nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Moderátor: Colommbo
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
A co A5/B5,to je taky vodička nebo ne?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Většina z nich má HTHS viskozitu sníženou. Jedna z vyjímek: Mobil1 5w30 ESP Formula (3,58mPa.s)
On to tedy asi ani úplně klasický A5/B5 není, ale plní firemní LongLife normy....
On to tedy asi ani úplně klasický A5/B5 není, ale plní firemní LongLife normy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Já to zmínil schválně,protože olej doporučovaný do mého stroje je A5/B5 C2 LOW SAPS jak uvádí výrobce oleje. Zbytek příběhu znáš.Pitris píše:Většina z nich má HTHS viskozitu sníženou. Jedna z vyjímek: Mobil1 5w30 ESP Formula (3,58mPa.s)
On to tedy asi ani úplně klasický A5/B5 není, ale plní firemní LongLife normy....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
C2 není LOW SAPS ale MID SAPS, ale to jen tak na okraj
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
A jsi o tom přesvědčen? Jak vidno,LOW SAPS může být i C3.Jipocar píše:C2 není LOW SAPS ale MID SAPS, ale to jen tak na okraj
http://www4.total.fr/lubrifiants/elf/Car%20oil.pdf
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Je dobry napad naliat Shell Helix Ultra ECT 5W-30 do motora Ford Duratec 1,4 benzin, 110 tkm? Na obale nieje napisana ziadna ACEA norma.
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
to lengy60:
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS
C3 je obsahem popela, fosforu a síry v pravém smyslu slova MID SAPS, byť se běžně píše i LOW SAPS, protože je to zažitá formulace olejů pro motory s filtry pevných částic (viz druhá tabulka v odkaze).
http://motorove-oleje.eu/klasifikacia-acea
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS
C3 je obsahem popela, fosforu a síry v pravém smyslu slova MID SAPS, byť se běžně píše i LOW SAPS, protože je to zažitá formulace olejů pro motory s filtry pevných částic (viz druhá tabulka v odkaze).
http://motorove-oleje.eu/klasifikacia-acea
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
to Koliesko: Nalít ho tam můžeš - je to ACEA C3, ale proč do motoru 1.4 benzin "LL" olej pro DPF
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 29_TDS.pdf
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 29_TDS.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Tak teď jsem z toho jelen. Tak výrobce oleje uvádí LOW SAPS,podle tabulek je to MID SAPS a když se do toho začteš pozorně,tak zjistíš,že všechny (C1-C4) prodlužují životnost systémů DPF a TWC.Pitris píše:to lengy60:
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS
C3 je obsahem popela, fosforu a síry v pravém smyslu slova MID SAPS, byť se běžně píše i LOW SAPS, protože je to zažitá formulace olejů pro motory s filtry pevných částic (viz druhá tabulka v odkaze).
http://motorove-oleje.eu/klasifikacia-acea
Celá tabulka je pak označena Low SAPS.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Dakujem. Narazas nato, ze ten "LL" olej je az moc ekologicky? Predtym ten Ford jazdil na olej FORD Formula F 5W-30 ( ACEA A5/B5). Je to auto, ktore jazdi prevazne po meste na kratke trasy, vymena oleja je raz rocne (max. 8 tisic km). Motor je velmi cisty (ako novy) , spotreba oleja nulova. Shell mi prisiel ako olej s dobrym pomerom kvalita/cena. Ale nevylucujem ani inu moznost.Pitris píše:to Koliesko: Nalít ho tam můžeš - je to ACEA C3, ale proč do motoru 1.4 benzin "LL" olej pro DPF
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 29_TDS.pdf
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Při Tvých jízdních podmínkách a intervalech výměn je v podstatě jedno jestli Ford Formula F 5w30, ten Shell Helix Ultra ECT 5w30, nebo třeba "obyčejný" 5w40. Bude záležet na dostupnosti toho oleje, ceně nebo na náklonosti ke značce. Častá výměna a tepelné nezatěžování "může" za čistý motor a "nepapání" oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Pitris: častá výmena je mi jasná, ale čo si mám ako laik predstaviť pod tým tepelným nezaťažovaním?
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Právě ty Kolieskem zmíněné krátké jízdy - a na ně je "lék" jen ta častá výměna. On olej se prohřeje až tak po 10-ti 15-ti kilometrech, ale při dlouhých (nebo ostřejších) jízdách nebo třeba při jízdě s karavanem se může teplota oleje ještě zvýšit a pak už dochází u oleje k jeho rychlejší oxidaci....
(citace) Zvýšení teploty o 10° C přináší přibližně zdvojnásobení rychlosti oxidace. Protože oxidace je podporována zvýšenou teplotou, mluví se často o termooxidačním stárnutí oleje, při němž olej kromě oxidace podléhá současně i určitým termickým změnám. A na to je "lék" taky jen ta častá výměna.
(citace) Zvýšení teploty o 10° C přináší přibližně zdvojnásobení rychlosti oxidace. Protože oxidace je podporována zvýšenou teplotou, mluví se často o termooxidačním stárnutí oleje, při němž olej kromě oxidace podléhá současně i určitým termickým změnám. A na to je "lék" taky jen ta častá výměna.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Aha, tak to je presne aj môj prípad - väčšinou len veľmi krátke jazdy a k tomu občas pridávam aj jazdy s dosť naloženým vozíkom. Auto sa vtedy, hlavne pri manévrovaní dosť hreje. Olej mením po 5 tis. km, keďže olejovú náplň mám len 3 L (Peugeot 1.4i 8V). Predpokladám, že čím menšia olejová náplň, tým rýchlejšie sa olej v motore degraduje.
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Tak od konce: samozřejmě "že čím menšia olejová náplň, tým rýchlejšie sa olej v motore degraduje" ale jestli měníš po 5-ti tkm, je to
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF