a je to normální.
Navíc tohle MEŘO má vynikající mazivostní vlastnosti.
Majitelé starších atmosférických dieselů mi určitě dají za pravdu, že když tankovali SETU či Biodiesel, tak jim auto jelo mnohem lépe - vstřikovací čerpadlo pracovalo s menšími vůlemi.
Z hlediska objemu je přidávané množství zanedbatelné, ale z hlediska celoroční výroby je to ohromný podíl, který se ušetřil nenakoupením ropy od Arabů, kteří už neví, co by za ni chtěli!
Zrovna tak je to i s obsahem kvasného lihu (10%) do benzínu.
Navíc líh zajistí, že přestanou být problémy s vodou v palivovém systému.
Nicméně ale připouštím, že se mohou najít maloprodejci paliv (prostě Český národ), který může začít "pančovat" benzín vodou a tím se jim zvýší výtočnost, ale já doufám, že státní inspekce zvýší počet kontrol v terénu a takoví podnikatelé budou zlikvidováni jako obtížný hmyz a už jim pak následně nikdy nebude dán prostor k dalšímu podnikání!
Parametrů prodávané nafty je několik a ty se v normě pro paliva ještě liší podle ročního období. Mezi nejsledovanější patří i mazivost a cetanové číslo.
Neexistuje výrobce, který by základní předepsané normativní hodnoty sám od sebe překračoval - takového lidumila jsem neviděl. Jednak by mu tím stouply náklady, které by mu nikdo nezaplatil a že by si tím dělal reklamu sám pro sebe? Tak to už je hloupost největší, protože většinu paliva (60% celkové spotřeby v ČR), kterého tankujete do svých aut, je vyráběno v České Rafinérské a.s. a zcela jistě jste se ani jednou na pumpách nedočetli že: "Toto palivo pro Vás vyrobila společnost Česká Rafinérská a.s."
Takže každý výrobce paliv udělá palivo podle normy.
Největší problém s výrobou nafty vzniká v zimním období, kdy v důsledku lepší čerpatelnosti při mínusových teplotách v palivovém systému auta, je nutné snížit konec destilační křivky (nedávat tam těžší podíly, které při ochlazení vypadávají ve formě parafinů). Proto má zimní nafta větší obsah petrolejového podílu. Ten ale zase tolik nemaže a protože je složkou mezi benzínem a samotnou naftou, musí se dohánět aditivy i cetanové číslo a ona mazivost.
Samozřejmě, že zimní nafta má oproti letní mnohem více aditiv z výše popsaných příčin.
Nicméně proto nikdy neuškodí, když se do tankovaného paliva přidá i přísada na zvýšení cetanového čísla (je to vlastně citlivost paliva k samovznícení od komprimovaného nasátého vzduchu před HÚ které se stlačením ohřeje), protože tím minimálně šetříte baterii při startech a dále mazivostní přísada, kterou chráníte vstřikovací čerpadlo.
Je ovšem jen na Vás, jakou značku si vyberete - metodou pokus/omyl si asi projde většina motoristů sama.
Dále se celkem dobře bavím tím, jak se téměř všude vyvolává panika ohledně přídavku MEŘO do nafty. Jsou tací, kteří tvrdí jak Němci vyrábějí kvalitní paliva atp., zatímco v naší republice se jde opačnou cestou a v největším počtu případů jsou to zejména majitelé těch skvělých výrobků Škoda Octavia TDi vytuněných/přetuněných nad rámec životnosti motoru, zatímco na zadních kolech mají stále ještě bubnové brzdy!
Přídavek MEŘO je jen 5% a to je tak malé množství, že nemůže motor ohrozit.
Největší gól je ale ten, že právě s odkazem na naftu v Německu, je tam přidávání této složky do tohoto paliva již zcela běžné.
Nikdo o tom nemluví a je to normální.
Navíc tohle MEŘO má vynikající mazivostní vlastnosti.
Majitelé starších atmosférických dieselů mi určitě dají za pravdu, že když tankovali SETU či Biodiesel, tak jim auto jelo mnohem lépe - vstřikovací čerpadlo pracovalo s menšími vůlemi.
Z hlediska objemu je přidávané množství zanedbatelné, ale z hlediska celoroční výroby je to ohromný podíl, který se ušetřil nenakoupením ropy od Arabů, kteří už neví, co by za ni chtěli!
Zrovna tak je to i s obsahem kvasného lihu (10%) do benzínu.
Navíc líh zajistí, že přestanou být problémy s vodou v palivovém systému.
Nicméně ale připouštím, že se mohou najít maloprodejci paliv (prostě Český národ), který může začít "pančovat" benzín vodou a tím se jim zvýší výtočnost, ale já doufám, že státní inspekce zvýší počet kontrol v terénu a takoví podnikatelé budou zlikvidováni jako obtížný hmyz a už jim pak následně nikdy nebude dán prostor k dalšímu podnikání!
Gold eagle
Kluci nemáte někdo zkušenosti s aditivem Gold Eagle (zimní C32) a s diesel power- čističem ?
