Jezdíme na fritovací olej

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tipoval bych nafty A benzinu. Taky jej podaruji něčím z fobie, kila a M2Téčkem :lol:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Teď je akce v Tescu slunečnice za 26 kč a v Penny za 28 kč,tak budu tankovat..To si zase bude traktorek chrochtat..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
David_D

Použitej friťák

Příspěvek od David_D »

Ahoj, dovolte abych přihodil zkušenosti s filtrováním vyjetýho friťáku. Provoz na něj se chystá od tohoto víkendu páč venkovní teploty jsou dostatečně přátelský na provoz v autě bez předehřevu.

Jak to dělám:

Použitej friťák z hospody filtruju 'dvoukýblovou metodou' :

Horní kýbl má diru ve dně, přes vrch nataženou látku (tričko + gumicuk). Sedí na spodním kýblu do kterýho teče filtrát. Friťák před nalitím do 'filtrovacího systému' říznu E85 v poměru cca 1:20, aby trochu zřídnul, rozpustilo se sádlo a urychlila filtrace. Důležité: olej před filtrací neohřívám, protože v autě aktuálně není předehřev.

Do látky v horním kýblu se najednou vleze cca 5l oleje, ten v první várce proteče za pár minut. Pokud se filtrační látka (tričko) nevymění, další 'várka' trvá citelně déle (ale samozřejmě není potřeba u toho stát, systém pracuje samostatně :) Látku měním min. jednou za 20l, potom už to přes nános sádla vůbec neteče. Kvalitu výsledného filtrátu potvrdí 'kontrolní' filtrace přes filtrační pytel 2 mikrony, většinou proteče okamžitě a zanechá jen uplný minimum špíny.

Zítra skočím (pro jistotu :), koupit náhradní palivák, naleju tu kejdu do auta (do teď nesmrtelný Citroen BX 1.8 TD, 400tis km na tacho) v poměru 1:1 s MEŘO (čistý metylester od UNICORNU, aktuálně za 30kč/l) a dám vědět jak to jede :) V případě úspěchu je v plánu zvyšovat poměr ve prospěch friťáku v závislosti na venkovních teplotách ^_^

Mám jen trochu obavu z vody, výše popsaná metoda vodu v oleji nijak neeliminuje. Snad jí tam není moc. Pokusím se ověřit odstátím v PET.

Jak filtrujete vy?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Na (nejen) odstranění vody v palivu existuje hodně přípravků - VIF, STP, "Miler" Power Ecomax aj.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Naso

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od Naso »

Dobrý den přeji, nikde jsem nenašel informaci, při kolika °C začne olej zplyňovat (začne se odpařovat). Chci si postavit pec na keramiku a tavící pec na ocel cca do 1600°C kde zhoří naprosto všechno. Má vize je že olej předehřeju na teplotu, kdy se začne rychle odpařovat a tento plyn zavedu do pece= žádná práce se složitým vstřikováním- vysoká učinost. Děkuji předem za odpovědi.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od skodovkar »

Tuším, že motorový olej má bod vzplanutí kolem 230 stupňů. Bývá to uvedeno v technických listech jako "flash point".
kapitán

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od kapitán »

To Robco-ale to čerpadlo nezačalo téci skrze olej,ale skrze stáří!Na naftici by jistě začalo také téci!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od Pitris »

To možná ano, ale studený olej je podstatně hustší, než studená nafta, a tím pádem to čerpadlo je více namáhané, a to něco, co na něm začalo téct, by při provozu na naftu možná taky prdlo, ale asi podstatně později. Ale hádat se nechci :D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kapitán

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od kapitán »

To Pitris-jistě proto ,když jsem měl pažouta,tak jsem na čistej fritovací jezdil při teplotách nad +15°C.Jakmile začali klesat,doplnovala se nafta až při 0°byla čistá nafta! (motor byl typ 162?,čerp.ROTO Diesel a +- milion km,jen motor,dle mechanika co jej dělal) jinak to nebyl v autí původní,ten byl 1,8TD ale předchozí maj.ho měnil -proč nevím,neřekl.
pebe

Re: jak je to s ježděním na olej

Příspěvek od pebe »

rosta.l píše:Většina z nás nemá letité zkušenosti a proto se ke všemu jinému chováme nedůvěřivě. Ale jezdit na olej je úplně normální a starším automobilům (ale i novým) to nemůže škodit, pokud uděláte několik úprav. Za prvé pokud vozidlo s olejem v nádrži a paliv. systému často nejezdí, olej při kontaktu se vzdušnou vlhkostí napadá těsnění v různých místech. Tyto těsnění se dají nahradit při poruše těsněním z tzv. Vitonu. Ale po 150tkm zatím nebylo třeba u MB zatím měnit. Další věc je zajistit vždy správnou teplotu oleje při distribuci do motoru. Tu zajistíte zabudováním ohřevu do nádrže a k flitru. Jsou na toto přímo i firmy, které vám toto zařízení namontují. Poslední důležitá věc je zajistit proplach naftou ze záložní nádrže (postačí 4L pro os.auto) a při startu a před dokončením jízdy. To je také dosaženo přepínáním paliva v soupravě na jízdu olejem. Pokud toto dodržíte bude váš motor mít životnost sníženou o maximálně 5% své životnosti. Spočítejte si sami na kolik Váš výrobce auto konstruoval. Pokud si vyrobíte doma své filtrační zařízení a dohodnete se s nějakou jídelnou ve svém okolí na odběru, je možné jezdit levněji než na LPG nebo CNG. U mně 0,65Kč/km.
mondeo

