Test benzínů - mazivost

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Návštěvník »

bouchy píše:...vyšší OČ udělá benzín odolnější proti hoření, hoří až při vyšším tlaku, tudíž kratší (přesněji definovanou) dobu ve srovnání s N95 a ohřátí je kratší a menší(?). Nebo se pletu? ...
Já bych řekl, že začátek je OK, nicméně konec právě naopak - kvůli té vyšší odolnosti vůči detonačnímu spalování, tj. díky "delšímu" hoření. A s teplotou spalování se to má asi tak, že z hlediska rizika poškození motoru (podpálení výfukových ventilů, propálení pístů) jsou mnohem důležitější teplotní špičky než teplotní průměr. Beru to tak, že teplotní průměr může být při spalování benzínu o vyšším o.č. vyšší, ale poněvadž postrádá výrazné teplotní špičky, je pro motor bezpečnější.

Zdůrazňuji, že to, co jsem právě napsal, v daném případě odráží pouze můj "názor" vycházející ze znalosti některých faktů, nejedná se tedy o kvalifikovaný popis skutečnosti.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše: ...A s teplotou spalování se to má asi tak, že z hlediska rizika poškození motoru (podpálení výfukových ventilů, propálení pístů) jsou mnohem důležitější teplotní špičky než teplotní průměr...
Vidím v tom jistou analogii s provozem na (dodatečně montovaný) LPG...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Návštěvník »

Přesně! Akorát že v případě převažujícího provozu na benzín o vyšším o.č. stačí přizpůsobit (zvětšit) předstih zážehu, což teplotu sníží, zatímco v případě LPG to moc nejde.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše: ...v případě převažujícího provozu na benzín o vyšším o.č. stačí přizpůsobit (zvětšit) předstih zážehu, což teplotu sníží...
...což obstará řídící jednotka (ECU), zatímco při provozu na LPG nebude mít pro takový krok informace... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bouchy

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od bouchy »

Ještě dotaz k jednomu testovanému parametru - tlak par. Máme letní a zimní benzín s vyšším t.p., OK. Jak spotřeba? Zimní v zimě x zimní v létě... Mám taky dojem, že ze sekačky, která má (úmyslně) netěsné víčko, se "zimní" N95 (čepovaná v březnu na sezonu) nějak až moc vypařuje, za 14 dní klidně 0,5l (ani v zimě to nevydrží). Z ocelového kanystru ani moc ne, nebo to neumím změřit.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

A co tak to víčko při odstávce "dodatečně" dotěsnit ? 1/2 litru za 14 dní mě teda taky přijde dost....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Brembo »

výhrevnost benzínu je tažko objektívne posuditelná a zmeratelná,nakolko chemické zloženie benzínu nie je stanovené. Existuje síce približný udaj výhrevnosti,no ako vieme,zloženie benzínu sa mení a tým pravdepodobne i výhrevnost. A existuju i situácie a podmienky,s ktorými výrobca nepočíta a nemusí sa jednat o nasadenie na pretekárskej dráhe,ked stanovené o.č. je nedostatočné. Toto sa ale viacej týka vzduchom chladených motorov,i ked i kvapalinov chladené možu mat problém. Tímto nechcem navádzat na tankovanie vačšieho o.č. ale zvážit,že ked predpokladám určitý druh prevádzky-napríklad idem na dovolenku a prevažná vačšina trasy bude v horučavách na dialnici,tak je lepšie zvýšit oktánové číslo. Výrobca totiž testuje nový motor a z neho odvádza i požiadavky na o.č.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Brembo »

bouchy píše:Ještě dotaz k jednomu testovanému parametru - tlak par. Máme letní a zimní benzín s vyšším t.p., OK. Jak spotřeba? Zimní v zimě x zimní v létě... Mám taky dojem, že ze sekačky, která má (úmyslně) netěsné víčko, se "zimní" N95 (čepovaná v březnu na sezonu) nějak až moc vypařuje, za 14 dní klidně 0,5l (ani v zimě to nevydrží). Z ocelového kanystru ani moc ne, nebo to neumím změřit.
a prečo radšej nepoužit letný benzín so stabilizátorom? V zime sa i tak nekosí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bouchy

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od bouchy »

Víš proč? Protože začátek sezony, kdy si člověk shání věci - olej, benzín, je někdy i v půlce března. No a to bych musel vzít tak litr a v květnu (kdy už se seká fest) vzít letní. Fakt bych netušil, že to bude tak náchylné... dřívější okouklé zkušenosti - našel se x měsíců až let starý benzín, tak se vlil do sekačky, pily,.. a jelo se, jsou ty tam. Ten sezonní benzín (stáří max 8 měsíců) pak přemístím do nádrže auta (kvalita pořád na úrovni, strach o separaci složek a sorpci vody zbytečný) a na jaře zase nový. VIF používám, i díky tomu jsou starty vždy :wink: - nebo koupit N95 "premium" - Shell ne, Eni skončí, Slovnaft ne...
Keldon
Příspěvky: 63
Registrován: pon kvě 01, 2006 13:25

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Keldon »

Při nedávném sledování stránek Benziny jsem zjistil, že u nabídky produktů této firmy jaksi zmizel u benzínu Natural 95 přívlastek "aditivovaný", který tam v srpnu ještě byl. Takže je docela možné, že už i Benzina se vybodla na aditivaci standartního benzínu Natural 95, který vyhovuje normám a ponechala ji jen u benzínů Verva. Ono i ty testy z května a srpna 2014 ve Světě motorů mají časově omezenou platnost a to, co platilo tenkrát už nemusí vůbec platit dnes. Bylo by dobré, tyto testy pravidelně opakovat, což je ale jistě záležitostí peněz. I mně ty testy z v mnohém "vyléčily", přešel jsem od Shellu k Benzině, ale jak nyní vidím, budu asi brát benzín kdekoliv (u trošku známé firmy) a před tankováním sám aditivovat VIFem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

Keldon píše:....jaksi zmizel u benzínu Natural 95 přívlastek "aditivovaný", který tam v srpnu ještě byl....
Podivné :?
Já beru hlavně u Eni; a teď jsem dobral Millers Power Ecomax a zkusím ten VIF (přelitý do flašky od milera)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od rousini »

Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Colommbo »

Šetřit se snaží dnes každý a proč autům (potažmo lidem) cpát za naše (rozuměj Unipetrolu) prachy něco VELMI DOBRÉHO, když jim stačí (normy splňující) DOBRÉ, resp. NORMÁLNÍ... Je to sice do jisté míry chápatelné, nicméně nečestné a nesportovní a v dnešní době boje o zákazníka i nepochopitelné a krátkozraké... :o
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od rousini »

No hlavní je, že jen zmizla z trhu Verva 95. Horší by bylo, kdyby zmizla jen aditiva...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

Je fakt že když normě stačí hodnota mazivosti 800 µm, proč to grátis vylepšovat na 600 a míň :(
Jak uvedl Colommbo - je to krátkozraké.... :x Ale za padesátník na litr dát VIF a bude to gut :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět