Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

S ohledem na velkou oblibu této nafty bez biosložky, zakládám samostatné vlákno. Pro úplnost přidávám oficiální odkaz
Sám jsem na tuto naftu přešel z Maxxmotinu od OMV a dlouhodobým subjektivním pozorováním jsem nepozoroval rozdíl, kromě tedy finančního, ehm... V průměru činil rozdíl 3,50 Kč na litr v regionu, kde se pohybuji.
Nicméně koncem léta jsem začal pozorovat rodící se problém a to zvyšování četnosti spouštění regenerací DPF. Z původního intervalu 850 km jsem se "propracoval" na 450 km. Začal jsem pátrat po příčině. Vám je samozřejmě z umístění v sekci jasné, kterým směrem hledat, ale já to tak lehké neměl...
Zmátla mě vlastnost motoru, který je první s měnící se hladinou oleje v závislosti na teplotě motoru. Teplý vs. studený dělá 1/3 na měrce. Tak jsem po kontrolách zvýšené hladiny začal panikařit s přibývajícím olejem v důsledku častých regenerací, než jsem si všiml, že za studena je to OK...
Furt to stejně jelo, stejně žralo, jen často regenerovalo. No a protože už jsem nějaký rok na Maxxe nejezdil, tak jsem nedávno do skoro prázdné nádrže vzal Maxxe a po zkušenosti to zopakoval. A výsledek?
Motor vrní jako kotě, ztichl a sbírá se z menších otáček :wink: Neznatelně spadla spotřeba a poprve v životě jsem viděl 0,4l/h při stání. První regenerace s Maxxem po 700 km, další po 810 km.
Ještě musím vyloučit podezření na letní VIF, který nějak tak jsem v té době začal přidávat do Optimal Dieselu. V současnosti do Maxxe dávám zimní. Při první příležitosti vezmu Optimal a dám zimní VIF. Samozřejmě bude následovat report.

Takže zatím řečnická otázka, není Optimal Diesel po reklamní kampani a získání zákazníků zase jen obyčejné břečka???
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od lengy60 »

Ten Optimal tankuješ porůznu nebo stále u stejné čerpačky?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

Tahle myšlenka mě samozřejmě napadla taky. Byl to převážně mix JČ pump a asi 2 roky nic jinýho než EuroOil.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
šulda

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od šulda »

Já si dovolím jen OT rejp. Proč cpát do nafty která je kvalitní a nabitá aditivama ještě další aditiva :roll: Možná to bude podobný jako vykapávání oleje 24hod :mrgreen:
ARAGON

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od ARAGON »

Na Optimal diesel jezdím ze vším co jezdí u mě na naftu a nepozoruju jediný problém s motorem a jeho chodem. Díky tomu že nikde nemám DPF tak neřeším hladinu oleje, ten jen měním častěji než je předepsáno.
Cenový rozdím mezi Maxxem a Otimalem je nyní i 5-6 korun a to by Maxx musel bejt ze zlata aby se to vyplatilo na něj jezdit. Mám sice nejmenší obsah 2,5 litru a pak jen více a zde není znát rozdíl ve výkonu i spotřebě. Dávám VIF protože Optimal nemá aditivaci ve velké míře. Ale jinak je to nejlepší nafta na trhu v porovnání cena, a užitná hodnota :D .
šulda

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od šulda »

ARAGON píše:Ale jinak je to nejlepší nafta na trhu v porovnání cena, a užitná hodnota :D .
Odjakživa je nejlepší Ferda, ten se nezdá Obrázek
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

šulda: doufám, že nezměníš avatar, jinak by tvoje příspěvky byly vo exkrementu :mrgreen:

aragon: já jsem taky jezdil a pěl chválu, ale teď jsem natankoval něco jiného a je to poznat. Tak jen čekám, jestli někdo nemá podobnou zkušenost. Většinou je každý spokojený a přesvědčený dokud neochutná...
Ale beru, že spousta hlavně starších motorů nepozná rozdíl. Moje stará zlatá 1,9tdi jela na cokoliv a slastně si u toho chrochtala :wink:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
ARAGON

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od ARAGON »

Jenže výběr čisté nafty je omezenej na dvě možnosti a to Optimal a Maxx. Maxx je předraženej díky rabatu ÖMV a tvrzení o luxusním produktu. Přitom v testu ten rozdíl nebyl tak markantní aby tak vysoká cena byla obhajitelná. Dříve jsem jezdil výhradně na Maxx, ale ihned po zavedení Optimalu bez bisrákory jsem přešel na něj a za 60 tkm nepozoruju jediný problém a i rozebraný naftový filtr byl ve skvělé kondici a to po těch 60 tkm. Asi díky většímu obsahu motoru nepozoruju ten rozdíl ani ve výkonu ani ve spotřebě. Pouze ve financích :D .
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

Když budeš 2 roky žrát stejnej guláš nejsi štonc na konci poznat jestli ten první chutnal stejně.
Jedinou přínosnou hodnotu vidím ve vrácení se k Maxxovi a potvrzení mého pocitu nebo konstatování, že se nic nezměnilo.
Co je Optimal diesel vím, taky jsem byl nadšený...
Musím sesynchronizovat množství paliva v nádrži s následnou regenerací a pak vezmu Optimal diesel do skoro prázdné nádrže na posouzení. Do té doby bude hrubší chod motoru a zkrácené regenerace DPF neustále na buď straně Eurooilu nebo letního Vifu.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
šulda

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od šulda »

S naftou sem začínal právě u EO, pak sem vyzkoušel Benzinu TopQ. Auto jezdilo pořád stejně až když sem zkusil Vervu a Maxx tak se to lehce projevilo na spotřebě i chodu motoru. U Maxxe byl ale motor hrubější, Verva dobrý. V -30 po třech dnech stání jak Verva tak Maxx OK. Ten EO sem jezdil, jako vše, bez lití aditiv a žádnej zádrhel ale ani zázrak. S VIFem by se to možná zlepšilo. Add extrementy, jen reakce na tvrzení že OD je nejlepší nafta kvůli ceně a užitný hodnotě. Je to nějak podložený? Jezdím na naftu s MEŘO mimo pár nádrží zmiňovanýho OD a Maxxe (nesnažím se nic obhajovat) a žádnej problém. Co se palivový soustavy týká tak sem neviděl jen palivový filtr a jediný co sem nechal udělat byla výměna těsnění na vstřicích. I pan mechanik doporučuje naftu bez MEŘO a koukal v jakým stavu to je. Jelikož ten motor najezdil drtivou většinu na naftu z D a A tak asi mají to MEŘO zázračný :mrgreen: Souhlasím že MEŘO není to pravý ořechový ale motoru zatím neublížilo. Promiň ale lejt aditiva do Maxxe je pro mě úchylka, samozřejmě si lej co chceš, já radši RUM než VIF ;) Co mě ale opravdu zajímá je výsledek tvýho testování, pro mě totiž bude více přínosné než testy z jednoho časopisu kde pořád vyhrává značka Škoda a VIF ;)
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

Tak jako optimální variantu cena/kvalita bych OD taky označil, nebýt situace, kterou řeším. Proto o tom píšu. Myslím, že zdejší komunita ropáků na EO povětšinou jezdí. Proto jsem to nahodil, jako námět jestli někdo další nechce zaexperimentovat s Maxxem. Ono že ti trochu zhrubne projev motoru postupně nepoznáš. Musíš dát jiné medium...
VIF do Maxxe jsem dal částečně ze zvyku, částečně pro jeho hraniční mazivost. Teď tam mám várku čistýho Maxxe. Ale jel jsem jen krátce od pumpy domů a nebyly podmínky pro volnou jízdu.
Celé to začalo hledáním technického problému na motoru s ohledem na časté regenerace a vypadá to na břečku v nádrži (letní VIF nebo OD)...

Edit 18.12.: Tak rozdíl mezi Maxxem s Vifem nebo bez nejsem schopen poznat. Jede to furt pěkně, motor je krásně tichý, v autě se dá šeptat (teda pokud tomu nešlápnu na krk...).
Naposledy upravil(a) rousini dne čtv pro 18, 2014 18:02, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
šulda

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od šulda »

Optimální varianta, na to už se Ferda nechytá :) U nás v okolí se dá TopQ a OD koupit za podobný ceny a jak už sem psal, rozdíl sem v nich nepoznal, je ale taky pravda že nemám DPF. Ten Maxx sem přestal brát právě kvůli tomu zhrubnutí což sem přičítal tý mazivosti. Pokud chce u nás někdo naftu bez bio tak mu bohužel nic jinýho nezbývá než OD a Maxx.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od rousini »

Při nájezdu 800km jsem musel dotankovat a protože jsem už očekával regeneraci, tak jsem vzal Optimal Diesel. Na ten jsem najel dalších 250km než se regenerace spustila.
Budu ten Optimal tankovat jen u jedné pumpy, kde jsem s ním začínal. Musím konstatovat, že Maxx je v motoru trošku kultivovanější, nevím jak to číselně vyjádřit... Prostě je to poznat, ne že ne, ale zase to není nic tragickýho a za 300Kč na nádrži to taky nestojí. V případě, že se četnost regenerací opět zvýší, tak nebude zbytí. Možná bude stačit občas vzít Maxxíka a pročistit to.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jan Nowak

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Jan Nowak »

Aragon: Tak zrovna Optimal Diesel a Max Motion jsou zcela nesrovnatelné nafty. Optimal je obyčejná, surová, neaditivovaná nafta. Max je aditivovaná prémiovka s obsahem biosložky (= není čistá, byť biosložka je HVO).

Šulda: Max nemá hraniční mazivost. Prostě ani nemůže mít. Proč? Obsahuje biosložku, a ta mazivost chtě/nechtě zvyšuje. Hraniční mazivost může mít jen surová nafta (třeba Optimal). Zrovna Maxe bych VIFem nedoaditivovával... Může dojít ke kolizi aditiv a naftu si tak paradoxně zhoršíš (byť to na projevu motoru nepoznáš třeba hned).

Jinak kontrolní otázka, soudruzi: Proč se všem zdá, že na Maxe jim jede motor lépe / kultivovaněji / hladčeji? Protože Max má díky HVO cetanové číslo 61. To je celé.

Nechci znevažovat Maxe. Má vysoké cetanové číslo, v zimě je aditivován na nezámrznost do -40, je plně aditivován (mazání, čištění, ...). Když ale koupíš obyč naftu a naaditivuješ třeba zimním VIFem, tak máš skoro to samé (rozdíl: nezámrznost jen do cca. -25/-30, cetanové číslo 57/58), jen motor se kvůli cetanovému číslu zdá hrubší / méně kultivovaný, což však (alespoň pro mě) vyváží nižší provozní náklady.
Jan Nowak

Re: Optimal Diesel nafta od Eurooilu

Příspěvek od Jan Nowak »

Ta moje odpověď adresovaná Šuldovi měla patřit Rousinimu :oops: Sorry, kluci.
Odpovědět