Potřebuji poradit prosím :-)

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Martinka

Potřebuji poradit prosím :-)

Příspěvek od Martinka »

Zdravím všechny,
koupila jsem si mazdu r.v. 2002 2.0 TDI a nevím jaký olej mám koupit, jaký filtr se mění, ...navíc mám v autě nezávislé topení a nevím jak to použít :cry: koupila jsem si to, protože autíčko je to nádherné :lol:
Taky mi nějak slabě svítí xenony, nevíte někdo, jestli se dají vyměnit za silnější? děkuji za každou radu, napište mi prosím i odkaz na stránky kde se to dá koupit i s cenou. Moc Vám děkuji za pomoc. Martinka
Wolodyjowski

Re: Potřebuji poradit prosím :-)

Příspěvek od Wolodyjowski »

Martinka píše:Zdravím všechny,
koupila jsem si mazdu r.v. 2002 2.0 TDI a nevím jaký olej mám koupit, jaký filtr se mění, ...navíc mám v autě nezávislé topení a nevím jak to použít :cry: koupila jsem si to, protože autíčko je to nádherné :lol:
Taky mi nějak slabě svítí xenony, nevíte někdo, jestli se dají vyměnit za silnější? děkuji za každou radu, napište mi prosím i odkaz na stránky kde se to dá koupit i s cenou. Moc Vám děkuji za pomoc. Martinka
Jasně. Marti, ty xylofony tam nech dát ty nejsilnější co najdeš a nejlepší jsou z Číny! Budeš na silnici hezky vidět a proto tě budou mít ostatní motoristé moc rádi a budou tě zdravit veselým blikáním :wink:
Jirka 600i

Příspěvek od Jirka 600i »

pomohlo by kdyby si napsala jaka mazda to je a nejlepe kod motoru muzu se pak podivat co do toho patri
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Aha - Wolodyjovski je vtipálek :roll:
Paní ale chtěla poradit a ne trapně setřít.

Takže:
1) Olej
- tuším, že výrobce předepisuje A3/B3
- osobně bych volil viskozitu 5W40 (dá se ale také použít 10W40 a 5W30 podle stylu jízdy)
- olej měnit po 12 měsících a nebo (dle výrobce) 20tis. km., podle mě však maximálně po 12 měs. a 15 tis. km
- S olejem je nutné vyměnit i olejový filtr - osvědčené značky jsou Purflux, Purolator, Mann, Mahle, Champion

Olej třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1281

nebo tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1403

a nebo třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417

tyto oleje se dají sehnat i levněji, ale je třeba hledat
je možné použít i jiné oleje, které splňují specifikaci výrobce

2) Pokud máte auto nově, doporučoval bych i výměnu vzduchového filtru (max po 50 tis. km), kabinového filtru, pokud je (1 krát ročně) a palivový filtr (max po 50 tis km)
dále brzdy, rozvody, kladky, vodní pumpa atd. atd.

Doporučuji poradit se s někým, kdo autům rozumí a Mazdám konkrétně.
Jinak všechny náhradní díly a filtry lze zakoupit třeba zde:

http://www.elit.cz

3) S xenony opatrně - nevím, jestli jsou tam origo a nebo HID sada (nelegální), ale každopádně bych se poradil někde v servisu.
Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Pkod1

Příspěvek od Pkod1 »

luk.zah píše: Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Dlouho jsem premyslel, co tim autor myslel. Asi chtel psat neco o teplote svetla, tedy udaje v Kelvinech [K].

Pro puvodni tazatelku: Pro Vas bude opravdu lepsi volba servis. Nebo si snad na aute chcete sama menit filtry a olej?
Zajimat by vas mel asi jenom servisni interval pro jednotlive ukony. Toto se dozvite v autorizovanem servisu, nebo zkuste najit manual k autu na internetu.
Urcite take dobre poradi fanklub znacky ci dokonce modelu. Tam mozna sezenete kontakt i na provereny servis.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Wolodyjovski je vtipálek :roll:
Paní ale chtěla poradit a ne trapně setřít.