JE TO ČERNÉ PROTOŽE TO ČISTÍTom píše:Po zhruba ročním přidávání aditiv do nafty musím říci NE!
Spotřeba dolů nešla, hlučnost motoru stejná, akcelerace zřejmě taky stejná.
Jediné co se změnilo bylo že motor na volnoběh lehce kouřil (nic hrozného) ale na nárazníku v okolí výfuku byla jasná černá mapa o průměru asi 15cm která se tam vytvořila vždy do druhého dne po umytí. Používal jsem aditivum Vif a potom co jsem přestal aditivum úplně používat přestal motor po 14 dnech (cca 500km a 2 tankování) kouřit. Po umytí auta se už nikdy ta černá mapa na nárazníku neobjevila a při volnoběhu není po známkach kouře ani památky.
Jedná se o motor 2.0 Hdi, najeto cca. 125tis. km a tankuji u značkových stanic.
problém je v tom, že než se začlo povině přidávat MEŘO, tak byla ropa za 80-90dolarů/barelYper píše:...Z hlediska objemu je přidávané množství zanedbatelné, ale z hlediska celoroční výroby je to ohromný podíl, který se ušetřil nenakoupením ropy od Arabů, kteří už neví, co by za ni chtěli!...
teď holt odebíráme míň a stojí těch 100-110dolarů/barel
krom toho se pšenice sype do benzínu, což nevím, kterým válečným štváčům zasadilo úder, ale rohlík je o 1,-Kč dražší...
ale proti tobě, Ypere nic nemám
Asi to bude pravda. Koupil jsem nové auto, přidávám opět aditivum Vif a žádná zvýšená kouřivost vidět není. Na novém motoru se holt nemá co vypalovat...Anonymous píše:JE TO ČERNÉ PROTOŽE TO ČISTÍTom píše:Po zhruba ročním přidávání aditiv do nafty musím říci NE!
Spotřeba dolů nešla, hlučnost motoru stejná, akcelerace zřejmě taky stejná.
Jediné co se změnilo bylo že motor na volnoběh lehce kouřil (nic hrozného) ale na nárazníku v okolí výfuku byla jasná černá mapa o průměru asi 15cm která se tam vytvořila vždy do druhého dne po umytí. Používal jsem aditivum Vif a potom co jsem přestal aditivum úplně používat přestal motor po 14 dnech (cca 500km a 2 tankování) kouřit. Po umytí auta se už nikdy ta černá mapa na nárazníku neobjevila a při volnoběhu není po známkach kouře ani památky.
Jedná se o motor 2.0 Hdi, najeto cca. 125tis. km a tankuji u značkových stanic.
Tak s tymi cistiacimi vlastmostami VIF Turbo Diesel je to loz. Necisti vobec alebo minimalne. Mal som problemi s tryskami a VIF som pouzival dlhodobo,uz pred problemom. Potom som skusil ine aditivum a zakratko bolo po probleme. Pre istotu som po vyjazdeni nadrze nepouzil ziadne adivum,a porucha sa nezopakovala. Porucha sa zacala prejavotat pozvolne a stupnovala sa.
..možeš mi pls prezradiť ktore aditívum si použil tiež by so ho skusil..Brembo píše:Tak s tymi cistiacimi vlastmostami VIF Turbo Diesel je to loz. Necisti vobec alebo minimalne. Mal som problemi s tryskami a VIF som pouzival dlhodobo,uz pred problemom. Potom som skusil ine aditivum a zakratko bolo po probleme. Pre istotu som po vyjazdeni nadrze nepouzil ziadne adivum,a porucha sa nezopakovala. Porucha sa zacala prejavotat pozvolne a stupnovala sa.
To bych neřekl, kvalitní aditivum snižuje kouřivost a emise. Čistí více-méně jednorázově po začátku aplikace do zanesemého motoru, ale ne po delší době. Pokud to hulí i dál po delší době, tak je s aditivem něco špatně...Anonymous píše:JE TO ČERNÉ PROTOŽE TO ČISTÍTom píše:Po zhruba ročním přidávání aditiv do nafty musím říci NE!
Spotřeba dolů nešla, hlučnost motoru stejná, akcelerace zřejmě taky stejná.
Jediné co se změnilo bylo že motor na volnoběh lehce kouřil (nic hrozného) ale na nárazníku v okolí výfuku byla jasná černá mapa o průměru asi 15cm která se tam vytvořila vždy do druhého dne po umytí. Používal jsem aditivum Vif a potom co jsem přestal aditivum úplně používat přestal motor po 14 dnech (cca 500km a 2 tankování) kouřit. Po umytí auta se už nikdy ta černá mapa na nárazníku neobjevila a při volnoběhu není po známkach kouře ani památky.
Jedná se o motor 2.0 Hdi, najeto cca. 125tis. km a tankuji u značkových stanic.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Používat přísady do nafty?
Teď už bohužel patří Rusákům z LUKoilu. Přestal jsem tam jezdit.JaK píše: A prosím, čerpací stanice JET považujte za ty lepší. JET patří firmě PhilipsConoco, což je jedna z největších ropných a rafinérských společností.