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od mondeo »

Zdravím dieslové šetřílky. ježí se mi chlupy na těle jak čtu, že někdo lije do nádrže řepkový olej. Máte vůbec představu co je to za lepidlo. Zkuste potřít závit šroubu a pak našroubujte matici. Po nějaké obě budete mít velký problém matici uvolnit. Řepka je laciná rostlina, olej je dobrý na smažení ale do nádrže ne. Já už 3 roky mísím naftu se slunečnicí a je to ok. V zimě jen naftu nad +10 na 1 díl slunečnice 2 díly nafty a nad +15 pak 1:1. Nebuďte chamtiví pokud ušetříte na 100km díky tomuto ředění 30 - 40 Kč tak při ročním nájezdu 20 000 km máte kapse cca 5 000,-Kč a to bez žádných problémů s těsněními. Jinak mám Ford Mondeo 2.0 TDDi a jezdím za 7 po městě.
kapitán

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od kapitán »

To Mondeo-a víš ty vůbec na co první motor od pana Diesela jel?Byl zkonstruován na provoz na olej!!!Ale jak již tu bylo několikrát řečeno-do nového HDi,TDi,CDi CRDi a já nevím jak se kde jmenují,bych olej nelil a "výpečky(biodiesel)" nejdříve tak do 5-tiletého auta.Do starého auta viz dole ,které mají jen cenu šrotu- tam je to jedno!

Jinak -nejezdím na ropu ani oil (i když u služebáku ano)mám benál-alkoholika.Ve služebních autech-Lupo 3L (1,2TDi-cca 200Tkm) 2x Felišky 1,9Dcca 200 a 250 tkm),1x Fóbie (Nafta,kubaturu ,nájezd nwn,taxík) 1x čtverkovej Golf TDi (1,9 taky ke 200tisícům) a1x Tiguan a 1x Tuareg oba TDi (objem nevím,jezdí s nima šéf,oba nové max 4 roky nájezd nwn).Jezdí v pohodě na biodiesel.Občas,když je levnější olej,liju do lupa nebo feldy i ten a bez problémů,u feldy subjektivně lepší výkon (na oil).
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re:

Příspěvek od Brembo »

skodovkar píše:Kamarád, který jezdí na rostliňák, tak dnes přijel s pažoutem a jezdí čistě na vyjetý motorový olej. Překvapivě málo to kouří, ale smrad je to velký. A nastartoval to i v -25C :wink:
asi má vstrekovacie dýzi prevrtané vrtákom 2 mm.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od skodovkar »

Jo vstřiky ma nějak zvětšené.
Mára

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvek od Mára »

kapitán píše:To Mondeo-a víš ty vůbec na co první motor od pana Diesela jel?Byl zkonstruován na provoz na olej!!!Ale jak již tu bylo několikrát řečeno-do nového HDi,TDi,CDi CRDi a já nevím jak se kde jmenují,bych olej nelil a "výpečky(biodiesel)" nejdříve tak do 5-tiletého auta.Do starého auta viz dole ,které mají jen cenu šrotu- tam je to jedno!

Jinak -nejezdím na ropu ani oil (i když u služebáku ano)mám benál-alkoholika.Ve služebních autech-Lupo 3L (1,2TDi-cca 200Tkm) 2x Felišky 1,9Dcca 200 a 250 tkm),1x Fóbie (Nafta,kubaturu ,nájezd nwn,taxík) 1x čtverkovej Golf TDi (1,9 taky ke 200tisícům) a1x Tiguan a 1x Tuareg oba TDi (objem nevím,jezdí s nima šéf,oba nové max 4 roky nájezd nwn).Jezdí v pohodě na biodiesel.Občas,když je levnější olej,liju do lupa nebo feldy i ten a bez problémů,u feldy subjektivně lepší výkon (na oil).
mám dotaz k lupu 3L kolik jsi najel na B100 a co na to říkají vstřiky? spotřeba je stejná jako na NM nebo se nepatrně zvýší? osobně zatím dávám jen MN plus vif, spotřeba je jako v papírech, obávám se že finální úspora by na B100 byla nula nic. cena jednoho vstřiku to pošle do záporu. jediné rozumné levné je vyfrit, ale to tam nenaleju ze strachu.
děkuju marek
Odpovědět