Já ne, to jen "paní/slečna Martinka" si dělá srandu z vás všech tady :D
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech

Pozor, neplést si kaulony a Klingony :) :) :)
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Pkod1 píše:
luk.zah píše: Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Dlouho jsem premyslel, co tim autor myslel. Asi chtel psat neco o teplote svetla, tedy udaje v Kelvinech [K].
Anonymous píše:Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech

Pozor, neplést si kaulony a Klingony :) :) :)
:oops: Omlouvám se. Jsem už asi trošku přetažený. Ano - myslel jsem teplotu světla, ale nenapadlo mě, jak to formulovat.
Ale to zkomolení Kelvinů na Kaulony :oops: Za to se moc omlouvám.
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

S luk.zah souhlasím,akorát ten filtr Champion nedoporučuji,místo Championu si radši kupte Bosch.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

luk.zah píše:Aha - Wolodyjovski je vtipálek :roll:
Paní ale chtěla poradit a ne trapně setřít.

Takže:
1) Olej
- tuším, že výrobce předepisuje A3/B3
- osobně bych volil viskozitu 5W40 (dá se ale také použít 10W40 a 5W30 podle stylu jízdy)
- olej měnit po 12 měsících a nebo (dle výrobce) 20tis. km., podle mě však maximálně po 12 měs. a 15 tis. km
- S olejem je nutné vyměnit i olejový filtr - osvědčené značky jsou Purflux, Purolator, Mann, Mahle, Champion

Olej třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1281

nebo tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1403

a nebo třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417

tyto oleje se dají sehnat i levněji, ale je třeba hledat
je možné použít i jiné oleje, které splňují specifikaci výrobce

2) Pokud máte auto nově, doporučoval bych i výměnu vzduchového filtru (max po 50 tis. km), kabinového filtru, pokud je (1 krát ročně) a palivový filtr (max po 50 tis km)
dále brzdy, rozvody, kladky, vodní pumpa atd. atd.

Doporučuji poradit se s někým, kdo autům rozumí a Mazdám konkrétně.
Jinak všechny náhradní díly a filtry lze zakoupit třeba zde:

http://www.elit.cz

3) S xenony opatrně - nevím, jestli jsou tam origo a nebo HID sada (nelegální), ale každopádně bych se poradil někde v servisu.
Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Wolodyjovski je borec :wink:
Dzurmajstr

V-Power

Příspěvek od Dzurmajstr »

Zdravím Vás všechny, prosim Vás, mám Ford Escort r. v. 96, tankuju do něj Natural 95, může mít nějaké negativní dopady na motor benzín V-Power co prodává benzinka Shell? Děkuji za radu všem co napíší, děkuji.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mám fabii 1,2 (trojhrnek,N95) , dal jsem tam V-power a byl to velký rozdíl. Na 3000ot při trojce nejelo 50, ale 58Km/h, motor se ztišil, při rozjezdu to má větší odpich.
Řekl bych naopak, že V-Power jakožto bohatě aditivovaný kvalitní benzín motor spíše čistí a šetří. Jízda s ním byla znatelně lepší. :wink:
Pokud jej chcete vyzkoušet, tak naberte plnou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: V-Power

Příspěvek od Pitris »

Dzurmajstr píše:Zdravím Vás všechny, prosim Vás, mám Ford Escort r. v. 96, tankuju do něj Natural 95, může mít nějaké negativní dopady na motor benzín V-Power co prodává benzinka Shell? Děkuji za radu všem co napíší, děkuji.
Negativní - to určitě NE, měl by - naopak - vyčistit palivový systém, a odstranit usazeniny zejména na sacích ventilech.
skodovkar píše:.....V-Power.....tak naberte plnou.
Je to dlouhodobější záležitost - zvláště u starších aut, nebo u těch, které mají hodně najeto, jedna nádrž nestačí. I Shell upozorňuje na znatelný účinek až po najetí 1500 až 2000km
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Určitě souhlasím Pitrisi, jen jsem myslel, aby to zbytečně nemíchal s nějakým jiným benzínem.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

skodovkar píše:Mám fabii 1,2 (trojhrnek,N95) , dal jsem tam V-power a byl to velký rozdíl. Na 3000ot při trojce nejelo 50, ale 58Km/h, motor se ztišil, při rozjezdu to má větší odpich.
Řekl bych naopak, že V-Power jakožto bohatě aditivovaný kvalitní benzín motor spíše čistí a šetří. Jízda s ním byla znatelně lepší. :wink:
Pokud jej chcete vyzkoušet, tak naberte plnou.
Hned to pujdu natakonvat, pokud V-Power meni i prevodove pomery ;) ;) ;) Pokud to ofsem neni mysleno jako ironije ;) ;) (chyby v CJ jsou schvalne)
Odpovědět